Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytät rahaa uusiin vaatteisiin kuukausittain?

Vierailija
26.11.2020 |

Tulipas mieleen kun olen lueskellut palstoja, uutisten kommentteja, ja uutisia jne niin aina joku valittaa etteivät kuukausitulot riitä vaatteisiin.

Täytyykö niitä vaatteita ostaa joka kuukausi vaikka edes halvimmat rääsyt eivät hajoa tuossa ajassa! Vai onko suomessa tapana polttaa vaatteet käytön jälkeen ja sitten ostaa uudet tilalle? En ymmärrä tuota että aina manataan sitä ettei rahat riitä vaatteisiin.

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vaatteita tarvitse joka kuukausi ostaa, mutta kuukausituloista pitää jäädä säästöön rahaa, jotta pystyy ostamaan vaatteita sitten kun vanhat hajoavat. Ei voi jättää ruokia ostamatta sinä kuukautena, kun talvitakista (siitä ainoasta) hajoaa vetoketju.

Vierailija
42/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana en ole ostanut yhtäkään vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tänävuonna 2 t-paitaa. Eli keskimäärin 1,67 €/kk.

viime vuonna ostin 5 alushousut. Jällen ehkä 1.67 €/kk.

Ensi vuonna pitää sitten jo ostaa enemmän. Olisi pitänyt jo tänä vuonna mutta korona lykkäst tarpeen. Ei tarvitse pukua etätöissä vaan voi olla pieruverkkareissa ihan hyvin.

Vierailija
44/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi vähän. Ehkä 500 e /kk

Tosi vähänkö. - Saanen kysyä, kuinka paljon mahtanee sinusta olla paljon, jos vuodessa käytät kuukausittain vaatteisiin 500€ eli noin 6000€. 

Minulla opiskelijana tuo summa (6000) riittäisi muutoin kaikkiin menoihin mutta asumisen menojen (sis. vuokran sekä sähkön ja veden kulutuksen) jäisi kuukautta kohti vajaa 10€- Sillä en pärjäisi.

Vierailija
45/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeko nämä monta sataa kuussa euroa vaatteisiin käyttävät olevansa vihreitä ihmisiä arvoiltaan? 

Vierailija
46/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olen ostanut itselle vaatteita. Viime vuonna talvikengät ja kesällä trikoot ja mekon. Lapselle ostan ensin aina ja rahaa ei itselle yleensä jää vaatteisiin. Yh

Vierailija
47/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on mennyt noin 70 e per kuukausi.

Vierailija
48/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset jotka menee edelle, itselle ei todellakaan tule ostettua uusia vaatteita kuin ihan viime tarpeessa. Ja tsekkaan kyllä kirpparit ennen uuden hankintaa. Olen yh ja ihan töissä käyn, mutta tulojen ja menojen kohdalla tällä hetkellä on kuukausittain melkein +- 0 -tilanne. Palkalla tulee toimeen, mutta ylimääräiseen ei ole varaa ja perustarpeetkin tuottaa ajoittain pähkäilyä.

Kahdelle kasvavalle teinille (kaksoset) on nyt tennarikelien aikana joutunut ostamaan 2 kengät molemmille. Keväällä ostetut oli syyskuussa pienet, ja silloin ostetut on nyt pienet, mutta ostettiin suoraan talvikengät ja katotaan sit keväällä tilanne uudelleen. Noille onneksi kelpaa kanssa kirpparijutut, mutta tietyt jutut ostan uutena, kuten kengät. Joten, itse kuljen edelleen niissä 6 vuotta vanhoissa talvikengissä tämänkin talven. Tai katotaan nyt jos joulun jälkeen alesta... 

Vierailija
49/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta vaatteita kuukausittain, mutta silloin kun ostan, ne on kalliita.

Sama, ostin tässä kuussa Bossin villakangastakin, mustan Filippa K:n neulemekon ja nahkanilkkurit yhteensä 1000€ mutta en sitten muutamaan kuukauteen osta välttämättä yhtään mitään ja toisaalta, käytän noita kaikkia vielä 10 vuoden päästä..

Vierailija
50/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä alkuvuodesta hyvätuloinen, mutta en silloinkaan harrastanut vaateshoppailua ja ostin lähinnä tositarpeeseen. Nyt lomautusten ja irtisanomisen myötä haluan muutenkin harkita tarkasti, mitä ostan.

Tänä vuonna en muistaakseni ole ostanut itselleni kuin alusvaatteita ja sukkia/sukkahousuja, yhden t-paidan ja villalapaset, arviolta yhteensä jotain 150 €.

Kenkiin on mennyt vähän alle 200 €, mutta ens vuonna voin päästä jopa kokonaan ilman kenkäostoksia. Tänä vuonna kk-kulut siis n. 28 €.

Joitakin uusia vaatteita luultavasti tarvitsen ensi vuoden aikana, jos/kun taas ollaan enemmän ihmisten ilmoilla: neuletta, mekkoa, sukkahousuja, sekä treenivaatteita ja sukkia, mutta enköhän selviä alle 200 €, jolloin kk-vaatebudjetiksi tulee n. 15 €.

Vierailija
51/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että olen tänä vuonna ostanut kerran vaatteita. Muistaakseni osti shortsit, t-paita x2, sukkia 6 kappeletta ja veden-/tuulen pitävät ulkoiluhousut. Hintaa tuli yhteensä noin 100€. Ostopaikka citymarket.

Viime vuonna taisin ostaa 2x farkut (noin 100€/kappale), t-paita ja sukkia n kappaletta. Olen siis noin kahden vuoden aikana ostanut yhteensä 300-400€ vaatteita.

Vierailija
52/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saattaa mennä monta sataa ja välillä ei taas kuukausiin yhtään. Ostan silloin kun löydän jotain laadukasta ja kivaa, ja tiedän, että tulen käyttämään sitä/niitä paljon. Tykkään vaatteista, kengistä ja laukuista, mutta mietin aina mitä ostan ja en oikeastaan seuraa trendejä.

Vierailija
53/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa sanoa. Ostan vaatteita ehkä 2-3 vuodessa, kerralla menee rahaa 50-100. Jos täytyy ostaa kengät tai takki, niin menee varmaan enemmän.

Vaimolla menee tyypillisesti 50-200 euroa kuukaudessa. Varmaan 100e on aika lähellä keskiarvoa.

Vierailija
54/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoden kulut jakaa per kk niin varmaan noin 20 € kk. Sisältäen sukat ja alusvaatteet. Kirppareilta suurin osa päällysvaatteista ja kengistä ja alesta sitten nuo muut. Saan myös vaatelahjoja.

Vierailija
55/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi vähänkö. - Saanen kysyä, kuinka paljon mahtanee sinusta olla paljon, jos vuodessa käytät kuukausittain vaatteisiin 500€ eli noin 6000€. 

Minulla opiskelijana tuo summa (6000) riittäisi muutoin kaikkiin menoihin mutta asumisen menojen (sis. vuokran sekä sähkön ja veden kulutuksen) jäisi kuukautta kohti vajaa 10€- Sillä en pärjäisi.

Kai ymmärrät, ettei kaikkien rahatilanne ole sama kuin sinulla?

-ohis

Vierailija
56/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi takkia maksoi 137e. Toinen talvitakki ja toinen välikausi. Sitten yhden lämpimän paidan jotain 21e. 

Minun rahoista tuntuu suurelta ja loppukuun kärvistelen mutta en halua jäätyä tai kastua ulkona.

Vierailija
57/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, ettei kaikkien rahatilanne ole sama kuin sinulla?

-ohis

Ei se ymmärrä. Muuten tekisi jotain parantaakseen rahatilannettaan niin, että voisi elää haluamaansa elintasoa.

Vierailija
58/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutettuani . 30kg on ollut pakko uusia vaatevarasto. Aloitin laihdutuksen reilu vuosi sitten. Silloin rupesin joka kuukausi laittamaan palkasta säästöön 50e/k uusia vaatteita varten siis. En ostanut tässä välissä kuin muutamat vaatteet ja nekin kirppikseltä. Nyt oli sitten kiva ostaa kaikki tarvittava kun olin tavoitepainossa. Vuodessa kerty säästöjä vaatteisiin n.600e. Talvikengät vielä ostamatta. Ensi vuonna en ainakaan heti tarvitse mitään.

Vierailija
59/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on mennyt n. 400 euroa, josta 300 juoksukenkiin. Muuten huppari, vyö ja alushousuja.

Vierailija
60/186 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, siitä onkin jo taas muutama vuosi kun olen vaatteita ostanut. No lapselle täytyy tietysti ostaa useammin, kun kasvaa koko ajan. Tarkkoja summia en ole laskenut, maksan elatusmaksua ja aina kun exä ilmoittaa että on isompia vaatehankintoja niin laitan oman osuuteni niihinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi