Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortin tehneet! (Kokemuksia kaivataan)

Vierailija
02.04.2014 |

Kuinka kauan lähetteen saamisesta meni ennen kuin keskeytykseen pääsit?

Oliko lääkkeellinen ja kauan jälkivuoto kesti?

Oliko lääkärit tuomitsevia tai yrittivätkö saada mielen muuttumaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkittekö lääkärikäynnillä? Joutuuko sen ultrakuvauksen itsekin näkemään vai mikä on käytäntö? AP

Vierailija
42/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakk olla sairaalassa? Ohiskysyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:47"]

[/quote]

Sain lähetteen polille maanantaina, tiistaina oli keskeytys. Lääkkeellisenä tehtiin ja eivät olleet tuomitsevia eivätkä koittaneet saada mieltä muuttumaan, mutta perustelut kyselivät kyllä miksi haluan abortin. Sama toistui vielä polilla ja lääkäri varmisti että ymmärrän mitä olen tekemässä kun sain sen ekan tabletin.

Vierailija
44/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 16:29"]

Onko pakk olla sairaalassa? Ohiskysyt

[/quote]

Tutkiskelin tuota tietoa eilen illalla ja sairaalassa ne aina tehdään. Paitsi ehkä joku yksityinenkin saattaisi tehdä, jos on varaa maksaa maltaita... Itse menen sairaalaan ja toivon, että pääsen sinne pian. Huomenna tosiaan saan lähetteen. AP

Vierailija
45/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:47"]

[/quote]

Sain lähetteen polille maanantaina, tiistaina oli keskeytys. Lääkkeellisenä tehtiin ja eivät olleet tuomitsevia eivätkä koittaneet saada mieltä muuttumaan, mutta perustelut kyselivät kyllä miksi haluan abortin. Sama toistui vielä polilla ja lääkäri varmisti että ymmärrän mitä olen tekemässä kun sain sen ekan tabletin.

[/quote]

Saitko varata ajan itse vai annettiinko sieltä vain joku aika? Toivonmukaan minun kaupungissani on yhtä nopeaa toimintaa, haluan raskauden todella päättyvän.

Olitteko muuten yksin lääkärissä ja toimenpiteessä? AP

Vierailija
46/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:57"]

Lääkkeellinen joo. Minä en ollut sairaalassa vaan ihan kotona omasta tahdostani... Ei tuo sinänsä niin dramaattista ollut, vähän kuin vaan menkkakivut ja sitten vuotoa kuin menkkojen runsaimpana päivänä, jälkivuotoa parisen viikkoa niukkana. 

Kukaan ei valitettavasti yrittänyt saada mieltäni muuttumaan, sanon valitettavasti, koska nyt kadun koko aborttia :( Tein sen paniikissa kun ajattelin ettei nyt yksinhuoltajaksi tässä iässä (39), etten selviäisi. Kun paniikki meni ohi, tajusin että hyvin olisin selvinnyt, mutta sitten oli jo abortti tehty.

[/quote]

Miksi ihmeessä ihmiset tekevät tällaisia päätöksiä paniikissa? En voi ymmärtää. Itse harkitsin erittäin huolellisesti, keskeytänkö raskauden sikiön kehityshäiriön vuoksi. Päädyin keskeytykseen ja en ole kertaakaan katunut.

Lääkärin tehtävä ei tosiaankaan ole yrittää saada raskaana olevaa muuttamaan tekemäänsä päätöstä (suuntaan tai toiseen), vaan tarjota objektiivista tietoa päätöksenteon tueksi. Ei se lääkäri voi tuntea toisen ihmisen elämää niin hyvin, että osaisi tehdä tällaisen päätöksen hänen puolestaan.

Vierailija
47/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:57"]

Lääkkeellinen joo. Minä en ollut sairaalassa vaan ihan kotona omasta tahdostani... Ei tuo sinänsä niin dramaattista ollut, vähän kuin vaan menkkakivut ja sitten vuotoa kuin menkkojen runsaimpana päivänä, jälkivuotoa parisen viikkoa niukkana. 

Kukaan ei valitettavasti yrittänyt saada mieltäni muuttumaan, sanon valitettavasti, koska nyt kadun koko aborttia :( Tein sen paniikissa kun ajattelin ettei nyt yksinhuoltajaksi tässä iässä (39), etten selviäisi. Kun paniikki meni ohi, tajusin että hyvin olisin selvinnyt, mutta sitten oli jo abortti tehty.

[/quote]

Miksi ihmeessä ihmiset tekevät tällaisia päätöksiä paniikissa? En voi ymmärtää. Itse harkitsin erittäin huolellisesti, keskeytänkö raskauden sikiön kehityshäiriön vuoksi. Päädyin keskeytykseen ja en ole kertaakaan katunut.

Lääkärin tehtävä ei tosiaankaan ole yrittää saada raskaana olevaa muuttamaan tekemäänsä päätöstä (suuntaan tai toiseen), vaan tarjota objektiivista tietoa päätöksenteon tueksi. Ei se lääkäri voi tuntea toisen ihmisen elämää niin hyvin, että osaisi tehdä tällaisen päätöksen hänen puolestaan.

[/quote]

No minä olen harkinnut tämän asian kyllä, joten siitä en murehdi. Muut asiat (yllä kyselemäni) mietityttää kylläkin. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi