Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortin tehneet! (Kokemuksia kaivataan)

Vierailija
02.04.2014 |

Kuinka kauan lähetteen saamisesta meni ennen kuin keskeytykseen pääsit?

Oliko lääkkeellinen ja kauan jälkivuoto kesti?

Oliko lääkärit tuomitsevia tai yrittivätkö saada mielen muuttumaan?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:09"]

Minä en vaan ymmärrä, en todellakaan. Teillä on 2 lasta jotka ilmeisesti pieniä suloisia. Miten ihmeessä voit tapatuttaa sisälläsi kasvavan josta tulisi samanlainen? Oikein sydämestä ahdistaa.

[/quote]

Meidän perheen elämäntilanne jaksamisen ja taloudellisen tilanteen kannalta on sellainen, että tähän ei mahdu enää yhtään perheenjäsentä lisää. Me emme myöskään halua kumpikaan lisää lapsia. Minun synnytykseni ovat menneet myöskin huonosti (molemmat sektioita, toinen hätä-sellainen) ja jos pitäisin tämän lapsen joutuisin sektioon, enkä todellakaan aio itseäni leikeltäväksi antaa enää koskaan.

AP

[/quote]

Kantsiskohan hei laittaa piuhat poikki, ihan vaan vinkkinä...

Vierailija
22/47 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:ta alapeukutetaan koko ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 21:09"]

Minä en vaan ymmärrä, en todellakaan. Teillä on 2 lasta jotka ilmeisesti pieniä suloisia. Miten ihmeessä voit tapatuttaa sisälläsi kasvavan josta tulisi samanlainen? Oikein sydämestä ahdistaa.

[/quote]

Meidän perheen elämäntilanne jaksamisen ja taloudellisen tilanteen kannalta on sellainen, että tähän ei mahdu enää yhtään perheenjäsentä lisää. Me emme myöskään halua kumpikaan lisää lapsia. Minun synnytykseni ovat menneet myöskin huonosti (molemmat sektioita, toinen hätä-sellainen) ja jos pitäisin tämän lapsen joutuisin sektioon, enkä todellakaan aio itseäni leikeltäväksi antaa enää koskaan.

AP

[/quote]

Kantsiskohan hei laittaa piuhat poikki, ihan vaan vinkkinä...

[/quote]

Ihan vaan pikku vinkkinä, elämäntilanne voi muuttua joskus ja synnytysten jättämät traumatkin voi saada käsitellyksi.

Vierailija
24/47 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:32"]

Miksi ap:ta alapeukutetaan koko ajan?

[/quote]

Sanopa muuta. Kai se on se, kun joillakin on itsellään aivan täydellinen elämä ja täydelliset valinnat aina, niin helppo tuomita ja haukkua.

Vierailija
25/47 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuinka kauan lähetteestä meni, mutta oli lääkkeellinen.. enkä muista nyt jälkivuodostakaan, ei tainnut kestää kun päivän tai korkeintaan kaks. Jouduin tosin jäämään keskeytyksen jälkeen yöks sairaalaan, koska ei ollu tullu kaikkee ulos (sikiöö?) ..

Olin tällön just täyttänyt 17, ja ainakin yks lääkäri hirveen törkeesti puhu mulle kuinka niitä abortteja ei sit voi tehdä koko ajan. Siis siihen tyyliin, että olisin tulossa kuukauden päästä taas keskeyttämään raskauden. Sanoin kyllä ihan takasi, että tän jälkeen alotan e-pillerit, joten tuskin mua täällä näkyy.. Eikä oo näkynyt. :D Nyt kyllä raskaana, ja ihan toivottu raskaus!  Ei kukaan kyllä tainnu saada päätä kääntyyn, mut sehä olikin ihan ymmärrettävää koska olin niin nuori vasta. 

Vierailija
26/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan menny viikon verran niin homma pääsin keskeytykseen. lääkkeillä keskeytettiin. jälkivuotoa kestikin sitten pari viikkoa.

olin sairaalassa 12h. kivut oli kovat ja piti varmistua että tyhjentyy kunnolla. henkilökunta oli ystävällistä, ei syyllistänyt vaan ymmärsi tilanteeni johon en halunnut lasta tuoda.

Vierailija
27/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellinen joo. Minä en ollut sairaalassa vaan ihan kotona omasta tahdostani... Ei tuo sinänsä niin dramaattista ollut, vähän kuin vaan menkkakivut ja sitten vuotoa kuin menkkojen runsaimpana päivänä, jälkivuotoa parisen viikkoa niukkana. 

Kukaan ei valitettavasti yrittänyt saada mieltäni muuttumaan, sanon valitettavasti, koska nyt kadun koko aborttia :( Tein sen paniikissa kun ajattelin ettei nyt yksinhuoltajaksi tässä iässä (39), etten selviäisi. Kun paniikki meni ohi, tajusin että hyvin olisin selvinnyt, mutta sitten oli jo abortti tehty.

Vierailija
28/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne ja toivonmukaan lisää tulee.

Itse olen ihan parisuhteessa ja jo kahden lapsen äiti. Kolmatta emme halua kumpikaan.

AP

Vierailija
29/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä hakemassa lähetteen, kesti ehkä pari viikkoa että pääsin keskeytykseen mikä siis tehtiin julkisella puolella. Tehtiin kaavinnalla, en ymmärtänyt miks, mutta ehkä niin oli parempi.

sairaalassa olin ehkä 12 tuntia, kahdeksasta kahdeksaan. Jälkivuoto kesti pari kolme päivää ja vatsassa oli menkkamaisia kipuja. Kuukautiset alkoi jonkun kuuden viikon päästä.

lääkärit ja muu hoitohenkilökunta oli ihania!! Tosi ymmärtäväisiä ja mukavia:) olin 17 silloin, eikä kukaan koittanut muuttaa mieltä. Kyselivät vain ollaanko kumpikin osapuoli samaa mieltä.

vaikket tätä kysynytkään niin kadun sitä välillä aivan kamalasti, välillä taas mietin että se oli paras ratkaisu. Se menee vähän kausittain, joskus itkettää, mietin ja toivon että joskus tavataan.. Hullua ehkä mutta jooh. Tsemppiä!

Vierailija
30/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäväisiä on ollut.viikon sisään muistaakseni on päässyt.mulle on tehty sekä kaavinta että lääkkeellinen.kaavinnan jälkeen kun nukutuksesta heräsin oli kauheat kivut.lääkkeellinen oli helpompi ja kivut oli vähän kuin pahat menkkakivut mutta kesti lähinnä vain sen hetken kun ne suurimmat tulee ulos.jälkivuoto kesti pari viikkoa.

Vierailija
31/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas menee siinä kuin kaksikin. Kadut aborttiasi kuitenkin.

Vierailija
32/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut yksi todella huono kokemus. Kättärillä laittoivat lääkkeet parin tunnin välein vaikkei edelliset olleet sulaneet ja heti kun alkoi ihan pieni vuoto päästivät kotiin ilman kipulääkkeitä ilman mitään. Lähdin kotiin ja vuoto sekä kivut pahenivat matkalla.sekä migreeni alkoi. Kotiin kun pääsin oli migreeni jo ihan huipussaan,oksentelin ihan kokoajan sekä vuoto vaan yltyi ja yltyi niin paljon että taju meni.Jolloin mies soitti ambulanssin ja sillpin olin vuotanut jo YLI 2 l verta.Tiputukseen ja nopeasti sairaalaan takas jossa eivät meinanneet huolia mua sisään koska keskeytys tehty erisairaalassa heidän lähetteellä. Ambulanssi miehet pitivät kyllä hyvin puoliani ja ottivat lopulta sisään. Kivuliaat toimenpiteet sen jälkeen ja veritiputukseen ja nesteytykseen. Yön jälkeen vielä leikkaussaliin ja makoilin sairaalassa ihan jäässä 3 päivää. Että näinkin voi asiat mennä. Oli kuulemma hengenlähtö lähellä.

Vierailija
33/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 10:42"]

[/quote]

Kiitos vain myötätunnostasi, en todellakaan tule katumaan. AP

Vierailija
34/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö siellä lääkärissä ultraus? Mitä jos ei ole ihan varma, millä viikolla suunnilleen raskaus on (vaikka alkutaipaleella onkin)? AP

Vierailija
35/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 10:42"]

[/quote]

Kiitos vain myötätunnostasi, en todellakaan tule katumaan. AP

[/quote]

Et voi vielä asiaa tietää. Tein samassa tilanteessa abortin, lääkkeellinen keskeytys rv 6+2. Fyysisesti helppo, kivuton, hoitohenkilökunta ystävälliseltä. Vaikka päätös tuntui sillä hetkellä helpolta ja oikealta, on jälkipuinti ollut todella raskasta ja katumus on iskenyt useampaan otteeseen vaikka luulin että niin ei käy. Jos saisin päättää uudelleen, en tekisi aborttia.

Vierailija
36/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kadu aborttiaan joten älä mee sanomaan ap:n puolesta mitä hän tuntee tai ei tunne. Hän kysyi neuvoja, ei moraalisaarnaa.

Kyllä ultrataan heti sillä ekalla kerralla kun varaat ajan naistentautienpolille. Saat itse päättää haluatko lääkkeellisen vai kaavinnan. Lääkkellisen saa yleensä tehdä kotona mutta jos raskaus jo pidemmällä tai muuta erikoista kaksosraskaus tms, suosittelevat olemaan sen päivän osastolla.

Vierailija
37/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:24"]

Ei kaikki kadu aborttiaan joten älä mee sanomaan ap:n puolesta mitä hän tuntee tai ei tunne. Hän kysyi neuvoja, ei moraalisaarnaa.

Kyllä ultrataan heti sillä ekalla kerralla kun varaat ajan naistentautienpolille. Saat itse päättää haluatko lääkkeellisen vai kaavinnan. Lääkkellisen saa yleensä tehdä kotona mutta jos raskaus jo pidemmällä tai muuta erikoista kaksosraskaus tms, suosittelevat olemaan sen päivän osastolla.

[/quote]

Eli siis ei ultrata vielä tuolla ekalla käynnillä, mistä saa sen lähetteen vaan vasta sairaalassa? Haen lähetteen huomenna yksityiseltä. AP

Vierailija
38/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ultrattiin heti ekalla kerralla kun lähetteen hain yksityiseltä. Vielä toisen kerran piti käydä lääkärissä, kun tarvitsi kahden lääkärin näkemyksen esim raskaus viikoista ja sielläkin ultrasivat. t. 5

Vierailija
39/47 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:37"]

Kyllä minulla ultrattiin heti ekalla kerralla kun lähetteen hain yksityiseltä. Vielä toisen kerran piti käydä lääkärissä, kun tarvitsi kahden lääkärin näkemyksen esim raskaus viikoista ja sielläkin ultrasivat. t. 5

[/quote]

Ok, hyvä tietää. Kiitos. AP

Vierailija
40/47 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa viiko meni siitä kun soitin tK:hon että haluan keskeytyksen kun homma oli jo ohi.

Kukaan ei ollut tuomitseva,toki kyseli elämäntilannetta ja syitä päätökseen mutta kukaan ei omaa mielipidettään tuonnut ilmi.

Lääkkeelinen keskeytys ja vajaan viikon kesti jälkivuoto.Ei ollut kummempia kipuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi