Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa masentuneen puolisona?

Vierailija
30.05.2026 |

Arki tuntuu ilottomalta kivireen perässävetämiseltä, kun puoliso on aloitekyvytön ja vetäytyvä. Ei jaksaisi vuodesta toiseen olla se, joka yrittää kannustaa ja antaa postiivisita palautetta saamatta sitä itse. Puoliso lähinnä istuu läppäri sylissä sohvalla ja yrittää toipua työpäivästään. Miten te muut jaksatte tällaista - erokin tuntuu hankalalta, siihen liittyy niin paljon käytännön asioista huolehtimista, ettei omat voimat riitä sellaiseen lisäponnistukseen. Puhuminenkaan ei ole tuottanut tulosta ja itsellä on kurja olo, kun kaikki omat aloitteet omakotitalon hoitamisesta yms. tuntuvat rasittavan puolisoa ja toisaalta itse taas itse haluaisi, että rakennus pysyisi kunnossa jatkossakin. Vapaa-aika menee käytännön asioiden hoitoon itsellä, enkä jaksaisi olla itse se, joka on aina vastuussa tekemisten tai tekemättä olemisten suunnittelusta. Puoliso auttaa kotitöissä, jos osoitan hänelle jonkin selkeän tehtävän tehtäväksi, mutta oma-aloitteisesti ei tapahdu paljoakaan. Tilanne tuottaa monenlaisia tunteita ja kuormitusta, enkä keksi miten tästä pääsee eteenpäin. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veisit ensimmäisenä puolison lääkäriin  ja saatte hänelle lääkityksen.

Vierailija
2/3 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaxu hali. En osaa neuvoo mut älä menetä toivoa tulevaisuuteen. Meillä meni vuosi ja nyt on parempi. Perhe taas koossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle oikeasti apua nyt. Ette pärjää yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi