*_*_* TAMMENTERHOJEN VIIKONLOPPU *_*_*
Kommentit (42)
Pistin isännän ja tytön pihalla ja saan rauhassa kirjoitella! Ei nyt ihan löysäilyksi kuitenkaan mene, kun pitää kohta ruokaa laittaa;)
Beatitude: Oi, onnea hirmuisesti uudesta plussasta:) Ihana kun siitä ilmoittelit tänne! Täytyykin käydä välillä huhtikuisissa lukemassa kuulumisiasi..Nyt vaan onnea odotukseen ja vauvamahaa kasvattamaan!
Sinda: Mukavaa, että löytyi muitakin kookoksen ystäviä:) Pannariin olen usein laittanut sen ison tölkin (400g) kookosmaitoa ja lopun tavan maitoa. Pannarista tulee ihanan pehmeää, kookos itsessään ei kauheasti maistu. Eilen just tein, nam! Myös Bounty- suklaapatukat ovat ihania, ja magnumilla oli ainakin kookoksen makuista tikkujäätelöä, en tiedä saako enää. Niin ja Rainbow:lla on tullut uusia kookos suklaavohvelipaloja, nekin on hyviä;) Kohta iskee kauhea herkkujen himo....
Lappareista.. Tämän hetken h&m lapparit ovat aika tiukkaa, istuvaa mallia. Itse olen n. 166cm ja normaalipainoinen ja tosi s koko oli hiukan liian napakka. Lahkeet olisivat olleet hyvät (ykeensä joudun niitä aina lyhentämään). Täällä LPR:ssa ei ainakaan ollut kuin s ja xs kokoja, mutta tosiaan muualtahan voi löytyä. Voihan sitä vaikka soittaa ennen kuin lähtee reissuun ja kysäistä mitä kokoja löytyy. Ja tosiaan suosittelen huuto.netin seuraamista. Siellä on usein lappareita myynnissä ja ihan kohtuu hintaan. Itse ostin tosiaan tänä vuonna ostetut lapparit 21e.. Ja Lindexissä on ainakin ollut noita, mutta viimeksi kun kokeilin, eivät istuneet miun kroppaan ollenkaan..
Monttu: Hih, kun alkoi naurattamana toi sun " vattu- himotus" :):) Täällä kanssa vähän sama juttu eli makkarissa aika hiljaista.. Ihan kivaa on, kun " saadaan jotain aikaiseksi" , mutta itsellä ei ihan hirveesti ole ollut tarvetta;) No, onneksi tietää, että ohimenevää tää on! Mutta mukavaa kuulla, että löytyy muitakin joilla ei himot jyllää!!!
Kellä se olikaan ongelmia kultsun kanssa? Meiltä löytyy vanha sellainen uros. Niin kuin Sindakin jo kirjoitti niin vaikutta siltä, että koiruus kokee olevansa lapsia ylempänä ja siksi heitä nyt komentaa ja kokeilee. Paljon saitkin jo vinkkejä, miten alentaa koiraa arvoasteikossa! Meillä koira on toosi kiltti, tosin on toosi vanhakin ja siksikin rauhallinen. Pentuna muistan koiravauvan yrittäneen puolustaa murisemalla ruokakuppia. Puututtiin siihen heti. Ihan senkin takia, että silloin koira oli vielä sen verran pieni, että puuttuminen oli helppoa kun ei tarvinnut oikeasti pelätä hampaita tai muuta. Koira ei ole koskaan ketään purrut. Eli jonkun kerran tehtiin niin, että kun koira sai ruuan ja alkoi syömään, mentiin luokse, komennettiin istumaan ja otettiin kuppi hetkeksi pois. Sit annettiin lähes heti kuppi takaisin ja koira sai rauhassa syödä loppuun. Montaa kertaa ei tarvinnut tehdä kun toimi eikä koira ole sen jälkeen kuppiaan/ruokaansa puolustanut. Tämä tehtiin siksi, että minusta koiralta pitää saada ottaa kuppi pois ilman murinoita ja joskus koiralta voi joutua ottamaan muutenkin suusta jotain pois ilman, että siitä on vaaraa. KOROSTAN kuitenkin, että koiralla täytyy olla ruokarauha. Eli meillä ei mennä koiraa häiritsemään sen syödessä, ei myöskään lapset. Katsoa saa kauempaa, muttei saa koskea. Komentamisessa on hyvä just toi niskasta kiinniottaminen ja pudistaminen, niin tekee myös emo. Ja komentaminen napakasti matalalla äänellä.
Teidän tilanne kuulostaa siltä, että kaiken a ja o nyt koiran aseman alentaminen arvoasteikossa alimmalle tasolle. Koira selkeesti testaa kuka määrää ja ketä. Uskoisin, että jos tuossa asiassa koiralle selviää pelin nimi niin ongelmat pienenevät. Mutta tietysti voi olla koiran luonnekin sellainen, ettei lapsista pidä, tosin kultsikat yleensä rakastavat lapsia!!! Ja ovat aivan ihania lasten kanssa:)Muistaakseni n. vuoden iässä meidän koiralle tuli " murkkuikä" , jolloin taas testataan noita samoja asioita, mutta jos ne ovat jo aiemmin koiran kanssa selvitetty niin ei varmaan kovin monia yhteenottoja tule sitten.
Nyt ruuan laittoon,
tikru ja tiuhti 15+1
hiih, nyt alkaa meidän koti valmistautumaan simppiksen tuloon. meillä on kyllä se yksi ylimääräinen makkari oman makkarin lisäks, mut siellä on ollut nyt tietokone. eli pähkäilyä on tuottanut että minne tuo tietsikka laitetaan kun en oo lämminnyt ajatukselle et se tulis tähän olkkariin. (ite kirjottelen yleensä olkkarissa läppärillä;))
no, älynväläys tuli et jos käännetään sänkyä, niin kyllä se tietsikka meitin makkariin mahtuu. eli juuri niinkuin raskaana oleville suositellaan niin äsken käännettiin tuo meidän iiiiiso painava sänky... (huoh!) nooh, nyt makkariin mahtuu tietsikka ja tarvittaessa myös pinnari, vaikka yritetään kyllä saada simppis omassa huoneessa nukkuun.
sapa: pitäsköhän sitä koittaa miettiä sitten ihan joku vakipäivä sille lenkkeilylle? oiskohan se niin sulle helpointa? mä kuitenkin pystyn töistäkin toivoon et ei ois iltavuoroja tiettyinä päivinä yms. ja tokihan sinne edeniinkin mennään joskus itteämme hemmottelemaan niillä hierontatsydeemeillä yms;)
monttu ja kaima: makkarielämästä... hehkuttelin jo viikon alussa että kyllä nyt rupee oleen elämää, mut ei... yritys on miehellä kova, mut ei vaan nyt iske... toivottavasti pian taas...
jahas, kohta lähdetään varalaan sukujuhlille, onneks sinne tulee nuoriakin eikä vaan " antiikit" niinkuin mummun sisarukset itseään kutsuvat:)
palataan taas
tikru ja simppis 18+1
Täällä menee viikonloppu työn merkeissä. Olen menossa tänään iltavuoroon ja sellainen olisi myös huomenna. Mieskin lähti viikonloppua viettämään kotipaikkakunnalleen, joten joudun kaiken lisäksi olemaan viikonlopun yksin. Se on kyllä toisaalta ihan kivaa välillä :)
Beatitude: Ihanaa, että olet mukana jo huhtikuisissa! Onnea odotukseen!
Ai juu, täälläkin yksi kookosta rakastava! Bounty, NAM! Täytyypä kokeilla pannariakin kookosmaitoon tehtynä. Meillä mies ei vaan valitettavasti voi sietää kookosta :(
Zatu: Mäkin ihmettelin mihin olet jäänyt, mutta asia selvisi siis. Toivottavasti saatte koneen pikapuoliin kuntoon!
Sinda: Kyselit niitä leikkimielisiä sykerajoja tytöille ja pojille. Käsittääkseni vanhakansa sanoo, että pojalla matalampi syke kuin tytöllä. En tiedä onko niihin mitään varsinaisia rajoja? Kertokoon joku jos paremmin tietää...
Sukupuoligallup: Mulla on ollut alusta asti vahva tunne tytöstä... Me ei aiota selvittää sukupuolta etukäteen, että on sitten kivaa jännitystä synnytyksessä.
Himogallup: Täälläkin latenttivaihe tuossa seksin harrastamisessa. Mihin ne alkuraskauden himot ovatkaan kadonneet... Mieskin niiden perään kyseli ;)
tigger: meilläkin ollut vähän sama ongelma miettiessämme tietokoneen sijoitusta Pavun syntymän jälkeen, sillä nyt se sijaitsee siellä Pavun tulevassa huoneessa. Mut päätettiin jättää se kuitenkin sinne siksi aikaa, kunnes vaavi on kasvanut niin, että leikkii/pärjää jo enemmän omassa huoneessaan. Huone on onneksi isokokoinen, että varmasti myös tuo vierassänky (120cm runkopatja) voipi jäädä sinne ja silti hoitopöytä, pinnis, lelulaatikoita yms. mahtuu sinne. Kappitilan raivaus vaan on projektina ennen vauvan syntymää. Noihin vierashuoneessa sijaitseviin vaatekaappeihin on säilötty erinäistä romua. Yksi kaappi ainakin pitäisi saada tyhjäksi lapsen vaatteille.
(.) Kaikki hyvin. Liikkeitä ei ole tuntunut varmuudella vieläkään. En malta odottaa... Ja vatsakin saisi jo pullahtaa hieman enemmän näkyville. Vaikkakin ihan kiva, että lähes kaikki omat kesähousut mahtuu vielä jalkaan. Farkkuja en toki ole uskaltanut edes kokeilla :)
Mut täytyypä lähteä suihkuun...
Sulina + Papu rv 18+2
tuttu juttu tuo kaappiongelmakin. meillä simppiksen huoneen kaapit aika täynnä miehen tietsikka-romuja. lisäks sinne on tullut laitettua muuton jälkeen kaikkee rojua jolle ei muuta paikkaa vielä oo keksitty. mutta ainakin yksi kaappi pitäsi meidänkin raivata.
ai niin, ei oo vieä mitään vaatteita hankittu simppikselle. oikeestaan toi yks pehmolelu vasta ostettu. eilen tuli miehen tädiltä italiasta paketti, siellä oli sellainen ihanan valkoinen haalari jossa takana " vaippaluukku" , ja sit sellanen valkoinen kaulus. ei ehkä ihan meidän tyylisiä, mutta onpahan parempaakin päälle laitettavaa. ;)
vaunuja pitäisi mennä jossain vaiheessa kattoon. tai siis lähinnä ostaan, molemmilla veljillä on gessleinit ollut, joita ollaan näin ollen testailtukin ja hyviks todettu. sit katoin et anttilan lehdessä oli stokken tuolit alennuksessa. meillä tietsikkatuoli myös stokke ja se on ainakin hyvä istua ja ollut kestävä. sit viä pinnari ja hoitopöytä. kuten sullakin sulina, meillä on kans vierashuoneena toi simppiksen huone, siellä on 120 senttinen sänky, joka saa siellä ollakkin. lisäks meillä on olkkarissa vuodesohva, et vierailla on valinnan varaa. mut kylläpä pinnarin voi meidänkin makkariin siirtää jos vieraita tulee.
mut ihan kohta me oikeesti mennään sinne sukujuhlille;)
tikru
Mutta eiköhän se aina joku rakonen himojenkin hillintään löydy.
Voi kun meilläkin riittäisi kaappitilan raivaaminen uudelle tulokkaalle... pitäisi vähän seiniä eristää, hommata pieni takka yläkertaan, rakentaa kaksi uutta huonetta kokonaan, vaihtaa pari ikkunaa, tehdä lattiaa ja pistää kasaan vielä yläkerran purettu vessakin. Samaan remppahärdelliin syntyy kolmonen kuin kakkonenkin. Oppiipahan nukkumaan metelissä. ;)
Ja rempan jälkeen muuttaa pojat uuteen huoneeseen, me uuteen huoneeseen, tietsikka uuteen huoneeseen ja saada vielä tavaratkin jollain tapaa järjestykseen. Ja aikaa on... ei nyt enää niin kovin paljon.
Aurinkoa! :) M
Mies on kyllä ollut ihan positiivisesti yllättynyt kun meikäläisellä hormonit hyrrää vähän ylikierroksilla. Sanoin että nauti nyt, kyllä tulee taas lama sillä suunnalla viimeistään kun kakkonen syntyy :-)
Voi kun meilläkin riittäisi kaapin raivaus, mutta kun tarvittais muutama kaappi lisää eikä oikein saa helposti mihinkään :-( Ilmoitin kyllä miehelle että meidän makkari remontoidaan syksyllä ennen kuin tulokas syntyy. Ei jostain syystä innostunut kauheasti. Johtuisiko siitä että esikoisen huone remontoitiin vähän ex tempore kun isäntä oli sairaslomalla :-/ Vieläkin muistuttaa siitä että oli selkätulehduksen takia viikon kotona ja minä pakotin hommiin (pahinta taisi olla tapettien etsintä ja Ikea reissu josta ostettiin uusi vaatekaappi) :-0. No katsotaan miten nyt käy...
Nyt siivoamaan vaikka ei yhtään huvittaisi!
Mirabella ja Albert 17+5 (kyllä sitä 20 odottaa jotenkin.... :-)
Aamuni alkoikin pelonsekaisissa tunnelmissa kun huomasin, että tulee sellaista rusehtavaa verta, ei paljon ainoastaan pyyhkiessä. Sitä tuli muutamaan otteeseen vessareissulla tuossa aamupäivällä ja päivällä, muttei sen koommin. Mahaa nipisteli päivällä vähän, mutta ei voi sanoa, että kipuja olisi, selässäkään. Soitin tietysti hätäpäissäni ensiapuun, en tiedä minne muualle voi soittaa viikonloppuna näillä viikoilla, ei synnytysvastaanottoon kai ainakaan. Sieltä sanottiin, ettei nyt kovin vakavalta tilanne kuulosta, voi odotella viikonlopun yli kotona ja ottaa maanantaina yhteyttä neuvolaan. Näillä viikoilla kun ei voi tehdä mitään, jos menee kesken. Lääkäri epäili, että vuoto saattaisi johtua viime maanantaina otetusta näytteestä, jos on tullut jokin nirhauma. Mulla kun todettiin streptokokki pojan synnytyksen yhteydessä, niin sen takia otettiin nytkin se näyte. En ole saanut vielä vastauksia.
Koko päivä on mennyt maatessa, poika on mummolassa ollut yökylässä ja pitäisi kohta lähteä hakemaan. Mies on viikonlopun reissussa, että täällä olen yksin miettinyt ja hermoillut ja koittanut vaan maata. Aina kun olen ylösnoussut, niin pelkään, että kohta valahtaa oikeen kunnolla verta. Hirvittää, että jos tää meneekin kesken. Toisaalta olin tuntevinani taas pientä liikettä aamusta, mutta nekin on vielä niin epämääräisiä, että en osaa varmaksi sanoa, että onko ne liikkeitä vai ei.
Että tällaista täällä. Olipa hyvä, että sain eilen tämänkin päivän sairaslomaa. Olen kärsinyt parisen viikkoa jokapäiväisestä päänsärystä ( johtuu varmaan jumittuneista niskoista)ja sitkeesti olen vaan töissä sinnitellyt, eilen sitten aattelin, ettei tule enää mitään ja kävin työterveyshoitajalla. Tänään oisin kuitenkin joutunut hakeen lomaa..Huoli on kova, mutta helpottaa tietysti, että toistaiseksi vuoto on loppunut ja ettei se edes runsasta ollut.
Vastaan vielä siihen synnytysgalluppiin.... Eli poika syntyi rv37+6, pitkän ja kivuliaan synnytyksen jälkeen. Synnytys kesti kaikkiaan 24h40min ja loppua kohden ajattelin, ettei tästä voi elävänä selvitä kumpikaan, oli niin voimat vähissä. Olin päivän synnyttämättömien osastolla kun lapsivettä tihkui ja supisteli, mutta paikat ei vaan kertakaikkiaan auennut vasta kun oksitosiinilla. Sen jälkeen poika oli kolmen tunnin kuluttua maailmassa. En tiedä mikä meni vikaan tuossa synnytyksessä, supistukset olivat säännölliset ja olin tosi kipeä, mutta mitään edistystä ei kohdunsuulla tapahtunut. Että kyllä siitä jonkinmoiset pelot on mieleen jääneet, etenkin ponnistusvaiheessa tuli sellainen tunne, että voimat lähtee ihan just ja pyörryn tai jotain, enkä ikinä jaksa ponnistaa. Hetken aikaa oli ihan pakokauhu kun aattelin, että poika kuolee mun sisälle kun en jaksa. Mutta jostain ne viimeiset voimanrippeet sitten tuli.
En ole uskaltanut vielä pahemmin aatella koko synnytystä. neuvolassa kyseltiin jo ekalla käynnillä, että haluanko käydä pelkopolilla, mutta en osaa vielä sanoa. Toisaalta aika on kullannut muistot, mutta ehkä ne kauhunhetken nousee taas mieleen kun synnytys lähenee.
Mutta hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti muilla sujuu huolettomammissa merkeissä.
Sinda: Kyselit niistä " tyttösykkeistä" :) Mulla oli sillä hetkellä kuulemma vauvan syke 150, ja siitä terkka sanoi tulokkaan olevan tyttö... Saapa nähdä sitten. Muistelen, että meidän pojillakin on kyllä ollut saman tasoiset sykkeet ;)
Täällä ollaan taas päänsäryn kourissa :( En tiedä, johtuuko tää vaan raskaudesta vai ollako sitten taas migreeni tuloillaan... Hmm... Tänään ja eilen ollut semmosta jatkuvaa jomotusta ja juilimista päässä, ei silleen särje kunnolla. Just ärsyttävää, kun ei voi oikeen mitään tehdä kun sen verran kuitenkin rassaa :( Huoh! Onneksi mies lähti kolmen vanhimman kanssa juuri uimaan, ja nuorin nukkuu ulkosalla rattaissa, joten hetki aikaa hiljentyä. Pitääkin pikaisesti tämä raapustaa, ettei mene harvinainen hiljaisuus ja rauhallinen tilanne tietokoneen ruutua tuijottaessa - se ei ainakaan tätä särkyä helpota! :)
Edelleenkään en tunne vauvan liikkeitä. Ehdin jo vähän peikkoja seinille maalailla, että onkohan masussa kaikki kunnossa, mutta neuvolassa tosiaan kuului ne sydänäänet, niin kaikki on kuitenkin hyvin! Edellisestä tunsin liikkeitä jo viikolla 14+, joten siksi outo olo. Mutta kai vaikuttaa se niin paljon, että istukka on tuossa etuseinämässä, vaimentamassa niitä liikkeitäkin :)
Mutta nyt levolle... Hetken ihana rauha!! :)
Nasu rv 17 TASAN! :)
Kotiuduttiin pari tuntia sitten viikon mökkireissulta. Pitihän sitä käydä kattoon tammenterhojen kuulumiset. Kaikkea en jaksanut lukea..
Yritin laittaa viesstiä ennen lähtöä, mutta tää palsta ei jostain syystä hyväksynyt mun kirjoitusta. :)
Oltiin Nilsiässä reissussa ja tuli täältä Oulun kupeesta matkaa pikkasen vajaa 300km. Kivaa meidän esikoisella 3v. on matkapahoinvointia, just kotimatkalla, vajaa kilsa kotiin, niin päätti yrjötä. Sääliks käy neitiä kun tiedän minkälaista se on. MInulla sama kouluiässä.
Mökillä ilmat oli mahtavat, aurinko paistoi ja uitua tuli joka päivä. Esikoinen olis ollut kokoajan uimassa, tykkäs niin paljon. Kuopuskin 1,5v. ekana päivänä oli ihan innoissaan, mutta sit jostain syystä alkoi pelkään vettä. Varmaan osaksi teki tuuli että oli kylmää uinnin jälkeen tms. Onneks sit loppupäivinä uskaltautui kastelemaan jo varpaita.
Miehellä vielä 2 viikkoa kesälomaa jäljellä. Ihanaa!
Itsellä kuulumiset tuolta masun suunnalta sellaiset, että olen ehkä tuntemassa liikkeitä. Ihan sataprosenttisen varma en ole, jos ovatkin jotain ilmakuplia suolistossa.. Pari päivää olen tuntenut potkujen tapaisia ja nyt automatkalla pari-kolme kertaa. Ihan vielä en vanno että ovat vaavin liikkeitä. Onhan noita viikkojakin kohta 18 ja olen uudelleensynnyttäjä.
Pari viikkoa vielä rakenneultraan..osottelen sitä kovasti jo. Voipi olla että sattumalta saattaisin päästä 3d-ultraan. Oys:ssa kun sellainen laite löytyy ja ulkopaikkakuntalaisilla voi olla sellainen mahdollisuus. Varmaa tietoo ei kyllä oo. Toivossa on hyvä elää. Heh..
Jeps tälläista tänne..
mellum ja vaavi 17+6
siirryn tuolta helminauhoista tänne, kun toimitusaika aikaistu tammikuun puolelle niskapoimuultran mukaan..
lask.aika 30.1.07
äiti 29v
iskä 29v
lapset vm -99 ja -00.
pahoinvoinnit ja päänsäryt on ohitettu ja on mukava nauttia kasvavasta masusta...
Sowweli, tervetuloa mukaan terhoihin!
Olen kyllä pinoja käynyt lukemassa, mutta ei tässä harvassa päässä mikään pysy!
(.) Muuten ollut nyt ihan hyvä olo, mutta ruokaa ei oikein tee edelleenkään mieli, että pakolla täällä välillä syödään. Päänsärky ollut nyt pari päivää poissa. =)
Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Jossain vaiheessa jo kuvittelin tuntevani liikkettä, mutta taisi olla ihan vaan suoliston pulputusta ;)
Nivusia vihloo ja alamahaa jomottaa ja särkee, mutta ei mitään sietämätöntä.
Mulla on tässä pari päivää ollut mieletön siivousinto päällä! Oon noita kaappeja siivoillut ja laittanut pojan pieniä vaatteita säilöön ja pessyt isompia vaatteita tilalle. Osa pojan ja omista vaatteista kierrätykseen, kun en jaksa niitä lähteä mihinkään myymään.
Silti vaikka noita kaappeja tyhjennellyt, niin tilaa ei tunnu lisää järjestyvän... Onkin miettimistä mihin ne vauvan vaatteet/tarvikkeet sitten laitetaan, kun sen aika on. Pitänee hankkia joku lipasto tai pikkukaappi?
Itselleni sain ostettua kolmet äitiyshousut ja 2 äitiystoppia yhteishintaan 20e! Käytettynä, mutta tosi hyväkuntoisia! =) Eipä tarvii niitäkään sit enää miettiä.
Miten meinaatte talven pärjätä? Siis aiotteko ostaa ä-toppahousut tms? Ite aattelin kokeilla pärjätä näillä mitä nyt on, välihousuja vaan alle. Ja kai tuolta joku reilumpi toppatakki löytyy...
Tänää pitäis pakkailla, kun huomenna lähdetään Lappeenrantaan lomailemaan viikoksi. Oon tosi huono pakkaamaan! En ikinä opi ottamaan sopivasti, aina on liikaa mukana... Ja sit tulee aina lisää shoppailtua. Oikein taas ootan, että pääsen kaupoille ja kirppiksiä kiertämään.
Saas nähdä, ehtiikö ensviikolla ollenkaan palstailemaan =)
-tau- & " eeva" 15+1
Ollaan tässä " pakolla" lähdössä leffaan, kun on ilmaisliput käyttämättä ja häälahjakorttejakin voisi stockalla törsäillä:)
Yöllä vihlo aika paljon nivusia, toivon ettei mitkään löystymiskivut ala just nyt, koska mulla alkaa huomenna seitsemän päivän tanssikurssi joka voi olla aika rankka. Ja pitää muistaa heti sanoo että oon raskaana (no kyllä se jo näkyykin), ettei opettaja luule että lusmuilen tahallani.
Mä kans rakastan kookosta, mutta mies ei. Oon tehny niin hyvää suklaa kookoskiisseliä ja sain syödä kaiken ihan yksin;)
Ostin eilen mammajoogaan, joka alkaa syksyllä niin kivat 3/4 verkkarit, tosin vastoin ideologiaani henkkamaukalta. Maksoivat 7 e, kun olivat 50 prosentin tarjouksessa:)
Oltiin eilen juhlissa, jossa entisestään vahvistui meidän lähtöaikeet Argentiinaan, kun tavattiin ihmisiä sieltä suunnalta ja olivat sitä mieltä että mulle järjestyy opiskelupaikka ja miehellekin töitä. Nyt vaan oottelen lokakuuta, että saan homman käyntiin. Pelkään vähän ettei mua oteta tosissaan, kun esikoinen kuitenkin täällä masussa, niin saattavat aatella, että " ei toi oikeesti tiedä mitä se haluaa, kun tekee tällasen päätöksen, vaikka lapsi ei oo edes syntynyt" . Mut pääseehän sieltä aina takas suomeen jos näyttää siltä ettei siellä elämä sujukaan.
No niin, nyt on pakko lähtee, piti vielä kommentoida jotain mutta ei muista mitä:)
Beijaflor rv 16+6
Tervetuloa Tau Lappeenrantaan:) Olitkos se sinä, joka olit lähdössä Linnoituksen yöhön?
Tiedätkö saako jostain mammatoppahousuja? Tai ylipäätänsä onko kellään hyviä vinkkejä urheilu/ulkoiluhousuista, jotka sopisivat odottavalle? Etsiskelen sellaisia, joilla pärjää pitkälle syksyyn ja mahdollisesti alkutalvenkin laittamalla pitkiksiä tms. alle. Pakko on sellaisiin investoida, kun jo nyt alkaa verkkarit ikävästi masua kiristämään. Ja vielä on hiukan ulkoiluaikaa jäljellä ennen tammikuuta...!
Milloinka Beijaflor olisitte lähdössä Argentiinaan, ennen vauvan syntymistä vai vasta myöhemmin?
tikru ja tiuhti rv15+2
Juu, Linnoituksen yössä ois tarkotus pyörähtää. Ja tän vuotinen hiekkalinnakin näkemättä vielä. Onkohan se vielä kasassa?
Onko Lpr:ssa muita kirppiksiä kuin ne citykirppis(?) ja kansankirppis(?), joissa vois käydä pyörähtämässä?
Noista äitiystoppahousuista en tiedä itsekään, mistä sais. Jos tulee oikein kylmä talvi, niin sitten joutuu kyllä itsekin ostamaan paksummat housut. Oon aikamoinen vilukissa ja täällä Siperian rajalla on kylmä! Yritän nyt kuitenkin eka pärjätä näillä mitä on.
Ja pakkaamaan...
-tau taas-
Ainiin ja kookoskyselyyn, että en voi sietää kookosta, se hajukin tekee pahaa.
Menetteko pe vai la linnoituksen yöhön? Mie menen ainakin la iltana kaverin kanssa (jee, vapaailta!!) katsomaan JEANS S:ää ja Yötä. Ehkä käydään la iltapäivästä koko perheen voimin kierteleen linnoituksessa.
Siellä muuten kannattaa käydä Majurskan kahvilassa, ihania herkuja mahtavissä puitteissa!
Hiekkalinna on vielä syyskuun puolelle. Siellä on ilmainen possujuna,josta meidän tyttö tykkää tosi paljon ja ihanan iso hiekkalaatikko ja PALJON hiekkaleluja. Sit sieltä löytyy myös kiva leikkimökkikylä.
Jos olette sunnuntaihin asti niin torilla (keskustassa) on ihana kirppari aamuisin. Just kävin tänään tekeen löytöjä. Hyviä lastenvaatteita, tarvikkeita, leluja jne. Hirveesti on myyjiä, ja myös ostajia. Itse menin ennen kahdeksaa tänään ja kova huiske oli jo päällä. Oiskohan myyjiä paikalla n. 12-13 asti.
Mukavaa reissua, Lappeenranta on ihana kesäkaupunki:)
tikru
Meidän kakkonen on syntynyt helmikuussa ja silloin hilpparoin pihalla urheiluliikkeestä ostetuilla minulle normaalisti liian isoilla ulkoiluhousuilla. Niissä oli olkaimet ja sellainen jänskä joustovyötärö. Aivan loppuun asti en saanut vetskaria kiinni, mutta muistaakseni odotusta oli jäljellä enää muutama viikko, kun " jousto" loppui. Samoin minulla oli ihan " tavisten" toppatakki, joka oli hiukan A-linjainen ja isoa kokoa. Se oli sen mallinen, että ei näyttänyt teltalta harteiltakaan, vaikka olikin isoa kokoa. Sen ostin Vaatehuoneelta. Ensi talvi menee varmaan noissa samoissa tamineissa.
Ulkoiluhousut halusin " ihan oikeat" , koska ne mammatoppikset, joita minä löysin eivät oikeen vastannee tarvetta. Halusin nimenomaan ulkoiluhousut, sellaiset kuorihousun tyyppiset sen takia, että niitä saattoi pitää syksyllä ja sitten vaatetta alle lisäämällä myös paukkupakkasilla. Lasten kanssa ulkoillessa tykkään muutenkin pitää hyviä ulkoiluvaatteita talvella. Palelen herkästi, että esim. farkuissa paljon talvella viitsi liikkua.
Joudun ostamaan taas läjän työvaatteita, joten ulkoiluvaatteisiin en aio niin hirveästi satsata. Enköhän noilla vanhoilla pärjää. :)
Pikaseen... En viel tiiä kumpana iltana yöhön lähdössä. Saatanpa lähteä vaikka molempina. =)
Ei pysty kirjottaa täs enempää, ku tuo ukko hölisee vieressä omiaan! Mokoma...
Pitää palailla paremmalla ajalla =)
-tau-
Miekin tykkään ulkoilla " kunnon ulkoiluvaatteissa" .. Just tykkäisin tuollaisista kuorihousuista, mutta voipi valikoima odottaville äideille olla aika pieni;) Mie taas en tykkää ostaa tavallisia normaalikokoani isompia vaatteita, koska niillä taas ei ole mitään käyttöä sitten raskausajan jälkeen.
Odotan " innolla" syksyn ja talven ulkoiluja.. Jo esikosta muistan maalis-huhtikuulla jo odottaneeni lämpimämpiä kelejä, kun ulkoiluvaatteet alkoivat kiristää, ja esikko syntyi vasta elokuussa!!! Nyt on just toi isomahainen loppuraskaus pahasti talvella.. Yhdet tosi vanhat kevyttoppikset vielä kaapista löytyy (tosi järkyt!!!), joissa on kuminauha vyötärö, josko niillä pärjäis talven?! Mutta toppiksissa ei ihan viitsi syksyllä tuolla vetää eli sellaiset välikausihousut on hakusessa!!!
Ja mie kanssa olen sellainen vilukissa, etten todellakaan tarkene farkuissa pakkasissa!! Ja farkuissa on kyllä aika ankeeta lenkkeilläkin..
Nyt yritän pitää näppini erossa ja taukoa kirjoittelussa!
tikru
Minä löysin sattumalta nuo kuorihousut jostain alerekistä. Muistaakseni ne maksoi alle 20 euroa. Merkkikin on ihan oikea... ;) Olin ihan muilla ostoksilla silloin ja huvikseni kokeilin housuja. Joustovyötärö houkutti ja hyvä tuuri kun kävi, niistä tuli mammahousut. Kannattaa sillä silmällä vilkuilla alehyllyt. Laskin myös sen varaan, että saan nuo housut myytyä eteenpäin, koska ovat merkkipöksyt. Onneksi en myynyt, nyt niille tulee käyttöä. Tosin,olen ollut kohtalaisen pieni molemmissa raskauksissa. Jos siis nyt muutun valtaisaksi, saattaa housujen käyttöikä olla lyhyt. :)
Käytiin pyöräilemässä ja alkoi taas särkeä selkää. Plaah. Iskias, iskias.
Ja nyt syömään jotain. Aina nälkä ja kokoajan jano... vai miten se meneekään se laulu?
M
Huomenta,
jatkan nyt tätä samaa, eilen aloitettua pinoa.
Kesäloma jatkuu vielä pari viikkoa ja tänään on ihanan rauhallinen aamu, kun mieskin on näin viikonloppuna onneksi kotona, niin lapset eivät ole koko ajan äidin kimpussa, vaan isikin saa osansa ;)
(.): Vointi ihan ok. Liikkeitä tuntuu satunnaisesti, mutta kyllä jo odotan reilun viikon päästä olevaa neuvolaa (lääkärineuvola), että saan varmuuden, että vaavilla on kaikki hyvin. Tuntuu vaan siltä, että pakkohan siellä on olla kaikki hyvin, kun oireet on ja pysyy ja maha kasvaa, mutta toisaalta koko ajan vaanii sellainen " peikko" mielessä, että entä jos ei sittenkään. En muista aiemmissa raskauksissa näin paljon stressanneeni siitä, että onko vaavilla kaikki hyvin vaiko ei.. Mutta ehkä olen ollut sen verran nuorempi aiemmin, että olen vain luottanut siihen, että kaikki on hyvin ja nyt tulee mietittyä sit kaikenlaista.
Luin tuosta kirjasesta, jonka sain neuvolasta, että raskausaikana voi kärsiä lantion löystymisestä, joka ilmenee kipuna lantiolla, epämiellyttäväna tunteena nivusissa ja iskiastyyppisenä kipuna ja kipuina kävellessä. Nämä ovat olleet minun oireitani tässä viimeisen kahden viikon aikana. Välillä enemmän ja välillä vähemmän, joten tein eilen illalla itselleni diagnoosin, että tämän on pakko olla tuota. Joten oma mieli vähän parani, kun sain jonkun diagnoosin tälle, otan kyllä seuraavan kerran puheeksi, kun käyn neuvolassa, mutta tuntui vaan aika hyvältä, että tällekin oli joku selitys. Olin jo eilen soittamassa neuvolaan, että mitä tämä on, mutta luettuani kirjaa ajattelin sit jättää soittamatta, kun oireet sopii täydellisesti. Kahdessa aiemmassa raskaudessa en ole kärsinyt mistään tällaisesta, olen vain mennyt loppuun asti, eikä ole tuntunut kipuja juurikaan, ainoastaan iskiaskipuja toisessa raskaudessa, mutta ei nekään menemistä haitanneet. Mutta nyt käveleminen rattaiden kanssa lasten kera on jo joinakin päivinä tosi vaikeeta.. Ei meinaa millään saada jalkaa toisen eteen, kun nivusissa tuntuu niin pahalta. Sit kun pysähtyy, niin kipu lakkaa välittömästi, joten olen miettinyt jo, että olenko tulossa " hulluksi" , kun kuvittelen tällaista. Mutta ei ole hyvä yhdistelmä, jos tulee raskausajan diabetes ja sit ei pysty yhtään liikkumaan.. Kun liikuntaa nimenomaan pitäisi harrastaa. No, pitää yrittää selvitä, eihän tässä ole enää kuin reilut 22 viikkoa jäljellä.
Mutta tuleepa taas sairaskertomus tästäkin viestistä..
Ehkä nyt lähden tiskaamaan tuonne noi meidän ilta- ja aamupalatiskit ja sit pitäisi imuroidakin, kun tuolta ulkoa tulee koko ajan tuota hiekkaa ja likaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille tammenterhoille.
-äitiliini78 ja masukki 17+4