Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Jouluntähtösten PERJANTAIjutut**

28.07.2006 |

Aloitetaanpa uusi perjantaipino. Yritin tihrustaa, joko tälle päivälle oli enkä löytänyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänpä sitten heti asiaan eli ULTRAAN. Kävimme eilen Naikkarilla rakenneultrassa. Kävin rv 9 ensimmäisessä ultrassa yksityisesti. Lääkäri sai erikoisella kiekollaan ja ultran mittaheittojen takia la:ksi meille 19.12. Menkkojen mukaan la olisi 13.12. Eilen viikkoja olisi ollut 20+1 menkkojen mukaan, mutta ultran mukaan niitä oli 20+3. Niinpä pitäydyn edelleen tuossa menkkojen mukaan lasketussa ajassa. Koska ensimmäisen la:n oli antanut lääkäri, kätilö ei onneksi alkanut sitä muuttaa.

Niin, ultrassa oli kaikki ok. Sattui mukava ja puhelias sekä erittäin kokenut kätilö ultraajaksi. Kysyttyäni asiaa hän kertoi, että hän on tehnyt varmasti 10 000 ultraa. Hän ihan varmasti näki, kumpaa laatua vauvamme on, mutta ei suostunut sanomaan enkä minä yrittänyt alkaa jankata. Niinpä SUKUPUOLI jäi epäselväksi. Olen todella malttamaton ja kärsimätön luonne, mutta jospa nyt sitten yrittäisin malttaa mieleni joulukuulle saakka. Esikoisesta ultran teki lääkäri, joka kertoi sukupuolen. Kävimme niin monessa seurantaultrassa sen rakenneultran jälkeen, että silloin sukupuoli oli satavarma ennen synnytystä. Nyt tuntuukin oudolta, että kaiken jatkuessa hyvin eilinen oli viimeinen ultra. Anyway, pääasia oli, että vauvalla oli kaikki kunnossa.

USAMAMA. Luin joskus lomalla tuon kaverisi synnytyksestä. On helpottavaa ja hienoa kuulla, että kaikki tuntuisi olevan reilassa.

WHITE. Toivottavasti kaikki jatkuu teillä hyvin ja molemmat vauvat jatkavat kasvua tasatahtia! Oikein kovasti onnea matkaan!

SUPISTUKSET. Eilen taisin jo kertoa, että supistukset pysyivät poissa loman aikana. En käsitä, miksi sitten eilen kotiin palattua supisteli

pitkin päivää. Ehkä tämä arkeen palaaminen tekee sen. Kun ei ole enää muiden passattavana ja joutuu itse siivoamaan, laittamaan ruokaa ja tekemään muita askareita, niin alkaa supistellakin. Aion kyllä ensi viikolla selvittää, voiko jokin tulehdus aiheuttaa nämä supparit, jotka onneksi ovat kivuttomia. Moni ensikertalainen on sanonut, ettei välttämättä tunnistaisi supistuksia. Älkää huoliko, luulen kyllä, että tunnistatte sellaisen, jos niitä alkaa tulla. Niin tein itsekin esikoiselta. Tosin silloin niitä ei alkanut tulla niin varhain kuin nyt, jolloin eka taisi olla rv 15.

ISTUKKA. Np-ultrassa istukka oli minulla kohdunsuun edessä. Onneksi se oli siirtynyt vatsan päälle nyt eilisen ultraajan mukaan. Tuli vain mieleen, kun parilla tähtösellä istukka oli itsepäisesti kohdunsuun edessä. Toivottavasti se vielä siirtyy ja toivottavasti siitä ei aiheudu mitään hankaluuksia. Mitä se muuten tarkoittaa, jos se on loppuun asti edessä? Onko keisarileikkaus ainoa vaihtoehto, jos istukka on täysin etinen?

HANKINNAT JA ÄITIYSPAKKAUS. Me emme aio hankkia uutta äitiyspakkausta. Mieluummin käytän esikoiselta jääneitä vaatteita ja ostan vaikka uusia sillä rahalla, jonka saa pakkauksen sijasta. Raahasimme nyt mummolasta kaikki säilytyksessä olleet pienet vaatteet. Pienin koko taitaa olla 50 senttiä ja suurimmat vaatteet 80-senttisiä. Ne pitäisi laittaa kaappiin odottamaan vauvaa. Tuntuu ihan hullulta, että joskus ne 50 cm:n vaatteet olivat ylisuuria nykyään metrin pituiselle esikoiselle, joka painaakin jo 17 kg.

GALLUP ÄITIYSLOMASTA JA HOITOVAPAASTA. Kuinka pitkään aiotte olla kotona nyt tämän vauvan kanssa? Tuli mieleen, kun Heini mietti sitä, malttaako olla kotona koko äitiys- ja vanhempainloman. Meillä esikoinen meni tarhaan tasan 1-vuotiaana. Olisi mennyt ehkä aiemminkin, mutta sattui syntymään keskosena, joten kalenteri-ikää oli tuo vuosi. Nyt sitten mietin, että olisimme miehen kanssa yhteensä puolisen vuotta hoitovapaalla noiden " lomien" jälkeen, jotta tämä vauva olisi vähän vanhempi hoitoon mennessä. Jollemme voita lotossa, kumpikaan meistä ei ole kotona siihen asti, että tämä kuopus on 3-vuotias. :-)

AMMATTI. Olen koulutukseltani juristi. Työskentelen valtiolla erilaisten verotukseen liittyvien asioiden kanssa.

Tänään lähdemme käymään asuntomessuilla. Saa nähdä, onko vähintään 10 000 muuta ihmistä saanut päähänsä lähteä käymään siellä myös. Mutta täytyy yrittää varustautua kärsivällisellä mielellä, hah. Se olisikin temppu minun hermoillani. :-)

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
2/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nettipimennossa jo melkein kolme viikkoa ja rynnin koneelle heti kuin mahdollista =)

Ensi viikolla olisi luvassa peräkkäisinä päivinä neuvola ja rakenneultra. Eilen kyselin mieheltä haluaisiko hän tietää sukupuolen etukäteen? Ei kuulemma tahdo tietä, toisaalta en kyllä minäkään. Olen kyllä kysynyt aina aiemmista raskauksista ja kummallakin kerralla saanut vastaukset " sanoisin että se on tyttö, mutta voi olla yhtähyvin poikakin" . Ja tyttö tullut kummallakin kertaa. Aion myös varmaankin kysyä, mutta en kuitenkaan luota 100% ultraan. Kuinka muut joille sukupuoli on rakenneultrassa kerrottu, kuinka varmana tietoa pidätte?

Maha tuntuu kasvavan viikko viikolta. Normaaleihin housuihin on enää ihan turha yrittää itseään änkeä, jotenka jouduin luovuttamaan ja ostamaan muutamat hieman isommat housut, sellaiset kuitenkin joita voi sitten pitää raskaudenkin jälkeen (varsinkin jos kiloja jää...). Oli tosi " mukava" tavata anoppi pitkästä aikaa. Hän kirjaimellisesti kurkkasi paidan alle heti kun nähtiin ja ihmetteli mihin olen vauvan piilottanut. Siinä sitten nieleskelin ja yritin selitellä että ei vatsani kyllä nyt normaalisti näin iso ole... Että kyllä se mahan koko jostain muusta johtuu kun ylipainosta =) No, anopit ovat sellaisia... Liikkeitä tuntuu harvakseltaa, enemmän on ollut kiusana ennakoivat supistukset! Niitä tulee ja menee jatkuvasti!

Hankintoja olen tehnyt lähinnä jotain pientä ja söpöä aleista: pari bodya ja potkuhousut sekä kevääksi ihanan pehmeä ulkohaalari. Pikkuhiljaa tekisi mieli kaivella vanhoja vauvanvaatteita esiin ja käydä niitä läpi. En edes muista millaisia vaatteita meillä on. Toisaalta jos tämä minun poika-oloni toteutuu, niin vanhat vaatteet saattavat olla hieman liian tyttömäisiä.

Nyt kutsuu hammaslääkäri (yök). Nyt kun olen taas turvallisesti netin lähettyvillä, pääsen itsekin toivottavasti pinoutumaan useammin!

Teppis rv 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyselty AMMATISTA..Minä olen merkonomi ja tällä hetkellä työttämänä. ja varmaan menen taas sitten äitiys- ja vanhempainloman jälkeen työnhakijaksi työkkäriin, kun saan sitä liitonpäivärahaa. On se sen verran suurempi korvaus kuin kelan kotihoidontuki, jota kuitenkin tullaan saamaan kun lapsi ja isommatkin ovat kotona/esikoulussa. En usko, että täältä mitään töitä saa, tai harjoittelupaikkaa,mutta mielellään menisin töihinkin sitten kun lapsi on n.1v. Meidän tämän hetkinen kuopus oli 1v2kk kun menin töihin ja olinkin siellä 13kk kun jäin taas työttömäksi, meillä oli vaan sen verta hyvä tilanne silloin että mummo hoiti, ettei oo tarvinnu viedä päiväkotiin tai muuhun hoitopaikkaan.

tintti19+1

Vierailija
4/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa...

Olen kyllä käynyt lukemassa pinoja, mutta sen verran haipakkaa pitänyt, että en ole ehtinyt itse kuulumisia kirjoittelemaan.

Vointi ollut hyvä, supistuksia ei ole enään tullut. Ja ehkä pikkiriikkisiä liikkeitä olen ollut havaitsevinani iltaisin nukkumaan mennessä. Istukka edessä, joten hipaisut tuntuvat jommalla kummalla sivulla.

Neuvolassa kävin viikolla ja siellä oli kaikki ok. Painonputoamisesta terkkari oli vähän ihmeissään ja kysäisi, että oletko ymmärtänyt ihan oikein, että tämän painon pitäisi nousta, ei laskea... Eiköhän se paino ala nyt kivuta, on sen verran jo painoa ennestään, jottei tarvitsisi paljon edes tulla. Painonpudotus johtuu varmaankin siitä, että älytön makeanhimoni on loppunut. Ihmeiden aika ei ole ohi...!

Hemoglobiinia ei ottanut, lähtötaso oli 143, joten ei se varmaan vielä ole ihan kauhean alas mennyt, ensi kerralla sitten mittaillaan. Sf-mitta otettiin myös ja se oli kokonaista 15cm. Sydänääniä kuunneltiin ja vauva potki " luuriin" niin kovin, että sydänäänet meinasivat jäädä sivuseikaksi.

Tytsyn kanssa ollaan oltu sairaslomalla, pistämiset sujuvat jo hyvin ja sokerit tasaisina. Huomenna lähdemme " rohkeuspalkintomatkalle" Tukholmaan, tytsy ei vielä tiedä mihin lähdemme, olkoon yllätyksenä huomiseen asti. Tänään neiti menee yökylään mummolaan eli minä saan nukkua keskeytyksettä yöni! Ihanaa! Ei verensokeria tarvitse enään mitata kuin kerran yössä, mutta uudelleen uneen pääseminen tuottaa suuria vaikeuksia.

Joku kyseli tähtösten äitien ammatteja, minä olen esimiehenä ruokaravintolassa. Onneksi töitä on enään jäljellä loman jälkeen syys-, loka ja pari viikkoa marraskuusta, sitten alkaakin äippis.

Seisomatyö ja törkeä kiire päivästä riippumatta väsyttävät ilman raskauttakin, joten olen ihan tyytyväinen jos sinnittelisin tuohon lokakuun loppuu asti. Sitten saavat muut jatkaa... Meidän firmassa ei tunneta sellaista, että raskautetut siirtyisivät kevyempiin töihin, vaan suorittavaa vuoroa tehdään loppuun asti. Sitten ihmetellään, kun tyypit eivät jaksa olla töissä äitiysloman alkuun asti!

Nyt ryhdistäydyn ja suuntaan pyykin pesuun. Kylppärissä onkin itseni kokoinen kasa odottamassa. Onneksi pitää ilmoja, kuivuvat ulkona hetkessä.

Kepeitä ja vaivattomia päiviä kaikille!

Kirsikka ja aarre vkolla 18 just tänään!

Vierailija
5/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]ON[/b]Täällä voidaan paksusti ja maha kasvaa melkein jopa salakavalasti. Onneksi viikon päästä saan jo netistä tilaamani äippähousut ja toivon mukaan voin ottaa ne samantien käyttöön. Rakennultraan olisi vielä pari viikkoa aikaa. Siihen saakka " nautiskelen" lukemalla teidän muiden ultrakuulumisia ;o)

[b]White[/b] Olipa kiva lukea pitkästä aikaa, että molemmat vauvat voivat hyvin ja kasvavat. Odotusonnea jatkossakin!

[b]Istukka[/b] Minulla oli myös kuten Iitulilla, np-ultrassa istukka etuseinämässä. Rakenneultrassa selviää sen tarkempi sijainti.

[b]Äitiysloma + hoitovapaa[/b] Tarkoitus on olla ainakin koko äitiysloma ja vanhempainvapaa tontun ja esikoisen kanssa kotosalla. Töitä alan etsiskellä sitten taas kiivaammin tontun ollessa vuoden ikäinen.

[b]Hankinnat[/b] Vielä ei olla itse ostettu tontulle mitään, mutta mummu sen sijaan on yhden veluuripuvun ehtinyt ostaa. Vieläpä niitä ehtii " kasaantua" . Äitiyspakkaushan meillä oli tarkoitus ottaa.

[b]Ammatti[/b] Tällä hetkellä olen työtön merkonomi, kuten joku muukin jo aiemmin ilmoittautui :o) Merkonomille ei täällä meilläpäin myöskään ole töitä tarjolla ja kaikki nekin paikat mihin pienet mahikset ois, menevät nenän edestä tradenomeille. Elämä on...:o)

Johan tuli galluppia kerrakseen...huh.

Aurinkoista viikonloppua kaikille tontun kasvattajille!

T. SAHM 18+4

Vierailija
6/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valmistaudutaan mökille lähtöön kunhan vaan poitsu herää päikkäreiltä. Ihanan rauhaisa viikonloppu siis tiedossa. Poikakin (1v11kk) viihtyy siellä hyvin kun on eri lelut kuin kotona ja päivät ollaan ulkona melkeinpä aamusta iltaan. Tietää pääsevänsä taas uimaan ja kyläkaupan kahvioon pillimehulle, joten on odottanut jo aamusta asti lähtöä =)

Minulla liitoskivut hidastaa välillä kävelyvauhtia kummasti ja hengästyn todella helposti. Oikeastaan olen hengästynyt koko ajan kun liikun/kävelen. Kaverilla la kaksi päivää ennen minua ja valitteli kans tuota hengästymistä, joten ei kai se ihmekään jos minä hengästyn, kun on tuo oikutteleva astmakin riesana.

Uutena vaivana närästys joka esikoisesta alkoi paljon myöhemmin. Muutamana iltana olen joutunut ottamaan Rennien, päivisin ei ole vielä närästänyt.

Jatkuva nälkä on väistynyt ja välillä pitää ihan muistutella itseään että tulee syötyä säännöllisesti. Jos verensokeri kerkee laskea liian alas muuttuu olo tosi äkkiä kurjaksi ja minusta tulee äkäinen.. Miehen ja pojankin kannalta siis parempi jos äiti muistaa syödä säännöllisesti ;)

Huomasin että oli listailtu onko tyttö- vai poikafiilis ja kummaksiko on mahdollisesti ultrassa paljastunut. Minulla on sellainen tunne että meille on tulossa kaksi poikaa =) Syytä en tiedä mutta näin vaan jostain syystä kuvittelen... Katsotaan nyt josko jossain seuraavista ultrista selviäisi.

Tarkoitus olisi koittaa ravustusta siellä mökillä. Siinä järvessä on kyllä rapuja, mutta minä ja mieheni ollaan ravustettu joskus penskana viimeksi, joten saa nyt nähdä mitä siitä tulee..vai tuleeko mitään?! Hyvän hinnan niistä ravuista saisi jos vaan kunnon saaliin sattuu saamaan. Kokeillaan eka parilla merralla ja jos luonnistuu niin sitten hommataan mertoja lisää. Mökille on matkaa vain 20km ja mies jo suunnitteli että me voitaisiin olla siellä myös viikolla ja hän voisi kulkea sieltä kurssille, jos siis tuo ravustusinnostus jatkuu. No, katsotaanhan nyt...

Nyt mentävä tarkistamaan että olen pakannut kaiken tarpeellisen mukaan jotta ollaan sitten heti valmiita lähtöön kun poitsu herää.

Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille tähtösille =)

White rv 19+4

Vierailija
7/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin olen laiska pinoutuja, vaikka pinon käynkin lähes päivittäin lukemassa. Mitään kummallista ei tällä rintamalla ole kyllä tapahtunutkaan, ei ultria (mulla vain yksi vaivainen ultra ja sekin meni jo kesäkuussa..) eikä neuvolakäyntejä. Välillä tuntuu, että onko sitä edes raskaanakaan. No, vilkaisu alaspäin kyllä karkottaa nuo epäilyt tehokkaasti, sen verran tuo vatsa on jo kasvanut!

Olen vielä ihan hyvässä kunnossa ja ainoa riesa ovatkin lisääntyneet liitoskivut, jotka nekään eivät ole kovin pahoja, joten hyvin täälläkin pärjäillään. Poikaolo on vaihtunut tyttöfiilikseen (jostain kumman syystä) ja nyt odottelenkin meille toista pikku prinsessaa. Nimistäkin olemme jo isännän kanssa vääntäneet kättä ja suosikit on valittu niin tytölle kuin pojallekin. Mieli saattaa tosin vielä muuttua nimien suhteen moneen kertaan, kokemusta on!

Ammatistakin kyseltiin. Olen koulutukseltani sosionomi ja nuorisotyönohjaaja (amk), mutta päivääkään en vielä ole noita töitä tehnyt, sillä jäin heti valmistuttuani äitiyslomalle (joulukuussa 2004) ja siitä lähtien olen kotona ollut. Taloudellisesti mennään kipurajoilla, mutta en ole tosissani raaskinut ajatella töihin menoa ku esikoinenkin on vielä " niin pieni" (1v4kk). Nyt aionkin pysytellä mussukan kanssa kotona vauvan syntymään saakka ja sitten tietysti vielä siitä eteenpäinkin. Jossain vaiheessa töihin on kyllä jo pakko mennä, että sais tätä elämää vähän taludellisempaan kuosiin...huoh!

Mitään vauvantarvikkeita ei ole vielä hankittuna, tosin monenlaista jo meiltä löytyykin isosiskon jäljiltä. Luulen, että mummut hoitavat aika tehokkaasti taas tuon vaatepuolen, kun heillä askel kulkee kummasti lastenosastojen suuntaan...

Viikonloppuja kaikille tähtösille! Pidetään joulupullat uunissa:)

Lucy. ja Piiperöinen 20+3

Vierailija
8/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanaa lukea teistä muista joulutähdistä taas! Mulla on pää ihan tyhjä enkä keksi mitään uutta kirjoitettavaa. Siispä tulen sanomaan ainakin että täällä taustalla ollaan! ;)

Masu kasvaa kovasti ja öisin en saa oikein nukuttua vaikka väsyttää, haluisin nukkua mahallani ja kyljet puutuu jatkuvasta kyljellä olosta. *huoh* Onneksi pystyn nukkuman päikkäreitä taaperon kanssa päivällä, en käsitä miten kukaan teistä pystyy olemaan töissä hereillä.... (sympatiat vaan teille!) Esikoisesta ei tällatavalla kyllä väsyttänytkään, nyt on jotenkin ihan saamtaon ja masu on jo niin isona tiellä... Onneksi saan olla kotona ja ottaa rennosti.

Siitäpä aasinsilta ammattigalluppiin. Olen koulutukseltani KM ja nyt tällähetkellä työttömänä työnhakijana, ainakin noin papereissa, juuri nyt en kovinkaan aktiivisesti etsi mitään... ;) Toimin ennen esikoisen syntymää projektipäällikkönä erilaisissa koulutuksen kehittämishankkeissa, määräaikaisena. Nyt ajatuksissa olla kotona tämä syksy ja vauvan syntymän jälkeen ehkä ainakin vuoden 07 loppuun. Hyvä hetki aloittaa työt voisi olla sitten kevät 08, kun vauvakin jo yli vuoden ja toivottavasti kävelee ja taapero tuolloin jo ainakin 3v 4 kk. Poissuljettua ei ole myöskään että olen kotona kunnes vauva 2v, mutta sitten kyllä on jo pakko päästä töihin, saada omaa aikaa ja aikuisseuraa ja päästä myös päivittämään osaa osaamista. Tulee pitkä breikki kun olen poissa työmarkkinoilta 3-4 vuotta putkeen, jäin kotiin lomille jo juhannuksena -04..... Ainakin jotain täydennyskoulutusta mun on pakko harkita tulevan äitiysloman jälkeen, mutta katsotaan sitten kun on sen aika....

Musta on ihanaa kun elokuu alkaa. Se on mun lempparikuukausi, pimeät mutta lämpimät illat ja pian saapuva ruska ja kuulaat syysaamut. Ihanaa! Vaikka rakastan kyllä tuota kesääkin ja aurinkoa, mutta tänä vuonna sitä on saanut jo riittävästi, tuntuu että olisi kiva välillä vähän raittiimmassakin ilmassa ulkoilla. Syksystä tulee myös hyviä muistoja mieleen, pidin aina pienenä koulun alkamisesta, isompana syksymuistoihin kuuluu mm. lähtö Irlantiin opiskelemaan ja meidän häät elokuun lopulla parhaaseen pihlajanmarjoren kukinta-aikaan. Myös tuoksut ja kypsyvät marjat ja omenat tuovat oman osuutensa soppaan. Niin, ja meidän esikoinen on syntynyt syyskuun puolivälissä, eli sisäisesti olen nytkin jotenkin jo " loppufiiliksissä" , ja tuntuukin että tämä raskaus kestää ja kestää kun on vasta puoliväli.

Tähän listan jatkoksi sopisi vielä rapujuhlat. Hitsi kun olisi ihaa päästä syömään rapuja ja nauttia niidne kera pari lasillista hyvää valkoviiniä.... aah! No, ehkä jo vuodenpäästä, jos mummu suostuu ottamaan kaksi lapsosta hoitoon yhtäaikaa ja meidän piharemontti antaa myöden.

Toinen intohimo- rapujen lisäksi mun tekee mieli raakaa kalaa - nimittäin sushia! Voi kumpa tää vauva syntyis pian niin pääsis herkutteleen.... vaikak syöhän ne japanissa sitä kai raskaanaollessaankin, mutten mä jotenkin uskalla. Jos ens keväänä pääsis käymään jossakin sushibaarissa.....

juupa juu, tulipahan taas juttua vaikkei mitään asiaa ollutkaan. Pinontäytettä kuiteskin. Voikaahan hyvin ja kirjoitelkaa paljon!!

äitikuu

Vierailija
9/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tallin rakennus menossa. itse en kyllä ole osallistunut kuin tavaraa kaupoista haalien ja tilaten, muutaman laudan olen sahannut. ei kiinnosta kattohommat nyt.

isot lapset odottaa jo koulun alkua. ehkä hiukan minäkin, tulee taas jotain rytmiä tähän touhuun. kummasti kello kääntää kylkeä näin kesällä ja valvotaan myöhään, toisaalta myös nukutaan, meillä kun ei kukaan mene minnekään kellon kanssa :-)

ultraa varasin sitten medisonariin reilun viikon päähän. jos näkis vaavista osan. neuvolassa käynti sitten loppukuusta niiden papereiden takia, muuten ei kuulemma tarvitse tulla. omituista raskauden ajan hoitoa. no olen käynyt yksityislääkärillä välillä jotta olo rauhoittuu. mulla on käynnit sitten neuvolassa vain vko 5, 13, 23, 28 lääkäri vain, 34, 37 ja 38, jos tarvii kun sektio sille viikolle. ei niitä montaa ole, kun saman kaupungin toisessa neuvolassa oli normaalit 17 käyntiä pari vuotta sitten.

ON kasvaa joo ihan kivasti. talvitakkia mietin, mihin ihmeeseen mahdun tämän mahan kanssa. hihan pituus kun on muutenkin joka paidasta liian pitkä niin miten käy jos ostan ison takin... grr.. toivotaan lämmintä loppuvuotta. vanhaan mahtuu sitten synnytyksen jälkeen jo.

Ammatti elintarvikealan esimies, nyt kyllä hoitovapaalla tuon vajaa 3 v. kanssa. töissä olin sen raskauden jälkeen, joten päivärahat tulee sen mukaan onneksi vaikka nyt hoitovapaa, kiitos kelan uudistuksen :-) joskus jotain hyötyä mullekin.

Äitiyspakkaus on siinä ja siinä otanko, varmaan tulee perhe gallup pidettyä aiheesta. jotain on kiva saada ja jotain ei tarvita ollenkaan. esim toppatouhut on meille turjat samoin peitto ja makuupussi, muut varmaan tulis käyttöön. eipä meille mitään ihmeellistä kuulu, pikkuisia potkuja tuntuu joskus lähinnä kyljissä, minullakin istukka etu ylhäällä vaimentamassa.

Natuli 17+5