Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit suhtatuvat niin nuivasti kaikkiin vaihtoehtohoitoihin?

Vierailija
02.04.2014 |

Onhan niissä varmaan uskomushoitojankin, mutta uskoakseni monista on ihan todellista apua. Mulla on erittäin hyvä kokemus jäsenkorjauksesta, joka on auttanu selkävaivoihin - samalla kun lääkäri kirjoitti vaan särkylääkereseptin ja totesi että jos vaiva pitkittyy, pitää kuvata ja sitten EHKÄ joskus, jos hyvin sattuu, saattaa saada lähetteen johonkin fysioterapiaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:46"]

Mikä selittää sen, että jotkut meistä voivat todistettavasti olla yhteydessä edesmenneisiin läheisiimme?

[/quote]

Sinulla on ilmeisesti varsin mielenkiintoinen käsitys sanasta "todistettavasti". Jos joku voisi oikeasti todistettavasti olla yhteydessä edesmenneisiin läheisiinsä, hän voittaisi sillä miljoona dollaria James Randi Educational Foundationilta. Vaan ei tunnu kenellekään kelpaavan.

Vierailija
42/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä selittää sen, että jotkut meistä voivat todistettavasti olla yhteydessä edesmenneisiin läheisiimme?"

Vai todistettavasti....nyt taitaa olla kyllä pari mutteria löysällä jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:51"]

"Mikä selittää sen, että jotkut meistä voivat todistettavasti olla yhteydessä edesmenneisiin läheisiimme?"

[/quote]

Kehtaisinkohan kertoa ensikäynnistäni meediolla. Olin itsekin skeptinen, mutta tämä vieras ihminen osasi kertoa niin vedenpitävästi asioista, jotka todellakin tiedän vain itse. Päätin sinne mennessäni, että kaiken tiedon, jonka minusta saa netistä/julkisista asiakirjoista/ympäripyöreät horoskooppi-tyyppiset jaaritukset jätän omaan arvoonsa. Olin ulkoisestikin neutraali: vaatetus, sormukset jätin pois jne.

Tämä nainen kertoi minulle sellaista tietoa, jonka mieheni voi todistaa ja josta esim. itse olin kirjoittanut päiväkirjaani ja vain ja ainoastaan itse olin käyttänyt niitä ilmauksia. Hän tiesi kertoa, että minulla on kolme lasta, joista keskimmäinen on jo toisella puolella (kyllä, sain vkolla 7 keskenmenon). Hän kuvaili lapsiani erittäin tarkasti. Hän myös kertoi että paikalla on lapseni hengen lisäksi äidinäitini, jolle olin ensimmäinen lapsenlapsi ja muita meitä yhdistäviä tekijöitä, jotka todella olivat erityisiä, joita ei vieras voi keksiä päästään. Olin sisäisesti hämmentynyt, vaikken meediolle mitään ilmeilläni ilmaissutkaan. Minun maailmankuvani muuttui ja uskon, että meitä seuraillaan jostain "toiselta puolelta." 

Vierailija
44/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:51"]

[/quote]

Kehtaisinkohan kertoa ensikäynnistäni meediolla. Olin itsekin skeptinen, mutta tämä vieras ihminen osasi kertoa niin vedenpitävästi asioista, jotka todellakin tiedän vain itse. Päätin sinne mennessäni, että kaiken tiedon, jonka minusta saa netistä/julkisista asiakirjoista/ympäripyöreät horoskooppi-tyyppiset jaaritukset jätän omaan arvoonsa. Olin ulkoisestikin neutraali: vaatetus, sormukset jätin pois jne.

Tämä nainen kertoi minulle sellaista tietoa, jonka mieheni voi todistaa ja josta esim. itse olin kirjoittanut päiväkirjaani ja vain ja ainoastaan itse olin käyttänyt niitä ilmauksia. Hän tiesi kertoa, että minulla on kolme lasta, joista keskimmäinen on jo toisella puolella (kyllä, sain vkolla 7 keskenmenon). Hän kuvaili lapsiani erittäin tarkasti. Hän myös kertoi että paikalla on lapseni hengen lisäksi äidinäitini, jolle olin ensimmäinen lapsenlapsi ja muita meitä yhdistäviä tekijöitä, jotka todella olivat erityisiä, joita ei vieras voi keksiä päästään. Olin sisäisesti hämmentynyt, vaikken meediolle mitään ilmeilläni ilmaissutkaan. Minun maailmankuvani muuttui ja uskon, että meitä seuraillaan jostain "toiselta puolelta." 

[/quote]

Ikävää, että tämäkin meedio on onnistunut performanssitaiteellaan nyrjäyttämään jonkun ihmisen todellisuuskäsitystä. Meediot eivät tee sen kummempaa kuin käyttävät kylmälukua ja sanovat asioita, joita uskoo asiakkaan haluavan kuulla. Jos näkisit koko jutun nauhalta, todennäköisesti huomaisit meedion olleen useammin väärässä kuin oikeassa, tai hapuilleen asian vieressä odottaen sinulta näkyvää reaktiota. Psykologiaan tämä perustuu ja tätä on demonstroitu ja debunkattu varmaan miljoona kertaa.

Tällekin meediolle varmasti kelpaisi miljoona dollaria, jonka hän saisi jos kykenisi valvotuissa olosuhteissa todistamaan yliluonnolliset kykynsä.

Vierailija
45/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on koulutettu noudattamaan länsimaisen lääketieteen oppeja. Lääkäri, joka työtään tehdessään alkaisi suositella jotakin mitä ei lääketiede ole virallisesti  hyväksynyt, saattaisi menettää toimilupansa.

Varsinkin jos potilaalle koituisi jotakin haittaa, vaikka siinä muodossa että hän jättäisi lääketieteelliset hoidot pois ja alkaisi uskoa pelkästään niihin.

Vierailija
46/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan itse nähnyt enneunia, jotka toteutuneet? Onko sinulla sellaista vaistoa, joka kertoo ihmisistä, asioista ja paikoista lisätietoa?

Nämä ovat sellaisia juttuja, että jollei niitä ole koskaan kokenut tai niitä ei itsellä ole, niin sellaiselle tyypille niitä on vaikea selittää. Minäkin olen tieteeseen ja aitoon kokemukseen uskova ihminen, mutta jos on tällaisia kykyjä (ei, en ole parempi ihminen sen vuoksi tai mitenkään herkkäuskoisempi huu-haalle), niin niistä on

a) paha mennä puhumaan jollekin, joka leimaa sen vuoksi hulluksi ja

b) vaikea todistaa heti siinä hetkessä simsalabim, koska ne eivät ole jatkuvasti välttämättä ns."päällä", vaan tulevat välähdyksinä sattumanvaraisesti, ei tahdonvoimasta.

Puolisolleni olen kertonut, kun olen nähnyt unia tai muita asioita, ja hän on ollut myöhemmin asioiden selvittyä juuri sellaisiksi aika hämmästynyt.

Vierailija
47/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nhan niissä varmaan uskomushoitojankin, mutta uskoakseni monista on ihan todellista apua. " Uskoa, uskoa, uskoa...

Kyllähän lääkärit uskovat kuntoutukseen, sehän joissakin tapauksessa leikkauksia toimivampi.

Vierailija
48/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri osa niistä sinun "enneunistasi" toteutuu? Miten tiedät, mikä uni on "enneuni" ja mikä tavallinen? Vai ovatko vain ne toteutuneet "enneunia" ja toteutumatta jääneet tavallisia unia?

Vierailija
49/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:04"]

"nhan niissä varmaan uskomushoitojankin, mutta uskoakseni monista on ihan todellista apua. " Uskoa, uskoa, uskoa...

Kyllähän lääkärit uskovat kuntoutukseen, sehän joissakin tapauksessa leikkauksia toimivampi.

[/quote]

Täh? En käsitä kommenttia. Auttoiko jäsenkorjaus siksi että minä uskon siihen? En mä nyt kyllä tiedä "uskonko" siihen erityisesti, mutta on se aina muutamassa päivässä helpottanut selkäkipuun johon tavalliset särkylääkkeet isonakaan annoksena ei ole enää kunnolla tehonneet. Joku homeopatia yms. toki on humpuukia, mutta tuo jäsenkorjaus perustuu samankaltaisille teorioille ja anatomian opiskelulle kuin hieronta ja fysioterapia. Sen ymmärrän että jos lääkäri suosittelisi jotain, tulisivat ehkä vastuukysymykset vastaan jos jokin menisi pieleen, mutta miksi tuntuu kuin kaikki muu kuin virallisesti hyväksytyt hoidot pitää jotenkin LEIMATA ja niitä pitää väheksyä? Ja tehdäänkö niistä erilaisista hoidoista mitään oikeaa tutkimusta, kun sitä tutkimustietoa ollaan aina kaipaamassa?

Mikähän mulla olis ollu noiden selkäkipujen kanssa vaihtoehtona? Syödä muutamia viikkoja särkylääkkeitä, sitten olis ehkä päässyt kuvaukseen ja sen jälkeen ehkä jossain vaiheessa sinne fysioterapiaan. Pillereitä olis joutunu syömään ehkä viikkokausia. Jossain dokumentissahan muuten oli että uskomus vaikuttaa ihan "oikeidenkin" hoitojen kohdalla - oli annettu kipulääke ja kerrottu että se saattaa päinvastoin pahentaa kipuja ja johan oli ihmiset kipeytyny lääkkeen antamisen jälkeen. Lisäksi väitetään että "lumeleikkaus" auttaa nivelongelmiin yhtä hyvin kuin oikea nivelleikkaus.

Vierailija
50/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on sellainen yksinkertainen syy, että jos nämä vaihtoehtohoidot olisi tieteellisesti todistettu toimiviksi, ne eivät olisi vaihtoehtohoitoja vaan lääketiedettä. Lääkärin kuuluu työssään noudattaa lääketieteen oppeja, muu on puoskarointia ja epäammattimaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi