Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit suhtatuvat niin nuivasti kaikkiin vaihtoehtohoitoihin?

Vierailija
02.04.2014 |

Onhan niissä varmaan uskomushoitojankin, mutta uskoakseni monista on ihan todellista apua. Mulla on erittäin hyvä kokemus jäsenkorjauksesta, joka on auttanu selkävaivoihin - samalla kun lääkäri kirjoitti vaan särkylääkereseptin ja totesi että jos vaiva pitkittyy, pitää kuvata ja sitten EHKÄ joskus, jos hyvin sattuu, saattaa saada lähetteen johonkin fysioterapiaan.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia hoitoja luokittelette vaihtoehtohoitoihin? Homeopatiaa, kiropraktiikkaa, hypnoosia?

Vierailija
22/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 07:49"]Koska he saavat lääkeresepteistä ja niiiden kirjoittamisesta lisätuloja. Määrää lääkkeitä, niin olet lääkefirmojen hyvä lähettiläs. Esimerkkinä voi pitää e pillereistä vakavasti vaurioituineen maksan omaavaa serkkuani, joka meni gynelle valittamaan kun e pillereiden vuoksi maksa pilalla, hiukset lähtevät ja vatsakipuja päivittäin: gyne määräsi uuden e-pillerireseptin ja sanoi vain "voivoi." Ei välittänyt terveydestä ollenkaan. Tajusi itse serkku onneksi lopettaa pillerit, kun sai veritulpan. Vaurioita tuli kroppaan ja vieläkin kun käy gynellä gynet yrittävät pakottaa uusimaan pillerireseptin vaikka kertoisi avoimesti kokemuksistaan. Siksi ite suosin "humpuukivaihtoehtohoitoja" kuin lääkkeitä joita syömällä posahtaa lisää uusia vaivoja. (Vertaa vaikkapa lääkkeet ja särkylääkkeet --> vatsahaava -yhteyksiä) tuen mieluummin vaihtoehtohoitajia jotka välittävät terveydestä ja tietävät mitä kipuelämä on kuin lääkäreitä jotka ajattelevat vain lääkkeitä (itsekin sain vain särkylääkkeitä vaikka oli vakava oire päällä) ja jotka ovat saaneet ravinnosta terveyden kannaltakin niin naurettavan niukasti tietoa ettei mikään ihme että kansa syö itsensä sairaaksi vapaasti.

[/quote]

Miks mä en saa ylimäärästä rahaa? Nyt kun laki tiukentu niin me ei saada edes mainoskyniä :/

Eli ei, me ei saada mitään palkkioita vaikka lupaisi aina ja ikuisesti vaan määrätä Orionin/MSD:n whatever lääkkeitä.

Mun puolesta potilas voi mennä ihan mihin tahansa hoitoon, mutta en mä sellaista voi suositella kun se ei ole näyttöön perustuvaa tai mulla ei ole siitä kokemusta.

Juuri tässä kerran tuli päivystyksessä vastaan potilas jolla oli ilmarinta kun akupunktioneula oli mennyt keuhkoihin asti (joo, en tiedä millä naulalla ko. Potilasta oli hoidettu) ja toinen potilas sai selkäydinvamman kun kiropraktikko ei ilmeisesti ollutkaan ammattilainen (kiropratian toimivuutta en tämän perusteella kiellä). Mutta siis juuri näiden takia mä en suosittele, saan vielä seuraavaksi jonkun syytteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:31"]

Kuinka suuri osa niistä sinun "enneunistasi" toteutuu? Miten tiedät, mikä uni on "enneuni" ja mikä tavallinen? Vai ovatko vain ne toteutuneet "enneunia" ja toteutumatta jääneet tavallisia unia?

[/quote]

Minä olen nähnyt muutamia enneunia. Senhän toki tietää vasta jälkikäteen, mikä uni on enneuni ja mikä ei... ainii mikä enne se sitten olikaan. :D

Uskon sellaiseen hassuun juttuun kuin sattumaan. Näen joka yö paljon eläväisiä unia, jotka muistan aamulla hyvin. Hyvin harvoin osa niistä "toteutuu". Etukäteen en koskaan tiedä, että mikä. Minulle ei ainakaan tarvitse väittää, etten voi ymmärtää eikä voi selittää kun pitää itse kokea. Koettu on ja ihan humpuukia on myös.

Vierailija
24/50 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullisena lukenut tämän palstan keskustelun tasoa, luuloja ja uskomuksia; Kukin on sitä mieltä, että vahva luuko muuttuu todeksi. Monet erilaiset luulot moniksi erilaisiksi totuuksiksi.Realiterapiaksi suosittelen kirjaa: Simon Flint, Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille, Nordbooks 2014. Arveluttaa vain tuo "viisaille"... Mahtaa karsia lukijakuntaa.

Vierailija
25/50 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:51"]

"Mikä selittää sen, että jotkut meistä voivat todistettavasti olla yhteydessä edesmenneisiin läheisiimme?"

Vai todistettavasti....nyt taitaa olla kyllä pari mutteria löysällä jossain.

[/quote]

Kehtaisinkohan kertoa ensikäynnistäni meediolla. Olin itsekin skeptinen, mutta tämä vieras ihminen osasi kertoa niin vedenpitävästi asioista, jotka todellakin tiedän vain itse. Päätin sinne mennessäni, että kaiken tiedon, jonka minusta saa netistä/julkisista asiakirjoista/ympäripyöreät horoskooppi-tyyppiset jaaritukset jätän omaan arvoonsa. Olin ulkoisestikin neutraali: vaatetus, sormukset jätin pois jne.

Tämä nainen kertoi minulle sellaista tietoa, jonka mieheni voi todistaa ja josta esim. itse olin kirjoittanut päiväkirjaani ja vain ja ainoastaan itse olin käyttänyt niitä ilmauksia. Hän tiesi kertoa, että minulla on kolme lasta, joista keskimmäinen on jo toisella puolella (kyllä, sain vkolla 7 keskenmenon). Hän kuvaili lapsiani erittäin tarkasti. Hän myös kertoi että paikalla on lapseni hengen lisäksi äidinäitini, jolle olin ensimmäinen lapsenlapsi ja muita meitä yhdistäviä tekijöitä, jotka todella olivat erityisiä, joita ei vieras voi keksiä päästään. Olin sisäisesti hämmentynyt, vaikken meediolle mitään ilmeilläni ilmaissutkaan. Minun maailmankuvani muuttui ja uskon, että meitä seuraillaan jostain "toiselta puolelta." 

[/quote]

Samanlainen kokemus minullakin. 

Aika jännä, että meedio pystyy lukemaan asiakkaan eleistä juuri keskimmäisen lapsen olevan "toisella puolella". 

Ja näihin että meedio sanoisi asioita, jotka eivät pidä paikkaansa: en yhdy tähän oman kokemukseni perusteella. 

Minäkään en kertonut mitään, silti meedio kertoi asioita minusta, joita ei ainakaan normaali ihminen päältä päin tiedä. Samoin kun kysyin eräästä miehestä, että miksi ei ole yhteydessä minuun, kertoi aivan oikean vastauksen, eli tiesin vastauksen, mutta en tajunnut sitä, ennen kuin meedio sanoi saman minulle, mitä olin ajatellut. Mutta en kertonut MITÄÄN hänelle syystä. Voisiko joku teistä nyt kertoa syyn minulle tuon lauseen perusteella, niin katsotaan, kuinka helppoa on osua oikeaan? Ja sen pitäisi mennä sitten heti oikein, eikö niin.

Lisäksi hän kertoi miehestä muutakin, mikä osui kohdalleen, vaikka en sanonut hänestä MITÄÄN. 

Meedioita on varmasti eri tasoisia, ja arvauskeskusmeedioitakin varmasti löytyy, mutta ainakaan tämä kokemus ei ollut sellainen. Muutenkin sen käynnin jälkeen tapahtui sellaisia yhteensattumia, että ihmettelisin, että kaikki se nyt vain sattui järjestymään juuri sen ajankohdan jälkeen.

Vierailija
26/50 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:00"]

Meillä lääkiksessä kyllä puhutaan ja opetellaan paljon ravitsemuksesta ja erit. Elintavoista, mutta se ei paljoa auta kun suurin osa potilaista ei niitä ohjeita noudata.

[/quote]

Se johtuu vastaanottoajasta. Se on niin naurettavan lyhyt, ettei siinä ehdi potilasta sitouttaa. Samoin ei kartoiteta kunnolla ennen suosittelua, miten potilas sitten syö, eikä tunnusteta joidenkin ruoka-aineiden yhteyttä erilaisiin vaivoihin. Ei ihme, ettei potilas motivoidu. 

Sen sijaan kun funktionaalisen lääketieteen lääkäri antaa ravitsemusneuvoja potilaat haluavat noudattaa niitä mielellään - minä itse siitä esimerkkinä. Mutta siihen paneudutaan, ensin kirjataan syömisiä ylös, lääkärin aika on puolitoistatuntinen ekalla kerralla ja siinä ehditään käydä asioita läpi. 

Kyllä se kummasti motivoi potilasta, kun selitetään, että viljat ovat vatsaoireesi takana, vältä niitä JA annetaan ohjeet konkreettisesti mitä syödä sen tilalla. Kun potilaan oireilu paranee, migreeni häviää niin kyllä hän jatkaa sillä tiellä, miksi ei jatkaisi, KUN SAA AVUN?

Sama juttu rasvakeskustelussa. Moni lihoo vähärasvaisella dieetillä tai ei ainakaan laihdu tai kilot hiipivät takaisin. Sen sijaan kun ruokavalioon saa ottaa rasvoja ja kartetaan ylimääräistä hiilaria eli tärkkelystä, niin olo piristyy, paino putoaa, kolesteroliarvot paranevat, vyötärörasva katoaa jne jne. Tästäkin minulla omakohtaista kokemusta. 

Vierailija
27/50 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteestä ja uskomisesta sopii keskustella, kunhan ensin tiedostetaan pari tosiasiaa:

TIEDE ei ole vielä tutkinut ihan kaikkea. Se ettei tieteellisesti todistettua tutkimustulosta ole, ei merkitse sitä, että hoito olisi tehoton.

TIETEELLISET TUTKIMUKSET VOIVAT OLLA TARKOISHAKUISIA. Tämän asian pitäisi tietää ainakin kaikki yliopistotutkinnon suorittaneet. Ei tutkimuksen tarvitse olla manipuloitu tai väärä, vaan ehdottomasti täysin tieteellisin kriteerein toteutettu - mutta siten, että maksajan odotukset toteutuvat.

Moni ns. tavis pyyhkii tieteellisillä tutkimuksilla takapuoltaan, jos oma kokemus todistaa aivan muuta. Esimerkkinä jäsenkorjaus - joka ei ole tieteellistä vaan kansanperinnettä , karppaus - joka on muoti-ilmiö, mutta aika moni todistaa sen toimivan tai homeopatia - joka on sekä tieteellisesti että arkijärjellä silkkaa humpuukia, mutta jopa eläimen voivat parantua silläkin.

Vierailija
28/50 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tehty julkinen koe vaihtoehtohoitojen tehosta. Jani Kokki kertoo lehdistössä ja televisiossa hylänneensä peräsuolisyöpänsä lääketieteelliset hoidot ja menneensä keväällä 2014 Bulgariaan vaihtoehtohoitoklinikkaan hoidattanaan syöpäänsä. Olen jännittyneenä odottanut, miten meni.

Kuka tietää, miten meni?

Vierailija
29/50 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat yleensä tyhmiä ja pahoja, mutta tässä asiassa he ovat kyllä oikeassa.

Vierailija
30/50 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli selkä pirun kipeä ja kysyin ohimennen naapurissa asuvalta terveyskeskuslääkäriltä mitä mieltä hän olisi jos menisin kiropraktikolle, lääkkeitä kun en oikein tykkää syödä. Yllätyksekseni hän ei alkanutkaan luennoimaan puoskaroinnista tai rahatuksesta vaan sanoi käyneensä itsekin ja suositteli lämpimästi.

Vierailija
31/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 07:49"]

Koska he saavat lääkeresepteistä ja niiiden kirjoittamisesta lisätuloja. Määrää lääkkeitä, niin olet lääkefirmojen hyvä lähettiläs. Esimerkkinä voi pitää e pillereistä vakavasti vaurioituineen maksan omaavaa serkkuani, joka meni gynelle valittamaan kun e pillereiden vuoksi maksa pilalla, hiukset lähtevät ja vatsakipuja päivittäin: gyne määräsi uuden e-pillerireseptin ja sanoi vain "voivoi." Ei välittänyt terveydestä ollenkaan. Tajusi itse serkku onneksi lopettaa pillerit, kun sai veritulpan. Vaurioita tuli kroppaan ja vieläkin kun käy gynellä gynet yrittävät pakottaa uusimaan pillerireseptin vaikka kertoisi avoimesti kokemuksistaan. Siksi ite suosin "humpuukivaihtoehtohoitoja" kuin lääkkeitä joita syömällä posahtaa lisää uusia vaivoja. (Vertaa vaikkapa lääkkeet ja särkylääkkeet --> vatsahaava -yhteyksiä) tuen mieluummin vaihtoehtohoitajia jotka välittävät terveydestä ja tietävät mitä kipuelämä on kuin lääkäreitä jotka ajattelevat vain lääkkeitä (itsekin sain vain särkylääkkeitä vaikka oli vakava oire päällä) ja jotka ovat saaneet ravinnosta terveyden kannaltakin niin naurettavan niukasti tietoa ettei mikään ihme että kansa syö itsensä sairaaksi vapaasti.

[/quote]

Muuten kiva tarina, mutta mitä luulet lääkärin siitä hyötyvän, että kirjoittaessaan Orionin reseptin lääke vaihdetaan automaattisesti apteekissa halvempaan rinnakkaisvalmisteeseen? Sopiiko tämä sinun salaliittoteoriaasi? Tämä lakihan on nyt muutamia vuosia ollut Suomessa voimassa.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin minulle lääkäri on sanonut kun olen ehdottanut jotain kansanparannusta tai muuta vastaavaa, että hänpä ei noihin juttuihin oikein usko, mutta jos koet itse saavasi apua niin anna mennä vaan tässä oikean hoidon rinnalla. Yksi jopa sanoi suoraan wirallisella äänellä, että "ihmismieli pystyy kummiin tekoihin, ei tuosta haittaakaan ole." Olin aika yllättynyt kun olen itse myös luullut että aika nuivasti suhtautuvat kotitekoisiin flunssanparannuskeinoihin yms.

Vierailija
32/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 06:47"]

Tieteelliseen ajatteluun tottuneelle voi olla tuskastuttavaa kuulla vakuutteluja siitä miten jokin hoito toimii, kun tuloksista ei ole mitään näyttöä. Lumevaikutukse ja plasebovaikutuksen voimaa ei kiellä kukaan, päinvastoin sitä tutkitaan yhä enemmän. Lääkkeetkin testataan plasebotehon osalta sokkotesteissä.

Lumehoidoissa pyörii ihan yhtälailla valtava rahabisnes. Parantava hoito saatetaan jättää ottamatta uskomushoitojen takia vrt. Hunks-tanssija ja syöpä

[/quote]

Kannattaa katsella tätä amerikkalaista lääkäriohjelmaa. Siinä aika-ajoin paljastetaan karmeita lääketehtaiden toimintatapoja, rahastusta ja piittaamattomuutta. Se on sitä ´tieteellisesti´ todistettua. Huhhuh!

Säälittää, koska niin monet eivät uskalla kyseenalaistaa.

Vierailija
33/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan totta, että lääketeollisuuden ja terveydenhuollon väliset kytkökset eivät aina kestä päivänvaloa. Tästä ei kuitenkaan millään tavalla seuraa, että homeopatian tai kättenpäällepanemisen kaltaiset huuhaahoidot tehoaisivat mihinkään sairauteen. Koettakaa nyt vähän skarpata sen ajattelun kanssa.

Vierailija
34/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lääkäri suosittelisi minulle homeopatiaa tai vyöhyketerapiaa, menisi lääkäri vaihtoon ja äkkiä.

Vierailija
35/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kokemuksen mukaan  just tuo "kättenpäällepaneminen" on kaikkein tehokkainta hoitoa, mitä ikinä olen saanut. Mulla oli selkä niin kipeä, etten tahtonut pystyä hengittämään, jokainen liike ja hengenveto aiheutti tuskaa. Ensin soitto päivystykseen; ei aikoja enää tälle päivälle. Sitten yksityiselle, sieltä lääkeresepti ja sairauslomaa. Kipu lievittyi lääkkeillä, mutta jokaisen pillerin jälkeen olin kuin pilvessä ja lopulta oksensin ja arvatkaapa kävikö oksentaminen kipeää? Luulin, että nyt tulee kuolema.

Seuraavana päivänä ensiavun kautta sairaalaan. Kipupiikkiä. Joo, auttoi vuorokauden ja taas uutta. Viikon päästä menin jäsenkorjaajalle, jolle sain peruutusajan, kun oli muuten kaikille hyväksikehutuille jäsenkorjaajille pitkät jonot. Hoidon jälkeen hieman helpotti, mutta seuraavana päivänä sama tilanne, eikä aikaa saanut. Sitten vyöhyketerapiaan. Taas helpotti hieman, pystyin sentään hengittämään muutenkin kuin ilmaa haukkomalla. Mutta kun kolmen kerran jälkeen ei isompaa helpotusta tullut, päätin kokeilla todella outoa hoitoa.

Siinä tämä hoitaja vain liikutteli käsiään ilmassa ympärilläni. Taisin välillä nukahtaakin ja näin todella outoja unia, värejä, kirkasta valoa. Tunsin toisen jalkani kääntyilevän, lantio naksahti ja selkä oli ihan tunnoton. Oikeasti tuntui kuin koko selkää ei olisikaan. Outo tunne. Kolme kertaa kävin, joka toinen päivä. Ja se ihme tapahtui. Jo ekan kerran jälkeen tuntui ihan erilaiselta, oli jotenkin kevyt olo ja hoidon jälkeen pystyin pitkästä aikaa nukkumman pitkän yön. Toisessa hoidossa selkä naksahti, oikein säikähdin vaikka ei se kipeää käynyt. Ja kun nousin pöydältä, se suurin kipu oli hävinnyt. Kolmas hoito oli rauhallinen ja siihen se kipu loppui kokonaan.

Turha kai sanoa, kenen apuun olen sen jälkeen turvautunut. Lääkärissä ei ole tullut tuon jälkeen käytyä kertaakaan ja tuosta on jo monta vuotta.

Vierailija
36/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he saavat lääkeresepteistä ja niiiden kirjoittamisesta lisätuloja. Määrää lääkkeitä, niin olet lääkefirmojen hyvä lähettiläs. Esimerkkinä voi pitää e pillereistä vakavasti vaurioituineen maksan omaavaa serkkuani, joka meni gynelle valittamaan kun e pillereiden vuoksi maksa pilalla, hiukset lähtevät ja vatsakipuja päivittäin: gyne määräsi uuden e-pillerireseptin ja sanoi vain "voivoi." Ei välittänyt terveydestä ollenkaan. Tajusi itse serkku onneksi lopettaa pillerit, kun sai veritulpan. Vaurioita tuli kroppaan ja vieläkin kun käy gynellä gynet yrittävät pakottaa uusimaan pillerireseptin vaikka kertoisi avoimesti kokemuksistaan. Siksi ite suosin "humpuukivaihtoehtohoitoja" kuin lääkkeitä joita syömällä posahtaa lisää uusia vaivoja. (Vertaa vaikkapa lääkkeet ja särkylääkkeet --> vatsahaava -yhteyksiä) tuen mieluummin vaihtoehtohoitajia jotka välittävät terveydestä ja tietävät mitä kipuelämä on kuin lääkäreitä jotka ajattelevat vain lääkkeitä (itsekin sain vain särkylääkkeitä vaikka oli vakava oire päällä) ja jotka ovat saaneet ravinnosta terveyden kannaltakin niin naurettavan niukasti tietoa ettei mikään ihme että kansa syö itsensä sairaaksi vapaasti.

[/quote]

Mistähän kumpuaa tämä sinnikäs harhaluulo, että lääkärit kuittaisivat jonkinlaisia palkkioita resepteistä? Oikeasti valaiskaa joku tyhmää yleislääkäriä!!

Vierailija
37/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:53"]

[/quote]

Mistähän kumpuaa tämä sinnikäs harhaluulo, että lääkärit kuittaisivat jonkinlaisia palkkioita resepteistä? Oikeasti valaiskaa joku tyhmää yleislääkäriä!!

[/quote]

Näkeehän sen aika hyvin tuosta kaverin viestistäkin, että ei ole kovin kummoisilla järjenlahjoilla siunattu. Tämän tyyppiset kaverit aina mesoavat näistä lääkeyhtiöiden palkkioista ym. myyteistä. Ei tuossa kaverin viestissä muutenkaan päätä eikä häntää (yllättäen). Maksa meni pilalle e-pillereistä. Kukakohan sen maksavaurion totesi? Henkilö itse ilmeisesti, kun ei asian todennelleelle lääkärille tullut mieleen lopettaa niitä pahoja e-pillereitä, jotka vaivan aiheuttivat. 

Vierailija
38/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lääkärisukulaiseni on sitä mieltä, että lääketieteellisen, fyysisen hoidon lisäksi on aivan OK ottaa nk. henkisiä hoitoja. Pääasiahan on parantua.

Itse käytän tällaista hoitoa perheeseeni ja olen kyllä saanut miehenikin (joka epäilee kaikkea tällaista) vastaanottavaiseksi, kun sain hänen selkäsärkynsä hoidettua. Minä uskon, että fyysisen ruumiimme lisäksi meitä ympäröi energiakenttä, joka tarvitsee myös tasapainotusta sairauksien ja vaivojen puhjettua. Lapseni rauhoittuvat ja jopa nukahtavat, kun laitan käteni heidän päälleen (en kylläkään mainosta heille, mitä teen). On kuulemma ihanan rauhoittavaa. 

Mielestäni 2000-luvulla on aika yhdistää sekä länsimainen että itämainen lääketiede ja tieto, jotta ihmisten hyvinvointi saataisiin kuntoon. Ihminen on psyko-fyysis-emotionaalinen kokonaisuus, kuten meille jo koulussa on opetettu.

Kokeilkaa, niin tiedätte. Ei siinä mitään menetäkään.

Vierailija
39/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:34"]

Minä uskon, että fyysisen ruumiimme lisäksi meitä ympäröi energiakenttä, joka tarvitsee myös tasapainotusta sairauksien ja vaivojen puhjettua.

[/quote]

Tällaisen energiakentän havaitsemisesta saisi aika varmasti Nobelin palkinnon. Eikä energian havaitsemisen pitäisi olla edes vaikeaa, jos sellaista ihmisen ympärillä on. Kysymys kuuluu, miksiköhän kukaan ei ole tästä Nobelia saanut...

Vierailija
40/50 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 11:34"]

Minä uskon, että fyysisen ruumiimme lisäksi meitä ympäröi energiakenttä, joka tarvitsee myös tasapainotusta sairauksien ja vaivojen puhjettua.

[/quote]

Tällaisen energiakentän havaitsemisesta saisi aika varmasti Nobelin palkinnon. Eikä energian havaitsemisen pitäisi olla edes vaikeaa, jos sellaista ihmisen ympärillä on. Kysymys kuuluu, miksiköhän kukaan ei ole tästä Nobelia saanut...

[/quote]

Mikä on sielu? MIssä sijaitsee persoonallisuutemme? Miksi kuollut ruumis näyttää selvästi kuolleelta kuorelta eikä vain nukkuvalta? Mikä selittää sen, että jotkut meistä voivat todistettavasti olla yhteydessä edesmenneisiin läheisiimme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme