Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Ulkomaalaisvanhempien lapsilla muita enemmän mielenterveysongelmia ja käytöshäiriöitä

Kommentit (317)

Vierailija
1/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suomalaisten muuttaa ulkomaille tulee vain kusipäisempiä lapsia.

Vierailija
2/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen adoptiolasten vanhempi ja tiedättekö, että se jatkuva rakenteellinen rasismi ja syrjintä oikeasti syö ihmistä.

Tänä syksynä taas koulussa niin osaamaton opettaja, että olin kaksi viikkoa täysin lamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää päivärahoja ja julkisia palveluita ulkkiksille, jotta eivät olisi masuja?

Vierailija
4/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomalaiset mt-ongelmaiset voidaan laittaa jonon hännille niin näille poloisille saadaan apu.

Vierailija
5/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kielitaito ei kehity kun be on kotona ummikkovanhemman kanssa joka ei ole kotiutunut

Vierailija
6/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa avata artikkelia. Onko käytöshäiriöt mitattu meidän vai heidän mittapuulla? Heidän silmissään meidän elottomat lapset ovat syvästi vioittuneita.

Vierailija
7/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen adoptiolasten vanhempi ja tiedättekö, että se jatkuva rakenteellinen rasismi ja syrjintä oikeasti syö ihmistä.

Tänä syksynä taas koulussa niin osaamaton opettaja, että olin kaksi viikkoa täysin lamassa. 

Ja tätä ei kuulkaa hahmota ennen kuin elää täällä "ulkomaalaisen silmin".

Minullekin aletaan esimerkiksi selittää sivistyssanoja, puhumaan hitaasti ja kohtelemaan kuin täyttä tolloa. Vain koska lapseni ei näytä suomalaiselta.

Olen kuitenkin pätevä opettaja ja suomeni on paljon parempaa kuin näiden opettajien.

Ja sitten se opinto-ohjaus. Tässä taas jo toista lastani yritetään ohjata ammattikouluun lähihoitajalinjalle, vain koska hän on aasialainen tyttö.

Vierailija
8/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa avata artikkelia. Onko käytöshäiriöt mitattu meidän vai heidän mittapuulla? Heidän silmissään meidän elottomat lapset ovat syvästi vioittuneita.

Toisen lapsen pahoinpitely koulussa onkin nyt sitten vaan piristävää eloisuutta, niinkö?

Vierailija
9/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna mediat siirtyvät totuuden jälkeiseen aikaan.

Kehutaan kuinka erinomaisia nämä ovat kaikenkaikkiaan ja ongelmat ovat taas meidän suomalaisten syytä.

Vierailija
10/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 36-vuotialla työkaverilla on venäläinen nimi vaikka hän on syntyperäinen suomalainen.

Nimen vuoksi häntä on ryssi telty koko elämä. Suomalaiset tykkää kiusaamisesta.

Vierailija
11/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin aletaan esimerkiksi selittää sivistyssanoja, puhumaan hitaasti ja kohtelemaan kuin täyttä tolloa. Vain koska lapseni ei näytä suomalaiselta.

Olen kuitenkin pätevä opettaja ja suomeni on paljon parempaa kuin näiden opettajien.

Ja sitten se opinto-ohjaus. Tässä taas jo toista lastani yritetään ohjata ammattikouluun lähihoitajalinjalle, vain koska hän on aasialainen tyttö.

Tuo on ikävää. Mutta täytyy vaan ymmärtää jo kun lapsia hankkii, että jos eroaa kovasti muista, se voi vaikuttaa ympäristön suhtautumiseen. Ei ole oikein, mutta on usein realiteetti, jota vastaan täytyy lapsista kasvattaa pärjääjiä.

Vierailija
12/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 36-vuotialla työkaverilla on venäläinen nimi vaikka hän on syntyperäinen suomalainen.

Nimen vuoksi häntä on ryssi telty koko elämä. Suomalaiset tykkää kiusaamisesta.

Minulla on saksalainen nimi, koskaan ei ole kiusattu.

Vierailija
13/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ikävää. Mutta täytyy vaan ymmärtää jo kun lapsia hankkii, että jos eroaa kovasti muista, se voi vaikuttaa ympäristön suhtautumiseen. Ei ole oikein, mutta on usein realiteetti, jota vastaan täytyy lapsista kasvattaa pärjääjiä.

Kas kun ei se mene näin. Suomessa on kuule ihan lainsäädäntö sitä varten, että se ei ole näin.

Ja minä olen kantasuomalainen, ei minua voi syrjiä.

Eikä minun lasteni tarvitse olla sen pärjäävämpiä kuin muidenkaan. Noiden aikuisten pitää opetella se lainsäädäntö.

Vierailija
14/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei se mene näin. Suomessa on kuule ihan lainsäädäntö sitä varten, että se ei ole näin.

Ja minä olen kantasuomalainen, ei minua voi syrjiä.

Eikä minun lasteni tarvitse olla sen pärjäävämpiä kuin muidenkaan. Noiden aikuisten pitää opetella se lainsäädäntö.

Minä tiedän sen. Tiedän myös, että vaikka lainsäödäntö olisi mitä, niin ihmisten ennakkoluulot ovat mitä ovat siitä huolimatta. Ei se minustakaan ole oikein. Minunkin mielestäni niin ei saisi olla. Mutta kuten olet itsekin nähnyt, näin asia on ja lapset tulevat kourimaan joka käänteessä käsittelemään sitä ja kohtaamaan sen. Se on väärin, mutta miten olet viimeisen 10+ vuoden aikana opettanut heitä käsittelemään näitä tilanteita ja laittamaan vastapuolelle jauhot suuhun?

Vierailija
15/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitä hattuun! Suurin osa näistä lapsista kärsii psyykkisistä traumoista eikä suomalainen elämänpiiri ole millään tavalla hoitava. Jos edes myönnettäisiin, että ns. kotouttamisessa ei olla onnistuttu vaan menty railakkaasti metsään. Mitä enemmän häiriökäyttäytymistä ihan siellä ruohonjuuritasolla on, sitä suuremmassa määrin lapset erkaantuvat ja väkisinkin tulee entistä kiharaisemmaksi kanssakäyminen valtaväestön ja muuttajien kesken. Pelkään, että slummiutuminen kasvaa ja eskaloituu jossain kohtaa hallitsemattomaksi. Olen ilokseni huomannut, miten omat lapsenlapset ovat saaneet ystäviä eri kulttuureista tulevista/olevista koulukavereista. Mutta on myös valitettavasti surulla sanottava, että paljon näkee syrjäytymistä mikä lienee myös jossain määrin juurikin rasistista, mutta puolin ja toisin.

Vierailija
16/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi voisi vertailla miten mt-ongelmat ja käytöshäiriöt jakautuvat isot kaupungit/pikkukylät jos sinne muuttaa muualta. Ihan mutulla tuli mieleen, että isommissa kaupungeissa on verkostoituminen helpompaa, sillä siellä on paljon muualta muuttaneita. Mutta kun muutat ihan kantasuomalaisena esim. etelästä isosta kaupungista pohjoisen pienelle paikkakunnalle, ei meinaa löytyä yhteisöä johon mennä, kuppikunnat ja leirit ovat valmiina eikä uusille oikein ole tilaa koskien niin vanhempia kuin lapsiakin.

Vierailija
17/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko lisää tuosta rakenteellisesta rasismista?

Vierailija
18/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että aina syyllistetään yhteiskunta kaikesta. Mikään ei ole yksilön tai perheen vika.

Luulisi olevan ensinmäinen agenda saavuttaessa uuteen maahan integroituminen vallitseviin oloihin, kielen oppimiseen koko perheen toimesta ja normi elämään, joita lähtömaa ei pystynyt tarjoamaan.

Yhteiskunta tukee tälläkin hetkellä perustarpeet, loput on itsestä kiinni.

Vierailija
19/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko lisää tuosta rakenteellisesta rasismista?

Juurihan hän kertoi. Lue ketju.

Vierailija
20/317 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäitä hattuun! Suurin osa näistä lapsista kärsii psyykkisistä traumoista eikä suomalainen elämänpiiri ole millään tavalla hoitava. Jos edes myönnettäisiin, että ns. kotouttamisessa ei olla onnistuttu vaan menty railakkaasti metsään. Mitä enemmän häiriökäyttäytymistä ihan siellä ruohonjuuritasolla on, sitä suuremmassa määrin lapset erkaantuvat ja väkisinkin tulee entistä kiharaisemmaksi kanssakäyminen valtaväestön ja muuttajien kesken. Pelkään, että slummiutuminen kasvaa ja eskaloituu jossain kohtaa hallitsemattomaksi. Olen ilokseni huomannut, miten omat lapsenlapset ovat saaneet ystäviä eri kulttuureista tulevista/olevista koulukavereista. Mutta on myös valitettavasti surulla sanottava, että paljon näkee syrjäytymistä mikä lienee myös jossain määrin juurikin rasistista, mutta puolin ja toisin.

Jos edes myönnettäisiin, että koko kotouttamisen käsite on täysin järjetön. Emme tarvitse, eikä meidän pidä ottaa Suomeen yhtään sellaista henkilöä, joka vaatii jonkinlaista ”kotouttamista” MEIDÄN taholtamme. Kokeilepa itse muuttaa vapaasti valitsemaasi siistysvaltioon, ei sinua kukaan ala ”kotouttamaan” ja paapomaan erilaisin erityistoimin, vaan uuteen kotimaahasi sopeutuminen on täysin omalla vastuullasi, kuten kuuluu ja pitääkin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan