Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten internetkauppakäyttäytyminen huolestuttaa

Vierailija
26.11.2020 |

Facebook mainosti taas jotain ilmiselvää huijauskauppaa joka myy sellaista "pomppivaa kalaa" kissoille. Jakajana "Nordic Hom" joka on perustettu muutamaa päivää aiemmin. Lyhennetty linkki, josta ei käy edes ilmi mille sivustolle se johtaa. Videon alla osoite "kotivempaimetkauppa piste fi" (jep, kuulostaa todella luotettavalta!).

Ja alla ihan normaalit suomalaiset eri ikäiset ihmiset linkkailevat toisilleen miten ihana lahja pukinkonttiin / ilmoittavat itse jo tilanneensa omille kissoilleen.

Eikä näillä ihmisillä soi hälytyskellot huijauskauppojen ja epämääräisten linkkien kohdalla? Ja miksi Facebook sallii tällaisten "kauppojen" mainostaa alustallaan? :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zuckerberg heiluttelee pippeliiniä vastatuuleen

Vierailija
2/3 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ihmiset itse mitään ole kirjoittaneet, ovat klikanneet sitä mainosta ja siitä syntyy sitten viesti. Viruksista niissä on kyse, ei nettishoppailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita kakkosen mainitsemiakin ollu. Mut täs tapaukses uskon että ovat ihan itse kirjottaneet, niin luontevaa puhekieltä on ja ovat tienneet linkkaamiensa kavereiden kissojen nimet jne. Ihan tohon ei botit vielä pysty.

-ap