Kuuluuko miehen osallistua e-pillereihin?
Rahaa ei löydy pillereihin, mutta siidereihin, viinipulloihin ja savukkeisiin kyllä. Raha löytyy kyllä uuteen vaatteeseen silloin kun pitää viedä itseään tyrkylle yöelämään. Itse tarjouduin kustannuksiin, mutta oma naiseni on sen verran fiksu että tajus miesten maksavan monesta muusta asiasta enemmän missä naiset yleisesti luovii. Jos ette pysty itse maksaa pillereitänne niin odotatteko paikoillanne että mies elättää teidät? Jos ette pysty ostaan pillereitä niin millä rahalla elätätte sen lapsenne? Mielestäni todella vastuutonta toimintaa.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 18:52"]
Siis pillerit + kerran vuodessa pillerien uusimisesta aiheutuva erikoislääkärikäynti! Ei ole halpaa sekään.
[/quote]
Mikä ihmeen erikoislääkärikäynti?
Mulla on aina ihan terveyskeskus- /työterveyslääkäri tehnyt tutkimukset ja kirjoittanut reseptin. Kerran löytyi poikkeamaa ja silloin sain lähetteen gynelle eikä sekään kyllä maksanut kuin sen käyntimaksun.
Minäkin jouduin keskustelemaan tällaisista asioista kun vielä elin erään loiseläjän kanssa yhdessä. Nykyään molemmilla on sen verran vakaa toimeentulo että ei tarvitse tällaiseen aikaa tuhlata.
Itsehän ne pillerit sieltä apteekista haen, joten itse maksankin. Joskus opiskeluaikoina (mies töissä) mieheni maksoi pillerit välillä, mutta pääosin maksoin ne silloinkin itse. Jos pyytäisin, hän kyllä maksaisi. Mutta meillä ei rahasta pahemmin muutenkaan riidellä ja vaikka on erilliset tilit, ei ole silti sun ja mun rahat vaan yhteisiä tuloja ja menoja pääosin.
Ehkäisyn voi vaihtaa kortsuihinkin, mies maksaa, ostaa ja käyttää.
No johan on trolli, mutta jos siis parisuhteessa päädytään ehkäisyasioissa siihen, että nainen ottaa fyysiset (ja melkoisen isot) riskit syömällä pillereitä, niin miksi miehelle ei kuulu ottaa osaa ehkäisyyn? Eikö ehkäisy ole parisuhteessa yhteinen asia? Minusta reilua olisi, että jos pillereihin päädytään yhteisestä sopimuksesta, mies maksaa. Kondomit maksettaisiin puoliksi. Ei ehkäisy ole vain naisten asia, eikä minulla olisi rahasta kiinni vaan ihan periaatteesta. Samalla tavalla minä maksaisin miehen vasektomian, mikäli meillä olisi omat rahat.
Jos molemmat suht PA niin kyllä mielestäni kustannukset puoliksi. Kumpikaan ei halua lasta, ja kumpikin haluaa seksiä, joten..
Ihan sama mikä kummankin rahatilanne on, ehkäisyn kulut menee puoliksi, koska ehkäisy koskee molempia.
Parisuhteen ehkäisyssä kustannukset puoliksi! Oli ehkäisykeino sitten mikä hyvänsä. Yhteinen juttu se on eikä vaan joko miehen tai naisen.
Meillä persaukisten perheessä se maksaa kellä sattuu liuskan loppuessa olemaan rahaa.
Ei, koska se ei osallistu panemiseenkaan.
Itse olen pillerini maksanut eikä olisi tullut mieleenkään, että maksattaisin ne miehelläni.
Mistä asioista miehet maksavat enemmän? Saman verran bensa ja ruoka on meille miehen kanssa maksanut. Kummankin käydessä töissä ei kumpikaan ole elätettävänä. Ei myöskään jos on yhdessä sovittu, että toinen jää hoitamaan lapsia ja toinen keskittyy uraansa.
Ehkäisy on yhteinen asia ja se hoidetaan yhdessä, myös maksaminen, joko puoliksi tai mies maksaa ja nainen ottaa tulppariskit yms. Ei periaatteella ole mitään tekemistä loisimisen tai elättämisen kanssa. Ehkäisystä maksamattomat miehet ne loisia ovat!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:57"]
Itse olen pillerini maksanut eikä olisi tullut mieleenkään, että maksattaisin ne miehelläni.
[/quote]
Miksei? Miksi ehkäisy kuuluu parisuhteessasi vain sinulle? Eikö miehesi tunnu siipeilijältä?
ihme touhua,kyllä minä muijalle annan pilleri,ruoka ym. rahaa jos tarvitsee ja molemmat ollaan töissä käyviä.
Varmasti, jos rahatilanne olisi tiukka, pyytäisin mieheltä rahaa pillereihin ja varmasti tuo rahaa antaisi.
Mä olen kuitenkin maksanut pillerini ennen miestä eikä mun maksukyky ole seurustelun aloittamisen jälkeen huonontunut, joten kokisin omituisena pyytää sitä vajaata paria kymppiä mieheltä.
Meilöä nyt ei muutenkaan lasketa jokaista euroa, kunhan nyt pitkällä aika välillä menee sen verran tasan, että molemmat on tyytyväisiä tilanteeseen.
Meillä on täysin omat rahat, vuokra laitetaan puoliksi, samoin kuin lomareissun lentomatkat, mutta siinä se. Jompi kumpi maksaa niin kaupassa kuin vaikka ravintolassa, ei koskaan aleta ynnäilemään summia mitenkään sen tarkemmin, ois tosi raskasta.