Hyvä keino estää joitakin lapsia saamasta perintöä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014040118173944_uu.shtml
Hyvä tietää että tuollainen on mahdollista
Kommentit (57)
Mulla isä halusi asua vuokra-asunnossa kymmeniä vuosia juuri sen takia, että hänen kuoltuaan hänen lapsensa ensimmäisestä avioliitosta eivät tule saamaan mitään. Niinpä isäni kuoltua häneltä ei jäänyt mitään perittävää. Isä tiesi, että minä perin isovanhempani äitini puolelta, joten tiesi, etten jäänyt ilman perintöä. Mutta hän halusi varmistaa, että ei ole mitään jaettavaa ekan liiton aikuisille lapsille. Eikä ollut.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:38"]
Oon yrittänyt mietiä pääni puhki kuinka välttää tulevaisuudessa se et miehen entiset lapset saa mieheltä mitään perintöä.[/quote]
Eikö kellään kolahtanut tuo "entiset lapset"?
Tutustuessa voi esitellä vaikka: entinen lapseni, nykyinen pillipiipari Janne.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:40"]
Oon yrittänyt mietiä pääni puhki kuinka välttää tulevaisuudessa se et miehen entiset lapset saa mieheltä mitään perintöä. Mies ei oo niitten kans enää missään tekemisissä ollut sen jälkeen kun mentiin naimisiin, eli käytännössä ne ei oo edes enää sen lapsia paitsi että elarit joutuu maksamaan, mikä on ihan sairasta, kun ei edes lapsiaan enää edes näe!
[/quote]
Voihan he tutustua toisiinsa kun lapset on aikuisia
[/quote]
Yhteiset lapsemme eivät tiedä heistä mitään ja se sovittiin jo naimisiin mennessä että aloitetaan yhdessä ilman että entiset lapset ja entiset vaimot on siinä rasitteena. Joku voi toimia toisin, mut mulle tää oli ainoa oikea ratkaisu.
Mä olin lapseton ja mulle ydinperhe on ainoo oikea perhemuoto ja mun mies teki valinnan perustaa mun kanssa ydinperhe, eli uusperheeseen en ois suostunut.
Eli miehen entiset lapset eivät tiedä meidän yhteisten lasten olemassa olosta ja samoin entiset eivät tule saamaan perintöäkään.
[/quote]
Kateeksi käy. Meidän perhe joutuu joka toinen vkonloppu katselemaan miehen aiemman liiton tyttöä, joka näyttää läskin äitinsä läskiltä kopiolta.
[/quote]
Toivottavasti olette molemmat provoja. Haluaisitteko itse, että vanhempanne alkaisivat kutsua teitä entisiksi lapsiksi? Tai lapsenne kutsuisivat teitä entisiksi vanhemmiksi?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:36"]
Mulla on neljä lasta, mutta vain yksi perii mut. Muut jää ilman. Vaatii vähän kikkailua, mutta kaikki tehty lain sallimissa rajoissa.
[/quote]
Inhottava teko!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:40"]
Oon yrittänyt mietiä pääni puhki kuinka välttää tulevaisuudessa se et miehen entiset lapset saa mieheltä mitään perintöä. Mies ei oo niitten kans enää missään tekemisissä ollut sen jälkeen kun mentiin naimisiin, eli käytännössä ne ei oo edes enää sen lapsia paitsi että elarit joutuu maksamaan, mikä on ihan sairasta, kun ei edes lapsiaan enää edes näe!
[/quote]
Voihan he tutustua toisiinsa kun lapset on aikuisia
[/quote]
Yhteiset lapsemme eivät tiedä heistä mitään ja se sovittiin jo naimisiin mennessä että aloitetaan yhdessä ilman että entiset lapset ja entiset vaimot on siinä rasitteena. Joku voi toimia toisin, mut mulle tää oli ainoa oikea ratkaisu.
Mä olin lapseton ja mulle ydinperhe on ainoo oikea perhemuoto ja mun mies teki valinnan perustaa mun kanssa ydinperhe, eli uusperheeseen en ois suostunut.
Eli miehen entiset lapset eivät tiedä meidän yhteisten lasten olemassa olosta ja samoin entiset eivät tule saamaan perintöäkään.
[/quote]
Lakiosan tulevat halutessaan saamaan.
Mulla on neljä lasta, mutta vain yksi perii mut. Muut jää ilman. Vaatii vähän kikkailua, mutta kaikki tehty lain sallimissa rajoissa.
[/quote]
Mikset tehnyt vain yhden lapsen ja jättänyt ne kolme tekemättä? Ei tarvitsisi nyt "kikkailla".
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:10"]
[/quote]
Inhottava teko!
[/quote]
Ei ole. He valitsivat tiensä huumeinen ja muine rikoksineen. En aio sitä rahoittaa perinnöllä. Tosin luultavasti joku heistä menehtyy ennen minua.
Ihan hyvällä syyllä olen pelannut asiani niin, että vain yhdelle on jäänyt kaikki.
t. se sama
Eikö laissa ole jotain pykälää milöä pystyy myös mitätöimään lakiosuuden. Jotenkinn että jos on painavat syyt häpäisyä yms.?
Toivottavasti tosiaan on provo. Noin selkörangattoman miehen kanssa en menisi mistään hinnasta naimisiin! Ei normaali ihminen hylkää yhtäkkiä lapsiaan. Varo vaan, kohtahan tuo saattaa ottaa taas uuden vaimon ja heittää teidät pois. On kyllä uskomattoman julmaa että olet tuollaista mieheltä vaatinut ja häneltä todella munatonta touhua että on siihen suostunut. Kerropa stoorisi vaikka neuvolassa että saatte ammattiapua.
Jos "nykyiset" lapset eivät tiedä mitään "entisistä" lapsista niin viimeistään perunkirjoituksissa kaikki tulee ilmi koska kaikki viralliset tiedot tulee siihen...KAIKKI!
Siinä on sitten selittämistä sillä hengissä olevalla vanhemmalla. Törkeitä ihmisiä mutta onneksi kaikki minkä taakseen jättää niin edestä löytyy...ennenmin tai myöhemmin! Miten voi elää itsensä kanssa jos on tuollainen itsekäs valehteleva kieroilija????
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:15"]
Eikö laissa ole jotain pykälää milöä pystyy myös mitätöimään lakiosuuden. Jotenkinn että jos on painavat syyt häpäisyä yms.?
[/quote]
Löytyyhän sieltä yhtä ja toista. Valitettavasti ne taistot käydään perinnöstä käydään siinä vaiheessa, kun itsellä ei ole sanomista. Minä olen siksi pelannut varmaan päälle. Ja näin siis vaikutan kelle olen antanut perintöä ja kelle en. Ja ketkä ei tule saamaan mitään. Lakiosa juuh, mutta tyhjästä on paha nyhjästä.
tiedän tapauksen, jossa vanhemmat testamenttasivat koko omaisuutensa yhdelle lapselleen useiden sisarusten jäädessä perinnöstä ulkopuolelle. en tiedä miten tämä onnistui, mutta käytännössä muut sisarukset saivat vain hyvin pienen osan siitä mitä heille kuului. suku hajosi, kaikki joutuivat taloudellisiin ongelmiin ja perijäkin jäi yksin mielenterveysongelmiensa kanssa.
että onnea vaan sille kirjoittajalle, joka haluaa tehdä kiusaa omia valintojaan tehneille lapsilleen. teet karhunpalveluksen myös sille, joka sinut perii.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:22"]
tiedän tapauksen, jossa vanhemmat testamenttasivat koko omaisuutensa yhdelle lapselleen useiden sisarusten jäädessä perinnöstä ulkopuolelle. en tiedä miten tämä onnistui, mutta käytännössä muut sisarukset saivat vain hyvin pienen osan siitä mitä heille kuului. suku hajosi, kaikki joutuivat taloudellisiin ongelmiin ja perijäkin jäi yksin mielenterveysongelmiensa kanssa.
että onnea vaan sille kirjoittajalle, joka haluaa tehdä kiusaa omia valintojaan tehneille lapsilleen. teet karhunpalveluksen myös sille, joka sinut perii.
[/quote]
Se yksi ja ainoa, joka minut perii on jo saanut perinnön. Asiat hyvin. Älä huoli.
t. se sama
Mikä meni kasvatuksessa pieleen jos 4 lapsesta vain yksi on kunnollinen?
Yleensä tuossa tapauksessa jos on 4 lasta niin 1 voi olla luuseri ja 3 ok.
Eli ehkä tässäkin äiti ja isi voisi katsoa peiliin...eikä miettiä niitä perintöjä!
[/quote]
Pakko sanoa tähän, vaikka en ole ylläolevan kirjoittaja.. Olen töissä päihteidenkäyttäjien parissa, jotka ovat erittäin rankasti syrjäytyneet ns. normaalista elämästä. Sairauden kuvaan kuuluu, että kaikki saapuva raha tai omaisuus käytetään ennemmin tai myöhemmin riippuvuuden ruokkimiseen (olipa kyse peliongelmasta, seksiriippuvuudesta, shopholismista, alkoholista tai huumeista). Jos omista 4 lapsesta 3 olisi esimerkiksi päihderiippuvaisia tai muuten elämänhallintansa menettäneitä, en kyllä haluaisi itsekkään että esimerkiksi minulle rakas kesämökki tai oma talo menisivät "bileiden kustantamiseen", vaan pyrkisin jättämään ne perinnöksi sille, joka niitä arvostaisi.
Tasapuolisuus on tärkeää, mutta kuten lapsi ei valitse vanhempiaan, eivät vanhemmatkaan valitse lastaan. Kasvatuksella voi vaikuttaa paljon asioihin, mutta viime kädessä lapsen temperamentti, kaveripiiri yms. ratkaisevat mihin suuntaan ihminen menee. Eivät kaikki riippuvaiset ihmiset tule kaltoinkohdelluista lapsuustaustoista tai ole olleet lapsena rajattomia. Toisille vain on tullut esim. paha murrosikä tai on ajautunut esim. täysi-ikäisenä opiskelijavuosina "väärään seuraan". Joskus joku on alkanut aikuisena juomaan, kun puoliso on juonut rankasti tai vasta jopa siinä vaiheessa, kun HÄNEN omat lapsensa ovat lähteneet kotoa ja ei ole ollut "syytä" ottamatta viiniä joka ilta töiden jälkeen. Vanhemmat eivät voi kantaa lastaan koko tämän elämää eivätkä ole vastuussa aikuisen lapsensa päätöksistä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:06"]
Mulla isä halusi asua vuokra-asunnossa kymmeniä vuosia juuri sen takia, että hänen kuoltuaan hänen lapsensa ensimmäisestä avioliitosta eivät tule saamaan mitään. Niinpä isäni kuoltua häneltä ei jäänyt mitään perittävää. Isä tiesi, että minä perin isovanhempani äitini puolelta, joten tiesi, etten jäänyt ilman perintöä. Mutta hän halusi varmistaa, että ei ole mitään jaettavaa ekan liiton aikuisille lapsille. Eikä ollut.
[/quote]
Ystäväni isä teki puolestaan niin, että hän maksoi omasta palkastaan asunnon vastikkeen, sähkön ja suurimman osan ruokakuluista ja muista menoista. Myös perheen yhteiset lomat tehtiin isän palkkarahoilla. Äidin palkalla puolestaan lyhennettiin asuntolainaa ja talo oli kokonaan äidin nimissä. Näin isältä ei tule jäämään mitään perintöä, mutta kahdelle yhteiselle lapselle jää äidin omistama talo.
Miehen aiemman suhteen hedelmälle, jota mies ei koskaan itse halunnut (nainen jätti salaa pillerit pois), ei jää mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:38"]Oon yrittänyt mietiä pääni puhki kuinka välttää tulevaisuudessa se et miehen entiset lapset saa mieheltä mitään perintöä. Mies ei oo niitten kans enää missään tekemisissä ollut sen jälkeen kun mentiin naimisiin, eli käytännössä ne ei oo edes enää sen lapsia paitsi että elarit joutuu maksamaan, mikä on ihan sairasta, kun ei edes lapsiaan enää edes näe!
[/quote]
Sairasta on, olet oikeassa. Ihan sanoinkuvaamattoman sairasta.