Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olette jarjestaneet perhejuhlat jos omat vanhemmat eronneet

Vierailija
01.04.2014 |

Eli meilla on tilanne etta esikoisemme ristiaiset lahestyvat. Omat vanhempani ovst kuitenkin eronneet vuosia sitten myrskyisasti jonka seurauksena eivat tule lainkaan toimeen keskenaan ja ovat tehneet selvaksi, etteivat lapseni juhliin ole tulossa, jos toinen on siella. Mita siis teen, kun itselleniolisi tarkeaa, etta molemmat vanhempani osallistuisivat lapsenlapsensa juhliin, mutta he eivat vaan yksinkertaisesti pysty vanhoja kaunojaan jattaa syrjaan edes juhan ajaksi. Olisiko jollain toimivaa jarjestelya tilanteeseen vai pitaako vain heidan antaa jaada pois? (ei jostain syysta saa aloitusviestiin aakkosia..)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pidetty yhdet juhlat ja sinne on kutsuttu kaikki. Ja kaikki ovat saapuneet, erosta huolimatta. Oletamme, että aikuiset oihmiset osaa käyttäytyä. No okei, anoppi jää välillä pois kun ei pidä siitä etten halua olla hänen paras ystävänsä eikä saa osallistua juhlajärjestelyihin.

Vierailija
22/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimenomaan sun isääsi ei kutsuta kun vaan jos äiti jää pois.Onko isä niin paljon halpa-arvoisempi yksilö?? Eikö kuuluisi vuorotella jos eivät voi yhtäaikaa olla paikalla.Kaivaako ne kaunat sinuakin,onko manipuloitu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on niin järjestetty, että on kutsuttu kaikki ja kaikki ovat tulleet.

Isä jopa äidin omiin juhliin ja toisin päin. Kaunoja nyt ei kannata siirtää sukupolvelta toiselle ja lapsille on hyvä näyttää esimerkkiä, kuinka käyttäydytään sivistyneesti. 

Ihmettelen kovasti, mikä on se syy, ettei voi samassa huoneessa olla aikuiset ihmiset. 

Meillä oli todella myrskyisät välit kuoleen tätini puolison ja muiden tätien välillä. Eivät tosiaan välittäneet olla samassa huoneessa. Näin se vaan onnistui heiltäkin hautajaiset ja muistotilaisuus. Istuivat eri pöydissä eivätkä sanoneet toisilleen mitään.

Mielestäni juhlakalua tulee kunnioittaa sen verran, että pystyy samassa huoneessa olemaan. 

Vierailija
24/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin molemmat ja painottaisin, että minulle on tosi tärkeää, että he ovat paikalla. Jos eivät tule, niin se on heidän häpeänsä. Vaikka olisi kuinka myrskyisä ero, niin lasten kanssa pitää pystyä elämään ja tulemaan toimeen. Ei voi olla liikaa vaadittu olla samassa tilassa muutama tunti. Sen exän kanssa ei ole pakko seurustella. Fiksu ihminen pystyy nielemään kiukkunsa ja katkeruutensa hetkeksi ja käyttäytymään asiallisesti lasten ja lasten lasten tähden.

Harva haluaa jäädä lapsen lapsen ristiäisistä pois. Ja ei ole ap sun tehtävä valita, kumman vanhemman haluat paikalle.

Vierailija
25/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:15"]Laittaisin kutsun molemmille, saavat itse päättää tulevatko vai eivät ja kenen kanssa.

[/quote]

Näin minäkin ensin ajattelin, mutta tuo tarkottaisi ettei kumpikaan tulisi toisen pelossa.

Onko jollain kokemusta miten vaikka porrastaminen kutsuajoissa toimisi?

Ap

Vierailija
26/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti mukana kun lapsi kastetaan ja tunti kahvilla sen jälkeen, isä kahville sitten.

Kutsussa jo ilmoitat, että koska ette pääse sopuun järjestelyt ovat nyt tällaiset.

Vierailija
27/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:15"]Laittaisin kutsun molemmille, saavat itse päättää tulevatko vai eivät ja kenen kanssa.

[/quote]

Näin minäkin ensin ajattelin, mutta tuo tarkottaisi ettei kumpikaan tulisi toisen pelossa.

Onko jollain kokemusta miten vaikka porrastaminen kutsuajoissa toimisi?

Ap

[/quote]

Oletko ihan varma, että näin kävisi? Oletko kokeillut aiemmin kutsua molemmat? Miten kävi?

On törkeää vanhemmilta laittaa sinut pohtimaan tällaista ja miettimään, kumpi tulee ja kumpi ei. Ristiäiset on aika lyhyt tilaisuus, ei siinä mikään porrastaminen auta. Jos ei sitten kutsu toista vaan kahville illalla kun muut ovat lähteneet. Mutta ei ne enää mitkään ristiäiset ole.

Vierailija
28/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi mitenkään erityisesti asialla päätäni vaivaamaan, jos kaksi aikuista ihmistä ei pysty käyttäytymään edes tuollaisessa tilanteessa. Kutsut molemmille, mutta ratkokoon itse riitansa.

Omat vanhempani onneksi ei ole tuolla linjalla, vaan pystyvät kyllä olemaan samassa tilassa ilman mitään  ongelmia.

Vierailija
29/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehty mitään erityisjärjestelyjä. Molemmat on kutsuttu ja saa itse päättää, tuleeko vai ei.

Vierailija
30/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että vanhempani ovat lapsellisia kun eivät keskenään edes sen yhden juhlan ajan toimeen tule. Tää silti stressaa mua kun tahtoisin molempien lapseni elämään osallistuvan. Olen heidän kanssaan myös yrittänyt puhua ja sanoa, että kyse on nyt minun lapsestani eikä heidän keskinäisistä kärhämöistään, mutta jääräpäisesti molemmat hokevat etteivät tule jos toinensiellä on.

Hirveän hankala tilanne.

Ap

Vierailija
31/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut molemmat ja jos eivät tule, he ovat ne, jotka asiassa jotain menettää! Ovatko todella valmiita jäämään lapsen lapsen ristiäisistä pois? Minusta se on sitten ihan suora viesti sinulle siitä, minkä verran haluavat olla perheesi kanssa tekemisissä.

Vierailija
32/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormoneissani pidin vanhuksilleni sellaisen puhuttelun aikuisuudesta ja aikuistumisesta, että he tunsivat myötähäpeää omaa käytöstään kohtaan ja ovat rajuistakin(väkivaltaa, velkoja yms.) kokemuksistaan nyt ihan ok väleissä, kun kyse on lapsenlapsista.

Vierailija
33/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja sun vanhemmat. Mun isovanhemmat olivat samanlaisia, molemmat jäivät etäisiksi meille lapsenlapsille. Itsekkäitä paskiaisia, joilleoma napa on lastensa hyvää tärkeämpi. Sinuna laittaisin kutsun joka sisältää suorat sanat. Kaikille osapuolille. Kerro millaista on olla heidän lapsensa ja tulla äidiksi tilanteessa missä omat vanhemmat tunkevat omat ongelmansa sun harteille. Kerro se suru mikä siitä tulee. Kerro myös mitä muuta surua heidän typerä käytöksensä ja vastuuton tunne-elämänsä ovat sulle aiheuttaneet. Koska elämä on muuttunut ja susta on  tullut äiti, nuo asiat nousevat ennemmin tai myöhemmin esiin. Vanhempasi voisivat ennen ristiäisiä tavata ja yfittää antaa toisilleen anteeksi edes sen verran että voivat iloita kanssasi. Sinuna kirjoittaisin/puhuisin nämä asiat ja sen jälkeen kesittyisin järjestämään oman lapsen ristiäisiä informoimatta sen kummemmin.

Vierailija
34/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:32"]

Äiti mukana kun lapsi kastetaan ja tunti kahvilla sen jälkeen, isä kahville sitten.

Kutsussa jo ilmoitat, että koska ette pääse sopuun järjestelyt ovat nyt tällaiset.

[/quote]

Lapsen ei tarvitse yrittää edes aikuisena pomppia tperien vanhempiensa mieliksi ja nhdä itselleen tärkeässä ja herkässä tilanteessa vaivaa tuollaisten paapomiseen.

Vierailija
35/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerolapsena kommentoin vaikkei minulla vastausta olekaan. Omia ylioppilaskirjoituksiani ja koulusta valmistumisiani on juhlittu aina kahtena päivänä. Jos olisin itse saanut päättää, juhlia ei olisi järjestetty ollenkaan. Vaikka haluankin naimisiin, häitä en tule koskaan viettämään. Kun tilanne on mahdoton, se ei siitä miksikään muutu. Tsemppiä tilanteeseen, tiedän kuinka vaikea se on.

Vierailija
36/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus: kaste kirkossa ja kahvit kotona tai seurakuntatalolla tms. Toinen kasteen aikana, toinen kahveilla. Luulisi aikaisen ihmisen ymmärtävän järjestelyn naurettavuuden ja harkitsevan omaa käytöstään. Jos ei, niin sitten voit miettiä, haluatko todella jatkaa vanhempiesi vanhempana.

Vierailija
37/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan olisi lisännyt vettä lisää myllyyn laittamalla vanhempiani eriarvoiseen asemaan valitsemalla kumpi on minulle ja varsinkin lapselleni tärkeämpi. Vanhemmille olen tehnyt selväksi, että minä en heitä säästä. Molemmat on aina kutsuttu ja ovat myös tulleet ja jopa osanneet ennakko luuloistaan huolimatta käyttäytyä asiallisesti toisiaan kohtaan ja jääneet henkiin.

Vierailija
38/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:32"]

[/quote]

Miksi äiti, miksei isä? Ihan omasta kokemuksesta tuntuu että ne äidit niitä katkeria on ja heidän on vaikeampi päästä yli ja heitä kirkosta ulos jättäminen kirpaisee enemmän. Kirkkoon kutsutaan joko molemmat, tai ei kumpaakaan, mutta ap en ei tarvitse päättää kumman sinne mieluummin kutsuu.

On tuo kyllä aika noloa tuo kesken kahvin vuoron vaihtokin. Saattaa saada sen ulos heitettävän vähän ajattelemaan. Suureen ääneen kesken hörpyn ottaa kakkulautasen kädestä ja sanoo,että kiva kun kävit, nyt täytyy lähteä, isä on jo ovella :D

Minä laittaisin yhden kutsun kaikille, ja ne jotka eivät tule, voivat sitten juhlia yksinään ja kotonaan, en heille edes kahvia keittäisi juhlan nimissä myöhemmin. 

Vierailija
39/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tekisitte tässä tilanteessa: lapsen tärkeä juhla tulossa, exä ei halua järjestää mitään. ajattelin kutsua kaikki, myös exän, mutten hänen monivuotista nyxäänsä. Sillä tämä nyxä oli olemassa pitkään jo avioliitomme aikana. Sukulaiset molemmin puolin tietävät tämän. Ja tilanne lienee heille kiusallinen.

Vierailija
40/52 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittynyt tekemään juhlista meidän perheen juhlat, jossa pääosassa ovat olleet meidän lapset eivät kiukuttelevat aikuiset ihmiset. Molemmat on kutsuttu ja tämä heille ilmoitettu, piste.

Olet jo iso tyttö, älä ota hikeä vanhemmistasi vaan keskity omaan perheseesi. Onnea, esikoisestasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän