Vierailija
Poiminta

Meillä on 50-luvun puutalo ja kalusteet saman aikakauden henkeen, mutta modernilla otteella. Osa kalusteista on oikeasti 50-luvulta. Olen käsityöihminen itse tehnyt paljon ja hankkinut käytettyä, jotta olisi kodikasta. Huoneet on katsottu sopivan toisiinsa.

Värimaailma on vaalea mutta ei valkoinen.

• ylös 77
  • alas 9

Sivut

Kommentit (171)

Vierailija

Ikea. Ja se että koti on asumista varten, ei sen tarvi olla tip top, siellä pitää viihtyä.

• ylös 145
  • alas 21
Vierailija

En halua sellaisia tavaroita tai huonekaluja, jotka näyttävät joltain olematta sitä. En tykkää esim. mukavanasta ja puun näköisestä, joka onkin jotain muuta. 

Pyrin ostamaan kaiken käytettynä ja mielellään myös vanhana. Meilläkin on 50-luvun talo ja 50-luvun huonekalut sopivat tänne mittakaavaltaan hyvin. Tykkään, että on väriä.

• ylös 92
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikea. Ja se että koti on asumista varten, ei sen tarvi olla tip top, siellä pitää viihtyä.

Miten siisti ja sisustettu ”tip top” on ristiriidassa viihtyvyyden kanssa?

• ylös 106
  • alas 24
Vierailija

Mahdollisimman siistiä, kestävää ja neutraalia. Ja vähän. En pidä yhtään mistään sisustamisesta.

• ylös 75
  • alas 7
Vierailija

Minun filosofiani on se, että olen hankkinut huonekaluja, kodin tekstiilejä, sisustustavaroita sillä periaatteella, että mikä miellyttää omaa silmää ja sille löytyy oma paikka talosta. Tietynlainen minimalismi myös on osa sisustusta, mutta ei missään nimessä saa olla ankeaa ja kolkkoa. En tykkää, että paikat ovat täynnä sisustustavaraa eli ns. turhaa roinaa. Käytännöllisyys myös hyvin tärkeää, ja materiaalit. Yllättäenkin omistamani huonekalut ym. muodostavat tasapainoisen ja erittäin miellyttävän ja viihtyisän kokonaisuuden. Koti on viihtyisä itselle ja yövieraatkin on huomioitu.

• ylös 81
  • alas 2
Vierailija

Halpaa, käytettyä, Ikeaa, jostain tuurilla vuosia sitten meille ajautunutta tavaraa. Ei siis filosofiaa.

• ylös 55
  • alas 6
Vierailija

Filosofia: koti on on elämää varten. Täällä saa tehdä majoja ja kokkauskokeiluita, ja kutsua viisi kaveria siskonpetiin. Naapuri tai anoppi on tervetullut kahville, vaikkei olisi viimeisen päälle siistiä.

Ihmiset on tärkeintä, seinät vain seiniä ja tavarat vain tavaroita. Kestävää, ajatonta, oikeista materiaaleista tehtyä olen yrittänyt valita silloin kun jotain on pitänyt hankkia.

Muutamilla tavaroilla on tunnearvoa, kuten rakkaan mummon vanha senkki.

• ylös 89
  • alas 2
Vierailija

Tyylikäs, selkeä, värien kontrastit tärkeitä.

Värimaailma vaalea, laventeli ja hieman tumman punaista.

• ylös 10
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulle on, jos mun pitää koko ajan huolehtia , että kaikki on ojennuksessa putipuhtaaksi desifioituna eikä missään saa olla mitään ylimääräistä. mulle se on liian kliininen koti ollakseen rento.

• ylös 47
  • alas 15
Vierailija

Musta/valkoista minimalistista. Väriä tuovat tyynyt ja torkkupeitto.
Muutin kolme vuotta sitten asumaan yksin ja uusin kaiken. Myös astiaston hänkin uuden. En halua minkään muistuttavan entisestä perhe-elämästä.

• ylös 38
  • alas 28
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulle on, jos mun pitää koko ajan huolehtia , että kaikki on ojennuksessa putipuhtaaksi desifioituna eikä missään saa olla mitään ylimääräistä. mulle se on liian kliininen koti ollakseen rento.

Mäkin karsastin ennen liikaa siisteyttä ja sisustettua. Muutettiin 7 vuotta sitten uuteen kotiin ja annettiin ammattilaisen sisustaa kaikki viimeisen päälle. Kaunista oli ja juuri sitä mitä haluttiin, mutta kyllä kesti kauan tottua.

Nykyään meillä on koti tip top ja viihdytään. Siivoaminen tapahtuu tekemisen lomassa ja tuntuu samalta kuin vaikka kasvonaamion laitto tai kasvien hoito, ihana pitää hyvää huolta kodistaan. Siistissä kodissa mieli myös lepää.

• ylös 66
  • alas 13

Minullakin halpaa, käytettyä, vaatimatonta, vähän tavaraa. Ei erityistä sisustusfilosofiaa.

Vähäiset koriste-esineet, mitä minulla on, ovat enimmäkseen lahjaksi saatuja eli toisten ihmisten maulla valittuja. Tai ne ovat sellaisia, joista tuntemani ihmiset ovat ajatelleet, että minä varmaan tykkäisin, ja useimmiten he ovat osuneet oikeaan.

Tunnelmallisuus on ainoa mihin hieman pyrin, mutta siihen ei tarvitse kauheasti panostaa. Se että on siistiä, hiljaista ja laittaa pari kynttilää palamaan, luo riittävästi tunnelmallisuutta.

Muutama vieras on sanonut, että kotonani on ihanan hiljaista ja rauhallista. Talo jossa asun on erittäin vanha kivitalo, naapureista ei juuri kuulu ääniä.

• ylös 44
  • alas 2
Vierailija

Haluaisin vanhan ajan talon tunnelmaa tänne kerrostalokämppääni, kun vanhaan taloon ei minulla yksin ole varaa.
Rakastan vanhoja puisia huonekaluja ja haluaisin niin kovasti jonkun kauniin, tummapuisen kirjahyllyn, mutta en mä sellaista yksin saa kotiini raahattua. Vanhemmilta olen just ja just saanut apua jonkun Ikea-sängyn ja pöydän kasaamiseen. Enää ei isä suostu auttamaan.

N26

• ylös 28
  • alas 3
Vierailija

Tykkään vanhoista huonekaluista, sellaisesta raskaammasta ja ehkä runsaammastakin sisustuksesta. Paksuja sametti tai silkkiverhoja, persialaismattoja, tummaa puuta huonekalut, kuviotapetteja, hämyisä valaistus. Viktoriaaninen tyyli.

• ylös 54
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä laitan just sellaiseksi kuin haluan, enkä tyydy korvaaviin ratkaisuihin.

Mitä se on?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.