Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kainalot ovat alkaneet haista.. Miten tuen ja neuvon asiassa? Olen kyllä aiemmin kertonut että alkavat jossain vaiheessa. Itsellä

Vierailija
18.01.2024 |

Tyttäreni kainalot ovat alkaneet haista.. Miten tuen ja neuvon asiassa? Olen kyllä aiemmin kertonut että alkavat jossain vaiheessa. Itsellä kun oma äiti ei auttanut eikä kertonut paljon asiasta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko neuvonut miten saa haisemisen loppumaan?

Ai niin et:)

Vierailija
2/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hänelle dödöä ja ohjaa suihkuun ja pesulle aamuin illoin . Kerro että kaikki nuoret haisevat hielle jotka eivät huolehdi hygieniasta ja on kivampi käydä koulussa raikkaana . Opeta pesemään myös rintaliivit ja topit . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän perheessä ei sitten ole ollut tapana peseytyä?

Vierailija
4/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi. Mitäs olisi "pitäisi varmaankin ostaa sinulle deodorantti kun alat olla jo iso tyttö, käydään seuraavalla kerralla vaikka yhdessä kaupassa niin saat valita mieluisen. Teini-iässä on hyvä opetella pesemään kainalot päivittäin, niin ei ala haista". 

Jotenkin noin meillä aikoinaan asia otettiin puheeksi ja sillä selvä. Kukaan ei saanut traumoja. Myöhemmin kun kainalokarvat alkoi kasvaa, niin äiti kysyi haluanko sheivata niitä ja jos haluan, niin hän ostaa seuraavalla kauppareissulla mulle omat höylät. Ei siitä(kään) sen isompaa numeroa tehty. 

Vierailija
5/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo yksi teini talossa ja toinen tulossa. Ekalle sanoin ihan suoraan, että nyt alkaa kainalot haisemaan sen verran, että kannattaa käydä suihkussa joka päivä ja ostettiin deodorantti, jota sitten alkuun muistutin käyttämään joka aamu. Siitäpä se sitten tuli teinillä itsellään tavaksi ja enää ei tarvitse muistuttaa. Ei unohda enää :) On sitten itse todennut, että ei ole kiva haistella koulussa hikisiä koulukavereita eli tajusi aika pian, että sitä oikeasti HAISEE, jos ei pidä hygieniasta huolta. 

Eli kannattaa puhua asiasta ihan suoraan niin kuin se on. Ei meillä ainakaan ole siitä tullut pahaa mieltä. 

Vierailija
6/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaus. Vastaava ketju oli juuri toisesta aiheesta, samat sanat. Antiperspirantti, suihkusaippua ja ajolaite.

Vierailija
7/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen lisäksi että neuvo pesemään kainalot saippualla, hyvin. Ei niin että hiukan huiskaistaan vettä siihen suuntaan. Ja aamulla myös vaikka olisi illalla käynyt suihkussa, yöllä hikoilee helposti ja haisee valmiiksi jos ei peseydy. 

Vierailija
8/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla ei ole hiki haissut koskaan. Voin olla vaikka kesähelteellä viikon käymättä suihkussa ja tuoksu on neutraali. Toki urheilun jälkeen käyn suihkussa, koska hiestä nihkeä iho tuntuu vähän ällöltä.

Vierailija
9/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiän alkaessa myös minun tyttäreni kainalot haisivat raadolle jos vähänkään liikahti ja tuli lämmin. Yhtikäs mikään siihen ei auttanut. Kyse ei ollut pesemättömyydestä tai bakteerien hajusta, vaan kerrassaa kainaloista erittyvä hiki oli ihan järkyn hajuista. Mutta hallelujaa, tämä loppui noin kolmen vuoden päästä. 

Vierailija
10/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaus. Vastaava ketju oli juuri toisesta aiheesta, samat sanat. Antiperspirantti, suihkusaippua ja ajolaite.

Totta. Tämä ap tuntuu rakastavan näitä aloituksia. Vaihtaisi ainakin tuon toistuvan 'miten tuen ja neuvon asiassa'. 

Vierailija
11/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat rolon dödön ja annat hänelle, näytä ensin kuiva harjoittelun itsellesi korkki päällä miten levitys tehdään...ei siinä kannata ujostella, teet ihan arkisesti asian...

Vierailija
12/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Itse opetin lapsen pesemään suihkugeelillä kainalot jo kauan ennen kuin ne alkoivat haista. Tekee sen joka päivä suihkussa. Lisäksi olen kertonut, että jos alkaa huomata hajua, voi ensihätään käyttää minun dödöä ja käymme sitten ostamassa hänelle oman. Näytin meillä on ylimääräinen Venus-terän varsi ja aina tuoreita teriä. Lapsi tietää missä ne on, mutta kehotin pyytämään tutoriaalin minulta ennen kuin alkaa käyttämään.

Lähes 11-vuotias ei ainakaan vielä mielestäni haise, mutta odottaa innolla, että saisi ostaa sol de Janeiron dödöjä. Itseäni tämä lähinnä huvittaa, mutta kai se on parempi, että lapsi odottaa näitä muutoksia kuin että hän olisi niistä kauhuissaan. 

Vierailija
13/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ohjeet: Joka päivä suihkussa pestään kainalot, takapuoli ja jalat saippualla, genitaalit joko saippualla tai kunnolla vedellä oman mieltymyksen mukaan (itse en tykännyt pestä saippualla sitä nuorena, saippua kirveli). Sitten ostat hyvän antiperspirantin, joko suihkutettava tai rullattava, tuoksulla tai ilman. Oma teinipoika tykkää hajuttomasta suihkutettavasta, ei pidä hajuvesistä, mutta pitää hikoilua loitolla. Päivittäinen pesu on kaiken a ja o. Kun ohjeen kertoo vastusteluista huolimatta kertaalleen kunnolla, ei tarvitse asiaan enää puuttua (todennäköisesti kerran suuttuu huomautuksesta kuitenkin).

Vierailija
14/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks mulla ei ole hiki haissut koskaan. Voin olla vaikka kesähelteellä viikon käymättä suihkussa ja tuoksu on neutraali. Toki urheilun jälkeen käyn suihkussa, koska hiestä nihkeä iho tuntuu vähän ällöltä.

Ympärilläsi olevat ihmiset ovat eri mieltä. 

Vierailija
15/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä näitä keksittyjä aloituksia? Eikö voi vain tehdä normaalin aloituksen esittämättä äitiä tai milloin mitäkin? Ja ei, ei kannata kokeeksi tämän perään tehdä normaalia aloitusta, kuten viimeksi teit kun kyselin. Sulla on vielä paljon opittavaa toimittajan työstä mutta tee se eri tavalla että palstasta tulisi edes vähän asiallisempi.

Vierailija
16/16 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta hänelle dödöä ja ohjaa suihkuun ja pesulle aamuin illoin . Kerro että kaikki nuoret haisevat hielle jotka eivät huolehdi hygieniasta ja on kivampi käydä koulussa raikkaana . Opeta pesemään myös rintaliivit ja topit . 

Varsinkin tuo viimeinen lause on tärkeä. Itse olen oman lapsen opettanut vaihtamaan T-paidan/topin joka päivä ja ostanut harjoitusliivejä niin paljon, että nekin vaihtuu joka päivä. Oma äitini ei tätä jälkimmäistä tajunnut opettaa, vaikka T-paita vaihdettiin päivittäin. Eipä auttanut, jos alla oli kuitenkin hikiset rintaliivit. Yök.

Nyt aikuisena vaihdan kyllä myös liivit päivittäin. Onneksi on pienet rinnat, niin liivit ei maksa maltaita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän