Miten pois pohjattomasta yksinäisyydestä?
Mikään ei toimi olen pohjattoman yksinäinen ja onneton.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen moneen yksinäisyysketjuun laittanut sähköpostini, että kirjoittakaa minulle, jos olette yksinäisiä, mutta edes te yksinäisimmistä yksinäisimmät ette ole halunneet laittaa minulle sähköpostia. Epäilen siis että ette ole niin yksinäisiä kuin annatte ymmärtää, tai sitten olette, mutta haluattekin olla. voisitteko kertoa syyn tähän käytökseen, ap, ja muut esim. nro 3?
Moni asia netissä on epäilyttävää. Miksi yksinäiset kirjoittaisi sinulle? Haluatko tarjota heille pitkäaikaista apua ja tukea vaikeaan tilanteeseen, vaihtaa muutaman pinnallisen viestin heidän kanssaan tai ehkä löytää itsellesi sydänystävän? Onko sinulla kenties salattuja motiiveja? Mitä lopulta teet tuntemattomilta ihmisiltä saamillasi tiedoilla?
Ööh, vaikka siksi että ovat yksinäisiä ja haluavat ystävän? Minulla ei ystäviä ole liikaa. En ajatellut alkaa tuen tarjoajaksi ja avustajaksi, ei kai ystävä sellaista tarvitse? Kai niihin on jotkut henkilökohtaiset avustajat jos on sellaista ongelmaa, ei ystäviä niihin tarvitse käyttää. En yhtään ihmettele ettei sinulla ole ystäviä, jos epäilet kaikkia jostain ihme motiivesita ja tietojen keruusta.
Mieti nyt hetki tätäkin viestiäsi: "Oikeastiko vastaisit sähköpostiin jos laittaisin omani tähän? Tähän mennessä ei kukaan yksinäinen ole näissä ketjuissa vastannut, vaikka kuinka on väittänyt että haluaisi kaverin."
Miten kukaan voi tietää tuon perusteella, millaista yhteydenpitoa haluat? Ja mikä saisi palstalla liikkuvat yksinäiset kirjoittamaan juuri sinulle, kun netissä on paljon muitakin ihmisiä joille voi kirjoittaa uuden kaverin toivossa? Myös sellaisia, jotka on kertonut itsestään ja toiveistaan paljon enemmän kuin sinä.
Miksi yksinäiset eivät sitten kirjoita heille? Miksi vaan valittavat yksinäisyyttään?
- eri -Miksi kuvittelet, että kaikki vaan valittaa yksinäisyyttään eikä kukaan valittajista koita tutustua keneenkään kirjoittamalla?
No puhutaan sitten vain niistä yksinäisistä, jotka valittavat. Mihin se joka kerta karahtaa, jos tutustuminen kehenkään ei koskaan onnistu?
Yhteydenpito loppuu, kun toisen seura ei kiinnosta toista. Olen mieluummin yksinäinen ihan yksikseni kuin sellaisen ihmisen seurassa, jonka kanssa en viihdy.
Olen 37-vuotias nainen keskellä ruuhkavuosia. Mulla on hyviä ystäviä, oikeastaan monia. Jos ystävyys olisi katkennut 6kk- vuoden mittaisiin hiljaisuuksiin, mulla ei olisi yhtään ystävää. Ystävyys on aitoa, vaikka aikuisen elämässä miljoona muuta asiaa vie ajan ja voimat.
Harrastusseurat! Mutta ei urheiluseurat, niissä ihmiset käyvät vain tekemässä liikuntasuorituksensa. Isommilla paikkakunnilla on paremmin näitä tarjolla. Esim pk.seutulla vanhojen elokuvien seura, lautapeliseurat, kaikenlaiset käsityöseurat, valokuvausseurat, lemmikkiseurat jne. Jotkut seurat järjestävät koulutusta jäsenilleen, eli jos ei jotain osaa niin voi liittyä seuraan ja oppia. Seuroissa kun pyörii vuoden verran niin näkee löytyykö sieltä hengenheimolaisia joiden kanssa viettää myös muuta vapaa-aikaan. KAnnattaa liittyä siis seuraan jossa on melko usein tapaamisia, jotta pääsee tapaamaan saman henkisiä. Myös facessa on paljon ryhmiä jotka tapaavat myös livenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias nainen keskellä ruuhkavuosia. Mulla on hyviä ystäviä, oikeastaan monia. Jos ystävyys olisi katkennut 6kk- vuoden mittaisiin hiljaisuuksiin, mulla ei olisi yhtään ystävää. Ystävyys on aitoa, vaikka aikuisen elämässä miljoona muuta asiaa vie ajan ja voimat.
Tunsitko ystäväsi jo ennen kiireisiä ruuhkavuosia? On ihan eri asia pitää vanha ystävyys voimassa kuin yrittää "väkisin" tutustua uuteen ihmiseen, joka päättää yhtäkkiä kadota moneksi kuukaudeksi.
On se kumma, että jos mainitsee seuraa hakiessaan olevansa yksinäinen, niin se karkottaa ne vähätkin kiinnostuksen rippeet mitä saattoi olla jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Pituushyppääminen? Tosin se on nyt talvella hankalampaa. Ehkä joissain sisähalleissa se onnistuisi.
Nyt meni sisähallitkin kiinni, ainakin Uudellamaalla. Joten vielä vähemmän vaihtoehtoja.
Miten esim. SPR:n ystävätoiminta? Voisit joko itse toimia ystävänä jollekulle tarvitsevalle tai vaihtoehtoisesti kysyä, löytyisikö sinulle sieltä ystävää?
Myös vapaaehtoistoiminnasta, joita eri tahot järjestävät, voisi löytyä kaveria. :)
Mikset sitten kerro seuraa tarjotessasi, mitä haluat? Ei mua ainakaan kiinnosta mitkään "jos et kirjoita mulle, ruikutat turhaan etkä ole aidosti yksinäinen tai et ainakaan halua oikeasti eroon yksinäisyydestäsi"-tyyliset viestit.