Minusta lapsivihaajat eivät ole oikeutettuja vanhana hoitoon
OlenHoi lukenut keskustelupalstoilta kommentteja joissa lapsiperheitä ja lapsia inhoavat ihmiset iloitsevat lapsilisän vähennyksestä. Näistä ihmisitä lapsia ei saisi hankkia jos ei ole suuret tulot.
Hoitotyössä on paljon pienitulosia naisia joille lapsilisät ovat tärkeitä.
Hoitajia aina tarvitaan, mutta palkka ei ole kummoinenkaan. Näiden eräiden yksineläjien mielestä lapsia siis ei saisi hankkia pienillätuloilla. Milestäni näillä ihmisillä ei ole oikeutta sitten vastavuoroisesti odottaa itselleen hoitohenkilökunnan palveluita sairaaloissa ja vanhainkodeissa. He tarvitsevat silloin nuorempia ja juuri näitä pienipalkkaisia.
Kommentit (49)
Toki jos haluaa suomalaisten katoavan ja maamme kansoittavan muualta tulleet, niin silloin on ihan paikallaan toivoa, että suomalaiset eivät enää tee lapsia.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:46"]
Toki jos haluaa suomalaisten katoavan ja maamme kansoittavan muualta tulleet, niin silloin on ihan paikallaan toivoa, että suomalaiset eivät enää tee lapsia.
[/quote]
Minulle on herttaisen yhdentekevää, mistä tulevien sukupolvien asukkaat tänne pohjoiseen tulevat. Suomalaisetkin ovat jostakin Volgan mutkasta tänne vaeltaneita tulokkaita ja ainoastaan saamelaiset todellisia alkuperäisiä asukkaita.Jotenkin pelottava ajatus, että vielä 2000-luvulla joillakuilla on voimakkaita kansallismielisiä ajatuksia. Eikö 1900-luvun sodista opittu mitään?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:24"]
Nämä lapsilisän poistoa kannattavat ovat itse saaneet nauttia lapsilisän eduista lapsena. Ovatko he valmiita maksamaan yhteiskunnalle takaisin nämä rahat?
[/quote]
Rahoja pitäisi periä takaisin vanhemmiltani. Hehän niistä ovat taloudellisesti hyötyneet, ein minä. Miksi tämä on niin vaikea asia ymmärtää?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:08"]
Sitä minä aina ihmettelen, miten nämä lapsivihaajat, jotka huutaa, että lapsilisät pois, on niin mielellään nauttineet kuitenkin niistä lapsilisistä, mitä heistä on aikoinaan maksettu ja jopa perheverotuksen kautta saatu isoja verovähennyksiä.
Totta he palauttavat itsestään maksetut lapsilisät valtiolle takaisin. Ovathan hekin joskus olleet lapsia.
[/quote]
Minä en huutele lapsilisien poistamisista. Mutta en ikinä päässyt nauttimaan mistään lapsilisistä lapsena, kyllä vanhemmilla oli kiire kaataa se kurkusta alas. Miettisit vähän, mitä puhut.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:40"]
Tarkoitan tässä ihmisiä jotka vihaavat lapsiperheitä ja lapsia. He kuitenkin olettavat, että heitä hoidetaan vanhana.
[/quote]
Millä tavalla tämä mainitsemasi VIHA ilmenee?
Tarkoitatko henkilöitä jotka kulkevat tuolla kadulla potkimassa ja murjomassa lapsia turpiin pelkästä vihasta, vai ketä?
Olisi nimittäin vähän syytä olla varovainen tuon viha-sanan kanssa.
Tämän päivän nuorilta vaaditaan enemmän. Ärsyttää tämä nuorten haukkuminen avuttomiksi. Sukulaistyttö ( köyhän yh;n lapsi) on ahkera, hän on juuri niitä vanhuksia nyt hoitamassa.
Minun lapsilisät laitettiin korkeakorkoiselle tilille ja sain ne kaikki käyttööni kun täytin 18! :-) Olin yllättynyt siitä että muiden perheissä ei tehty näin, luulin että se oli normaali käytäntö??! Sain tuolla summalla maksettua auton, asunnon käsirahaa ja vähän matkusteltuakin ennen opiskelujeni aloittamista.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:05"]
Tämän päivän nuorilta vaaditaan enemmän. Ärsyttää tämä nuorten haukkuminen avuttomiksi. Sukulaistyttö ( köyhän yh;n lapsi) on ahkera, hän on juuri niitä vanhuksia nyt hoitamassa.
[/quote]
Hän kuuluu varmaan siihen muutamaan prosenttiin jotka oma-alotteisia ja välittäviä, eikä niihin käytöshäiriöisiin jotka haluaa vaan maata kotona pelaamassa tietokonepelejä.
Tämä on todella pelottava ketju.
Kaikki ovat oikeutettuja vanhuksena hoitoon, myös ns. lapsivihaajat.
He nyt kuitenkin ovat usein maksaneet lapsiperheidenkin kuluja.
Sinänsä viha ei kyllä ole rakentava tunne missään mielessä.