Avautuminen salilla käymisestä ja katoavasta rintavarustuksesta
Siitä asti kun minulle teininä tissit ilmestyi, ovat ne olleet pieni ylpeydenaiheeni. Kivan kokoiset, terhakkaat ja muutenkin nätit. Jotain mihin olla tyytyväinen ison pömpöttävän vatsan ja olemattoman takapuolen ohella.
Kuten voi päätellä, on kroppani myöskin melko epäsopusuhtainen. Olenkin nyt alkanut käymään salilla. Kolme kertaa viikossa, nyt kolmen viikon ajan. Olen keskittynyt pääasiassa keski- ja alakroppaan, sillä koen yläkroppani olevan juuri sopiva. Yhdellä käynnillä keskityn siis käsiin ja kaks muuta kertaa muut.
Ruokailutottumuksia en ole sen kummemmin lähtenyt muuttamaan, koska ne on olleet ihan ok. Mitä nyt syön epäsäännöllisesti, mutta herkkuja olen onnistunut karsimaan! Tavoitteena ei kuitenkaan ole mikään kovin "fitness" olla, mutta olisi kivaa kerrankin olla bikinikunnossa muutenkin kuin rintavarustuksen osalta, eli vatsa olisi ihana saada litteämmäksi ja peppuun edes jotain muotoja.
No nyt tässä kolmen viikon aikana ei ole juuri muuta muutosta näkyvissä (enkä sitä vielä odotakaan, painoluokkia tosin on saanut lisätä), mutta pahin pelkoni tämän kuntoilun osalta näyttää käyneen toteen: tissini ovat pienentyneet :( Ennen sopivat rintaliivit ovat liian isot.
Tiedän että rasvanpoltto ei ole paikallista, mutta käykö tässä nyt tosissaan niin että tulen rintani menettämään? Mites muilla "rinnakkailla" on käynyt saleilun yhteydessä? Kaipaisin kokemuksia ja keskustelua aiheesta!
Kommentit (26)
[/quote]
Tuota, tissit jollekin näin kova ylpeydenaihe ja tärkeä osa identiteettiä? Huhhuh, naiset eivät koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua...
M29
[/quote]
Niin, miehiähän ei perinteisesti tissit mietitytä ollenkaan. He EIVÄT ihastele isoja rintoja, he EIVÄT arvostele lautoja/riipputissejä, he EIVÄT ehdottele puolisoilleen silikoneja ja ja ja...
Mulla on sama ongelma! Laihduin lyhyessä ajassa yli 10 kg. Isoimmillani (62-63kg) rintani olivat aivan ihanat, terhakat B-kuppilaiset. Laihimmillani (51kg) a-kuppi jäi puolityhjäksi. Silloin oli naisellinen olo hyvin kaukana ja muutenkin solisluut, rintaranka ja kylkiluut törrötti ikävästi, mutta vatsa oli silti lössö pieni pömppö, eikä ollenkaan kiinteä mitä olisin halunnut....argh...
Sitten kiloja tuli takaisin kun lopetin tupakoinnin. Paino on vakiintunut 58 kiloon ja täytettä onA-kupin verran. Käytän tosin (hyvän maun rajoissa olevia) pushuppejä päivittäin, muita liivejä ei olekaan jos urheiluliivejä ei lasketa. Enkä uskalla enää pudottaa painoa kun tosiaan toi A-kuppi jää liian isoksi jo 55 kg:n kohdalla. Olen alle 160cm. Keskityn nykyään lähinnä lihaskuntoon ja silloin tällöin, pari kertaa viikossa käyn juoksemassa jos jaksan. Mutta kieltämättä peppu on nyt hyvä, kun siis ennen laihumista tuskailin laardiper*n vuoksi :)
Huoh, pitäis varmaan käväistä Afrikassa tms.
Tehokkaasti treenaat kun jo kolmen viikon jälkeen alkaa tisseissäkin näkyä. Itse olen käynyt salilla 5kk noin 2-3 kertaa viikossa eikä pienenemihinkään :( vaikka toivoisinkin.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 13:25"]
Huoh, pitäis varmaan käväistä Afrikassa tms.
[/quote]
Varmasti pitäisikin. Esimerkiksi Sudanissa tai Etelä-Sudanissa. Voisi olla sinulle ns. tervehdyttävä kokemus, jonka jälkeen olisit aivan tyytyväinen omaan elämääsi noin toivottoman kamaline kroppinesikin.
Rinnat ovat suurimmaks osaksi rasvaa, joten kun rasvaprosentti pienenee niin rinnatki lähtee. Itse 10kg tiputtaneena huomaa että vanhat liivit jääneet isoiksi.
No mitä väliä? Jos sulla on pömppövatsa, eikä persettä lainkaan niin mitä iloa niistä tisseistä on? Kun kroppa on kokonaisuutena sopusuhtainen niin ei ne pienentyneet rinnat haittaa. Vai katsotko itse kateellisena rannalla naista jolla on ihan jees tissit, mutta vatsa on iso ja perse roikkuu? Vai naista jolla on pienet, mutta terhakat tissit, peppu kivan pyöreä ja vatsasta kuultaa kevyesti lihakset?Kaikkea ei voi saada, valitettavasti.
Jos sä syöt epäsäännöllisesti, niin ei tuosta salilla käynnistä paljoa iloa kyllä edes ole. Ensimmäisenä ruokavalio kuntoon, niin laihdut ilman sitä liikuntaakin. (Yleensä tämä tarkoittaa vielä kaloreiden nostamista, mutta ruokasisällön parantamista.) Paljon teet aerobista? Sitäkin pitäis ainakin alkuun harrastaa niin saisit vähän paremman startin tohon.
Kuulostaa vähän sellaselta "en tiedä mitä teen, mutta näin kai tää menee" -treenaukselta. Eikä siinä mitään, mutta kerta tuloksia ei näy niin jossainhan se vika on.
Minusta sellaiset ns läskitissit eivät ole kauniit. Kun kroppa on kunnossa ja rinnat suhteessa kroppaan sopivat niin se on paljon paremman näköistä.
Minä pelkäsin samaa.
Minä olen nyt laihduttanut 8kg ja rinnat entisellään. Rinnanympärys pienentynyt ja rinnat vähän kaventunut (läskiä lähtenyt pois kainaloista), mutta muuten entisellään. Liivit olivat ennen 75D, nyt 70D. Juuri kävin liiviostoksilla :)
Minulla oli sama ongelma, eli pömpöttävä vatsa ja peppukin litaska. Vatsoja teen 100 joka päivä, sitten pyöräilen+juoksen. Salille en ole lähtenyt, koska en ole koskaan oikein siellä viihtynyt. Tykkään enemmän liikkua ulkona ja jumppailla sitten kotona.
viitosella on siis tissit pienentyneet kuppikoon verran
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:55"]
viitosella on siis tissit pienentyneet kuppikoon verran
[/quote]
Kyllä niistä on läskiä lähtenyt ja hyvä niin. Rinnat olleet ennen B kuppia, joten varaa on pienentyä :D
-5-
No et saa mitään bikinifitnessvartaloa isoilla tisseillä, sori vaan. Joku satunnainen saattaa laihtuessaan onnistua säilyttämään kohtuulliset tissit, jos nyt ei kauhean tiukaksi tule, normaalisti ne pienenee. Kuppikoko voi muuten todellisuudessa olla ihan eri eri ympärysmitaltaan olevissa liiveissä, eli 70D on pienempi kuin 75D. Vaihtelee.
Sama ongelma.
Mulla pieneni d:stä b:hen kun laihduin 10kg.
Niin ja minulle oli myös joissakin liiveissä 70E sopivat, tosiaan liivikohtaista. On noissa omissa vanhoissa 75D liiveissä kupit vielä sopivat, mutta ympärys iso. Varmasti on rinnat pienentyneet, mutta onneksi sillei sopivasti. Eniten pelkäsin sitä, että niistä tulee tyhjät pussit. Nyt sentäs vielä kiinteät. vatsan olen onneksi saanut paljon pienemmäksi. Jostain on luovuttava, jos jotain haluaa tilalle. Niin se taitaa mennä :/
-5-
Haaveilet luonnottomia. Ratkaisu löytyy tyytymisestä luonnolliseen tai sitten vatsan ym rasvaimusta tai silareista.
Mulla kans häviää tissit ihan olemattomaksi, kun laihdun ja treenaan.. niin on käynyt ennenkin (lihoin välissä takasin ja sain taas nätit rinnat, muuta hyvää lihomisessa ei ollutkaan) mutta nyt taas olen saamassa itseäni parempaan kuosiin.
Kun laihdun lievästä ylipainosta ihannepainooni, mun rinnoista ei ole mitään jäljellä. Lievästi ylipainoisena rintani ovat C/D-kuppia, pyöreät, täyteläiset, kauniit. Ihannepainoisena ne ovat pelkkää roikkuvaa nahkaa, menevät rintakehän myötäisesti kuin roikkuvat pienet lapaset. Täyttävät ehkä juuri ja juuri A-kupin, jos käärii roikkuvan nahan rullalle.. :(
Mutta ei voi mitään, ei tää lievä ylipainoisuuskaan mulle sovi, kauhea vatsa ja läskit selluliittiset reidet ja takapuoli.
Ehkä hankin joskus silikonit...
Ei helvetti mua pelottaa. Ennen oli pieni C ja nyt melkein liian iso c-kuppiin. Näyttävät täydellisiltä, eivät roiku. Koon kasvu johtui lihomisesta ja nyt kun koitan laihduttaa pois tuon 10 kg, pelkään todella että tissit menevät johonkin b:hen. Rakastan niitä tällä hetkellä, hemmetti tää on anuksesta tämä laihdutus.
Miksei rinnoille ole olemassa jotain kevyempiä operaatioita, kuten pistostäytteet huuliin ja naamaan. Kirurgille en halua mennä, ainakaan ennen mahd. lasten saantia.
B kupista treenasin rasvat 10-14% lähti kropasta tissit, olin töysin lauta. Nyt C tissit.
Itsekkin tykkään olla " nainen" ja kyllä treenattu, lihaksikas kroppa on magee mutta on mahdoton yhtälö että siihen kuuluisi luomuC tissit.
Menetät varmasti jonkin verran rintojasi mutta topatut niksit auttaa :-D geelitäytteisiä rintaliivejä myydään kai myös?
Kun olin fit ompelin geelitäytteitä kaikkialle ja uhkailin hankkivani silikonit... Muutoinhan näytin pieneltä pojalta ;-)
Arki elämässä ei ole tarvetta treenata niin kireäksi että näyttää kuin pää keikkuisi tikun nokassa.
Suonet paistaa otsalta ja alavatsalla...
Iloa treeniin mutta myös kohtuutta kiinteytymiseen.
Eikös silareille ole "luomuvaihtoehtona" oman rasvakudoksen käyttö implanttien sijaan? Ensin treeniä ihannepainoon ja sitten viimeiset pintarasvat tisseihin.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 10:39"]
No mitä väliä? Jos sulla on pömppövatsa, eikä persettä lainkaan niin mitä iloa niistä tisseistä on? Kun kroppa on kokonaisuutena sopusuhtainen niin ei ne pienentyneet rinnat haittaa. Vai katsotko itse kateellisena rannalla naista jolla on ihan jees tissit, mutta vatsa on iso ja perse roikkuu? Vai naista jolla on pienet, mutta terhakat tissit, peppu kivan pyöreä ja vatsasta kuultaa kevyesti lihakset?Kaikkea ei voi saada, valitettavasti.
Jos sä syöt epäsäännöllisesti, niin ei tuosta salilla käynnistä paljoa iloa kyllä edes ole. Ensimmäisenä ruokavalio kuntoon, niin laihdut ilman sitä liikuntaakin. (Yleensä tämä tarkoittaa vielä kaloreiden nostamista, mutta ruokasisällön parantamista.) Paljon teet aerobista? Sitäkin pitäis ainakin alkuun harrastaa niin saisit vähän paremman startin tohon.
Kuulostaa vähän sellaselta "en tiedä mitä teen, mutta näin kai tää menee" -treenaukselta. Eikä siinä mitään, mutta kerta tuloksia ei näy niin jossainhan se vika on.
[/quote]
Eikö minua siis saa harmittaa että yksi ruumiinosistani, joihin olen ollut täysin tyytyväinen ja olleet vuosien ajan tietyllä tavalla osa identiteettiäni, ovat hyvää vauhtia katoamassa? Jos sinua ei pienet rinnat haittaa, ei se meinaa etteikö minua haittaisi. Totta kai yksi hyvä ruumiinosa on parempi kuin ei yhtäkään hyvää ruumiinosaa.
Harmi kun olen työkoneella niin en viitsi alkaa linkkailemaan mitään vartalokuvia tänne jollainen olisi omaan silmääni ihanteellinen. Ei tosissaankaan ole hakusessa mitään mallia Sanni Hussi tai vastaavaa, paras olisi jos tuo vatsa tuosta pienenisi, ehdoton plussa jos persekin kasvaisi. Tietysti sopusuhtaisuus olisi ihanteellisin kaikista, mutta nykyisellä luustollani melko mahdoton (leveät hartiat, olematon lantio). Näin ollen olisi kiva että kropassani on edes jotain naismaista etten näyttäisi ihan 8-vuotiaalta pikkupojalta. En kuitenkaan mikään lauta tahdo olla.
Tiedän että rinnat ovat rasvakudosta joka lähtee rasvaprosentin pienentyessä eikä tälle juuri mitään voi, lähtee jos lähtee. Pelottaa vain pahin mahdollinen skenaario että lopareissa rintani ovat poissa mutta vatsa pysyy. Noh, onneksi myös on saatavilla hyvännäköisiä silikonejakin jos tilanne menee niin epätoivoiseksi.
"Jos sä syöt epäsäännöllisesti, niin ei tuosta salilla käynnistä paljoa iloa kyllä edes ole."
Tuloksia ei näillä syömistottumuksilla ehkä ole yhtä nopeasti ja yhtä paljon odotettavissa, eikä minulla ole vuosien treenikokemusta tai personaltrainereiden tietämystä, mutta ihan maalaisjärjellä ajateltuna jos entinen sohvaperuna joka herkutteli harva se päivä, lisää kulutustaan ja vähentää herkkujen syömistä, niin pakostihan se jossain näkyy. Kommentistasi sai kuvan että jo tässä ajassa olisi pitänyt enemmänkin muutoksia olla nähtävissä?
Harrastan aerobista siinä määrin että salilla poljen myös kuntopyörää/juoksen juoksumatolla. Kunhan kelit tästä paranevat niin voisin taas kokeilla lenkkeilyä, tosin sen suhteen en voi lupailla mitään koska se on tylsintä ikinä ja polveni reistailevat.
Täällä ap:n kohtalotoveri. Olen käynyt salilla n. kaksi vuotta ja treenaan aika kovaa. Tyytyväinen olen vatsaani ja käsivarsiini, peppuni on edelleen todellakin työstämistä vaativa. Mutta ne rinnat... kun ne häviävät kokonaan, niin onhan kokonaisuus aika maskuliininen. Ei auta vaikka olisi timmit kädet ja nätit hartiat, jos rintojen kohdalla ei ole mitään niin näyttää sitten vastaavasti vyötäröltä paljon suuremmalta kuin oikeasti on eikä paidat istu kauniisti. Huoh.