Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20e rahaa ja sillä pitäs saada ruoat kolmelle päivälle

Vierailija
25.11.2020 |

Minä plus 2 teniä (tyttöjä) sekä kissa.
Mitä ostaisit?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran yhden naisen joka kävi kaupungin kalleimalla kuntosalilla mutta ei ollut ruokaan yhtään rahaa. Hoikka oli mutta silti...

Vierailija
82/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat 20 euron juustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kerran yhden naisen joka kävi kaupungin kalleimalla kuntosalilla mutta ei ollut ruokaan yhtään rahaa. Hoikka oli mutta silti...

Miten kauan se kävi siellä kuntosalilla syömättä? Vai kävikö aina jonkun kaverin tms. luona syömässä?

Täällä ihmettelijöillä on varmaan aina säännölliset tulot ja menot. Kukaan ei ole koskaan jäänyt esim. yllättäen työttömäksi,  ei ole keikkatöissä, ei tullut koskaan mitään yllättävää menoa jne. Vai?

Vierailija
84/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä ruikutukset ala jo riittää ?Alkaa ihan vitu.... kun joka aloituksessa valitetaan samaa,etkö ymmärrä paljonko on tulosi / menosi ? Opettele elämään ihan varojesi mukaan.

Tähän vastaan, että en. Tämä oli ensimmäinen kuukausi kun sain liiton rahoja sekä keikkatyötä ei ollut. Tulot pudonneet noin 800e. Että kyllä juu opettelen elämään varojeni mukaan :) vuokran jälkeen jää 600e kuukaudeksi ja siitä laskuihin 500e, niin voit laskea paljonko jää ruokaan. Ap

Miten menee noin paljon laskuihin vuokran jälkeen, 500, miten voi mennä.

Mä en myöskään ymmärrä kun aina kaikilla on noita "laskuja". Mitä ne laskut on, mistä ne tulee? Mä olen itsekin köyhä ja mun ainoat laskut vuokran lisäksi on netti ja puhelin ja 3kk välein sähkölasku. Kaiken ylimääräisen olen karsinut pois. 

Vierailija
85/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä ruikutukset ala jo riittää ?Alkaa ihan vitu.... kun joka aloituksessa valitetaan samaa,etkö ymmärrä paljonko on tulosi / menosi ? Opettele elämään ihan varojesi mukaan.

Tähän vastaan, että en. Tämä oli ensimmäinen kuukausi kun sain liiton rahoja sekä keikkatyötä ei ollut. Tulot pudonneet noin 800e. Että kyllä juu opettelen elämään varojeni mukaan :) vuokran jälkeen jää 600e kuukaudeksi ja siitä laskuihin 500e, niin voit laskea paljonko jää ruokaan. Ap

Miten menee noin paljon laskuihin vuokran jälkeen, 500, miten voi mennä.

Mä en myöskään ymmärrä kun aina kaikilla on noita "laskuja". Mitä ne laskut on, mistä ne tulee? Mä olen itsekin köyhä ja mun ainoat laskut vuokran lisäksi on netti ja puhelin ja 3kk välein sähkölasku. Kaiken ylimääräisen olen karsinut pois. 

Minusta netistä on ihan turha maksaa erikseen.

Vierailija
86/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan se kävi siellä kuntosalilla syömättä? Vai kävikö aina jonkun kaverin tms. luona syömässä?

Täällä ihmettelijöillä on varmaan aina säännölliset tulot ja menot. Kukaan ei ole koskaan jäänyt esim. yllättäen työttömäksi,  ei ole keikkatöissä, ei tullut koskaan mitään yllättävää menoa jne. Vai?

No minä olen työtön ja silti ihmettelen miten voi olla tilanne että tilillä 20e.

Vierailija
87/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro osoite niin tilaan sulle pizzan.

Vierailija
88/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä kissanruokaan 50€ ja voit laskea paljonko teille jää.

Ohiksena: mielenkiinnosta aloin laskemaan, paljonko meillä menee kissaan rahaa kuukaudessa ja sain summaksi 57,60e (Prisma), hiekkaan 7e/kk (K-market). Satunnaisia herkkuja en laske, ne kun ei ole pakollisia. Eli pakollisiin menoihin 64,60e. Onhan sekin aika paljon rahaa, onneksi meillä ei ole talousongelmia tällä hetkellä. Mutta kissanruoasta en kyllä tingi jos ongelmia tulee. 

Vierailija
89/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali on parasta keittona . Se vie nälän . Sama kun hernekeitto . Hernepussi 1€ . Sipuli antaa lisää makua. Itse paistetut lätyt ja kun munia jää niistä saa paistettua leivän päälle . Monet ihmiset on syömättä välillä monta päivää ja monet työssäkäyvät kin joutuu näkeen nälkää loppukuusta . Lapselle kasvisruoka on ok ja banaani. Ostat sitten lihaa kun on rahaa. Munassa on lihaa se on kukko tai kana. Leipä paketti 1€ poistettu muna päällem

Vierailija
90/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerin koipireisi - n1,99€ /kg - siinä on paljon hyvää maukasta lihaa. Vaikkapa pelkässä vedessä keittäisi oikein murean kypsäksi. Tai tunniksi(?) uuniin.

Kylkeen sitten sitä sun makaronia, tomaattimurskalla höystettynä.

Puurot on halpoja kun viitsii itse keittää (pikakaurahiutale esim alle 1€/kg), jos ei oo mitään marjaa poimittuna pakkasessa niin hilloakin löytyy hyvin halvalla.

Uunijuurekset - porkkanaa, perunaa, bataattia, parsakaalia, kukkakaalia, mitä jääkaapissa on tai halvalla kaupasta saat. Vähän jotain suolaa tai yrttejä päälle.

Ja ennen muuta on tärkeää, että teet teineille selväksi, että oli kouluruoka sitten mitä tahansa nii mistä syödään se "päivän lämmin pääateria" ja juodaan maitoa kylkeen (kalsium yms)! (Turhan usein näkee koulussa, että tytöt syö vain vähän näkkäriä..)

Muutaman päivän pärjää hyvin, toki sitten monta kuukautta samalla budjetilla on kestävyyslaji.

Ja kannattaa muuten ladata resq-appi jos teidän paikkakunnalla on, täällä Turussa ainakin myös kaupat tarjoaa sitä kautta 'halpiskasseja'!

Vierailija
91/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo 500e laskut oikeen on?

Eri osamaksueriä, esim puhelimet, vaatteet, auto, jne...nämä vain arvioita sellaiselta, joka pitää tuota summaan ihan hirvittäviä ihan vaan perustarpeiden tyydyttämiseen.

Pitääkö oikeasti vaatteita ostaa joka kuukausi?

Vierailija
92/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tunsin sellaisen hellarivapari naisen joka kävi potkunyrkkeilyssä ja elixialla mut söi muilta pummattua ja seurakuntien avustusruokia ,sen asuntokin vuokra oli jonkun muun oikeesti ja sen kellarissa oli varastettua tavaraa keskellä Tamperetta . Sen kaverit joilla oli muslimimiehet toi sille teepusseja ja yx hellari viinapulloja. Oli se outo se harrasti seksiä Jeesuksen kanssa ja iski naimisissa olevia pastoreita ,( satanisti tekee niin ). Näitä outoja on mm.transvestiitteina jne.

Vierailija
93/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen päivän ruuat nyt tekee koska vaan ihan kotoa löytyvistä tarvikkeista, joten osta vaikka vessapaperia jos et muuta tarpeellista keksi.

Miksi oletetaan, että ihmisiltä löytyy aina kaapista joitain tiettyä tarvikkeita, joista tehdä ruokaa? Ja mitä ne ovat?

Minulla ei koskaan ole kaapissa esim. jauhoja. En syö leipää enkä leivonnaisia enkä suurustettuja kastikkeita yms. Makaronia/pastaa en syö, joten ei löydy kaapista. Riisiä saattaa joskus löytyä, mutta aika harvoin nykyään. Säilykkeitäkin ostan harvoin enkä koskaan varastoon. Oliiviöljykin on välillä loppu. Pari pussia pakastevihanneksia on varmaan useimmiten pakkasessa, mutta ei niitäkään aina ole.

Ainoastaan jonkun sortin mausteita löytyy takuulla aina. Niitäkö pitäisi sitten pelkästään syödä?

Ja ei, ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta, että ei ole mitään syötävää. Viestini koski ainoastaan siis tuota olettamusta, että aina jotain löytyy kaapista. Ja sitä paitsi joskushan jollain voi olla niin tiukkaa, että nekin mitä on siellä kenties ollut on jo syöty.

Koska AINA pitäisi olla muutaman päivän hätäruokavara, aina.

Sitä paitsi, juuri koskaan ei ole reseptiä mihin menee se kokonainen kaupan annospaketti. Mitä niille tapahtuu?

Toivottavasti on jo käytetty pois, eikä vaan jätetty vanhenemaan ja heitetty pois.

Omalla lapsella kun oli "ei mitään ruokaa kaapissa" oli mm 4avattua pakettia tomusokeria - kun aina tuli varmuudeksi ostettua kun aikoi leipoa.

No, nyt on saanut 'vähän koulutusta' siihen mitä kaapissa pitää olla ja miten saa rahat riittämään koko kuukaudeksi (jep, ihan esim "ei mitään woltteja" vaikka "kun muutkin ja se on niin kätevää")

Vierailija
94/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä tomaattimössöö voi laittaa kaalikeittoon jos mössöpurkki . Muutomaatti on kastikkeeseen. Ruskea kastike mutta vähän tomaattisosetta. HK sininen 2-3€ kunnon kastike ja 1€ perunapussi . Sipulia . Voi olla ilman sipulia. Pekoni silputtuna ajaa saman asian kastikkeessa. Peruna soppaan voi sekoittaa makaronia sekaan lisänä. Makaroni sopii makkarakastikkeelle.

Vierailija
95/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tulee lapsilisät.

Menee laskuihin. Mun tulot on pudonnu 800e, joten kaikes mahdollisessa pitää säästää. En saa avustuksia Kelalta (vain asumistuki 100e). Lapsen tulot vaikuttaa, niin en oo edes yrittäny hakea asumistuen korjausta.ap

Laskut voi siirtää, nälkää ei.

Ihminen ei kuole jos se on syömättä muutaman päivän tai paastoaa viikon . Vettä pitää olla juomana myös lapsille ja kaupasta saa niitä pikkusia maitoja 2 kpl 1€. Banaani vie nälän ja kunnon puuro . Puuro ja mehukeitto 3€. Monet elää 20€ viikon . Ihmetyttää kun leipäpaketti missä monta palaa 1€ että olisi nälkää . Hernekeitto purkki 1€ . On mini voimariini nappeja 10 cnt kpl. Kyllä taidatte huijata ja varastaa tai huumeisiin menee . Ihmiset maksaa omaa asuntoa 500€ kk joku järjettömyys teillä on menossa.

Vierailija
96/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen päivän ruuat nyt tekee koska vaan ihan kotoa löytyvistä tarvikkeista, joten osta vaikka vessapaperia jos et muuta tarpeellista keksi.

Miksi oletetaan, että ihmisiltä löytyy aina kaapista joitain tiettyä tarvikkeita, joista tehdä ruokaa? Ja mitä ne ovat?

Minulla ei koskaan ole kaapissa esim. jauhoja. En syö leipää enkä leivonnaisia enkä suurustettuja kastikkeita yms. Makaronia/pastaa en syö, joten ei löydy kaapista. Riisiä saattaa joskus löytyä, mutta aika harvoin nykyään. Säilykkeitäkin ostan harvoin enkä koskaan varastoon. Oliiviöljykin on välillä loppu. Pari pussia pakastevihanneksia on varmaan useimmiten pakkasessa, mutta ei niitäkään aina ole.

Ainoastaan jonkun sortin mausteita löytyy takuulla aina. Niitäkö pitäisi sitten pelkästään syödä?

Ja ei, ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta, että ei ole mitään syötävää. Viestini koski ainoastaan siis tuota olettamusta, että aina jotain löytyy kaapista. Ja sitä paitsi joskushan jollain voi olla niin tiukkaa, että nekin mitä on siellä kenties ollut on jo syöty.

Sitä paitsi, juuri koskaan ei ole reseptiä mihin menee se kokonainen kaupan annospaketti. Mitä niille tapahtuu?

Toivottavasti on jo käytetty pois, eikä vaan jätetty vanhenemaan ja heitetty pois.

Omalla lapsella kun oli "ei mitään ruokaa kaapissa" oli mm 4avattua pakettia tomusokeria - kun aina tuli varmuudeksi ostettua kun aikoi leipoa.

No, nyt on saanut 'vähän koulutusta' siihen mitä kaapissa pitää olla ja miten saa rahat riittämään koko kuukaudeksi (jep, ihan esim "ei mitään woltteja" vaikka "kun muutkin ja se on niin kätevää")

HÄTÄTILASSA tomusokeria veden kanssa käy karamellinä lapsille ja makeana mehuna .

Vierailija
97/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaalikeitto hernekeitto on ruokaa eikä energia sisältö ole nollaa . Hernekeitto jopa lihottaa. Hirveet määrät proteiinia . Suklaa on myös samoin . Varmaan osaa laskea että leivän ostaa montako viipaletta siinä on per henkilö 3 vrk . Mitä maksaa puuro annos 3 kertaa paketti 1€ mehukeitto 2€ .

Vierailija
98/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomusokeria voi syödä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HÄTÄTILASSA tomusokeria veden kanssa käy karamellinä lapsille ja makeana mehuna .

😂 juuh mut hätätilassa olisi kiva kun olisi vaikka joku puurohiutalepaketti tai pussi perunoita.

Kun sellaista hätää ei olekaan, etteikö siitä kokonaan ilmankin selviäisi, jos se puutteen kohde on karamelli tai makea mehu 😉

Vierailija
99/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän oma-aloitteisuutta ap, se ei ole hankalaa. Klikkaa s-ryhmän foodie.fi sivustolle tai ota vaikka Lidlin mainoslehti esille ja suunnittele niiden avulla ruoka-ostokset.

Vierailija
100/132 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap löytyykö suolaa, hiivaa, öljyä kaapista?

Pizzaa: pari-kolme pellillistä:

-vehnäjauho, vesi, hiiva, suola, öljy 2,50e

-tomaattimurska 2e

-juustoraaste n. 5e

-täytteet:

kinkku, ananas n 3e

soijarouhe, ananas / iso soijarouhepussi n. 3,50e ja ananas 0,60?

oregano 0,50e

juomaksi vettä

-----

Huom: Soijarouheesta saisi tehtyä muutakin ruokaa vielä. (Soijarouheet liotetaan ennen käyttöä.)

-----

-lemmikin ruoka

Soijarouheen käyttö on hyvä vinkki, sen liottaminen sen sijaan huono.

Ja soijarouhe-ananaspizza? Oikeasti?

Soijarouhe-ananaspizzaa mä teen ainakin. Aurajuusto antaisi hyvää makua mukaan, mutta se on tuohon 20euron budjettiin turhan kallis. Ja kyllä, mä liotan soijarouheet vesimäärässä ennen sen ruuanlaittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan