20e rahaa ja sillä pitäs saada ruoat kolmelle päivälle
Minä plus 2 teniä (tyttöjä) sekä kissa.
Mitä ostaisit?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ruikutukset ala jo riittää ?Alkaa ihan vitu.... kun joka aloituksessa valitetaan samaa,etkö ymmärrä paljonko on tulosi / menosi ? Opettele elämään ihan varojesi mukaan.
Tähän vastaan, että en. Tämä oli ensimmäinen kuukausi kun sain liiton rahoja sekä keikkatyötä ei ollut. Tulot pudonneet noin 800e. Että kyllä juu opettelen elämään varojeni mukaan :) vuokran jälkeen jää 600e kuukaudeksi ja siitä laskuihin 500e, niin voit laskea paljonko jää ruokaan. Ap
Miten menee noin paljon laskuihin vuokran jälkeen, 500, miten voi mennä.
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Lidl on käytössä, joten suuntaan sinne. T.ap
Osta kissalle ruokaa, lopuilla rahoilla vaikka lihapiiraat ja nakit, atria pitsaa, hk hampparia, tai tee vaikka iso satsi kasvissosekeittoa, mitä ne teinit nyt sitten suostuu syömään ..
Koska sulla kuulemma on jo monta pussia makaroneja niin: Kissan märkäruokapakkauksen jossa on monta niitä pusseja. Perunoita, pakastevihannespussin, lapullista jauhelihaa jos on.
Noilla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna tulee lapsilisät.
Menee laskuihin. Mun tulot on pudonnu 800e, joten kaikes mahdollisessa pitää säästää. En saa avustuksia Kelalta (vain asumistuki 100e). Lapsen tulot vaikuttaa, niin en oo edes yrittäny hakea asumistuen korjausta.ap
Laskut voi siirtää, nälkää ei.
Vieläkään koulussa ei opeteta oman rahataloudenhoitoa. Tarvetta olisi paljon. Todella paljon näitä ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät osaa käsitellä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen päivän ruuat nyt tekee koska vaan ihan kotoa löytyvistä tarvikkeista, joten osta vaikka vessapaperia jos et muuta tarpeellista keksi.
5 pussia makaronia ja 2tlk tomaattimurskaa löytyy. Ap
Osta iso soijarouhepussi (tumma) ja pari sipulia ja paseerattua tomaattia. Tulee kolmelle päivälle hyvä makarooni+soijarouhetomaattikastike.
Kaalikeittoa, nakkikeittoa tai hernekeittoa lisänä, jos syötte kaksi kertaa päivässä.
Itse tehdyt sämpylät.
Vesi, jäävuorisalaatti, puuro, satsumia.
Uskoisin että noihin riittää 20e.
Munakas on edullista. Tee sitä noiden ruokaehdotusten lisänä.
Ihmettelen taas jälleen kerran miten voi olla tili noin tyhjä.
Miten näitä samoja aloituksia voi koko ajan tulla joka päivä ja eikö ap osaa itse laskea mihin rahat riittää kun käy kaupassa?
Jos tulot jatkuvasti nyt pienemmät, ala käymään ruokajonoissa. Selvitä saatko tt tukea. Diakonia saattaa auttaa myös. Hyödynnä s-ryhmän ilta ale, jos voit. Selvitä edullisia reseptejä.
Meillä riittää 30e koko viikoksi ruokaan. 2 lasta, toki alakoulu ikäisiä, mutta saman ne syö kuin minäkin.
Täytetyt letut vaikka millä (kasvis, jauheliha, mitä vaan). Ei maksa juuri paskaakaan ja varmasti vatsaa täyttäviä.
Itse tehtyä herne-porkkanakeittoa. Osta pussi tai kaksi kuivattuja herneitä ja pussi porkkanoita. Keitä tai hauduta uunissa. Hintaa noin 1,5—2 euroa, ruokaa riittää useammalle aterialle.
Vaihtoehtoisesti jauhelihapaketti keittoon, lisää hintaa tulee noin 2,5 euroa.
Kananmunat. 15 kpl maksaa noin 2,60. Voi syödä vaikka leivän päällä, keittää, paistaa, sekoittaa ruokiin...
Keräkaali salaatiksi. Kaali maksaa vajaasta eurosta noin kahteen euroon ja on riittoisaa.
Ruskea/vaalea kastike ja siihen vaikkapa porkkanoita/kananmunaa. Makaroniahan sinulla on.
Muutama sipuli, hinta alle euron.
Ruokajuomana vesi.
Pussi perunoita 2 euroa ja pussi punajuuria 1 euron.
2 pakettia pakasteseitiä 5 euroa
2 tonnikalapurkkia 2,40 euroa
Riittää ruokaa ainakin viikoksi.
Sano tytöille että syövät ulkona, eli treffailevat mahdollisimman paljon (mies maksaa).
Rahoilla ostat kisulle laatikon latzia ja itsellesi Alkosta ison potun Tapio viinaa.
Keitä makkarasoppaa iso kattilallinen. Perunat, porkkanat ja sipulit ei maksa paljon. Siihen joukkoon ruskistat yhden hk:n sinisen lenkin. Noilla eväksillä elät viikon.
Itse olen syönyt koko viikon makkarasoppaa 2xpv, kun olen ollut yksin kotona. Ja hyvää oli.
Makaroonilaatikkoa kolmena päivänä.
(Osta sipulia, jauhelihaa, maitoa ja kananmunaa.)
Lopuista kananmunista munakasta.
Tee itse iso annos sämpylöitä.
Hyvä vinkki toi kaali salaatin asemasta: on edullista ja terveellistä.
Tsemppiä! Näillä ketjun ohjeilla pärjäätte vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ruikutukset ala jo riittää ?Alkaa ihan vitu.... kun joka aloituksessa valitetaan samaa,etkö ymmärrä paljonko on tulosi / menosi ? Opettele elämään ihan varojesi mukaan.
Tähän vastaan, että en. Tämä oli ensimmäinen kuukausi kun sain liiton rahoja sekä keikkatyötä ei ollut. Tulot pudonneet noin 800e. Että kyllä juu opettelen elämään varojeni mukaan :) vuokran jälkeen jää 600e kuukaudeksi ja siitä laskuihin 500e, niin voit laskea paljonko jää ruokaan. Ap
Siitä kissanruokaan 50€ ja voit laskea paljonko teille jää.
Soijarouhemakaroonilaatikko ja linssikasviskeitto ruokina. Osta
- maitoa
- soijarouhetta
- linssejä
- sipulia
-porkkanaa
- kookosmaitoa (jos haluat keittoon)
lisäksi esim
- ruisleipää
- juustoa
- mandariineja
- kurkku
Foodiessa nämä 16,30 €
Makaroonilaatikkoon reilusti raastettua porkkanaa ja sipulisilppua öljyssä/margariinissa/voissa kuullotettuna, soijarouhetta, maitoa ja makaroonia. Itse tykkään makaroonilaatikosta ilman kanamunaa.
Linssikeittoon porkkanaa ja sipulia kuullotettuna, tomaattimurskaa, linssejä ja mausteita maun mukaan esim. jeeraa, paprikaa, chiliä, valkosipulia.
Esim.
-Makaroonilaatikko
(maito, jauheliha, kananmunat n. 3,50e)
-Pinaattiletut, tonnikalasalaatti
(pinaattiletut n2,50e, tonnikala ja salaatti n. 2,50e)
-Keitetyt perunat ja eines jauhelihapyörykkä, kastike
(perunat 1,50, pyörykät 1,60e, kastike 1e)
-Kattilallinen makkarakeittoa
(peruna, porkkana, makkara yht4e)
-Kattilallinen hernekeittoa
(muutama euro)
-Munakas 3e
-Puuro, maito 2e
-ale korista leipä 1,00e
-lemmikin ruoka
Hinnat arvioita ja riippuu kaupasta.
Noista jäljellä olevista kananmunista voit tehdä uunimunakkaan.
Osta (halpa) paketti juustoraastetta, paketti kirsikkatomaattia ja kinkkua. (Tai mitä muita täytteitä haluat). Kahdeksan kananmunaa.