Joku alakoululainen kävi ovellani pimpottelemassa ja kerjäsi pulloja
Nyt mietin, että olikohan hänen perheessä rahat loppu vai onko tämä joku uusi trendi lapsilla. Voisikohan joku köyhä äiti tai isä pistää lapset asialle pulloja kerjäilemään?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Onko lupa keräykseen? Soittaisin poliisille.
Nyt on kyllä pakko sanoa, että poliisit sais viedä sinut pakkohoitoon tai mielummin navetan taakke.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi minunkin ovelleni. Makkarin nurkassa on kaksi 200 litran jätesäkillistä täynnä tyhjiä vichypulloja. Niistä saa ainakin 50 euroo, jos siis jaksaisi raahata ne kierrätykseen.
Oi, siinäpä olisi melkoinen potti jollekin koululaiselle!
Asun hirmun pienessä kaupungissa, olen eläkeläinen ja lenkkeilen kaupungilla. Nostelen aina hyvälle paikalle tölkit kun näen niitä tienposkilla. Täällä kiertää pyörällä lievästi kehitysvammainen nuorimies, joka kerää pulloja, yritän nostaa löytämäni aina paikkaa, josta hänen on ne helppo ottaa. Joskus kun hän polkee vastaan vinkumaan, että juuri nostin siihen ja siihen paikkaan tölkin.
Tytärtäni hiukan tympii, hän ajattelee, että ihmiset luulevat minun tarvitsevan pullorahat. Minua ei haittaa, luulkoon jos luulee. Olen 65-vuotias, aikuiselämäni elänyt muilta kyselemättä, en aio seuraavaan 40 vuoteenkaan kummemmin kysellä.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi minunkin ovelleni. Makkarin nurkassa on kaksi 200 litran jätesäkillistä täynnä tyhjiä vichypulloja. Niistä saa ainakin 50 euroo, jos siis jaksaisi raahata ne kierrätykseen.
Oi, siinäpä olisi melkoinen potti jollekin koululaiselle!
Asun hirmun pienessä kaupungissa, olen eläkeläinen ja lenkkeilen kaupungilla. Nostelen aina hyvälle paikalle tölkit kun näen niitä tienposkilla. Täällä kiertää pyörällä lievästi kehitysvammainen nuorimies, joka kerää pulloja, yritän nostaa löytämäni aina paikkaa, josta hänen on ne helppo ottaa. Joskus kun hän polkee vastaan vinkumaan, että juuri nostin siihen ja siihen paikkaan tölkin.
Tytärtäni hiukan tympii, hän ajattelee, että ihmiset luulevat minun tarvitsevan pullorahat. Minua ei haittaa, luulkoon jos luulee. Olen 65-vuotias, aikuiselämäni elänyt muilta kyselemättä, en aio seuraavaan 40 vuoteenkaan kummemmin kysellä.
😂
En tajua tuota ajatusta, että pulloja keräävät olisivat automaattisesti vähävaraisia. Pullojen kierrätys on vaan järkevää. Tuokin mitä sä teet. Nostaa näkyville, ettei jää luontoa pilaamaan.
Pois muovit ja alumiinit luonnosta ja kiertoon!
Me kerättiin 80-luvulla kavereiden kanssa kukkia ja tehtiin "kimppuja" mitä sitten myytiin. Pullojen kerääminen kuulostaa ihan järkevältä.
Me käytiin keräämässä pulloja lapsen luokan kanssa. Lapset siis kävivät ovilla ja reippaasti esittivät asiansa. Heillä oli myös laminoitu esittelylappu mukana ja aina yksi aikuinen autossa.
Tästä tuli paljon hyvää palautetta. Ihmiset olivat aivan innoissaan, että jos vaan sovitaan keräyspäivä etukäteen. (ei tajuttu tätä päivää etukäteen). Se oli entistä parempi juttu. Jengi oli jättänyt pullojaan portin pielisiin. Siitä tuli sittemmin ihan koulun perinne joillekin luokille, että käyvät keräämässä pari kertaa vuodessa.
Omassa lapsuudessa tätä harrastettiin vaan silloin, kun teki karkkia mieli ja karkkipäivään oli aikaa. Sitten lähdettiin oville kerjuulle. :)