Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku alakoululainen kävi ovellani pimpottelemassa ja kerjäsi pulloja

Vierailija
25.11.2020 |

Nyt mietin, että olikohan hänen perheessä rahat loppu vai onko tämä joku uusi trendi lapsilla. Voisikohan joku köyhä äiti tai isä pistää lapset asialle pulloja kerjäilemään?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi. Tosin 20 vuotta aiemmin. Ei ole uusi harrastus, mutta kannattaa varmaan soittaa poliisi tarkistamaan pienen tila.

Vierailija
2/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kysynyt syytä kerjäämiselle? Täällä yksi nainen hakee ihmisiltä pulloja ja tölkkejä, mutta hän ostaa niistä saamillaan rahoilla kissojen löytökotiin ruokaa ja lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessani 90-luvulla käytiin säännöllisesti keräämässä pulloja tai myymässä jotain luokkaretkeä varten. Nykyisin ei ole lapsia käynyt vuosiin ovella keräämässä pulloja.

Vierailija
4/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiat pitää nähdä noin helvetin negatiivisesti? Minä olisin mielissäni, jos joku veisi tölkit ja pullot puolestani. Kyseinen poika voi esimerkiksi säästää johonkin ja hommaa lisäsäästöjä tuolla tavoin.

Vierailija
5/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lupa keräykseen? Soittaisin poliisille.

Vierailija
6/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa ihan hirveesti kun vasta nyt muutaman minuutin jälkeen tajusin, että kyseessä voi olla oikea hätä perheessä, enkä nyt varmaan löydä enää tuota poikaa, mutta toisaalta se jatkoi matkaansa muiden oville, niin toivottavasti joku tajuaa kysyä että mikä on homman nimi. Täällä kun käy ovilla ties minkälista kerjääjää ja myyjää, niin jotenkin turtuu noihin.

Ap

Vierailija
7/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kävi. Tosin 20 vuotta aiemmin. Ei ole uusi harrastus, mutta kannattaa varmaan soittaa poliisi tarkistamaan pienen tila.

Hyysääjä. "Pienen tila".

Meidän tyttö soitteli kaverinsa kanssa alueemme kerrostalojen ovikelloja ja myi kiviä, tietämättäni. Harmi, kun kukaan ei soittanut poliisia tarkastamaan pienten tilaa.

Vierailija
8/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin pienenä vettä maitopurkeissa, vanhempien tietämättä. Lapset nyt tekee kaikenlaista, ei siihen aina tarvi poliiseja soittaa. Oisit antanut niitä pulloja. Kerää varmaan karkki tms. rahaa.

Vierailija
9/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asiat pitää nähdä noin helvetin negatiivisesti? Minä olisin mielissäni, jos joku veisi tölkit ja pullot puolestani. Kyseinen poika voi esimerkiksi säästää johonkin ja hommaa lisäsäästöjä tuolla tavoin.

Minä olisin mielissäni, jos joku veisi tölkit ja pullot puolestani. Kyseinen poika voi esimerkiksi säästää johonkin ja hommaa lisäsäästöjä tuolla tavoin.

Kyseinen poika voi esimerkiksi säästää johonkin ja hommaa lisäsäästöjä tuolla tavoin.

Kyseinen poika

poika

Vierailija
10/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kerjuulla. Lasun paikka.

Vierailija
11/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tota lapsena. En ollu köyhästä perheestä. Kai siinä oli ajatuksena auttaminen, mutta ensisijaisesti oli siistiä saada omaa rahaa.

Vierailija
12/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerättiin joku vuosi sitten pulloja kotiovilta ja lapset laittoi ne saadut pullorahat johonkin luokkaretkikassaan tms.

ps.toivottavasti vanhemmat ei ole käskenyt lasta keräämään pulloja omia tarpeitaan varten

Vierailija
13/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyysääjä. "Pienen tila".

Meidän tyttö soitteli kaverinsa kanssa alueemme kerrostalojen ovikelloja ja myi kiviä, tietämättäni. Harmi, kun kukaan ei soittanut poliisia tarkastamaan pienten tilaa.

Minä taas kävin pienenä kaverini kanssa laulamassa jätkän humppaa ihmisten ovilla maksusta ja tienattiinkin aika hyvin, eikä vanhempani tiennyt asiasta mitään.

Vierailija
14/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäntti

Vierailija
15/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myin pienenä vettä maitopurkeissa, vanhempien tietämättä. Lapset nyt tekee kaikenlaista, ei siihen aina tarvi poliiseja soittaa. Oisit antanut niitä pulloja. Kerää varmaan karkki tms. rahaa.

Miksi hänelle olisi pitänyt antaa rahan arvoista tavaraa? Pitääkö lapsi opettaa siihen, että rahaa saa kunhan vaan pyytää?

Vierailija
16/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollista toimintaa ilman asianmukaisia lupia.

Vierailija
17/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisiltä mennyt ihan järki? Soita poliisit, miksi muka? Aivan älytöntä.

Täällä lapset on kerännyt myös pulloja ovilta. Ainoa harmi on ollut kun viikonloppuisin aamulla 

aikaisin soi ovi kello ja kuuluu kirkas ääni, onks pulloi?

Voisivat tulla vasta iltapäivällä kun kerrankin saisi nukkua.

Vierailija
18/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi minunkin ovelleni. Makkarin nurkassa on kaksi 200 litran jätesäkillistä täynnä tyhjiä vichypulloja. Niistä saa ainakin 50 euroo, jos siis jaksaisi raahata ne kierrätykseen.

Vierailija
19/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessani 90-luvulla käytiin säännöllisesti keräämässä pulloja tai myymässä jotain luokkaretkeä varten. Nykyisin ei ole lapsia käynyt vuosiin ovella keräämässä pulloja.

Me kerättiin 1960-luvulla sanomalehtipaperia, rahoilla ostettiin telkkari kouluun. Isäni oli raivoissaan kun keräsin hirveät määrät, enkä sitten jaksanut kantaa kaikkia kouluun, koulumatka oli noin 350 m, hän joutui viemään loput kaatopaikalle. Hän oli reissutyössä, joten ei ollut vahtimassa tyttönsä tekemisiä. Äitikin oli töissä ja kotityöt lisäksi, ei ehtinyt sanomalehtiä kanssani kuskailla. Nyt muisto naurattaa.

😂

20/26 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole oikein pätevä syy häiritä poliisia. Ellei sitten huomaa siitä kerääjästä, että on oikeasti huono/räsyinen vaatetus, tai jotain sellaista.

Poika vain keräsi tölkkejä ja pulloja. Joissakin perheissä on vain sellainen tilanne, että on köyhää. Mutta itsenäisyys ja kekseliäisyys, eli rohkeasti vain rahan kerääminen, ei ole pahaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi