Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran matkustellut henkilö on mielestäsi reissannut "paljon"?

Vierailija
31.03.2014 |

Ja kuinka isossa roolissa matkustuskokemuksen kertymiseen ovat matkakohteet ja "tapa" matkustaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 20 maata, mukana myös omatoimimatkoja.

Vierailija
2/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen vanhemmat ovat matkustelleet paljon, kun tekevät joka vuosi 2-3 ulkomaanmatkaa. Näin jo yli 30 vuotta. Tekevät valmismatkoja, koska eivät juuri englantia haastele, saati muita kieliä.

Tunnen kyllä ihmisiä, jotka esim. työn puolesta matkustavat yli 100 päivää vuodessa, mutta jotenkin työmatkoilla matkustelu ei ole sama. Kertovat, että ehtivät hätinä käydä syömässä työn hoitamisten lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä vaan laatu. Jos menee kerran vuodessa viikon "etelänmatkalle", ei mun mielestä ole paljon matkustellut ihminen. Se on vain lomailija. Matkailuun pitää sisältyä paljon enemmän että pidän oikeana matkailijana.

Vierailija
4/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 10 maata

Vierailija
5/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:49"]

Ei se määrä vaan laatu. Jos menee kerran vuodessa viikon "etelänmatkalle", ei mun mielestä ole paljon matkustellut ihminen. Se on vain lomailija. Matkailuun pitää sisältyä paljon enemmän että pidän oikeana matkailijana.

[/quote]No mitä se "oikea " matkailija siellä tekee. Käy omatoimisesti katsomassa ne samat nähtävyydet, safarit ja nukkuu jossain torakkatorpassa, kun taas "lomailija" ajaa sinne mukavalla ilmastoidulla bussilla, "matkailija" paahtaessa sinne polkupyörällä  rinkka selässä, nestehukkaa uhmaten.

Vierailija
6/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:43"]

+ 20 maata, mukana myös omatoimimatkoja.

[/quote]

No itse olen ollut yli 30 maassa, yleensä nimenomaan "omatoimimatkalla", mutten koe matkustaneeni erityisen paljon (suurin osa matkoista Euroopassa). Ikää 26.

Vierailija
7/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä me tutustuttiin Thaimaassa yhteen jätkään, hän oli tuhlannut jo viikossa 3.000 e vaikka nukkui niin paskassa paikassa , me maksettiin 2.000e kolmesta viikosta ja hintaan kuului kaikki mukavuudet, samat nähtävyydet ollaan nähty kuin se jätkä, paitsi et se maksoi enemmän

Vierailija
8/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli ehkä enemmän kokemusta torakoista:)

Vierailija
9/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yli 50 maata. Eikä ne nähtävyydet kai kellekään ole se juttu. Siis ainakaan rakennukset yms sinänsä, jollei nyt on kiinnostunut arkkitehtuurista. Kaverini on käynyt varmaan 100 maassa, ja puhuu toistakymmentä kieltä, se on mielestäni paljon matkustellut. Osa tosin tuli työn kautta, kun oli matkatoimisto alalla.  

Vierailija
10/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että matkustan paljon, vaikka olen ollut 'vain' 15 eri maassa. käyn siis ulkomailla 4-6 kertaa vuodessa, matkustan vain enimmäkseen samoihin maihin euroopassa. esim espanjassa olen käynyt n. 30 kertaa

Vierailija
11/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 maata kolmella eri mantereella olis mun kirjoissa paljon matkustellut. Ja sellainen, joka pärjäilee reissussa itsenäisesti eikä ole suomen kieltä puhuvan matkaoppaan talutettavana.

Vierailija
12/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt lähinnä Euroopassa joten minun kannaltani "paljon" reissannut henkilö on käynyt useampaan kertaan muualla kuin Euroopassakin ja matkat eivät ole olleet pelkkiä työmatkoja, joissa aina kuljetaan taksilla ja hotellit valmiina vaan henkilö on vähän itsekin käynyt tutustumassa paikkoihin ja ottanut selvää paikoista. Tämä "paljon" reissannut henkilö olisi myös sellainen, joka on kiinnostunut matkakohteista, mitä niissä voi tehdä (muutakin kuin vain maata) ja ehkä kulttuuristakin.

Vierailija
13/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse olen käynyt seitsemässä Euroopan maassa plus kanariansaaret ja sellaiset, joissa lapsena käytiin, ja olen 25. Ei ole minusta siis vielä erityisen paljon. Minulle paljon matkustellut olisi ehkä yli kymmenessä maassa käynyt, ainakin jos on nähnyt niissä vähän paikkoja ja varsinkin jos on käynyt eri maanosissa.

Vierailija
14/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tuo, jos on vaan vaikka Euroopassa matkustellut, vaikka olisi käynyt joka maassa, niin en jotenkin näe ihmistä "paljon matkustelleena".

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:00"]

30 maata kolmella eri mantereella olis mun kirjoissa paljon matkustellut. Ja sellainen, joka pärjäilee reissussa itsenäisesti eikä ole suomen kieltä puhuvan matkaoppaan talutettavana.

[/quote]

Vierailija
15/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä millään kehtais sanoa, että me ei reissata paljon, jos joku sitä kysyis. Yleensä kaksi kaukomatkaa tehdään vuodessa ja joku euroopan reissu siihen päälle. Siis itse en pidä tota suurena määränä, mutta onhan se kuitenkin monessa mittakaavassa paljon perheelle. Mutta mun mielestä ei olla mitään reissaajia, koska käydään niin siisteissä, normaaleissa paikoissa, niissä ei ole mitään seikkailullista.

Vierailija
16/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä 20 maata vielä paljona, kun kuitenkin olen nyt jo (13-vuotiaana) käynyt yli 20 maassa kolmella mantereella.

Vierailija
17/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:51"]

[/quote]No mitä se "oikea " matkailija siellä tekee. Käy omatoimisesti katsomassa ne samat nähtävyydet, safarit ja nukkuu jossain torakkatorpassa, kun taas "lomailija" ajaa sinne mukavalla ilmastoidulla bussilla, "matkailija" paahtaessa sinne polkupyörällä  rinkka selässä, nestehukkaa uhmaten.

[/quote]

Ei se aina ole ihan yksinkertaista järjestää itse niitä matkoja, siinä tulee kaikenlaista kieli ja kulttuuri eroa. Varsinkin aasiassa saattaa vaatia pitkää pinnaa ja luovuutta. Se on ihan törkeen helppo vaan kävellä valmiiseen bussiin, kuin väitellä taksikuskin kanssa, että me ei haluta käydä sun veljen mattokaupassa, me ei osteta siltä yhtään mitään. Tai ylipäätään tingata hinta kohtuulliseksi, sekin on monelle vaikeaa. Tai koittaa hoitaa hotellissa asioita kun ei ole yhteistä kieltä. Mutta toisaalta saattaa saada kutsun taksikuskin kotiin tai tulee nähdyksi semmosta mitä ei tiennytkään olevan olemassa. 

Vierailija
18/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Minulle paljon matkustellut olisi ehkä yli kymmenessä maassa käynyt, ainakin jos on nähnyt niissä paikkoja.

Kymmenen maatahan tulee helposti jo yhdellä reissulla. Ei silloin ole todellakaan matkustanut paljon. Meillä tuli kahdesta reissusta jo 14 eri maata ja muutama kahteen kertaan.

Vierailija
19/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt reilussa 20 maassa (osassa useita kertoja). Matkustan ulkomaille 3-4 kertaa vuodessa (siis lentokoneella), lisäksi käyn yleensä myös Ruotsissa ja Virossa ainakin kerran vuodessa.

Pidän siinä mielessä itseäni paljon matkustaneena, että käytän oikeastaan kaikki lomani matkusteluun. Se on ikävä kyllä aika harmi, ettei oikein enempää pysty näillä lomilla matkustelemaan (siis 4 viikkoa kesäloma, 1 viikko talviloma + arkipyhät).

Vierailija
20/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Ei se aina ole ihan yksinkertaista järjestää itse niitä matkoja, siinä tulee kaikenlaista kieli ja kulttuuri eroa. Varsinkin aasiassa saattaa vaatia pitkää pinnaa ja luovuutta. Se on ihan törkeen helppo vaan kävellä valmiiseen bussiin, kuin väitellä taksikuskin kanssa, että me ei haluta käydä sun veljen mattokaupassa, me ei osteta siltä yhtään mitään. Tai ylipäätään tingata hinta kohtuulliseksi, sekin on monelle vaikeaa. Tai koittaa hoitaa hotellissa asioita kun ei ole yhteistä kieltä. Mutta toisaalta saattaa saada kutsun taksikuskin kotiin tai tulee nähdyksi semmosta mitä ei tiennytkään olevan olemassa. 

[/quote] Eli tässäkin on tällainen, kuka vaikeimmin asiat hoitaa, hän marttyyrikruunun kirkkaimman saakoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme