Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran matkustellut henkilö on mielestäsi reissannut "paljon"?

Vierailija
31.03.2014 |

Ja kuinka isossa roolissa matkustuskokemuksen kertymiseen ovat matkakohteet ja "tapa" matkustaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:14"]

Kymmenen maatahan tulee helposti jo yhdellä reissulla. Ei silloin ole todellakaan matkustanut paljon. Meillä tuli kahdesta reissusta jo 14 eri maata ja muutama kahteen kertaan.

[/quote]

Kaikki ei matkusta tuollaisia "ajetaan autolla maan läpi" -reissuja. Osa voi käydä useamman kerran samassa maassa ja eri paikoissa siellä, olla pidempään jne.

Vierailija
22/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Virossa. Olen kuitenkin suorittanut kursseja tai opintopisteitä kuudessatoista eri kielessä ja lähitulevaisuudessa luku varmaan nousee kahteenkymmeneen, vaikka lähitulevaisuudella tarkoitin vuosia. Tällä tavalla voi matkustella ja saada kulttuureista irti menemättä paikan päälle.

-Mies 28v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:49"]

Ei se määrä vaan laatu. Jos menee kerran vuodessa viikon "etelänmatkalle", ei mun mielestä ole paljon matkustellut ihminen. Se on vain lomailija. Matkailuun pitää sisältyä paljon enemmän että pidän oikeana matkailijana.

[/quote]No mitä se "oikea " matkailija siellä tekee. Käy omatoimisesti katsomassa ne samat nähtävyydet, safarit ja nukkuu jossain torakkatorpassa, kun taas "lomailija" ajaa sinne mukavalla ilmastoidulla bussilla, "matkailija" paahtaessa sinne polkupyörällä  rinkka selässä, nestehukkaa uhmaten.

[/quote]

Ei se aina ole ihan yksinkertaista järjestää itse niitä matkoja, siinä tulee kaikenlaista kieli ja kulttuuri eroa. Varsinkin aasiassa saattaa vaatia pitkää pinnaa ja luovuutta. Se on ihan törkeen helppo vaan kävellä valmiiseen bussiin, kuin väitellä taksikuskin kanssa, että me ei haluta käydä sun veljen mattokaupassa, me ei osteta siltä yhtään mitään. Tai ylipäätään tingata hinta kohtuulliseksi, sekin on monelle vaikeaa. Tai koittaa hoitaa hotellissa asioita kun ei ole yhteistä kieltä. Mutta toisaalta saattaa saada kutsun taksikuskin kotiin tai tulee nähdyksi semmosta mitä ei tiennytkään olevan olemassa. 

[/quote] Eli tässäkin on tällainen, kuka vaikeimmin asiat hoitaa, hän marttyyrikruunun kirkkaimman saakoon.

[/quote]

Eipä ole tullut mieleen että asian voi noinkin nähdä, mut niinhän se taitaa olla. Onhan meillä eines vs itsetehty, alatiesynnytys vs sektio, kotihoito vs päiväkoti.

Vierailija
24/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:14"]. Minulle paljon matkustellut olisi ehkä yli kymmenessä maassa käynyt, ainakin jos on nähnyt niissä paikkoja.

Kymmenen maatahan tulee helposti jo yhdellä reissulla. Ei silloin ole todellakaan matkustanut paljon. Meillä tuli kahdesta reissusta jo 14 eri maata ja muutama kahteen kertaan.

[/quote] päivä per maa, on aika olematon aika. Musta 1-2 viikkoa sopii yhdelle maalle , et vois tutustua kunnolla

Vierailija
25/28 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh miten lapsellista "keskustelua". Tulee mieleen ala-asteajat, kun väännettiin poikain kesken siitä, montako raitaa lippiksessä pitää olla. Ilmeisesti naiset eivät sitä pidemmälle koskaan kehitykään.

Vierailija
26/28 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lasken matkustusmaiksi vain ne missä olen yöpynyt, en esim välilaskuja kuten jotkut tekee:)

Maita on tullut n 30 (12v kuopuskin on käynyt jo 19 maassa), matkoja viimeisten 25 vuoden aikana ehkä 60. Tuohon päälle vielä työmatkat

Vierailija
27/28 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:38"]

Mä lasken matkustusmaiksi vain ne missä olen yöpynyt, en esim välilaskuja kuten jotkut tekee:)

Maita on tullut n 30 (12v kuopuskin on käynyt jo 19 maassa), matkoja viimeisten 25 vuoden aikana ehkä 60. Tuohon päälle vielä työmatkat

[/quote]

Jatkan vielä -lomamatkoja tulee n 5-6 vkoa vuodessa + joku viikonloppu

Vierailija
28/28 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 21:21"]

Olen käynyt Virossa. Olen kuitenkin suorittanut kursseja tai opintopisteitä kuudessatoista eri kielessä ja lähitulevaisuudessa luku varmaan nousee kahteenkymmeneen, vaikka lähitulevaisuudella tarkoitin vuosia. Tällä tavalla voi matkustella ja saada kulttuureista irti menemättä paikan päälle.

-Mies 28v-

[/quote]

mä olen kanssa katsonut ohjelmia ja leffoja eri maista. Tällä tavalla voi matkustella myös? Ai niin! Ja käynyt kiinalaisessa syömässä! Eli olen käynyt Kiinassa??