Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skotlanti määräsi lain, jonka mukaan kuukautissuojat tulee jatkossa olla ilmaisia kaikille

Vierailija
25.11.2020 |

https://www.theguardian.com/uk-news/2020/nov/24/scotland-becomes-first-…

Tästä Suomen naisvaltaiselle hallitukselle oppia!

Kommentit (348)

Vierailija
21/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittaja kuvittelee saavansa luksussiteensä ilmaiseksi kotiin kannettuna? Hajustetut ja vilkkuvaloilla? 

Skotlannissakin näitä jaetaan ilmaiseksi nuorisotaloilla ja apteekeissa. Ja et tasan tarkkaan itse päätä mitä saat. 

Mitä tuotteita aloittajalle pitäisi jakaa ilmaiseksi siteiden lisäksi? 

Mistä päättelit, että oletan saavani niitä itse tai että tarvitsisin itse ilmaisia? Minusta se on todella hyvä asia, että vähävaraiset saisivat ko. pakolliset(!) tuotteet ilmaiseksi tai että ainakin ALV-kantaa laskettaisiin, jotta tuotteet olisivat edullisempia.

Huoh teitä idareita.

Suomessa saa jokainen köyhä toimeentulotukea. Sidepaketti maksaa euron. 

Mitä muita tuotteita naisille pitäisi jakaa ilmaiseksi? 

Minä olen köyhä, mutta en saa toimeentulotukea, olen väliinputoaja. En rupea tilannettani avaamaan julkisesti edes nimettömänä, mutta meitä todella on.

Vierailija
22/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lukuisten tuotteiden". Eipä ollut.

"olen mies". Eipä ollut. 

Googlaa huviksesi lista millä kaikella on alv 0%. Miksei mies voisi pitää hyvänä ideana kuukautistuotteiden alvittomuutta? Koska en saa suoraan omaa etua? Kykenen katsomaan asioita muustakin kuin pelkästä omasta edustani. Toisaalta kun minulla on tytär, niin tietty välillinen etu asiassa kuitenkin.

Minkä tuotteen alvittomuutta ajat samalla miehille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittaja kuvittelee saavansa luksussiteensä ilmaiseksi kotiin kannettuna? Hajustetut ja vilkkuvaloilla? 

Skotlannissakin näitä jaetaan ilmaiseksi nuorisotaloilla ja apteekeissa. Ja et tasan tarkkaan itse päätä mitä saat. 

Mistä päättelit, että oletan saavani niitä itse tai että tarvitsisin itse ilmaisia? Minusta se on todella hyvä asia, että vähävaraiset saisivat ko. pakolliset(!) tuotteet ilmaiseksi tai että ainakin ALV-kantaa laskettaisiin, jotta tuotteet olisivat edullisempia.

Huoh teitä idareita.

Minä olen köyhä, mutta en saa toimeentulotukea, olen väliinputoaja. En rupea tilannettani avaamaan julkisesti edes nimettömänä, mutta meitä todella on.

eli et ole todellisuudessa köyhä 

Vierailija
24/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä miehenä olet valmis maksamaan lisää veroa, että naiset saavat tarpeetonta etuutta.

Vai kuvitteletko että nämä verotulot nyt vaan sitten jää yhteiskunnan kassasta käyttämättä?

Vuoituinen verokertymä nyt muuttuu niin paljon, ettei tämä muutos nouse kummoisena. Joka vuosi tulee veromuutoksia ylös- tai alaspäin. Yhteiskunta tukee montaa sellaista asiaa, mitä en tule ikinä hyödyntämään, joten tulisiko minun vastustaa kaikkea sellaista mistä en saa suoraan omaa etua?

En näe tätäkään asiaa sukupuolikysymyksenä. Yhteiskunta voi tehdä päätöksen vapauttaa kuukautistuotteet arvonlisäverosta. Tällä päätöksellä olisi jonkin asteinen vaikutus julkiseen talouteen, kuten kaikilla muillakin yhteiskunnan päätöksillä. 

Vierailija
25/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ajaa? Kuukautisuojat eivät kosketa riittävän nuoria tai vanhoja naisiakaan, joten tulisiko heille sinusta antaa jotain korvike-etua? Minusta yhteiskunnan tekemiset ei tule olla aina arvostelussa saako jokainen yksilö saman verran.

Vierailija
26/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako miehet sitten ilmaiset parranajovehkeet?

Vierailija
27/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh teitä idareita.

Eli puolisollasi on rahaa, muuta ei halua elättää sua tai itselläsi omaisuutta, jota et halua/pysty myydä.

Vierailija
28/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä kohtaa tämä oli niin kuin tasa-arvoaatteen mukaista. Minä näen tämän taas naisten etuoikeuksien lisäämisenä.

Oletan, että nytkin on verovapaita lääkkeitä joiden käyttö jakaantuu sukupuolen mukaan. Onko siis nämäkin sinusta jommankumman sukupuolen suosimista?

Lääkkeet ja siteet ovat kaksi eri asiaa. Ilman siteitäkin pärjää, voit vaikka käyttää vanhoja lumppuja siteiden sijaan niin kuin ennen vanhaan tehtiin + ne käytettiin moneen kertaan toisin kuin nämä kertakäyttötuotteet.

Vierailija
29/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä miehenä olet valmis maksamaan lisää veroa, että naiset saavat tarpeetonta etuutta.

Vai kuvitteletko että nämä verotulot nyt vaan sitten jää yhteiskunnan kassasta käyttämättä?

Yksittäisen veronmaksajan elämään mahdollinen kuukautistuotteiden verovapaus ei suuremmin varmaan näkyisi. En koe miehenä kärsivän tai elämäni huonontuvan.

Vierailija
30/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh teitä idareita.

Kun kerran on niin halpaa niin miksei silloin voi saada valtion puolesta, menkallisten henkilöiden tulot muutenkin yleensä pienemmät kuin niiden joilla ei menkkoja ole

Vierailija
31/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako miehet sitten ilmaiset parranajovehkeet?

Nii vaahto, partavesi ja terät pitää saada ilmatteeksi. Eikä sitten mitään lidlin kuraa vaan kunnon Killette Senser exelit peliin. Ja tietenkin oldspice partavettä ....

Vierailija
32/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ajaa? Kuukautisuojat eivät kosketa riittävän nuoria tai vanhoja naisiakaan, joten tulisiko heille sinusta antaa jotain korvike-etua? Minusta yhteiskunnan tekemiset ei tule olla aina arvostelussa saako jokainen yksilö saman verran.

Niin, eli työikäisille naisille pitäisi saada lisää tarpeettomia etuuksia. Mikä tässä oli se logiikka? 

Mihin ajattelit käyttää sen euron sidepaketin alv:n osuuden , 24 senttiä per paketti?

Ostat kaupasta muovikassin? 

Vierailija
33/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet ja siteet ovat kaksi eri asiaa. Ilman siteitäkin pärjää, voit vaikka käyttää vanhoja lumppuja siteiden sijaan niin kuin ennen vanhaan tehtiin + ne käytettiin moneen kertaan toisin kuin nämä kertakäyttötuotteet.

Verovapaana on monia muitakin juttuja esim. taiteilijoiden palkkiot. Yhteiskunnan valittavissa millaisia verokantoja tuotteilla tai palveluilla halutaan pitää.

Vierailija
34/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh teitä idareita.

Kun kerran on niin halpaa niin miksei silloin voi saada valtion puolesta, menkallisten henkilöiden tulot muutenkin yleensä pienemmät kuin niiden joilla ei menkkoja ole

Mitä tuotteita valtio jakaa ilmaiseksi noin muuten? Kerro ihan omin sanoin.

Voit muuttaa toki Skotlantiin, jos elämisesi on ilmaisista siteistä kiinni 

Vierailija
35/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta nykyään miehelläkin voi olla kuukautiset! Kyllä silloin miehetkin hyötyvät!

Vierailija
36/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli työikäisille naisille pitäisi saada lisää tarpeettomia etuuksia. Mikä tässä oli se logiikka? 

Mihin ajattelit käyttää sen euron sidepaketin alv:n osuuden , 24 senttiä per paketti?

Rahallisessa mielessähän tämä on ihan merkityksetön seikka katsotaan sitten yhteiskunnan tai yksilön tasolla. Kyse onkin poliittisesta päätöksestä ja arvovalinnasta. 

Vierailija
37/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edelleenkään ole mies. Jankkaamisesi on ainoastaan vammaista.

Sinulla on omituisen mustavalkoinen näkemys, että millaisia mielipiteitä ihmisellä tulisi olla sukupuolensa perusteella.

Vierailija
38/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostan omilla rahoillani libresset ja alwaysit.

Halpissiteiden kanssa aika menee ohivuodon pelkäämiseen.

T. Pienipalkkainen

Vierailija
39/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahallisessa mielessähän tämä on ihan merkityksetön seikka katsotaan sitten yhteiskunnan tai yksilön tasolla. Kyse onkin poliittisesta päätöksestä ja arvovalinnasta. 

Kuten itsekin totesit, täysin merkityksetön uudistus, jonka hintalappu olisi kuitenkin kymmenissä miljoonissa. 

Onko arvovalinta se, että voimaantuneet naiset nähdäänkin avuttomina jopa oman hygieniansa ylläpitämisen suhteen? Vai mitä tarkoitat arvovalinnalla?

Työikäisen naisen voisi olettaa kykenevän maksamaan oman elämisensä. 

Vierailija
40/348 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edelleenkään ole mies. Jankkaamisesi on ainoastaan vammaista.

Sinulla on omituisen mustavalkoinen näkemys, että millaisia mielipiteitä ihmisellä tulisi olla sukupuolensa perusteella.

No miestä et ole nähnytkään, se nyt on ihan selvää. Oliko sulla jotain sanottavaakin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi