Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 19 kiukuttelee, kun ei saa poikkista mukaan joululomalle

Vierailija
25.11.2020 |

Olemme siis vuokranneet mökin pohjoisesta viikoksi ja vietetään joulu siellä. Olemme lähdössä neljästään, eli minä, mieheni ja molemmat tyttäremme 17v ja 19v. Vanhempi tytöistä on seurustellut pari vuotta ja haluaisi ottaa poikaystävän mukaan joulunviettoomme, mihin en suostu. Perheenä mennään ja perheenä ollaan. En voi tyttöä pakottaa mukaan mutta haluaa tulla koska jouluksi yksin kotiinjääminen olisi hänestä kamalian asia ikinä. Harmittaa, että menee yhden joulu nyt piloille tämän takia.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap maksaa joulun ja päättää kuka sinne Lappiin lomalle lähtee. Ei hänellä ole velvollisuutta kuljettaa, majoittaa ja ruokkia Lapin lomamökissä päiväkausia ilmaiseksi ketään perheen ulkopuolista henkilöä. Poikkis on pelkkä poikkis eikä mikään perheenjäsen vielä.  Jos tyttö ei kestä eroa pojasta muutamiksi päiviksi, hänhän voisi mennä poikakaverin kotiin viettämään joulua kun muut lomailevat Lapissa niin saa olla kultansa kanssa 24/7 eikä tarvitse olla yksin. Sitten kun tyttis maksaa joulun ja lapinloman kulut, hän voi päättää kuka osallistuu.

Kaikkeen ei tarvitse suostua koska muuten itkupotkuraivari. Ilmeisesti tyttö on hemmoteltu ja  saanut aina kaiken mitä halusi. Ja palsta täynnä toisia samanlaisia. 

Missään ei sanota että tämä äiti eli ap maksaa yksin kaiken.

Vierailija
42/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin poikaystävän perheen luo aikoinaan, kun mieluummin vietin joulun hänen kanssaan kuin mökkiloman vanhimpien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun takia poikkis menee toisen luokse ja erohan siitä tulee.

Vierailija
44/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla Ap on anopin peruskurssin opit jo hyvin hallussa. Vielä jatkokurssi niin osaat torpata kaikki lastesi puolisoiden yritykset tulla sukuun jo suvereenisti.

Vierailija
45/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen käyttää sanaa POIKKIS?

Vierailija
46/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä on tervetullut perheeseemme ja viettääkin paljon aikaa kanssamme. Joulu on kuitenkin minulle niin suuri ja tärkeä juhlapyhä, että sen vietän hartaudella vain rakkaimpieni kanssa. Katsotaan sitten jos he muuttavat jossain vaiheessa yhteen ja yhteinen tulevaisuus on varmempaa.

Ap

Ymmärrän sua hyvin. Sun täytyy tehdä lapselle ja poikaystävälle serlväksi, että vaikka lapsesi seurustelee, seurustelukumppani ei ole sinulle rakas, eikä siksi voi osallistua perheenne yksityisiin tilaisuuksiin. Tuossa iässä poikaystävät voivat vaihtua vielä useitakin kertoja. Voit esimerkiksi verrata, etteivät sinun entiset poikaystävät osallistu perhejuhliinne. Tsemppiä taistelussa teinien päähänpinttymiä vastaan ;)

N37

Vierailija
47/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, että poikaystävä haluaa olla erossa omasta perheestään. Muuten ottaisin kyllä poikaystävän mukaan, koska ovathan he kuitenkin seurustelleet jo muutaman vuoden.

Jaa. onpa tosi outoa kerrassaan. Oisko jokin ufo tms.

Vierailija
48/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ap:n puolella. Se kuka maksaa, päättää. En itse aio ottaa poikkiksia/tyttiksiä jouluksi kun se aika tulee. En välttämättä naimisissa ollessakaan. Mulle joulu on rauhan juhla jolloin olen omassa kotona rauhassa, en passaa ka palvele ulkopuolisia, en halua vieraita rajoittamaan omaa rauhaani.

En ottaisi missään nimessä poikkista mukaan jos olisin ap. Tytär joko lopettaa kiukuttelun tai jää kaksin pojan kanssa jouluksi kotiin, antaisin rahaa ruokaan mutta saisivat järjestää kahden.

Meillä ei alaikäisille teineille myöskään tule poikkikset/tyttilset yöksi. Kyse ei ole ”seksin vahtimisesta”, sitä ne tekee joka tapauksessa, vaan kyse on mun kotirauhasta. Mun koti, minä maksan, mun säännöt. Olkoon miten natsia muiden mielestä.

Eiköhän tyttäret ja poikaystävät osallistu kuluihin ja auta kaikessa muussakin kun mukaan tulevat.

Niin, no mun tapuksessa tyttöystävät tai poikaystävät eivät pääse perheen mukaan. Koskaan.

Vierailija
49/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttärelle ei kelpaa teidän järjestelyt, viettäkööt joulun yhdessä vaikka teillä tai pojan kotona. No problem. Maksaja päättää, kenen menoja maksaa.

Vierailija
50/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttäret teinejä, nuorempia kuin aloittajan, mutta teinejä yhtäkaikki.

Tyttöjen kavereita on meillä ollut mukana reissuilla moneen kertaan ja tytöt ovat olleet kavereidensa mukana.

Iso lauma teinityttöjä usein meillä kotona ja milloin missäkin mukana. Joskus myös juhlapyhinä, miksikäs ei.

Sama tulee koskemaan seurustelukumppaneita kun niitä alkaa näkymään. Etuhan se vain on että opitaan tuntemaan niin kaverit kuin seurustelukumppanit. Ja tiedän missä tyttäreni ovat ja kenen kanssa. Mun puolesta mitä pidempään tämä kaveriporukka kaikkineen on mun mukana tai meillä sen parempi. Mutta joskushan se loppuu...

Mun vanhemmilla aikoinaan oli tup sama tiukka linja että vain oma perhe, ja kaverit ei koskaan olleet tervetulleita, seurustelukumppanista nyt puhumattakaan.

Ihmekö tuo sitten että muutin omilleni todella nuorena ja välit aika viileät vieläkin.

Perhekeskeisyys on hyvä juttu, niin minä ja mieskin ollaan, mutta kyllä perhe voi myös olla lämmin ja vieraanvarainen ja toivottaa tetvetulleeksi ne niin tärkeät kaveritkin.

Vierailija
51/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan se poikkis käydä siellä mökillä jossain vaiheessa, ei tarttis kolo viikkoo.

Vierailija
52/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kallista ottaa vielä yksi mukaan. Mahtuuko autoonkaan, kun viikon tarvikkeet kaikille? Entä onko mökissä tilaa ja jos nämä nuoret keskenään kuhertelee pikku mökissä niin kiusallista kaikille. Jos alun perin on sovittu joulu näin, ja tyttö alkaa muutoksia tekeen. Tytöllä on kuitenkin vapaus valita jääkö pois.

Vierailija
53/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttärelle ei kelpaa teidän järjestelyt, viettäkööt joulun yhdessä vaikka teillä tai pojan kotona. No problem. Maksaja päättää, kenen menoja maksaa.

Ja näin perinteet jatkuvat, polku lämpimälle anoppisuhteelle on varmistettu.

Vierailija
54/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on vähän samanlainen, 3 poikaa eikä kenenkään kumppanit kelpaa. Siellä se istuu yksin mökissään eikä kukaan käy.

Vierailija
55/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista ottaa vielä yksi mukaan. Mahtuuko autoonkaan, kun viikon tarvikkeet kaikille? Entä onko mökissä tilaa ja jos nämä nuoret keskenään kuhertelee pikku mökissä niin kiusallista kaikille. Jos alun perin on sovittu joulu näin, ja tyttö alkaa muutoksia tekeen. Tytöllä on kuitenkin vapaus valita jääkö pois.

Voihan se maksaa oman osuutensa.

Vierailija
56/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottaisi muulle perheelle vierasta ihmistä lomalle mukaan. Tämä olisi väärin toista tytärtä kohtaan. Täysin vieras äijä samassa kämpässä, en asettaisi häntä siihen tilanteeseen. Miten siinä rentoutuu saunan jälkeen yökkäreissä yms.

Tuskin te koko joululomaa olette pois, eli ehtii nuoripari olla yhdessä ilman tytön perhettäkin.

Vierailija
57/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietätte aaton tienoon perheen kesken ja poikkis tulee perästä loppulomaksi mukaan.

Vierailija
58/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin perinteet jatkuvat, polku lämpimälle anoppisuhteelle on varmistettu.

No 19-vuotias ei varmasti ekan kanssa anoppisuhdetta järjestä, jos on vähänkään järkeä päässä - ainakaan kymmeneen vuoteen. Poikaystäviä tulee ja menee. Kihlattu tai aviopuoliso on asia erikseen. Heidät voi kutsua isoon mökkiin vieraiksi. 

Vierailija
59/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni olisi ihan käsittämätön ajatus ettei lapseni poikaystävä saisi tulla meidän perheen kanssa joulua viettämään. Teiniseurustelut erikseen. Olisin päin vastoin kovin iloinen, että täysi-ikäinen lapsi haluaa tulla meille viettämään joulua, eikä esim. mene poikaystävän perheen luokse. 

N52

Vierailija
60/100 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ansainnut loman kasvattamiensa lasten kanssa niin ettei tarvi kuunnella jotain nussimista. Lisäksi, nuoruuden suhteet ei välttämättä kestä. Ja vaikka kestäisi, on normaalia olla joskus vähän erossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä