Meghan Markle: Keskenmeno on tabu
https://www.bbc.com/news/uk-55068783
Heinäkuussa keskenmenon kokenut Markle toteaa tapahtuman olleen traaginen ja sanoo huomanneensa että huolimatta sen yleisyydestä, keskenmeno on edelleen tabu.
Minkälainen on oma kokemuksesi? Pystyikö siitä puhumaan?
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Meghan oli silloin, kun sen yh-äiti oli vankilassa?
Tää on juoruilua, en lähde mukaan. Jos oli vankilassa niin juttu on sovitettu kun lusiminen loppunut ja ihmiselle pitää antaa oma elämä sen jälkeen. Piste.
Mua kiinnostaa ihan jo Harryn ja Archien takia. Vai oliko Meghan jo aikuinen silloin?
Persoonallisuushäiriöt on mielenkiintoisia.
Eiköhän se kiinnosta sinua ihan sinun itsesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se vielä jauhaa, miten ei muka itse kirjoittanut Finding Freedom -kirjaa.
Katsokaa tätä kirjoitustyyliä, täysin yks yhteen:
Describing the tragic moment she realised 'something was not right', she said: 'After changing his diaper, I felt a sharp cramp. I dropped to the floor with him in my arms, humming a lullaby to keep us both calm, the cheerful tune a stark contrast to my sense that something was not right'.
In the piece called 'The Losses We Share', she said: 'I knew, as I clutched my firstborn child, that I was losing my second'.
Ja kyllä mahtoi ollakin syvä tragedia, kun muistaa mainita erikseen, että ihan ponnarille laittoi hiuksensa...
Muistatteko erään tutkinnan jossa joku paljastui venäläiseksi kun kantoi kukkakimpuuaan alaspäin pitäen ja katsokaa Meghanin kirjan kantta. Britanniassa kukkia kannetaan ylöspäin.
Ei muisteta, koskaan kuultukaan. Se on aika marginaaliporukkaa joka käy noilla Meghan Markle-salaliittosivustoilla.
Ei se ollut millään MM salaliittosivuilla ollenkaan se tieto vaan ihan FBI tutkinta Khashoggiin tms liittyen, jossa kukkien akntaja paljastui NL :ksi koska kantoi niitä alaspäin.
Hirveästi näin Neuvostoliitosta kukkia saaneita tyyppejä viime lakkiaisissa.
Korkealla profiililla näistä jutuista puhutaan ei sun yö tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on juoruilua, en lähde mukaan. Jos oli vankilassa niin juttu on sovitettu kun lusiminen loppunut ja ihmiselle pitää antaa oma elämä sen jälkeen. Piste.
Isällään Meghan oli. Sillä jonka hylkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se vielä jauhaa, miten ei muka itse kirjoittanut Finding Freedom -kirjaa.
Describing the tragic moment she realised 'something was not right', she said: 'After changing his diaper, I felt a sharp cramp. I dropped to the floor with him in my arms, humming a lullaby to keep us both calm, the cheerful tune a stark contrast to my sense that something was not right'.
In the piece called 'The Losses We Share', she said: 'I knew, as I clutched my firstborn child, that I was losing my second'.
Ja kyllä mahtoi ollakin syvä tragedia, kun muistaa mainita erikseen, että ihan ponnarille laittoi hiuksensa...
Siis toi juttu is:ssa, voiko äklöttävämpää huomionkerjuuta olla.
Asia itsessään on surullinen mutta toi tyyli millä kertoo...Juttu on kylläkin New York Timesissa. Meghan näyttää selvästi päättäneen hallita omaa julkisuuttaan, mikä selvästi brittitabloideja kismittää.
Hänhän haki julkisuutensa britannian prinssiltä. Muuten ei kukaan tietäisikään hänestä. Ja hänellä on taustajoukot Suomessa asti, mikä on aika mielenkiintoista.
Voisin kertoa keskenmenostani vaikka bussissa, ellen tietäisi henkilökohtaisten asioiden jakamisen julkisissa liikennevälineissä ärsyttävän muita. Ei ole tabu millään tavalla. Helppo siitä on puhua, jos jotakuta kiinnostaa.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Keskenmenohan on iloinen ja luonnollinen asia. Luonto poistaa epäkelvot yksilöt. Siksi en sellaisesta kyllä viitsisi puhua ja tavallaan mainostaa, että minäpä kehitän vain sairaita sikiöitä. Yöks.
Näin on sitten keskosten kohdallakin, luonto poistaa epäkelvon mutta lääketiede pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis toi juttu is:ssa, voiko äklöttävämpää huomionkerjuuta olla.
Asia itsessään on surullinen mutta toi tyyli millä kertoo...Juttu on kylläkin New York Timesissa. Meghan näyttää selvästi päättäneen hallita omaa julkisuuttaan, mikä selvästi brittitabloideja kismittää.
Hänhän haki julkisuutensa britannian prinssiltä. Muuten ei kukaan tietäisikään hänestä. Ja hänellä on taustajoukot Suomessa asti, mikä on aika mielenkiintoista.
Meghan meni naimisiin prinssin kanssa mutta ei alistunut lehtien orjaksi.
Jos joku brittitabloidi olisi kertonut ”Meghania lähellä olevan lähteen” kautta hänen keskenmenostaan, ihmiset tirkistelisivät asiaa oikein mielissään ja spekuloisivat iän ja elämäntapojen mahdollista vaikutusta, miettimättä hetkeäkään, onko asia liian yksityinen julkisuuteen. Mutta kun Meghan kertoo siitä itse ja omin sanoin, vihaajat kiehuvat liemissään ja syyttävät häntä lavertelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustilla on vaikea identiteetttiin edelleenkin vaikuttava orjuusmenneisyys ja ymmärrän täysin heidän noussutta intoa olla tasa-arvoisia viimeinkin. Meghan lie esikuva heill osalle tässä taistelussa ja voisin ymmärtää ja tukea sitä mutta EN TOISEN MAAN HALLITSIJAN KUSTANNUKSELLA eli Britannian Kuninkaallisten.
Siihen nousuun on löydettävä terveemmät keinot. Britannia on ottanut paljon ulkomaalaisia ja yrittää sovittaa menneisyytensä integroimalla korkeallekin kaikkea kansaa. Sen pitää riittää ilman Meghanin hyökkäyksiäkin.
Mitä järkeä tasavaltalaisen on hakeutua itse prinsessaksi ellei takana ollutkin yritys kaataa hovi? En ole mukana kaatamassa toisen maan laillista hallintatapaa, sillä se on puuttumista toisen itsenäisen maan asioihin. Meghanin pitää oppia tämä läksy.
Keskenmeno on taas iso suru äidille. Eli symppikset siitä Meghanille sillä tasolla. Muuten en voi olla mukana projekteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marklehan jakeli pössypusseja jo ekoissa häissä ja hiusväria, suoristusainetta ja muuta kemikaalia on kulunut puhumattakaan leikkauksista ja täyteaineista niin en ihmettelisi jos vaikuttaisivatkin.
Mutta hirveän surullista on menettää lapsi Harrynkin. Voimia parille. Hyvin surullinen uutinen.
Meghan leikkasi oman isänsä ja siskopuolensa jo itse pois ja eriti Harryn isästään, veljestään ja mummistaan, niin luoja tekee mitä parhaaksi näkee, ehkä? Opettaa nöyryyttä?
Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että on se nöyryys jäänyt oppimatta joiltakin taviksiltakin.
Millähän mittareilla sinä pidät Meghania nöyryyden esikuvana kenellekään? Ja vertaat meitä muita vielä häneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan jo Harryn ja Archien takia. Vai oliko Meghan jo aikuinen silloin?
Persoonallisuushäiriöt on mielenkiintoisia.
Eiköhän se kiinnosta sinua ihan sinun itsesi takia.
Kerrohan mitä tällä kommentilla tarkoitat kun viittaat minuun? Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marklehan jakeli pössypusseja jo ekoissa häissä ja hiusväria, suoristusainetta ja muuta kemikaalia on kulunut puhumattakaan leikkauksista ja täyteaineista niin en ihmettelisi jos vaikuttaisivatkin.
Mutta hirveän surullista on menettää lapsi Harrynkin. Voimia parille. Hyvin surullinen uutinen.
Meghan leikkasi oman isänsä ja siskopuolensa jo itse pois ja eriti Harryn isästään, veljestään ja mummistaan, niin luoja tekee mitä parhaaksi näkee, ehkä? Opettaa nöyryyttä?
Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että on se nöyryys jäänyt oppimatta joiltakin taviksiltakin.
Millähän mittareilla sinä pidät Meghania nöyryyden esikuvana kenellekään? Ja vertaat meitä muita vielä häneen?
Eihän tuossa Meghaniin verrattu eikä pidetty esikuvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Usassa ei puhuta vanhoista synnyttäjistä?
Tämäkin repostelu on nykyajan ilmiö. Enpä ole kuullut että kukaan olisi arvostellut kuningatar Elisabetia vanhana synnyttämisestä.
Elisabet oli 38 saadessaan neljännen lapsen
Meghan yli 40 saadessaan esikoisen jota tuskin tosin itse synnytti
Toisten ihmisten ajan hukkaamisesta puheen ollen: olisiko sinulle ollut ihan mahdotonta ihan vain googlata puheena olevien ihmisten iät ennen kuin aloit suoltamaan mutuasi?
Elisabet syntynyt 1926, Edward 1964, kuukausia en muista
Meghanin ikä on nyt 42-43 riippuen siitä mitä lähdettä katsoo.
Elisabetinkin ikä riippuu varmasti siitä mitä lähdettä katsoo. Et kai sinä nyt virallisiin lähteisiin luota.
Ei riipu.
Meghanin iän kertoo koulun vuosikirjat ja sisko. Meghanilta itseltään ei koskaan tule muuta kuin palturia.
Mikä se oikea ikä sitten on?
42-43. Noin viisi vuotta hukannut jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Peruselämää, eikä ole mikään tabu.
Hänen nyt vaan pitää kaikesta mekkalaa. Ainutlaatuinen lumihiutale kun on.
Tämänkaltaiset vähättelyt tekivät omalla kohdallani puhumisen mahdottomaksi, koska kuolin henkisesti joka kerta lisää jonkun idiootin vähätellessä suruani. Eli tabu on, keskenmenoa ei saa surra.
Miksi sinä lavertelit siitä surustasi kaikille? Mikä pakko Meghanin on siitä laverrella mediaan?
En minä kertonut kenellekään kolmella kerralla. Eihän se muille kuulu. Yksityisasia.
Kukaan ei kiellä suremasta.
Täällä taas erittäin suurella empatiakyvyllä höystetty av-mamma. Kaikki suree eri tavalla, joillekin avautuminen ja myötätunnon saaminen voi auttaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaiset vähättelyt tekivät omalla kohdallani puhumisen mahdottomaksi, koska kuolin henkisesti joka kerta lisää jonkun idiootin vähätellessä suruani. Eli tabu on, keskenmenoa ei saa surra.
Miksi sinä lavertelit siitä surustasi kaikille? Mikä pakko Meghanin on siitä laverrella mediaan?
En minä kertonut kenellekään kolmella kerralla. Eihän se muille kuulu. Yksityisasia.
Täällä taas erittäin suurella empatiakyvyllä höystetty av-mamma. Kaikki suree eri tavalla, joillekin avautuminen ja myötätunnon saaminen voi auttaa.
Eri
Ei se silti ole työkaverien, kaupan kassojen tai pikkuserkkujen velvollisuus kuunnella sitä valitusta.
Eikä Meghanin tarvitse jatkuvasti purkaa yksityisasioitaan mediaan. Varsinkin kun itse koko ajan valittaa haluavansa olla rauhassa.
On kyllä oikein Ruikuttajien kruunaamattomia kuninkaallisia tämä pari.
Miehensä ruikuttaa päätyönään äitinsä kuolemaa 23 vuotta sitten ja vaimo uhriutuu kun kukkapurkki on väärinpäin.
Ja aina kaikki pitää tehdä mahdollisimman julkisesti.
oli kuvista katsoen jo raskaus aika pitkällä, hänellähän oli selvä raskausmaha niissä Etelä-Afrikan kuvissa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriEi se silti ole työkaverien, kaupan kassojen tai pikkuserkkujen velvollisuus kuunnella sitä valitusta.
Eikä Meghanin tarvitse jatkuvasti purkaa yksityisasioitaan mediaan. Varsinkin kun itse koko ajan valittaa haluavansa olla rauhassa.
Ei ole kenenkään pakko lukea yksityisasioistaan jos ei asia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
oli kuvista katsoen jo raskaus aika pitkällä, hänellähän oli selvä raskausmaha niissä Etelä-Afrikan kuvissa :(
Tää tapahtui kylläkin tänä vuonna. Se missään Afrikassa silloin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenosta ei saisi puhua eikä sitä saisi surra. Pitäis olla vaan hys hys ja lakaista maton alle.
Pakko oli kertoa niille joiden kanssa oli usein tekemisissä. Koska keskenmeno aiheutti mulle niin paljon ongelmia. Oli vaikeaa pitää asia omana tietona vaan.
Missä universumissa näin? Minulla ainakin on useampikin kaveri kuka on saanut keskenmenon ja kyllä siitä on läheisille ihmisille puhuttu ja surtu. Miespuolinen kaverini purskahti itkuun kerran illanvietossa kun kertoi että vaimonsa oli saanut taas keskenmenon. Keskenmeno on hyvin henkilökohtainen asia, ei se tarkoita että se in tabu jos siitä ei kaikille toitota. En sanoisi esimerkiksi itsemurhaa nykyisin enää tabuksi, siitä puhutaan niin paljon ja suoraan. En siltikään kerro jokaiselle tapaamalleni ihmiselle äitini itsemurhasta, koska asia on minulle herkkä ja yksityinen.
Jenkit nyt on aivan oma asiansa, se on niin kaksinaismoralistinen yhteiskunta että ihan yököttää. Mutta vapaaehtoisesti Meghan sinne palasi, ei sitä sairasta maata voi muuttaa, siellä on uskonto niin läsnä.
Ei mulla keskenmenosta tullut juurikaan tuntemuksia. Aluksi harmitti koska oli valmistunut ajatukseen äitiydestä, mutta ei kyllä jälkikäteen ole surkuttanut. :)