Joulukuusen koristelu - miten koristelette? Trendien, fiiliksen, perinteen mukaan? Kuuluuko sellainen köynnös siihen?
Mä en oikein perusta niistä kimaltavista punoksista, mielestäni tulee oudon näköinen.
Kaunis on kun on vain jotenkin yhteensopivia roikkuvia koristeita, oli sitten perinteisiä, runsasta jenkkityyliä, tai muuten vaan.
Homma toimi hyvin avioliitossa kun miehellä ei ollut tarvetta määräillä kuusen koristeluja, ja sinkkuna, mutta uudessa suhteessa tästä voi tulla ongelmia jos toisella on tarve kovasti myös päättää (mikä sikäli ok, ihanaa jos osallistuu), mutta ei minkäänlaista tyylitajua/sisustussilmää.
Itse olen kovasti sisustusihminen ja mun silmiä särkee kovin sekavat tai oudot kokonaisuudet. Tiedän kyllä ettei ne ole kaikille tärkeitä.
Kommentit (26)
Samat koristeet saavat mennä tänäkin vuonna. Punaista ja hopeaa.
Fiiliksen ja perinteiden mukaan. Joulukoristeita ostetaan ehkä yksi tai kaksi vuodessa ja vanhimmat koristeet ovat omasta lapsuudesta.
Meillä on perinteisesti ollut aina sellaisia pörrönauhoja mutta nuo nykyaikaiset on makuuni aivan liian paksuja. Sellaiset ohuet taas muistuttavat lapsuudesta.
Ensin kuusi suoraksi, alle levitetään joulumatto. Sitten koristelmaan, valot, köynnökset, koristeet ja pallot. Lopuksi tähti.
Olen kerännyt joulun aikaan sijoittuvilta työreissuilta kauniita, eri värisiä lasipalloja ympäri eurooppaa. Lisänän suomessa käsityönä valmistetut. Nämä ovat meillä olleet nyt vuosittain koristeina, lisänä taas juuri tykkään laittaa juurikin sen hopeisen kimaltelevan köynnöksen - sopivat mielestäni kokonaisuutena kivasti yhteen. Valot tulee kanssa aina.
Meillä on vanhoja koristeita minun ja miehen lapsuudesta asti, niitä enimmäkseen laitetaan. En tykkää ylikoristellusta kuusesta, enkä mistään tietyn väriteeman tms. mukaan koristellusta.
Onko teillä kuusessa valkoiset-, vai värilliset valot? Kumpi on suositumpi?
Mirkku Kontulasta kyselee kirjoitti:
Ne perinteiset valkoset kynttilämalliset on ainoat oikeat minulle.
En jaksa joka vuosi ostaa uusia koristeita niin melko samannäköinen on aina. Hopeaa ja valkoista. Valitaan miehen kanssa stockmannilta yksi uusi koriste joka vuosi. Laitetaan se köynnös. Hopea sekin.
Köynnöstä laitan vain kirjahyllyn yläreunaan. Mustaa ja hopeista.
Kuusia on kaksi, musta ja punainen. Pienempi (punainen) on keittiössä tasolla, isompi (musta) olkkarin lattialla. Niissä on valot ja pieniä palloja, punaisessa mustia ja mustassa punaisia.
Ikkunoilla roikkuu muutama kynttilälyhty, keittiössä myös kynttelikkö.
Muita koristeita ei ole eikä tule. Yleensä ostan vain kynttilöitä.
Noh, mulla on valkoinen muovikuusi, missä kylmänvalkoiset valot. Kuusen koristelen isoilla metallinhohto punaisilla ja kultaisilla palloilla ja hopeanvärinen nauha kiertää kuusen oksilla. Niin amerikkalaista että, mutta mä tykkään :)
Mirkku Kontulasta kyselee kirjoitti:
Ehdottomasti kynttilänmalliset valkoiset valot.
Pelkät kynttilät aitoon kuuseen, eikä mitään muuta.
Ihan paras❤️
Mä menen täysin perinteiden mukaan koska olen kiintynyt vanhoihin koristeisiin eikä lapsuudesta tuttu punainen pörrönauha tai lippurivi ole lainkaan mauton vaan ihana. Uudempiakin koristeita totta kai on, kuuseni on vähän kuin sillisalaatti ja kaikkea muuta kuin trendikäs sisustusjuttu, mutta tykkään siitä juuri sellaisena.
Samat, vanhat koristeet joka vuosi. En tykkää koristenauhoista, niitä ei ole ollenkaan. Kuusi on runsas ja täysi, vähän jenkkityylinen.
Se on vain joulukuusi. Jos siitä on enemmän harmia kuin iloa, voi koko kuusen jättää pois.
Minulla on punotut olkiköynnökset. En myöskääm tykkää kimaltavista puuhkista. Ei ole pallo olla mitään köynnöksiä jos ei halua. Minulla roikkuu kuusessa esim. kanelia :)
Oliko aloituksen pointti kysellä kuusenkoristelusta vai ihmissuhteista? En ihan tajunnut, miksi kuusenkoristelusta voisi tulla parisuhdeongelma, mutta ilmeisesti se on mahdollista? Ehkäpä ap:n kannattaisi puhua kumppaninsa kanssa ja kertoa, kuinka vakavasti ap suhtautuu kuusenkoristeluun.
Kuusi näyttää joka vuosi aivan samalta. Muutama koriste tulee ostettua joka vuosi lisää. Kuusi on iso, suorastaan valtava ja siinä on PALJON koristeita. Pidän kullan ja ruskean sävyistä. Kuparinruskea pörrököynnöskin löytyy. Meillä on yhteensä 3 kuusta. Olohuoneessa ja tyttären huoneessa aidot kuuset ja nuorimmaisella on tekokuusi. Lapset saavat koristella kuusensa miten haluavat ja olohuoneen kuusi onkin sitten "äitin kuusi".
Miettikääpä kaikki trendien mukaan koristelua vaihtavat, että olisiko olemassa vielä jokin käyttämättä jäänyt keino, jolla voisitte edistää planeetan nopeaa täyttymistä roskaan.
Meillä on suunnilleen samat koristeet. Aika harvoin tulee ostettua uusia. Viime vuonna Pietarista ostin kolme kaunista lasikoristetta. Niitä pörrönauhoja ei ole, minusta ne on aika mauttomia.