Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meghan Markle: Keskenmeno on tabu

Vierailija
25.11.2020 |

https://www.bbc.com/news/uk-55068783

Heinäkuussa keskenmenon kokenut Markle toteaa tapahtuman olleen traaginen ja sanoo huomanneensa että huolimatta sen yleisyydestä, keskenmeno on edelleen tabu.

Minkälainen on oma kokemuksesi? Pystyikö siitä puhumaan?

Kommentit (277)

Vierailija
41/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Usassa ei puhuta vanhoista synnyttäjistä?

Tämäkin repostelu on nykyajan ilmiö. Enpä ole kuullut että kukaan olisi arvostellut kuningatar Elisabetia vanhana synnyttämisestä.

Elisabet oli 38 saadessaan neljännen lapsen

Meghan yli 40 saadessaan esikoisen jota tuskin tosin itse synnytti

Ajatella, itse kuningatar Elisabetkin on siis valehdellut ikänsä!!!

Vierailija
42/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenmenot ovat yleisia uusimman tutkimustiedon mukaan. Mutta on normaalia ettei niista puhuta, ilman etta asia olisi tabu. 

Se ettei jostain puhuta kahvipoydassa, ei tee asiasta tabua. 

Kaikilla on henkilokohtaisia ja hyvinkin henkilokohtaisia asioita joista puhutaan tilanteen mukaan.

Ps. sori aakkoset katosivat ohjelmapaivityksessa.

Siis ääkköset.

Autoin vähän sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siionisti laulaa YouTube Jukka Tolonen .

Vierailija
44/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin repostelu on nykyajan ilmiö. Enpä ole kuullut että kukaan olisi arvostellut kuningatar Elisabetia vanhana synnyttämisestä.

Toisten ihmisten ajan hukkaamisesta puheen ollen: olisiko sinulle ollut ihan mahdotonta ihan vain googlata puheena olevien ihmisten iät ennen kuin aloit suoltamaan mutuasi?

Elisabet syntynyt 1926, Edward 1964, kuukausia en muista

Meghanin ikä on nyt 42-43 riippuen siitä mitä lähdettä katsoo.

Vierailija
45/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, itse kuningatar Elisabetkin on siis valehdellut ikänsä!!!

Millä lailla? S 1926 ja kuopuksensa 1964

Vierailija
46/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joga gurut on budhahinduja .

Vierailija
47/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marklehan jakeli pössypusseja jo ekoissa häissä ja hiusväria, suoristusainetta ja muuta kemikaalia on kulunut puhumattakaan leikkauksista ja täyteaineista niin en ihmettelisi jos vaikuttaisivatkin.

Mutta hirveän surullista on menettää lapsi Harrynkin. Voimia parille. Hyvin surullinen uutinen.

Meghan leikkasi oman isänsä ja siskopuolensa jo itse pois ja eriti Harryn isästään, veljestään ja mummistaan, niin luoja  tekee mitä parhaaksi näkee, ehkä? Opettaa nöyryyttä?

Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että on se nöyryys jäänyt oppimatta joiltakin taviksiltakin.

Vierailija
48/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kesken tulo tabu?

Vierailija
49/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä oonko ainoa kellä tällaiset asiat ei tuota mitään tunteita? :D Siis sellaisia surullisia. Jos mä saisin keskenmenon, osaisin suhtautua siihen aika neutraalisti. Elämässä kokenut niin paljon vaikeuksia, että tuo kuulostaa pikkuiselta siihen nähden.

Näin minäkin luulin kunnes sain ensimmäisen keskenmenoni. Se ajatus siitä tulevasta vauvasta herää tosi nopeasti ja vaikka se on vielä vaan solumöykky niin sen menettäminen ja hyväksyminen ettet ole enää raskaana/tule äidiksi on yllättävän vaikeaa. 

Vierailija
50/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten ihmisten ajan hukkaamisesta puheen ollen: olisiko sinulle ollut ihan mahdotonta ihan vain googlata puheena olevien ihmisten iät ennen kuin aloit suoltamaan mutuasi?

Elisabetinkin ikä riippuu varmasti siitä mitä lähdettä katsoo. Et kai sinä nyt virallisiin lähteisiin luota.

Vierailija
51/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin meghan and Harry july 2020, tuli kuvia kun ne kävelee kadulla, Mehanilla on valkea löysä mekko, ja olkihattu. Vaikea sanoa onko raskaana vai ei, muttei ainakaan mitään isoa mahaa näy,

Vierailija
52/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisia nimiä muuten vaikka kristityt kun käyttää niitä uuden testamentin Jeesuksen aikaisia nimiä usein . Mm.elisabet oli profeetta / Kastajan ( parannukseen ) Johanneksen synnyttäjä Maria synnytti Jeesuksen .

Vierailija
53/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisabetinkin ikä riippuu varmasti siitä mitä lähdettä katsoo. Et kai sinä nyt virallisiin lähteisiin luota.

Ei riipu.

Meghanin iän kertoo koulun vuosikirjat ja sisko. Meghanilta itseltään ei koskaan tule muuta kuin palturia.

Vierailija
54/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä oonko ainoa kellä tällaiset asiat ei tuota mitään tunteita? :D Siis sellaisia surullisia. Jos mä saisin keskenmenon, osaisin suhtautua siihen aika neutraalisti. Elämässä kokenut niin paljon vaikeuksia, että tuo kuulostaa pikkuiselta siihen nähden.

Raskausaika valmistaa tulevaan kiintymyssuhteeseen. Jos tuntee kokeneensa niin paljon kovia, että keskenmenokin on vain neutraali asia, kannattaa ehkä työstää kokemuksiaan terapiassa ennen kuin hankkii lapsia.

Vierailija
55/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokenut keskenmenoa, mutta minulla ei myöskään ole mitään syytä ilkkua Meghan Marklelle tai vähätellä hänen suruaan.

Minulla on ollut kolme ja ymmärrän täysin miltä hänestä tuntuu. Kiitos empaattisesta kommentistasi❤️

Vierailija
56/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytyspillerit kirjoitti:

Meg on myös leikannut jaloistaan vaivaisen luut onko ne nyt pojalla ??? Periytyykö . Abortti on keskeytys . Keskenmeno joko itsekseen ,sairauden,iän tai lääkkeillä tehty.

Archie tuskin käyttää korkkareita. 

Vierailija
57/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riipu.

Meghanin iän kertoo koulun vuosikirjat ja sisko. Meghanilta itseltään ei koskaan tule muuta kuin palturia.

Niin, ne kertovat ihan samaa kuin Meghan itse. Palstalla sen sijaan kerrotaan valheita.

Vierailija
58/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riipu.

Mikä se oikea ikä sitten on?

Vierailija
59/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tabu. Kaikesta ei vaan tarvitse puhua julkisesti. Olisi erittäin kummallista jos joku vaikka työpaikalla aamukahvilla sanoisi "Tuli muuten viikonloppuna keskenmeno". 

Vierailija
60/277 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tabu. Kaikesta ei vaan tarvitse puhua julkisesti. Olisi erittäin kummallista jos joku vaikka työpaikalla aamukahvilla sanoisi "Tuli muuten viikonloppuna keskenmeno". 

Minä voin ihan hyvin kuvitella, että työpaikalla aamukahvilla kertoisi, että oli edellisviikon sairauslomalla keskenmenon vuoksi. Yksi työkaveri näin tekikin, vuosia sitten.