Miten nainen voi olla kaveri miehen kanssa? Mistä tietää haluaako mies olla kaveri?
Olen tutustunut yhteen omanikäiseeni mieheen opiskelujen merkeissä, ja tämä mies on mielestäni oikein mukava. Haluaisin olla ihan kaveri tälle miehelle, en todellakaan haaveile suhteesta ja tuskin tämä mieskään. Jotenkin kumminkin tuntuu, että mies ehkä kuvittelee, että haluaisin seurustella, koska hän ei oma-aloitteisesti laita ikinä viestiä minulle, ikäänkuin hän haluaisi tällä viestiä, että ei ole kiinnostunut. Onhan sekin mahdollista, että hän ei haluisi olla edes kaverini, mutta meillä on kuitenkin ollut mielestäni hyviä ja hauskoja hetkiä sillon, kun ollaan nähty. Hän kumminkin aina vastaa nopeasti, jos olen laittanut viestiä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
kattilankansi007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolen kavereidenkin kanssa. En epäile toista naista lesboksi vaan tutustun ja ystävystyn.
Näin ne naiset kuvittelee.
Miehellä ei ole mitään motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa.
Miksi näitä hoetaan? Vähänkö masentava maailma, jos tämä olisi totta. Mutta aina tähän törmää, vähän väliä. Öh, öh, seksiä seksiä. Varmaan maailman miehistä on joku 10%, jotka eivät pystyisi ystävyyteen naisen kanssa, koska jokainen tissillinen on niin uhku ähky ihku, mutta ainakin haluaisin uskoa, että loput on normaalijärkisiä ihmisiä ja kykenee myös ihan pelkkään ystävyyteen. Ei kai nyt joka ikinen vastakkaisen sukupuolen edustaja näytä pelkältä panopuulta? Eihän? Pliis sanokaa, ettei se ole totta ainakaan kovin monen kohdalla. (Ja tunnen järkeviä miehiä, tiedän että kaikki eivät todellakaan näe jokaista naista kävelevänä pimppinä. Jostain ihmeen syystä tätä vaan hoetaan, että miehillä on vaan yksi asia päässä.)
No mitä iloa kuvittelet miehen saavan kaverisuhteesta naisen kanssa? Niillä ei ole samoja kiinnostuksenkohteita joten miksi olisivat missään tekemisissä? Enkä tarkoita työntekoa työpaikalla.
Millaisia kiinnostuksenkohteita miehillä sitten on? Entä naisilla?
Vierailija kirjoitti:
En itse usko eri sukupuolien pystyvän olemaan puhtaasti kavereita, ellei:
- ole tunnettu lapsesta lähtien. Aiemmin olikin kommentti, että lapsuuden yhdessä viettäneet kokevat toisen sisareksi, jonka vuoksi ystävyys pysyy platonisena.
- toinen (tai molemmat) eivät herätä seksuaalista mielenkiintoa "Yksi jätkistä" -nainen menee miehelle kaverina, koska ajatus seksistä tämän kanssa tuntuisi kuin olisi vaikka kaveri-Jussin kanssa.
Sanon näin, vaikka naisena minulla on muutama miespuolinen kaveri. Tosin tiedostan, että jos vihreää valoa väläyttäisin, niin kummallakaan ei olisi ongelmia hypätä pois friend zonelta.
Yksi jätkistä -kaveruus on turhauttavaa etenkin silloin, jos itse haluaisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
- ole tunnettu lapsesta lähtien. Aiemmin olikin kommentti, että lapsuuden yhdessä viettäneet kokevat toisen sisareksi, jonka vuoksi ystävyys pysyy platonisena.
- toinen (tai molemmat) eivät herätä seksuaalista mielenkiintoa "Yksi jätkistä" -nainen menee miehelle kaverina, koska ajatus seksistä tämän kanssa tuntuisi kuin olisi vaikka kaveri-Jussin kanssa.
Sanon näin, vaikka naisena minulla on muutama miespuolinen kaveri. Tosin tiedostan, että jos vihreää valoa väläyttäisin, niin kummallakaan ei olisi ongelmia hypätä pois friend zonelta.
Siis häh, eikö nyt ylipäätään kaveri ole sellainen josta ei ole seksuaalisesti kiinnostunut? Vai panetteko te kaikki kaikkia kavereitanne tuosta noin vaan? Itse en ole koskaan harrastanut seksiä ystävän kanssa koska mulle se kuuluu romanttisiin suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolen kavereidenkin kanssa. En epäile toista naista lesboksi vaan tutustun ja ystävystyn.
Miksei? Itse olen ollut huomaavinani että myös miehillä on ystäviä... Oma paras kaverini on mies ja olemme molemmat tahoillamme naimisissa ihan onnellisesti.
Koska sitä ei kiinnosta naisen jutut eikä seksiäkään olisi tarjolla - eli ei mitään motiivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on. Sellaisia kaverisuhteita on työapaikoilla paljonkin.
Kun esimerkiksi joku tiimi tekee intensiivisesti yhdessä töitä, niin syntyy tietynlainen kaverisuhde pakostakin, koska kaikki panostavat samaan asiaan ja puhaltavat yhteen hiileen, siihen että työ on aina ensiluokkaista.
Ei niissä ehdi ajetella mitään henkilökohtaisia tunteita tms. kun painetaan työtä täysillä. Ja tiimeissä on usein eri-ikäistä porukkaa ihan nuorista miehistä kohta eläkkeelle lähteviä naisia. Ei kaikkissa paikoissa ihmisillä ole jatkuvasti mielessä seksi tms.
Vertaatko työssä välttämätöntä kommunikointia siihen että vapaa-ajalla kiehnätään kahden kesken?
Jos miehelle on ok, että on vaan kaveri ja mies haluaa olla kaverina, ei sen kummempaa. Mulla on ollut paljon miespuolisia kavereita ja ystäviä. Seksi ei kuulu niihin suhteisiin eikä sitä sukupuolta mietitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestitteleekö miehet ylipäätään kavereilleen kauheasti?
Siis miespuolisillekaan
No siinä voi olla pitkiä taukoja eikä silti tulkita välien katkenneen kuten naiset päättelevät.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Suhtaudu ap tähän mieheen, kuin olisit hänen sisarensa. Niin voit olla kaverinsa. Älä ikinä kysy häneltä mitään hänen romansseistaan tms tunneasioista. Älä myöskään puhu vastaavista omistasi.
Kun hän huomaa viisautesi ja hyvän sydämesi, hän alkaa luottaa sinuun ja sille pohjalle voi rakentua elinikäinen ystävyys.
Sivusta kommentoin, että juuri sisaruksiltani nimenomaan kysyn romansseista ja tunneasioista. Ja he minulta. eri
kattilankansi007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä hoetaan? Vähänkö masentava maailma, jos tämä olisi totta. Mutta aina tähän törmää, vähän väliä. Öh, öh, seksiä seksiä. Varmaan maailman miehistä on joku 10%, jotka eivät pystyisi ystävyyteen naisen kanssa, koska jokainen tissillinen on niin uhku ähky ihku, mutta ainakin haluaisin uskoa, että loput on normaalijärkisiä ihmisiä ja kykenee myös ihan pelkkään ystävyyteen. Ei kai nyt joka ikinen vastakkaisen sukupuolen edustaja näytä pelkältä panopuulta? Eihän? Pliis sanokaa, ettei se ole totta ainakaan kovin monen kohdalla. (Ja tunnen järkeviä miehiä, tiedän että kaikki eivät todellakaan näe jokaista naista kävelevänä pimppinä. Jostain ihmeen syystä tätä vaan hoetaan, että miehillä on vaan yksi asia päässä.)
Miksi mies olisi kaveri jos jutut ei kiinnosta eikä seksiäkään tule? Viihdyttäisikö se naista pelkkänä hyväntekeväisyytenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisista ei ole miehille mitään hyötyä pelkkänä kaverina. joten miksi he haluaisivat naisen vain kaveriksi? en ole muuten koskaan edes kuullut moista. paitsi homoilta.
Mitä hyötyä miehelle on miehestä pelkkänä kaverina?
Yhteiset kiinnostuksen kohteet,toisin kuin naisten kanssa.