Miten nainen voi olla kaveri miehen kanssa? Mistä tietää haluaako mies olla kaveri?
Olen tutustunut yhteen omanikäiseeni mieheen opiskelujen merkeissä, ja tämä mies on mielestäni oikein mukava. Haluaisin olla ihan kaveri tälle miehelle, en todellakaan haaveile suhteesta ja tuskin tämä mieskään. Jotenkin kumminkin tuntuu, että mies ehkä kuvittelee, että haluaisin seurustella, koska hän ei oma-aloitteisesti laita ikinä viestiä minulle, ikäänkuin hän haluaisi tällä viestiä, että ei ole kiinnostunut. Onhan sekin mahdollista, että hän ei haluisi olla edes kaverini, mutta meillä on kuitenkin ollut mielestäni hyviä ja hauskoja hetkiä sillon, kun ollaan nähty. Hän kumminkin aina vastaa nopeasti, jos olen laittanut viestiä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolen kavereidenkin kanssa. En epäile toista naista lesboksi vaan tutustun ja ystävystyn.
Näin ne naiset kuvittelee.
Miehellä ei ole mitään motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa.
Näinhän se on. Pohjimmiltaan kaikki miehet halveksivat naisia, koska antautuvat pantavaksi.
Mikä seksissä on niin kamalaa, että nainen menee heti pilalle jos sitä harrastaa?
Kyse ei ole seksistä vaan penetraatiosta. Heteromies ei koskaa alistuisi toisen miehen penetroimaksi ja siksi halveksii naista, joka suostuu tähän.
Eli mielestäsi vastavuoroinen seksi miehen ja naisen välillä on mahdotonta (ainakin jos siihen liittyy penetraatio), sillä siinä on kyse aina jonkinlaisesta valta-asemasta ja siten sen penetroitavan alistamisesta? Toinen kysymys, millä tavalla nainen mielestäsi sitten voisi harrastaa seksiä niin, että siinä ei ole tätä valta-asetelmaa, onko sellainen seksi mahdollista vain toisen naisen kanssa?
Toki vastavuoroinen seksi on mahdollista. Monet ihmiset rakastavat koiriaankin niin paljon, että pitävät näitä perheenjäseninä. Selitin vain, miksi kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia.
Et ole vielä selittänyt mitään. Sanot, että kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia (koska seksi), mutta jollain konstilla vastavuoroinen ja naista kunnioittava seksi on kuitenkin mahdollista. Sano nyt miten? Se että vertaat naista johonkin koiraan ei vielä sano mitään.
Miehet arvostavat ja kunnioittavat kanssaihmisissään miehisiä hyveitä (virtus). Naiset eivät edusta näitä hyveitä, joten miehet eivät voi syvällä sisimmässään arvostaa tai kunnioittaa naisia. Ystävyys on mahdotonta sellaisen kanssa, jota ei voi arvostaa tai kunnioittaa.
Mielenkiintoista. Mitä ovat nämä miehiset hyveet? Ja leikitään nyt hetkisen, että mies sittenkin törmää naiseen jolta nämä hyveet löytyvät. Menettääkö tämä nainen siis miehen kunnioituksen jos kuitenkin suostuu seksiin? Ja jos menettää niin eikö se puolestaan tarkoita, että mies on tuomittu loppu elämänsä umpisurkeisiin suhteisiin?Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että mies ei voi olla seksuaalisessa suhteessa kuin naisen kanssa jota ei voi arvostaa ja kunnioittaa, mikä kuulostaa miehen kannalta aika huonolta asialta?
Kyllä, koska alistuminen vahvemman tahtoon ei ole miehinen hyve. Naista voi arvostaa kumppanina, mutta ei ystävänä. Nainen ei ole mies.
Seksuaalinen jännite syntyy miehen ja naisen erilaisuudesta. Naisen on tarkoituskin antautua miehelle ja miehen ottaa nainen. Miten näin perustavat asiat voivat olla ihmisiltä hukassa?
Kysyn koska en itse ole koskaan "alistunut" miehelle, olen siis itse seksuaaliseen dominointiin taipuvainen nainen. Ei nyt siis millään ruoska-linjalla liikuta, mutta minä olen nimenomaan se osapuoli, joka haluaa ja joka "ottaa", jos näin voi sanoa. En kyllä silti ajattele miestäni minään alistuvana lapasena, päin vastoin tuokuvailemasi ajatusketju kuulostaa hyvin vieraalta ja miesten kannalta myös hyvin surulliselta. Ilmankos suuri osa miehistä vaikuttaa suhteissa onnettomilta, vaikka saisivatkin sitä seksiä. Seksuaalinen jännite kuitenkin aikanaan katoaa, ja tuollaiselle miehelle ei loppupeleissä jää käteen mitään mutta kuin nainen jota mies halveksii.
Niin. Kuvailit juuri suomalaisen parisuhteen kaaren. Miksi luulet, että keski-ikäiset miehet vihaavat vaimojaan?
Eikö tässä tapauksessa mielestäsi miesten kannattaisi tarkastella omia ajatusrakennelmia, ja niiden järkevyyttä? Se että ajattelee vain niitä miehisiä hyveitä arvostettavina ominaisuuksina, lopulta vahingoittaa eniten miehiä itseään, kuten itsekin kommentoit. Kun suhtautuu kanssaihmisiin uteliaisuudella ja pyrkii näkemään myös muiden näkökulman, niin voi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä kuin niitä jotka kuuluvat siihen omaan viiteryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö miehet siis kunnioita vaimojaan/tyttöystäviäänkään, jos nämä kerran "antautuvat pantaviksi" eivätkä edusta "miehisiä hyveitä"?
Eivät. Nainen saa kunnioitusta vain, jos synnyttää pojan.
Oletko tosissasi? Mistä näin ajattelevat miehet tunnistaa ja, miten heitä voi välttää?
Kaikki miehet ajattelevat niin, mutta kaikki miehet eivät tunnusta sitä.
Gainsbourgin mukaan fyysinen rakkaussuhde miehen ja naisen välillä ei ole mahdollista
- Je T'aime,... (rakastan sinua,...)
- Moi Non Plus (En minäkään sinua)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolen kavereidenkin kanssa. En epäile toista naista lesboksi vaan tutustun ja ystävystyn.
Näinhän se on. Pohjimmiltaan kaikki miehet halveksivat naisia, koska antautuvat pantavaksi.
Mikä seksissä on niin kamalaa, että nainen menee heti pilalle jos sitä harrastaa?
Kyse ei ole seksistä vaan penetraatiosta. Heteromies ei koskaa alistuisi toisen miehen penetroimaksi ja siksi halveksii naista, joka suostuu tähän.
Eli mielestäsi vastavuoroinen seksi miehen ja naisen välillä on mahdotonta (ainakin jos siihen liittyy penetraatio), sillä siinä on kyse aina jonkinlaisesta valta-asemasta ja siten sen penetroitavan alistamisesta? Toinen kysymys, millä tavalla nainen mielestäsi sitten voisi harrastaa seksiä niin, että siinä ei ole tätä valta-asetelmaa, onko sellainen seksi mahdollista vain toisen naisen kanssa?
Toki vastavuoroinen seksi on mahdollista. Monet ihmiset rakastavat koiriaankin niin paljon, että pitävät näitä perheenjäseninä. Selitin vain, miksi kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia.
Et ole vielä selittänyt mitään. Sanot, että kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia (koska seksi), mutta jollain konstilla vastavuoroinen ja naista kunnioittava seksi on kuitenkin mahdollista. Sano nyt miten? Se että vertaat naista johonkin koiraan ei vielä sano mitään.
Miehet arvostavat ja kunnioittavat kanssaihmisissään miehisiä hyveitä (virtus). Naiset eivät edusta näitä hyveitä, joten miehet eivät voi syvällä sisimmässään arvostaa tai kunnioittaa naisia. Ystävyys on mahdotonta sellaisen kanssa, jota ei voi arvostaa tai kunnioittaa.
Mielenkiintoista. Mitä ovat nämä miehiset hyveet? Ja leikitään nyt hetkisen, että mies sittenkin törmää naiseen jolta nämä hyveet löytyvät. Menettääkö tämä nainen siis miehen kunnioituksen jos kuitenkin suostuu seksiin? Ja jos menettää niin eikö se puolestaan tarkoita, että mies on tuomittu loppu elämänsä umpisurkeisiin suhteisiin?Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että mies ei voi olla seksuaalisessa suhteessa kuin naisen kanssa jota ei voi arvostaa ja kunnioittaa, mikä kuulostaa miehen kannalta aika huonolta asialta?
Kyllä, koska alistuminen vahvemman tahtoon ei ole miehinen hyve. Naista voi arvostaa kumppanina, mutta ei ystävänä. Nainen ei ole mies.
Seksuaalinen jännite syntyy miehen ja naisen erilaisuudesta. Naisen on tarkoituskin antautua miehelle ja miehen ottaa nainen. Miten näin perustavat asiat voivat olla ihmisiltä hukassa?
Kysyn koska en itse ole koskaan "alistunut" miehelle, olen siis itse seksuaaliseen dominointiin taipuvainen nainen. Ei nyt siis millään ruoska-linjalla liikuta, mutta minä olen nimenomaan se osapuoli, joka haluaa ja joka "ottaa", jos näin voi sanoa. En kyllä silti ajattele miestäni minään alistuvana lapasena, päin vastoin tuokuvailemasi ajatusketju kuulostaa hyvin vieraalta ja miesten kannalta myös hyvin surulliselta. Ilmankos suuri osa miehistä vaikuttaa suhteissa onnettomilta, vaikka saisivatkin sitä seksiä. Seksuaalinen jännite kuitenkin aikanaan katoaa, ja tuollaiselle miehelle ei loppupeleissä jää käteen mitään mutta kuin nainen jota mies halveksii.
Niin. Kuvailit juuri suomalaisen parisuhteen kaaren. Miksi luulet, että keski-ikäiset miehet vihaavat vaimojaan?
Eikö tässä tapauksessa mielestäsi miesten kannattaisi tarkastella omia ajatusrakennelmia, ja niiden järkevyyttä? Se että ajattelee vain niitä miehisiä hyveitä arvostettavina ominaisuuksina, lopulta vahingoittaa eniten miehiä itseään, kuten itsekin kommentoit. Kun suhtautuu kanssaihmisiin uteliaisuudella ja pyrkii näkemään myös muiden näkökulman, niin voi oppia arvostamaan muitakin ihmisiä kuin niitä jotka kuuluvat siihen omaan viiteryhmään.
Toki. Mutta miehet eivät ole naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisista ei ole miehille mitään hyötyä pelkkänä kaverina. joten miksi he haluaisivat naisen vain kaveriksi? en ole muuten koskaan edes kuullut moista. paitsi homoilta.
Mitä hyötyä miehelle on miehestä pelkkänä kaverina?
Aito, pyyteetön, toverillinen rakkaus on mahdollista vain kahden heteroseksuaalin miehen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ai tosiaanko täällä ollaan sitä mieltä, että mies ei voi haluta olla naisen ystävä ihan vaan muuten vaan?
Minulla on netissä pari hyvää naispuolista ystävää. Tosin en ole heitä koskaan livenä nähnyt, mutta on juteltu kaikenmaailman jutuista, ongelmista, huolista ja deittitärpeistä. He ovat ainakin minun mielessäni jo niin vahvasti siellä kaveripuolella, etten ainakaan usko koskaan kokevani heihin minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa, ovat kuin siskoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla miehen kanssa hyvä kaveri.
Näinhän on töissä mies työkavereiden kanssa.
Etenkin jos on pakko tehdä läheistä yhteistyötä duunissa.
Voidaan käydä jopa oluella pikaisesti rankan työpäivän jälkeen.
Minulla on tälläinen miespuolinen työkaveri
Meillä ei ole mitään ns. tunnesidettä välillämme, ei mitään seksuaalissävytteistä tms.
Vain vaativa työ samojen asioiden parissa, jolloin joskus työpäivän käväistään oluella tms. ja jutellaan siellä päivän työasioista ja kulloisestakin ajakohtaisesta keissistä.
Eikä voisikaan olla. Mies on kolmekymppinen naimissa oleva perheenisä, ja minä yli viiskymmen vuotias naimissa oleva, erittäin kokenut työntekijä, eikä välillämme ole mitään vetovoimaa toisiimme, muuta kuin vankka kiinnostus ja ammattitaito työhömme.
Minulla on aina ollut miespuolisia ystäviä. Heidän kanssaan tehdään samoja juttuja kuin naispuolistenkin ystävien kanssa eli käydään leffassa, kahvilla, vaihdetaan kuulumisia, muistetaan merkki- ja juhlapäivinä jne. Yksi miespuolisista ystävistäni on niin läheinen, että toivon, että jos joskus löydän puolison ja menen naimisiin niin ystäväni suostuisi minulle morsiamen bestmaniksi.
Jotenkin ihan hassu ajatus, että pitää pohtia, että voiko ihmisten kanssa olla normaalisti ja tehdä normaaleja asioita ilman seksuaalista jännitettä. Mutta ehkä ero on siinä, että minulle toinen on aina ensisijaisesti ihminen, sitten mies ja tuskin koskaan sinkkuudesta huolimatta mikään potenttiaalinen kumppaniehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki. Mutta miehet eivät ole naisia.
Tuo ei oikeastaan ollut vastaus. Monet miehet tuohon nimittäin kykenevät, siihen ei todellakaan vaadita mitään hormonihoitoja tai edes feministisen kirjallisuuden lukemista.
Vierailija kirjoitti:
naisista ei ole miehille mitään hyötyä pelkkänä kaverina. joten miksi he haluaisivat naisen vain kaveriksi? en ole muuten koskaan edes kuullut moista. paitsi homoilta.
Jaa, kyllä minä aika useinkin kaipaan asioihin mielipidettä sieltä naisellisemmasta vinkkelistä ja naisten kanssa on usein helpompi jutella aremmistakin asioista, ihan vaan kaverina.
Oon miettinyt tätä samaa. Oon viestitellyt yhen miehen kanssa, johon tutustuin netissä. Ihan hauska tyyppi, mut ei yhtään mun tyyppinen, selvä pelimies. Ite oon tämmönen syvällinen haaveilija. Oon silti jutellut, kun hän ottaa yhteyttä, koska oon niin yksinäinen. Muuten kivat keskustelut, mutta ärsyttää vaan välillä seksuaalissävytteiset viestit. En oikein reagoi niihin. Voisin olla kaveri, mutta sitä tuskin kauaa kiinnostaa mun turhat höpinät, jos en reagoi sen flirttiviesteihin. En tiedä, mitä se haluaa. Asutaankin niin kaukana, ettei tapaaminen olis mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tätä samaa. Oon viestitellyt yhen miehen kanssa, johon tutustuin netissä. Ihan hauska tyyppi, mut ei yhtään mun tyyppinen, selvä pelimies. Ite oon tämmönen syvällinen haaveilija. Oon silti jutellut, kun hän ottaa yhteyttä, koska oon niin yksinäinen. Muuten kivat keskustelut, mutta ärsyttää vaan välillä seksuaalissävytteiset viestit. En oikein reagoi niihin. Voisin olla kaveri, mutta sitä tuskin kauaa kiinnostaa mun turhat höpinät, jos en reagoi sen flirttiviesteihin. En tiedä, mitä se haluaa. Asutaankin niin kaukana, ettei tapaaminen olis mahdollista.
Vähän samansuuntainen juttu itsellä menossa yhden naisen kanssa. Itse haluaisin jotenkin pitää kaverilinjalla vähintäänkin kunnes/jos tavataan, mutta toinen haluaa vetää enemmän seksisuuntaan. Myös ajattelen, että hänen kiinnostus loppuu ellen reagoi flirtteihin samalla tapaa. Välimatkaa myös vähän ehkä liikaa, en tiedä. Ääähh.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten rumilla ja /tai lihavilla naisilla ei ole miehiä ystävinä? Miksi miehiä kiinnostaa vain kauniiden/tavallisten naisten "ystävyys"? Tämän olen huomannut.
Itse rumana sekä lihavana on ollut miehiä kavereina. Tähän tosin pätee se, että ne miehetkin näkevät minut vain kaverina ja heidän silmissä olen täysin seksuaaliton olento, "yksi jätkistä". En ole edes nainen heidän silmissään.
Huomannut kyllä, että kauniisiin ystäviini "kaveri"miehet on milloin ihastunut ja milloin vihastunut kun nainen antanut "vääriä signaaleja" kun luulleet tätä ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Heteromies ei voi olla naisen kaveri. Tai voi, mutta kaveruus ei ole sellaista, kuin nainen kuvittelee.
Eli miehet eivät ole kykeneväisiä normaaleihin tunteisiin?
En todellakaan tiedä miten miehiltä saisi jotain muuta kuin kaveruutta. Sama kuvio on toistunut jo useasti: tapaan kiva miehen, meillä on hyvät keskustelut ja tunnemme jonkinlaista yhteyttä, alamme viestitellä, soitella ja tavata. Myös mies ottaa aktiivisesti yhteyttä, kertoo elämästään ja ehdottaa tapaamisia.
Minä ihastun koska mies on kiva ja kuulemmahan tällainen käytös on varma merkki vähintään seksuaalisesta, ehkä jopa romanttisesta kiinnostuksesta - koska heteromiehethän eivät ole naisten kanssa kavereita. Josnus ilmassa on myös flirttiä, ulkonäköni kehumista tms.
Jossain vaiheessa rohkaistun kertomaan että mua kiinnostaisi jokin muukin - jolloin mies KAUHISTUU koska mehän olemme YSTÄVIÄ. Että kerrankin löysin ihanan ystävänaisen ja nyt sitten pilaat tämän tunteilla.
En ole ruma tai jotenkin omituinen tai sellainen jota ei voisi haluta. En siis ymmärrä. Tämä on tapahtunut jo niin monta kertaa ihan kaikenikäisten, -kokoisten ja - näköisten miesten kanssa ettei voi olla sattumaakaan. Mutta miten tästä kierteestä voi päästä pois?
Mutta siis mistä voin nyt tietää haluaako mies olla kanssani missään tekemisissä vai lopetanko koko yhteydenpidon? En halua kuitenkin vaikuttaa rasittavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä samat miehet jotka ovat niin miehisiä, eivätkä tarvitse naisilta mitään muuta kuin seksiä, eivät sitten kuitenkaan osaa ottaa eroa vaan itkeskelevät ja vihaavat vaimojaan? Huutista.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis mistä voin nyt tietää haluaako mies olla kanssani missään tekemisissä vai lopetanko koko yhteydenpidon? En halua kuitenkin vaikuttaa rasittavalta.
Mikset voi jatkaa samalla linjalla? Ole vain varovainen tosiaan flirtin yms kanssa jos et halua antaa väärää kuvaa.
kattilankansi007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä hoetaan? Vähänkö masentava maailma, jos tämä olisi totta. Mutta aina tähän törmää, vähän väliä. Öh, öh, seksiä seksiä. Varmaan maailman miehistä on joku 10%, jotka eivät pystyisi ystävyyteen naisen kanssa, koska jokainen tissillinen on niin uhku ähky ihku, mutta ainakin haluaisin uskoa, että loput on normaalijärkisiä ihmisiä ja kykenee myös ihan pelkkään ystävyyteen. Ei kai nyt joka ikinen vastakkaisen sukupuolen edustaja näytä pelkältä panopuulta? Eihän? Pliis sanokaa, ettei se ole totta ainakaan kovin monen kohdalla. (Ja tunnen järkeviä miehiä, tiedän että kaikki eivät todellakaan näe jokaista naista kävelevänä pimppinä. Jostain ihmeen syystä tätä vaan hoetaan, että miehillä on vaan yksi asia päässä.)
No mitä iloa kuvittelet miehen saavan kaverisuhteesta naisen kanssa? Niillä ei ole samoja kiinnostuksenkohteita joten miksi olisivat missään tekemisissä? Enkä tarkoita työntekoa työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten rumilla ja /tai lihavilla naisilla ei ole miehiä ystävinä? Miksi miehiä kiinnostaa vain kauniiden/tavallisten naisten "ystävyys"? Tämän olen huomannut.
Tähän minäkin haluaisin vastauksen.
t. ruma nainen
Mitä hyötyä miehelle on miehestä pelkkänä kaverina?