Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nainen voi olla kaveri miehen kanssa? Mistä tietää haluaako mies olla kaveri?

Vierailija
25.11.2020 |

Olen tutustunut yhteen omanikäiseeni mieheen opiskelujen merkeissä, ja tämä mies on mielestäni oikein mukava. Haluaisin olla ihan kaveri tälle miehelle, en todellakaan haaveile suhteesta ja tuskin tämä mieskään. Jotenkin kumminkin tuntuu, että mies ehkä kuvittelee, että haluaisin seurustella, koska hän ei oma-aloitteisesti laita ikinä viestiä minulle, ikäänkuin hän haluaisi tällä viestiä, että ei ole kiinnostunut. Onhan sekin mahdollista, että hän ei haluisi olla edes kaverini, mutta meillä on kuitenkin ollut mielestäni hyviä ja hauskoja hetkiä sillon, kun ollaan nähty. Hän kumminkin aina vastaa nopeasti, jos olen laittanut viestiä.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minun mielestänne tulisi sitten toimia tuon kyseisen miehen kanssa? -Ap

Vierailija
42/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolen kavereidenkin kanssa. En epäile toista naista lesboksi vaan tutustun ja ystävystyn.

Näin ne naiset kuvittelee.

Miehellä ei ole mitään motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa.

Näinhän se on. Pohjimmiltaan kaikki miehet halveksivat naisia, koska antautuvat pantavaksi.

Mikä seksissä on niin kamalaa, että nainen menee heti pilalle jos sitä harrastaa?

Kyse ei ole seksistä vaan penetraatiosta. Heteromies ei koskaa alistuisi toisen miehen penetroimaksi ja siksi halveksii naista, joka suostuu tähän.

Eli mielestäsi vastavuoroinen seksi miehen ja naisen välillä on mahdotonta (ainakin jos siihen liittyy penetraatio), sillä siinä on kyse aina jonkinlaisesta valta-asemasta ja siten sen penetroitavan alistamisesta? Toinen kysymys, millä tavalla nainen mielestäsi sitten voisi harrastaa seksiä niin, että siinä ei ole tätä valta-asetelmaa, onko sellainen seksi mahdollista vain toisen naisen kanssa?

Toki vastavuoroinen seksi on mahdollista. Monet ihmiset rakastavat koiriaankin niin paljon, että pitävät näitä perheenjäseninä. Selitin vain, miksi kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia.

Et ole vielä selittänyt mitään. Sanot, että kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia (koska seksi), mutta jollain konstilla vastavuoroinen ja naista kunnioittava seksi on kuitenkin mahdollista. Sano nyt miten? Se että vertaat naista johonkin koiraan ei vielä sano mitään.

Miehet arvostavat ja kunnioittavat kanssaihmisissään miehisiä hyveitä (virtus). Naiset eivät edusta näitä hyveitä, joten miehet eivät voi syvällä sisimmässään arvostaa tai kunnioittaa naisia. Ystävyys on mahdotonta sellaisen kanssa, jota ei voi arvostaa tai kunnioittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet viestittelee, mutta he laittavat vain järkeviä tekstareita. Kuten "OK. Selvä. Näin teemme"!

Vierailija
44/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten rumilla ja /tai lihavilla naisilla ei ole miehiä ystävinä? Miksi miehiä kiinnostaa vain kauniiden/tavallisten naisten "ystävyys"? Tämän olen huomannut.

Aika paha kysymys.

Samasta syystä kun kauniitkaan naiset ei helpolla ota lihavia ja rumia miehiä kavereikseen, pelkäävät että alkavat pian kiinnostumaan romanttisesti. Kuten siinä tuppaa monesti käymäänkin.

Vierailija
45/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehestä ei koskaan voi tietää haluaako hän enemmän. Minulla on kokemusta siitä, että olen ystävällinen miehelle, jonka kanssa tulee hyvin toimeen, mutta sitten hieman myöhemmin hän alkaakin ehdotella jotain. Miehet ovat petollisia.

N23

Samahan se pätee naisiinkin. Itse olin alkuun kaverimielellä, mutta nainen alkoikin haluamaan enemmän.

Vierailija
46/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin oman sukupuolen kavereidenkin kanssa. En epäile toista naista lesboksi vaan tutustun ja ystävystyn.

Näinhän se on. Pohjimmiltaan kaikki miehet halveksivat naisia, koska antautuvat pantavaksi.

Mikä seksissä on niin kamalaa, että nainen menee heti pilalle jos sitä harrastaa?

Kyse ei ole seksistä vaan penetraatiosta. Heteromies ei koskaa alistuisi toisen miehen penetroimaksi ja siksi halveksii naista, joka suostuu tähän.

Eli mielestäsi vastavuoroinen seksi miehen ja naisen välillä on mahdotonta (ainakin jos siihen liittyy penetraatio), sillä siinä on kyse aina jonkinlaisesta valta-asemasta ja siten sen penetroitavan alistamisesta? Toinen kysymys, millä tavalla nainen mielestäsi sitten voisi harrastaa seksiä niin, että siinä ei ole tätä valta-asetelmaa, onko sellainen seksi mahdollista vain toisen naisen kanssa?

Toki vastavuoroinen seksi on mahdollista. Monet ihmiset rakastavat koiriaankin niin paljon, että pitävät näitä perheenjäseninä. Selitin vain, miksi kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia.

Et ole vielä selittänyt mitään. Sanot, että kaikki miehet pohjimmiltaan halveksivat naisia (koska seksi), mutta jollain konstilla vastavuoroinen ja naista kunnioittava seksi on kuitenkin mahdollista. Sano nyt miten? Se että vertaat naista johonkin koiraan ei vielä sano mitään.

Miehet arvostavat ja kunnioittavat kanssaihmisissään miehisiä hyveitä (virtus). Naiset eivät edusta näitä hyveitä, joten miehet eivät voi syvällä sisimmässään arvostaa tai kunnioittaa naisia. Ystävyys on mahdotonta sellaisen kanssa, jota ei voi arvostaa tai kunnioittaa.

Mielenkiintoista. Mitä ovat nämä miehiset hyveet? Ja leikitään nyt hetkisen, että mies sittenkin törmää naiseen jolta nämä hyveet löytyvät. Menettääkö tämä nainen siis miehen kunnioituksen jos kuitenkin suostuu seksiin? Ja jos menettää niin eikö se puolestaan tarkoita, että mies on tuomittu loppu elämänsä umpisurkeisiin suhteisiin?Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että mies ei voi olla seksuaalisessa suhteessa kuin naisen kanssa jota ei voi arvostaa ja kunnioittaa, mikä kuulostaa miehen kannalta aika huonolta asialta?

Vierailija
47/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystävä on mies. Ollaan 43 vuotiaita ja tunnettu ja 40 vuotta. Hän on minun lapsen kummi ja minä hänen lapsen. Meillä ei ole koskaan ollut yhtään mitään. Kun nähdään, niin halataan ja välillä suukko poskelle samalla kun halaa. Se on ihan normaalia. Molemmat ollaan aikoinaan erottu ja molemmat ollaan tuettu toisiamme, kun erottu. On meiltä kysytty eikö teillä oikeasti ole koskaan ollut mitään tai miksi nyt ei voisi olla. Tuntuu vähän oudolta, kun ihmiset ympärillä ei tunnu ymmärtävän, että olemme ystäviä. Hän on ainoa ihminen, johon luotan 100%. Hän on ainoa mies josta yksikään seurustelukumppani ja ex aviomies ei ole ollut mitenkään mustasukkainen. Ex-mies sanoi, että teillä on hieno ystävyyssuhde ja haluaisi itsekin samanlaisen.

Kyllä mies ja nainen voi olla kavereita/ystäviä ilman mitään muuta.

48/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu ap tähän mieheen, kuin olisit hänen sisarensa. Niin voit olla kaverinsa. Älä ikinä kysy häneltä mitään hänen romansseistaan tms tunneasioista. Älä myöskään puhu vastaavista omistasi.

Kun hän huomaa viisautesi ja hyvän sydämesi, hän alkaa luottaa sinuun ja sille pohjalle voi rakentua elinikäinen ystävyys.

Vierailija
49/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten rumilla ja /tai lihavilla naisilla ei ole miehiä ystävinä? Miksi miehiä kiinnostaa vain kauniiden/tavallisten naisten "ystävyys"? Tämän olen huomannut.

Aika paha kysymys.

Samasta syystä kun kauniitkaan naiset ei helpolla ota lihavia ja rumia miehiä kavereikseen, pelkäävät että alkavat pian kiinnostumaan romanttisesti. Kuten siinä tuppaa monesti käymäänkin.

Taidan olla tähän väitteeseen poikkeus. Yksi kaunotar on minut kelpuuttanut lenkkikaveriksi, vaikka tietää minun ihastuneen häneen. Juu, kai minä enemmänkin hänen puoleltaan haluaisin, mutta hän on niin hyvää seuraa, etten halua kaverikorttia polttaakaan.

Vierailija
50/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mitä ovat nämä miehiset hyveet? Ja leikitään nyt hetkisen, että mies sittenkin törmää naiseen jolta nämä hyveet löytyvät. Menettääkö tämä nainen siis miehen kunnioituksen jos kuitenkin suostuu seksiin? Ja jos menettää niin eikö se puolestaan tarkoita, että mies on tuomittu loppu elämänsä umpisurkeisiin suhteisiin?Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että mies ei voi olla seksuaalisessa suhteessa kuin naisen kanssa jota ei voi arvostaa ja kunnioittaa, mikä kuulostaa miehen kannalta aika huonolta asialta?

Kyllä, koska alistuminen vahvemman tahtoon ei ole miehinen hyve. Naista voi arvostaa kumppanina, mutta ei ystävänä. Nainen ei ole mies.

Seksuaalinen jännite syntyy miehen ja naisen erilaisuudesta. Naisen on tarkoituskin antautua miehelle ja miehen ottaa nainen. Miten näin perustavat asiat voivat olla ihmisiltä hukassa?

Vierailija
51/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä hoetaan? Vähänkö masentava maailma, jos tämä olisi totta. Mutta aina tähän törmää, vähän väliä. Öh, öh, seksiä seksiä. Varmaan maailman miehistä on joku 10%, jotka eivät pystyisi ystävyyteen naisen kanssa, koska jokainen tissillinen on niin uhku ähky ihku, mutta ainakin haluaisin uskoa, että loput on normaalijärkisiä ihmisiä ja kykenee myös ihan pelkkään ystävyyteen. Ei kai nyt joka ikinen vastakkaisen sukupuolen edustaja näytä pelkältä panopuulta? Eihän? Pliis sanokaa, ettei se ole totta ainakaan kovin monen kohdalla. (Ja tunnen järkeviä miehiä, tiedän että kaikki eivät todellakaan näe jokaista naista kävelevänä pimppinä. Jostain ihmeen syystä tätä vaan hoetaan, että miehillä on vaan yksi asia päässä.)

Vierailija
52/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paras ystävä on mies. Ollaan 43 vuotiaita ja tunnettu ja 40 vuotta. Hän on minun lapsen kummi ja minä hänen lapsen. Meillä ei ole koskaan ollut yhtään mitään. Kun nähdään, niin halataan ja välillä suukko poskelle samalla kun halaa. Se on ihan normaalia. Molemmat ollaan aikoinaan erottu ja molemmat ollaan tuettu toisiamme, kun erottu. On meiltä kysytty eikö teillä oikeasti ole koskaan ollut mitään tai miksi nyt ei voisi olla. Tuntuu vähän oudolta, kun ihmiset ympärillä ei tunnu ymmärtävän, että olemme ystäviä. Hän on ainoa ihminen, johon luotan 100%. Hän on ainoa mies josta yksikään seurustelukumppani ja ex aviomies ei ole ollut mitenkään mustasukkainen. Ex-mies sanoi, että teillä on hieno ystävyyssuhde ja haluaisi itsekin samanlaisen.

Myöskään kibbutseissa kasvaneet miehet ja naiset eivät ole toisistaan kiinnostuneita. Ks. Westermarkin efekti.

Vierailija
53/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on muuten ollut jotain tutkimuksiakin. Jos eri sukupuolta edustavat lapset ovat tunteneet toisensa ihan pikkulapsesta, on suhde usein sisarellinen ja voi olla melkeinpä mahdotonta tällaisessa tapauksessa yrittää nähdä se toinen osapuoli seksuaalisesti. Jossain juutalaisyheisössä nimittäin oli tapa kasvattaa tulevat puolisot yhdessä ihan lapsista saakka, koska sen ajateltiin edistävän pariskunnan yhteisymmärrystä ja auttavan heitä kasvamaan yhteen. Lopputulos oli kuitenkin täysin päinvastainen. Avioerot olivat tässä yhteisössä poikkeuksellisen korkeita, nähtävästi juurikin sen vuoksi, että toista osapuolta oli mahdotonta olla ajattelematta "sisaruksena", vaikka biologista sukulaisuutta ei ollutkaan.

Vierailija
54/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisista ei ole miehille mitään hyötyä  pelkkänä kaverina.  joten miksi he haluaisivat naisen vain kaveriksi?  en ole muuten koskaan edes kuullut  moista.  paitsi homoilta.

Vierailija
55/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska alistuminen vahvemman tahtoon ei ole miehinen hyve. Naista voi arvostaa kumppanina, mutta ei ystävänä. Nainen ei ole mies.

Seksuaalinen jännite syntyy miehen ja naisen erilaisuudesta. Naisen on tarkoituskin antautua miehelle ja miehen ottaa nainen. Miten näin perustavat asiat voivat olla ihmisiltä hukassa?

Kysyn koska en itse ole koskaan "alistunut" miehelle, olen siis itse seksuaaliseen dominointiin taipuvainen nainen. Ei nyt siis millään ruoska-linjalla liikuta, mutta minä olen nimenomaan se osapuoli, joka haluaa ja joka "ottaa", jos näin voi sanoa. En kyllä silti ajattele miestäni minään alistuvana lapasena, päin vastoin tuokuvailemasi ajatusketju kuulostaa hyvin vieraalta ja miesten kannalta myös hyvin surulliselta. Ilmankos suuri osa miehistä vaikuttaa suhteissa onnettomilta, vaikka saisivatkin sitä seksiä. Seksuaalinen jännite kuitenkin aikanaan katoaa, ja tuollaiselle miehelle ei loppupeleissä jää käteen mitään mutta kuin nainen jota mies halveksii.

Vierailija
56/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö miehet siis kunnioita vaimojaan/tyttöystäviäänkään, jos nämä kerran "antautuvat pantaviksi" eivätkä edusta "miehisiä hyveitä"?

Vierailija
57/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn koska en itse ole koskaan "alistunut" miehelle, olen siis itse seksuaaliseen dominointiin taipuvainen nainen. Ei nyt siis millään ruoska-linjalla liikuta, mutta minä olen nimenomaan se osapuoli, joka haluaa ja joka "ottaa", jos näin voi sanoa. En kyllä silti ajattele miestäni minään alistuvana lapasena, päin vastoin tuokuvailemasi ajatusketju kuulostaa hyvin vieraalta ja miesten kannalta myös hyvin surulliselta. Ilmankos suuri osa miehistä vaikuttaa suhteissa onnettomilta, vaikka saisivatkin sitä seksiä. Seksuaalinen jännite kuitenkin aikanaan katoaa, ja tuollaiselle miehelle ei loppupeleissä jää käteen mitään mutta kuin nainen jota mies halveksii.

Niin. Kuvailit juuri suomalaisen parisuhteen kaaren. Miksi luulet, että keski-ikäiset miehet vihaavat vaimojaan?

Vierailija
58/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö miehet siis kunnioita vaimojaan/tyttöystäviäänkään, jos nämä kerran "antautuvat pantaviksi" eivätkä edusta "miehisiä hyveitä"?

Eivät. Nainen saa kunnioitusta vain, jos synnyttää pojan.

Vierailija
59/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Nainen saa kunnioitusta vain, jos synnyttää pojan.

Oletko tosissasi? Mistä näin ajattelevat miehet tunnistaa ja, miten heitä voi välttää?

Vierailija
60/91 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heteromies ei voi olla naisen kaveri. Tai voi, mutta kaveruus ei ole sellaista, kuin nainen kuvittelee.

Heteromies on valmis panemaan naiskaveria jos tilaisuus tarjoutuu. Naiset jostain syystä eivät ymmärrä kaveruutta miesten ja naisten kesken noin. Ovat ahdasmielisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi