Miksi olet köyhä?
Mistä syystä rahasi eivät riitä elättämään itseäsi tai perhettäsi?
Työttömyys? Kuinka kauan työskentelit ennen työttömäksi jämistä?
Sairaus?
Laiskuus?
Avioeroa en pidä syynä, koska se mahdollisuus olisi pitänyt ottaa huomioon jo aikaisemmin ja suunnitella talous sen mukaan.
Kommentit (55)
Köyhä koska opiskelen ja rahana saan työmarkkinatukea plus kannustuslisää 190€/kk eli nettona tulee yht. n. 860€. Päivät ovat täysiä, melkein yhtä täydet kun jos olisin kokopäivätöissä. Tosin parempi näin kun Kelan opintotuen opiskelijana jolloin tipahtaisi vain parisataa opintorahaa ja muu olisi sitten opintolainaa.
Odotan innolla töihin pääsyä ja säännöllisen palkan tipahtamista tilille. Odotettavissa on n. 3000€ bruttopalkka opiskelujen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:47"]
Itsetunto
Juhani Wiio kertoo itsetunnon merkityksestä omassa elämässään.
http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunne_itsesi/itsetunto
Hyvä itsetunto tarkoittaa myönteistä realismia omista mahdollisuuksista ja rajoitteista. Se ei tarkoita itsensä näkemistä yltiöpositiivisessa valossa, tai itsensä korottamista muiden yläpuolelle. Se on myönteinen, mutta samalla totuudenmukainen arvio itsestä. Terve itsetunto kehittyy lapsuudessa ja nuoruudessa, myönteisten kasvukokemusten avulla. Myöhemminkin itsetuntoa voi vahvistaa, ja itsetunto on usein erilainen eri elämän vaiheissa.
Hyvän itsetunnon tunnusmerkkejä ovat:
-tunne, että on hyvä monissa asioissa
-luottamus itseen
-itsensä arvostaminen
-omien ominaisuuksiensa perustavaa arvostamista
-oman elämän kokemista ainutkertaisena ja tärkeänä
-kyky arvostaa muita
-sosiaalinen joustavuus ja sopeutuvuus
-itsenäisyys oman elämän hallinnassa
-riippumattomuus toisten mielipiteistä
-kyky sietää epäonnistumisia ja pettymyksiä.
[/quote]
Työttömänä on näköjään aikaa ja intia panostaa näihin vastauksiin täällä. 4 vastaustako sä putkeen naputtelit? Selväks tuli. Olet köyhä ja syytät siitä muita. Pahimpia ollaan me jotka elätämme itsemme!
[/quote]
Mitä ajatuksia Talouden madonluvut dokumentti herätti sinussa?
ps. viimeksi kun tarkistin en ole työtön, mutta äärettömän turhautunut ihmisten musta valkoiseen ajatteluun.. *palmface*
Mistä syystä rahasi eivät riitä elättämään itseäsi tai perhettäsi?
- Kela ei valitettavasti kauhean ruhtinaallisesti opiskelijaa kohtele
Työttömyys? Kuinka kauan työskentelit ennen työttömäksi jämistä?
- Olen opiskelijaaaaa
Sairaus?
- En oo tervettä päivää nähnytkään
Laiskuus?
- Nyt laiskottaa, jalat pöydällä loikoilen juoden limua.
Miehen masennuksen nopea paheneminen kahdessa vuodessa. Tulot tippuivat ja tippuivat, nyt on työtön kun työpaikka meni alta (ei masennuksen vaan kaikennäkösten fyysisten (kuviteltujen...?) sairauksien vuoksi). Vitkuttelee papereiden kanssa, kaikki maksut aina myöhässä. Helmikuussa ei sillä ollut tuloja lainkaan. Oli pakko mennän sossun luukulle mutta tiedossa olevat lomarahat estivät että saatiin avustusta. Nyt eletään minun pienellä palkalla ja niillä lomarahoilla. Kesäloma kotona... :(
Olen opiskelija, enkä käy tällä hetkellä töissä. Kesällä onneksi alkaa työt, saa edes vähän paremmin rahaa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:20"]
Viime kädessä sairaus. Hullua kyllä, syy siihen miksi olen pudonnut sosiaaliturvan ulkopuolelle on sitten oma yritteliäisyys eli en lopettanut opiskelua vain saadakseni työttömyyspäivärahaa. Kattoon syljeksimällä ja kaljabaarissa istumalla olisin päässyt sos.turvan piiriin.
[/quote]
Sama täällä. Opintotuki on loppu vaikka tutkinto ei ole valmis koska opinnot eivät ole edenneet sairastumisen takia normaalitahtia. Jos luopuisin opiskelupaikastani, voisin ilmoittautua työttömäksi, mutta koska en halua luopua opiskelupaikasta, en ole oikeutettu mihinkään tukiin. Elän sitten miehen rahoilla ja paskatyöpätkillä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:00"]Opiskelija, suomen valtio
[/quote]
Minä ainakin työskentelin paskalla palkalla opintojen ohessa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:03"]Koska mulla on kaksi lasta.
[/quote]
Jos ei oma liksa riitä lasten kasvattamiseen, niin miksi hankit ne?
Koska sain lapsen nuorena, opiskelin vain perustutkinnon, ja olen sitten työskennellyt pienipalkkaisessa työssä, eli säästöjä ei ole kertynyt. Poikaystävä kuoli jo lapsen ollessa ihan pieni.
Koska tämä asuminen helsingissä maksaa niin hiivatuN paljon, ruoka ja bensa on kalliita.
Kutsumusammatillani eli taiteen tekemisellä en pysty elättämään itseäni. Teen sitten kakkosammattini töitä mukisematta. En jaksanut kouluttautua kakkosammattiin vuosikausia ja se näkyy palkassa. Onneksi minulla on kivoja työkavereita.
Kenenkään köyhyys ei ole oma syy, vaikka olisi sairautta tai työttömyyttä ym ym.
Syy köyhyyteen on toisten ahneus ja itsekkyys.
J-P
Olen opiskelija ja siksi köyhä. Mutta eipä tämä ikuisesti jatku niin kyllä sen kestää :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:24"]Kenenkään köyhyys ei ole oma syy, vaikka olisi sairautta tai työttömyyttä ym ym.
J-P
[/quote]
Uskomatonta paskaa. Miten nykypäivänä joka toinen tuntuu ajattelevat, että valtion pitäisi pitää kansalaisistaan huolta taloudellisesti. Aina, kokoajan ja ikuisesti. Mihin olette hukanneet oman vastuunne omasta elämästänne? Jos ei ole rahaa ja sitä hannkia tarpeeksi= et hanki niitä kakaroita muiden elätettäväksi.
Sairaat ja vanhukset tottakai kuuluu hoitaa, muut työkykyiset ottakoon vastuun itsestään , perheestään ja omista valinnoistaan jotka vaikuttavat nykyiseen toimeentuloon.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:24"]Kenenkään köyhyys ei ole oma syy, vaikka olisi sairautta tai työttömyyttä ym ym.
J-P
[/quote]
Uskomatonta paskaa. Miten nykypäivänä joka toinen tuntuu ajattelevat, että valtion pitäisi pitää kansalaisistaan huolta taloudellisesti. Aina, kokoajan ja ikuisesti. Mihin olette hukanneet oman vastuunne omasta elämästänne? Jos ei ole rahaa ja sitä hannkia tarpeeksi= et hanki niitä kakaroita muiden elätettäväksi.
Sairaat ja vanhukset tottakai kuuluu hoitaa, muut työkykyiset ottakoon vastuun itsestään , perheestään ja omista valinnoistaan jotka vaikuttavat nykyiseen toimeentuloon.
[/quote]
Vastuu toisesta ihmisestä on hukassa, sanotaanko niin.
J-P
News: Rich people paying rich people to tell middle class people to blame poor people.
http://kiriamaya.tumblr.com/post/64137793928/news-rich-people-paying-rich-people-to-tell
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:43"]
Ei tässä nyt valtiota tarvitse aina apuun huutaa. Sitä voi kaveria helppiä ihan suoraankin. Nykyaikana ihmiset on paljolti muuttuneet koviksi ja sydämettömiksi. Oma napa on tärkein ja muista viis, kunhan vaan itsellä on hyvin.
Niin se vaan menee, että jos joku pieni ryhmä rohmuaa 80% kakusta ja muut saavat jakaa sen lopun, niin ei se oikein rakkaudelliselta kuulosta.
J-P
[/quote]
Tämä pieni ryhmä tuottaa myös 80 % lisäarvosta :)