Ristiselän kova kipu ja jäykkyys
Jo parin-kolmen kuukauden ajan ollut ristiselässä kovaa kipua ja jäykkyyttä, joka varsinkin seisoessa ja kumartuessa tuntuu tosi ikävälle. Kipu tuntuu varsinkin selkärangan molemmin vierin. Venytellyt olen, mutta tuloksetta. Epäilen, että kipu on alkanut sen jälkeen, kun salissa tein hiukan liian rajusti selkälihaksia. Alussa selkä oireili lyömällä ns. lukkoon erittäin kipeästi, kun sitä venytti johonkin suuntaan. Ikää on vasta 17 vuotta. En ole vielä käynyt lääkärillä, koska ajattelin, että se selkä on vaan revähtänyt ja paranisi ajan kanssa, mutta kipeämmäksi vaan tuntuu käyvän... Miltä kuulostaa? Olisiko syytä jo käydä lekurilla?
Kommentit (11)
Ensin fysiatrille, joka selvittää mistä ongelma johtuu. Sen jälkeen hänen suosittelemalleen hoitajalle (joka saattaa olla OMT, tai sitten joku muu)
Älä tee nyt mitään. En tekis edes venytyksiä.
No tottakai ensin lääkäriin, sitten fysioterapiaan
3 jatkaa.
Minun omt-terapeutti on niin hyvä, että hän diagnosoi sormillaan. Joskus käskenyt lääkäriin ja röntgeniinkin. Mutta käytännössä hän ratkaisee kaikki ongelmat 1-3 käyntikerralla.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:12"]3 jatkaa.
Minun omt-terapeutti on niin hyvä, että hän diagnosoi sormillaan. Joskus käskenyt lääkäriin ja röntgeniinkin. Mutta käytännössä hän ratkaisee kaikki ongelmat 1-3 käyntikerralla.
[/quote]
Ois kiva muuten tietää tuo omt, missä on. Tarvitsen
selkääni apua
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:18"]
[/quote]
selkääni apua
[/quote]
minä käyn auron omt-keskuksessa Itäkeskuksessa. Itse käyn Keijo Pitkämäellä, jo 10 v, mutta on siellä muitakin hyviä. Pitkämäki itse kouluttaa myös fysioterpeutteja omt:hen.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:18"]
[/quote]
selkääni apua
[/quote]
minä käyn auron omt-keskuksessa Itäkeskuksessa. Itse käyn Keijo Pitkämäellä, jo 10 v, mutta on siellä muitakin hyviä. Pitkämäki itse kouluttaa myös fysioterpeutteja omt:hen.
[/quote]
Ok. Se ois kyllä lähellä.
Kyllä olisi jo syytä käydä lääkärissä.
Minä en menisi lääkäriin, vaan omt-fysioterapeutille. Lääkäri ei voi sille mitään tehdä.
Kiitos vastanneille neuvoista. Katselen pari päivää vielä mitä se selkä sanoo ja menen sitten apuja kohti.