Miksi jotkut pitävät aurinkolaseja pilvisellä säällä?
Olen nähnyt myös sisätiloissa niitä käytettävän. Itsellä tulee mieleen nisti, jolla pelkotiloja tai jos nainen kyseessä niin peittelee kulttuurin rikastuttajan mustelmia.
Kommentit (42)
Joskus täytyy käyttää kun on ollut värikalvon tulehdus. Ihan v:tun kiusallinen ennen kuin antibiootit puree siihen.
Minulla on silmälasit joiden linssit tummuu jos on ulkona uv säteilyä, ja pilvisellä säälläkin ne tummuu.
Kaihileikkauksen jälkeen häikäistyy helposti, on varmaan muitakin syitä, mutta minulla tuo
Älä muuta sano.
Näin mediassa kuvan irakilaiskaksosista, jotka on häiriköineet tätä yhteiskuntaa jo pitkään. Kummallakin oli sisällä tummennetut lasit.
Eivät muuten saaneet kansalaisuutta. Näin päätti korkein hallinto-oikeus.
Osasyy saattoi olla, miksi käytin, kun "ystävä" väitti että mun silmät on pelottavat. (Ja itsellään tietysti kauniit omasta mielestään.)
En tiedä, mutta mua häiritsee keskustella ihmisen kanssa, jolla on aurinkolasit päässä. Varsinkin jos kyseessä on ensitapaaminen.
Sää voi pilvisenäkin päivänä olla silmille kirkas, jos on valoarat silmät.
Mulla on vahvuudet aurinkolaseissa. Jos lähden aurinkoisella säällä liikenteeseen, en laita tavallisia laseja vaan aurinkolasit. Jos minun on poikettava jossain sisällä esim kaupassa, lasit on päässä, koska muuten en näkisi. En viitsi edestakaisin vaihdella laseja eikä välttämättä ole normaalit lasit mukanakaan.
Se symboloi tulevaisuususkoa. Olen odottanut Petterin laittavan aurinkolasit päähänsä kyselytunneille. Sillä hän viestisi optimismia ja tulevaisuuden uskoa nuorisolle.
Vierailija kirjoitti:
Sää voi pilvisenäkin päivänä olla silmille kirkas, jos on valoarat silmät.
Tämä. Mulla valo saa silmät lisäksi vuotamaan, joten ellen halua olla koko aikaa pyyhkimässä silmiäni (mikä taas ärsyttää mekaanisesti), niin aurinkolasit on pienempi paha. Ja kyllä, myös sisätilojen kirkas, kylmä loisteputkivalaistus on ihan myrkkyä herkkäsilmäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kaihileikkauksen jälkeen häikäistyy helposti, on varmaan muitakin syitä, mutta minulla tuo
Sama täällä. Kaihileikkauksesta seurasi valonarkuus, ja koska eivät onnistuneet parantamaan kaikkea likinäköisyyttäni, käytän nyt vahvuuksilla varustettuja aurinkolaseja säällä kuin säällä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä syynä herkät silmät.
Siristeletkö sä silmiä esim pakkasella? Mulle vttuiltiin siitäkin lapsena koulussa. En osannut sanoittaa, että silmiä kirvelee.
Joskus tekee vaan mieli piiloutua. Aurinkolasit silmille ja kuulokkeet korville, niin on ikäänkuin omassa kuplassaan tuolla julkisella paikalla.
Eihän sitä koskaan tiedä, jos aurinko alkaakin yllättäen loimottamaan.
Osassa silmäsairauksia aurinkolasit auttavat.
Mä käytin monesti nuorena. En tosin sisällä. Olin ujo.