Miten lausut sanan "better"?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:24"]
Bedör, samoin kuten sanan water lausun woodör. Brittiläisittäin se olisi betö ja wotör. Jenkkilausunta on vaan luontevampaa, koska sitä telkasta eniten kuulee.
[/quote]
Minulle taas juuri brittiläinen tyyli lausua on jostain syystä luontevampi, eli pehmeämmät t.t. Amerikkalainen tapa tuntuu omassa suussani jotenkin väkinäiseltä ja minun pitää ikäänkuin yrittää enemmän, jos puhun niin. Kai se on vaan mihin on tottunut.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:24"]
Bedör, samoin kuten sanan water lausun woodör. Brittiläisittäin se olisi betö ja wotör. Jenkkilausunta on vaan luontevampaa, koska sitä telkasta eniten kuulee.
[/quote]
Minulle taas juuri brittiläinen tyyli lausua on jostain syystä luontevampi, eli pehmeämmät t.t. Amerikkalainen tapa tuntuu omassa suussani jotenkin väkinäiseltä ja minun pitää ikäänkuin yrittää enemmän, jos puhun niin. Kai se on vaan mihin on tottunut.
[/quote]
Sama täällä. Olen lapsesta asti ääntänyt brittiläisittäin, ja amerikkalaisittain ääntäminen kuulostaa ainakin minun suussani hyvin teennäiseltä mongerrukselta. Siltä, että yritän väkisin esittää amerikkalaista.
Siis en tietenkään yritä brittiaksentillakaan miltään paikalliselta kuulostaa, mutta tarkoitankin sellaista neutraalia ääntämystä, mitä ennen RP:ksi kutsuttiin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:48"]
/be'ö/
[/quote]
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:48"]
/be'ö/
Tämä.
Jep. Be, glottal t, schwa.
I man with make up good humosense and testikals.
Miten vain mutta ilman d-kirjainta, kuten translat.google.com:ssa
Vierailija kirjoitti:
petter
rallienglanti is päk
Petter Solberg
Vierailija kirjoitti:
/be'ö/
Brittiläinen wt-tyyli
Vierailija kirjoitti:
dedö.h
miksi d:llä?!?
Amerikkalaisittain, siellä asuessa tarttui.
Mulla on Uuden-Seelannin aksentti eli lausun vähän niin kuin "bittha".
Be-a. Oh, I must be British I presume.
Bettööh, e:n ollessa ä:n ja e:n välimaastoa