Minkäikäisenä aloitit yliopisto-opinnot?
Missä ajassa valmistuit? Onko 40v liian vanha aloittamaan alusta? Esim kielen opinnot?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:04"]Miten porukka on täällä aloittanut opintonsa niin helkkarin myöhään? Jos valmistuu saati vasta aloittaa opintonsa joskus lähemmäs 40-vuotiaana niin haaveet uraputkesta saa kyllä heittää romukoppaan...
[/quote]
Ihan hyvän uran olen luonut lääkärinä, vaikka vasta melkein nelikymppisenä valmistuin.
-12
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:04"]Miten porukka on täällä aloittanut opintonsa niin helkkarin myöhään? Jos valmistuu saati vasta aloittaa opintonsa joskus lähemmäs 40-vuotiaana niin haaveet uraputkesta saa kyllä heittää romukoppaan...
[/quote]haittaako se? onhan sitä saattanut olla vaikka mitä putkea ennen 40v päivääkin.
Musta oli parikymppisenä kiva vain haihatella. Olin ravintolatöissä ja kävin ravintolakoulun. Sain lapsen ja päätin mennä amkiin. Elämässä kävi hassusti ja olin 10v omaishoitajana. Kun se putki päättyi, alkoi yhteiskunnalliset asiat kiinnostaa ja pyrin yliopistoon. Valmistun ehkä olen 44v.
Vanhalle alalle palaaminen ei kiinnostanut enkä oikein tiennyt mitä muutakaan olisin tehnyt. Hanttihommia nelikymppisenä? Omaishoitajuus ei ole ravintola-alalla meriittiä.
Pääsin sisään 22-vuotiaana. Nyt olen 28 ja opinnot on lasten vuoksi tauolla, enkä tiedä tarkkaan milloin valmistun. Saatan vielä vaihtaa pääainetta tai haen toiseen maisteriohjelmaan. Tässä aikuistuessani olen tajunnut kiinnittää enemmän huomiota alan työllisyystilanteeseen ja palkkaukseen...
Kiva kuulla että on muitakin vanhemmalla iällä aloittaneita. Kysymys teille, mikä tuntui hakalalta ja oliko jotkut asiat helpompia kuin puolta nuoremmille?
Aloitin opinnot 19 -vuotiaana, yhden välivuoden jälkeen (olen loppuvuodesta syntynyt). Nyt olen 21 ja opinnoista opintopisteiden puolesta aika tarkalleen kolmannes takana, tosin voi olla, että jonkin verran menee tutkinnon laajuus yli vaaditun.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:09"]
[/quote]haittaako se? onhan sitä saattanut olla vaikka mitä putkea ennen 40v päivääkin.
[/quote]
No niinpä itse aloitin parikymppisenä opinnot sit tuli lyhyt uraputki minkä jälkeen ryyppyputki ja päihdeputki nyt taas 34 vuotiaana jatkamassa mihin aikanaan jäin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:55"]
40-vuotiaana, ja tein ne reipasta tahtia työn ohella. 3 v 9 kk kun valmistuin ilman mitään opintovapaita tms. Rankkaa oli, mutta selvisin. Valmistumisestani on nyt 10 vuotta aikaa. Ja kieliopinnot meni ihan ok, siellähän joutuu lukemaan aika paljon tenttimatskusta englanniksi jo ennen niitä kieliopintoja ;)
Tsemppiä opintoihisi!
[/quote]
Sulla ei taida olla lapsia?
aloitin 23v ja valmistuin 28v. Mulla opiskelusta ei olis tullut yhtään mitään jos olis ollut lapsia.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:23"]Missä ajassa valmistuit? Onko 40v liian vanha aloittamaan alusta? Esim kielen opinnot?
[/quote]
voit sä hyvin sen saksan opiskelun vielä aloittaa.
Ai niin, kysyttiin, että milloin valmistui. Mä valmistuin siis 22-vuotiaana.