Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely INFLUENSSAROKOTTEESTA. Otitko? Jäitkö ilman? NÄIN kävi muille.

Influenssa 2020 - 2021
24.11.2020 |

Valitse parhaiten sinua koskeva vaihtoehto.

Kysely INFLUENSSAROKOTTEESTA. Otitko? Jäitkö ilman? NÄIN kävi muille.

Vaihtoehdot

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyden kautta. Ehdin saada rokotteen viikkoa ennen kuin ne loppuivat. En ole riskiryhmää.

Vierailija
62/104 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan lapsille neuvolaan ja varatessa oli mahdollisuus saada itsellekin samalla, mutta tilanne muuttui siinä välillä niin, etteivät sitten minua pistäneetkään, vain lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lääkäri varasi suvun jäsenille rokotteet. Muuten ei olisi saatu.

Vierailija
64/104 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka jäitte ilman rokotusta, olette alttiita saamaan influenssan, vakavan hengitystieinfektion. Sillä ei ole mitään tekemistä flunssan kanssa. Monella se elämän ensimmäinen influenssatartunta on edessä ja ensimmäinen kova tauti.

Tässä ihmisten kokemuksia influenssasta:

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/201611252200032156

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/influenssa-vei-maurin-yhdeksaksi-pa…

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007407701.html

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/odottava-aiti-sairastui-influenssaa…

Vierailija
65/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotettu. Julkiselta saatiin.

Vierailija
66/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kerram sairastettu ja teholle, toista kertaa en kerta kaikkiaan halua.

Vierailija
67/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö missään Helsingissä enää saa rokotusta?

Edes yksityisellä?

Vierailija
68/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, enkä riskiryhmää. Niin en edes tiedä saanko, paitsi tietysti kalliilla yksityiseltä. Lapsella on koululääkäri piakkoin, siellä vissiin mahdollista lapsen saada, kenties sitten minunkin. Neuvola ikäisenä antoivat vanhemmillekin, nyt on ekalla. Jos sieltä saan niin voin ottaa.

Vierailija
69/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyden kautta.

Vierailija
70/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes yksityisellä?

Nopeimmat töissä sai työterveyden kautta, sitten ne loppui kesken. Luulen että nyt on jo ajat sitten loppunut sekä yksityisiltä että julkiselta koko maasta. Parempaa onnea ensi vuodelle!

Vierailija
71/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saivat koulussa, itselleni piti varata aika terveyskeskuksesta, mutta en ole muistanut tehdä sitä, mies ei ole ottanut rokotusta koskaan... :( En tiedä mikä on nyt tilanne omassa kunnassa, mutta ainakin naapurista Tampereelta on loppu. Toisaalta ollaan etätöissä ja kontaktit muihin kuin rokotettuihin lapsiin on todella vähäisiä. Kaupassa ja muualla liikkuessa täytyy nyt muutenkin olla extravarovainen ja minnekään ei matkusteta edes kotimaassa. Tuskin tänä talvena käydään edes Tampereella ostoksilla, kaikki hoidetaan verkkokaupoissa. Aiempina vuosina olen ottanut rokotuksen.

Vierailija
72/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain apteekista.

Vierailija
73/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä onnistuit? :DD No ihan helposti onnistuin saamaan kunnalliselta puolelta.

Vain jos kuuluu riskiryhmään, mutta ei muuten.

Myös riskiryhmään kuuluvan lähipiiri saa. Ei tarvitse asua edes samassa taloudessa.

Vierailija
74/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittauduin työpaikan ilmaiseen rokotteeseen, meillä on Terveystalon kautta palvelut.

Ainakin Helsingissä toimivassa Rokotepalvelussa on vielä rokotteita jäljellä, maksaa jtn 30 e (piikki ja piikitys).

Tää on niin epäreilua. Työssäkäyvät saa palkkaa, liikuntaseteleitä, palkallista lomaa, lääkäripalvelut, ilmaiset influenssarokotteet ja joissain paikoissa vielä hammashoidonkin ja vaikka mitä muuta.. Silti jaksavat valittaa ja ottaa palkallista motivaatiosaikkua, kun ei ihan aina kiinnosta mennä töihin. Työttömät ei saa noista mitään, ainoastaan vaan yhteiskunnan halveksunnan ja kuulla "kyllä tekevälle töitä löytyy"-kliseitä. Kiitti moi.

Vierailija
75/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin siis ilman rokotetta.

74

76/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ottamassa rokotteen työterveydessä, koska työnantaja tarjoaa. Olen riskiryhmässä, joten ottaisin rokotteen muutenkin. Joskus näitä rokotustilaisuuksia on järjestetty halukkaille työpaikalla, joten se on onnistunut työpäivän lomassa.

Vierailija
77/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskelijaterveydenhuollosta keskiviikkona. Varasin vaan ajan ja menin.

Vierailija
78/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus työpaikalla heti kun ne tuli. Nopeat syö hitaat tänä vuonna. 

Vierailija
79/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä onnistuit? :DD No ihan helposti onnistuin saamaan kunnalliselta puolelta.

Vain jos kuuluu riskiryhmään, mutta ei muuten.

Tai jos lähipiiriin kuuluu riskiryhmäläinen. Helsingissä siis saa tuolla perusteella.Melkein kaikilla joku. Eikä rokotuspaikalla edes kysellä perusteita.

Vierailija
80/104 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes yksityisellä?

Nopeimmat töissä sai työterveyden kautta, sitten ne loppui kesken. Luulen että nyt on jo ajat sitten loppunut sekä yksityisiltä että julkiselta koko maasta. Parempaa onnea ensi vuodelle!

Julkiselle puolelle yritetään saada rokotetta lisää myöhemmin. Itse ehdin viime viikolla saada, ajan varasin heti, kun oli mahdollista. Ja siis lähipiirissäni on kaksi riskiryhmäläistä, hekin onneksi ehtivät varata ajan ajoissa.