Kysely INFLUENSSAROKOTTEESTA. Otitko? Jäitkö ilman? NÄIN kävi muille.
Valitse parhaiten sinua koskeva vaihtoehto.
Kommentit (104)
Varasin ajan lapsille neuvolaan ja varatessa oli mahdollisuus saada itsellekin samalla, mutta tilanne muuttui siinä välillä niin, etteivät sitten minua pistäneetkään, vain lapset.
Tuttu lääkäri varasi suvun jäsenille rokotteet. Muuten ei olisi saatu.
Te jotka jäitte ilman rokotusta, olette alttiita saamaan influenssan, vakavan hengitystieinfektion. Sillä ei ole mitään tekemistä flunssan kanssa. Monella se elämän ensimmäinen influenssatartunta on edessä ja ensimmäinen kova tauti.
Tässä ihmisten kokemuksia influenssasta:
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/201611252200032156
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/influenssa-vei-maurin-yhdeksaksi-pa…
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007407701.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/odottava-aiti-sairastui-influenssaa…
Olen rokotettu. Julkiselta saatiin.
Tottakai. Kerram sairastettu ja teholle, toista kertaa en kerta kaikkiaan halua.
Siis eikö missään Helsingissä enää saa rokotusta?
Edes yksityisellä?
Olen työtön, enkä riskiryhmää. Niin en edes tiedä saanko, paitsi tietysti kalliilla yksityiseltä. Lapsella on koululääkäri piakkoin, siellä vissiin mahdollista lapsen saada, kenties sitten minunkin. Neuvola ikäisenä antoivat vanhemmillekin, nyt on ekalla. Jos sieltä saan niin voin ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Edes yksityisellä?
Nopeimmat töissä sai työterveyden kautta, sitten ne loppui kesken. Luulen että nyt on jo ajat sitten loppunut sekä yksityisiltä että julkiselta koko maasta. Parempaa onnea ensi vuodelle!
Lapset saivat koulussa, itselleni piti varata aika terveyskeskuksesta, mutta en ole muistanut tehdä sitä, mies ei ole ottanut rokotusta koskaan... :( En tiedä mikä on nyt tilanne omassa kunnassa, mutta ainakin naapurista Tampereelta on loppu. Toisaalta ollaan etätöissä ja kontaktit muihin kuin rokotettuihin lapsiin on todella vähäisiä. Kaupassa ja muualla liikkuessa täytyy nyt muutenkin olla extravarovainen ja minnekään ei matkusteta edes kotimaassa. Tuskin tänä talvena käydään edes Tampereella ostoksilla, kaikki hoidetaan verkkokaupoissa. Aiempina vuosina olen ottanut rokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä onnistuit? :DD No ihan helposti onnistuin saamaan kunnalliselta puolelta.
Vain jos kuuluu riskiryhmään, mutta ei muuten.
Myös riskiryhmään kuuluvan lähipiiri saa. Ei tarvitse asua edes samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittauduin työpaikan ilmaiseen rokotteeseen, meillä on Terveystalon kautta palvelut.
Ainakin Helsingissä toimivassa Rokotepalvelussa on vielä rokotteita jäljellä, maksaa jtn 30 e (piikki ja piikitys).
Tää on niin epäreilua. Työssäkäyvät saa palkkaa, liikuntaseteleitä, palkallista lomaa, lääkäripalvelut, ilmaiset influenssarokotteet ja joissain paikoissa vielä hammashoidonkin ja vaikka mitä muuta.. Silti jaksavat valittaa ja ottaa palkallista motivaatiosaikkua, kun ei ihan aina kiinnosta mennä töihin. Työttömät ei saa noista mitään, ainoastaan vaan yhteiskunnan halveksunnan ja kuulla "kyllä tekevälle töitä löytyy"-kliseitä. Kiitti moi.
Kävin ottamassa rokotteen työterveydessä, koska työnantaja tarjoaa. Olen riskiryhmässä, joten ottaisin rokotteen muutenkin. Joskus näitä rokotustilaisuuksia on järjestetty halukkaille työpaikalla, joten se on onnistunut työpäivän lomassa.
Sain opiskelijaterveydenhuollosta keskiviikkona. Varasin vaan ajan ja menin.
Rokotus työpaikalla heti kun ne tuli. Nopeat syö hitaat tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä onnistuit? :DD No ihan helposti onnistuin saamaan kunnalliselta puolelta.
Vain jos kuuluu riskiryhmään, mutta ei muuten.
Tai jos lähipiiriin kuuluu riskiryhmäläinen. Helsingissä siis saa tuolla perusteella.Melkein kaikilla joku. Eikä rokotuspaikalla edes kysellä perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes yksityisellä?Nopeimmat töissä sai työterveyden kautta, sitten ne loppui kesken. Luulen että nyt on jo ajat sitten loppunut sekä yksityisiltä että julkiselta koko maasta. Parempaa onnea ensi vuodelle!
Julkiselle puolelle yritetään saada rokotetta lisää myöhemmin. Itse ehdin viime viikolla saada, ajan varasin heti, kun oli mahdollista. Ja siis lähipiirissäni on kaksi riskiryhmäläistä, hekin onneksi ehtivät varata ajan ajoissa.
Työterveyden kautta. Ehdin saada rokotteen viikkoa ennen kuin ne loppuivat. En ole riskiryhmää.