Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein kannattaa lenkkeillä/kuntoilla?

Vierailija
29.03.2014 |

Hölkkäilen tuollaista 5-6 km:n lenkkiä (ei kävelylenkki vaan reipas hölkkä 7 min/km), ja tarkoitus olisi sitä hieman pidentääkin. Kuinka monta kertaa viikossa kannattaisi hölkkäillä? Käyn lisäksi salilla. Onko 3 x viikossa lenkki ja 3 x viikossa sali ok vai liikaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:40"]mulla tarkoitus laihduttaa muutama kilo. Nyt kuukauden ajan olen kävellyt 6-14km lenkkejä 6xviikossa. Keskimääräinen kävelyvauhtini 8km/tunti, eli reipppasti tulee käveltyä. Kuukauden aikana paino pudonnut aika tasan 4kg, olen myös jättänyt herkut pois. Pari kiloa olisi vielä tarkoitus pudottaa.

[/quote]

Miten olet mitannut kävelynopeutesi? Luulin itse olevani nopea kävelijä 6km/h..

[/quote] mulla ei ole sykemittareita ym härpäkkeitä, eli urheilukenttää kiersin tunnin ajan pojan ollessa futisharkoissa, siitä 400metrin ympyrästä helppo laskea kilometrit. Samaa tahtia kävelen myös lenkeilläni.

[/quote]

Puhelimeen sport tracker tai run keeper, niin saa helposti mitattua matkaa, aikaa ja vauhtia :) ilmaisia sovelluksia molemmat. Motivoi myös harjoittelua, kun lenkit jää talteen ja voi katsoa, miten matkat ajan kanssa pitenee ja vauhti nousee, näkee siis oman kehityksensä. :)

Vierailija
2/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 00:04"]

En tiedä kuntotasostasi, mutta aloittelijalle on liikaa. Levossa kunto kasvaa.

[/quote]5km nopeudella 7km/h on nopeaa kävelyä, kyllä sellaisen lenkin voi vetää kolmesti kolmen kuntosalin päälle, ei ole liian rankkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:40"]mulla tarkoitus laihduttaa muutama kilo. Nyt kuukauden ajan olen kävellyt 6-14km lenkkejä 6xviikossa. Keskimääräinen kävelyvauhtini 8km/tunti, eli reipppasti tulee käveltyä. Kuukauden aikana paino pudonnut aika tasan 4kg, olen myös jättänyt herkut pois. Pari kiloa olisi vielä tarkoitus pudottaa.

[/quote]

[/quote]6km/h kävelee suht helposti, 5km/h on jo aika hidas vauhti. Itse pystyn kävelemään vähän yli 7km/h, nopeat kävelee yli 8km/h.

Vierailija
4/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis hölkkää, tuossa nyt muut puhuu kävelylenkeistä.

Vierailija
5/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuntotasostasi, mutta aloittelijalle on liikaa. Levossa kunto kasvaa.

Vierailija
6/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla olen käynyt jo kauan, ja nyt lenkkeillyt 2 kk oikein aktiivisesti, sitä ennenkin harvakseltaan.

Vierailija
7/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä tapauksessa kannattaa kuunnella omaa kehoaan. Onhan se yksi lepopäivä viikossa ainakin tarpeellinen.

Vierailija
8/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut teette?

Vierailija
9/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaaa!!! Sitäpaitsi juoksu ja sali ei ole hyvä yhdistelmä

Vierailija
10/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lepopäivä viikossa riittää.

Kilpaurheilijat treenaa 2-3 kertaa PÄIVÄSSÄ

Vierailija
11/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:34"]

Liikaaa!!! Sitäpaitsi juoksu ja sali ei ole hyvä yhdistelmä

[/quote]

Perustele. Juoksu ja sali nimenomaan ovat hyvä yhdistelmä. Toinen kehittää aerobista kuntoa ja toinen lihaksia.

Vierailija
12/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tarkoitus laihduttaa muutama kilo. Nyt kuukauden ajan olen kävellyt 6-14km lenkkejä 6xviikossa. Keskimääräinen kävelyvauhtini 8km/tunti, eli reipppasti tulee käveltyä. Kuukauden aikana paino pudonnut aika tasan 4kg, olen myös jättänyt herkut pois. Pari kiloa olisi vielä tarkoitus pudottaa.

Vierailija
13/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä juoksu ja sali eivät ole hyvä yhdistelmä?? Ap kyllä myös mahdollisuuksien mukaan kävelee, pyöräilee, pelaa sählyä ja käy joskus jumpissakin. Oon hoitovapaalla, joten mulla on aikaa.

Vierailija
14/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
15/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä määrä on jos kuusi kertaa viikossa jaksat ja ehdit. sillä saa tuloksia jo aikaan. ei kannata kuunnella kolmen kävelylenkin"ulkoilijoita" jos omat tavoitteet on ylempänä. itsekin pyrkinyt 4-6 krt/vk käydä juurikin salilla ja lenkillä.

Vierailija
16/16 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:52"]

[/quote]

[/quote] mulla ei ole sykemittareita ym härpäkkeitä, eli urheilukenttää kiersin tunnin ajan pojan ollessa futisharkoissa, siitä 400metrin ympyrästä helppo laskea kilometrit. Samaa tahtia kävelen myös lenkeilläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi