Miten eroon puliakkamaisesta ulkonäöstä?
Sain tänään uutta todistetta pultsari-lookilleni, kun kävin lounastauolla kaupassa. Joku mölyävä nistipariskunta meni edelläni ja myyjä katsoi minuakin epäluuloisesti (oletti, että olin samaa porukkaa, vaikka en sen pariskunnan kanssa puhunutkaan ja tulin paljon myöhemmin). Myös paro vartijaa katsoi minua pitkään, mun menin viitisen metriä kyseisen pariskunnan jälkeen rullaportaisiin jo kaupan ulkopuolella.
Mua on siis nyt lyhyen ajan sisällä sanottu h*oran ja päihteidenkäyttäjän näköiseksi. Olen nelikymppinen pitkähiuksinen ja hoikka nainen. Olisiko ideoita, miten näyttäisin vähemmän pultsarilta/laitapuolenkulkijalta?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mulle siis ulkonäöstä huolehtiminen on vain välttämätön paha ja "pakko". Käyn suihkussa ainoastaan siksi, että tuoksun raikkaalta. Ehkä mulla on joitain itsetuntoissueita tässä taustalla siis myös, kun siis inhoan syvästi ulkonäköäni.
T. Ap
Jos inhoat ulkonäköäsi, olet ehkä herkempi näkemään että joku katsoo sinua puliakaksi vaikkei olisi katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suorat housut, villakangastakki, nilkkurit, kaulahuivi, hiukset tietenkin peset vähintään joka toinen päivä ja välipäivinä kuivashampoo. Laitat ne kiinni nutturalle tai solmit jollain kauniilla hiuskoristeella. Käsineet. Eikä mitään räväkkää, värikästä ja halvan oloista. Hajuvesikin kumma kyllä vaikuttaa. Minäkin saan paremman vastaanoton tuoksuessani laadukkaalle parfyymille kuin tuoksuttomana.
Voiih, nuo vaatejututkin. Tykkään aika käytännöllisistä vaatteista, enkä halua näyttää liian "hienolta" tai saada mitään positiivisiakaan katseita. Mutta voisin noitakin kokeilla. Mulla on kotona pari villakangastakkia, mutta en viitsi niitä yleensä käyttää mukavuussyistä. Vaatteeni ovat aika tummia ja neutraaleja (tosin vähän urheilullisia ja käytännöllisiä) jo valmiiksi, joten veikkaan, että kohdallani naama + hiukset tekevät sen pultsarivaikutelman.
Ei ne mitään hienoja ole vaan aikuisen naisen pukeutumista. Pukeudun minäkin kuin teini kotioloissa, mutta en lähde kaupungille näyttäen siltä. Puliakkamaisesti ja boheemisti voin vaikka pukeutua metsässä. Aikuisena ei ole tapana enää tehostaa omaa persoonaa ja kaikenlainen räväkkyys ja poikkeavuus pukeutumisessa tulkitaan sosiaalisina ongelmina.
Voih, ok. Olen aika jääräpäinen tietyssä mielessä, mutta kaipa sitten on pakko nöyrtyä joihinkin kirjoittamattomiin normeihin ja aikatauluttaa ulkonäköjutuille vaikka 15-20 minuuttia enemmän vuorokaudesta.
Toisaalta se, jos joku minusta sellaisen vuoksi pitää enemmän, tuntuu myös hyvin pinnalliselta ja aavistuksen feikiltä. Haluaisin, että ihmiset pitäisivät toisistaan sellaisina kuin he ovat, ilman mitään pynttäytymistä ja ylimääräistä ulkonäön fiksailua.
T. Ap
Ulkonäöstään huolehtiminen on ympäristöstään huolehtimista ja muiden huomioon ottamista, ei mitään "feikkailua". Muutkin ihmiset tuntevat olonsa turvallisemmaksi kun ympärillä ei kulje kaikenmaailman hampuuseja. Ja toisaaltaan myös epäilyttävä ja välteltävä aines on helpommin tunnistettavissa.
Ai niin, ja minä valkaisen ne hampaatkin koska juon paljon kahvia. Säännöllinen hampaiden puhdistus ja kevytvalkaisu riittää.
Tämä. Ihme ajatus että ulkonäöstään, hygieniastaan ja tyylistään huolehtiminen olisi jotenkin pinnallista ja fekkiä. Tuolla logiikalla voisin mennä kaverin häihin juuttisäkissä ja dissata niitä muita "pröystäilijöitä" juhlavaatteissaan. Tosiasiassa juhlavaatteisiin pukeudutaan koska halutaan kunnioittaa tilaisuutta. Samalla tavalla mä voin kunnioittaa tilaisuutta esim kauppareissulla niin, että olen puhdas ja siistinnäköinen ihminen.
Toisaalta myäs hieman kaksinaismoralistista Ap:lta toisaalta syyttää ihmisiä muiden lokeroimisesta ulkoisen habituksen mukaan kun on samalla loukkaantunut siitä, että häntä luullaan pultsariksi. Eikö pultsarit sitten mielestäsi ansaitse tulla kohdatuksi yksilöinä ilman ulkonäön perusteella tehtyjä johtopäätöksiä? Mikä siinä on pahaa jos sinua luullaan pultsariksi? Eikö pultsarit mielestäsi ole hyviä ihmisiä?
En itse paheksu lainkaan niitä puleeraajia, vaan ajattelen vain, että he ovat luontaisesti kauniita ja siksi ehkä laittautuvat myös. En paheksu oikeita pultsareitakaan, mutta ei ole kivaa, jos kaupassa tai sen ulkopuolella mut assosioidaan keskenään kovaäänisesti nahistelevaan ja räyhäävään päihdepariskuntaan.
Kaikki ihmiset ovat mielestäni arvokkaita, mutta huomaan nyt vain arjessani ja joidenkin itsestäni kuulemieni kommenttien perusteella, että musta tulee sellainen vaikutelma, että mulla olisi joku päihdeongelma (viikonloppuna joku känninen teini sanoi mua "pirihuoran" näköiseksi. :( Olin vain syömässä ja tuolloin oli vastapestyt hiukset ja siisti meikkikin jopa.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät kasvorasvaa parin päivän välein mutta lisäilet meikkiä!?
Paise naama ja meikkaa uudelleen, meikin lisäily tekee kamalan suttuisen näköiseksi, vaikket sitä itse huomaa! Muut kyllä huomaa.
Vältä silmän alapuolen rajausta, se leviää useimmiten ja tekee ns ”narkkarilookin”.Itse asiassa kyllä. 🙂 Ripsivärit leviävät ja pyyhin vain sen levinneen osuuden pois. Yleensä en laita puuteriakaan arjessa, vaan vähän peiteväriä niihin näppykohtiin. Kajalia tai muita meikkejä en käytä.
Jos on joku tärkeämpi juttu, niin sitten toki pesen kasvoni ja laitan voidetta, meikkivoidetta ja puuteria + uudet ripsivärit. Mutta se tuntuu todella työläältä jotenkin arjessa. En tosiaan itse varmaankaan tajua tai edes näe sitä suttuisuutta sitten. :/
Käytän itse asiassa piilolinssejäkin jopa viikon putkeen laittamatta niitä rasiaan yöksi. Niitä voi periaatteessa käyttää yötäpäivää, mutta pitäisi välillä huuhtoa ja nukkua ilman niitä. Silmäni sitten punoittavat ja särkevät välillä, jos ne ovat aivan liian pitkään silmissäni.
T. Ap
Et voi olla tosissasi, että kaiken tämän kertomasi jälkeen vielä muka ihmettelet miksi sinua luullaan puliksi?! Sun hygienian hoitohan on ihan pulitasolla.
Onko siis niin, että jos vähän vaivaudun, niin oikeasti muuttuisin miellyttävämmän näköiseksi? Mun on jotenkin vaikeaa käsittää sitä, kun siis miellän aina niin, että ulkonäöstä huolehtiminen on vain synnynnäisesti huippukauniiden ihmisten oikeus.
En pidä omasta ulkonäöstäni, joten en ole motivoitunut puleeraamaan itseäni yhtään. Olen hoikka, mutta periaatteessa inhoan vartaloanikin todella paljon jne. :/ Ärsyttää oma naamanikin, niin ei ole kovin motivoivaa meikata sitä nätimmäksi, kun tekee mieli vain olla katsomatta peiliin lainkaan.
T. Ap
Hiusten pesu ja harjaus, sekä vanhojen meikkien pesu illalla ovat ihan perusperusasioita, eivät todellakaan mitään puleerausta. Millainen lapsuus sinulla on ollut? Nämä asiat opetetaan/pitäisi opettaa lapsille jo ennen kouluikää, ja ne ovat itsestäänselvyys normaaleille aikuisille. Jos nämä itsestäänselvyydet jättää tekemättä, ulkonäkö kertoo muille että et ole "normaali aikuinen".
Elin isäni kanssa suuren osan lapsuuttani. Ei mulle kukaan opettanut juurikaan noita perusjuttuja ja jotenkin mielsin, että sellainen laittautuminen ei ole muutenkaan mun juttuni. Äitini oli etäinen ja lähinnä moitti ulkonäköäni. Koulussa loistin ja muuten oli kavereita (parhaat kaverini olivat poikia), mutta ulkokuoreni kanssa en ole oikein sinut.
T. Ap
Yritä nyt ensimmäiseksi päästä yli siitä ajatuksesta, että perushygieniasta huolehtiminen olisi "laittautumista"...
En ole ap mutta ihmettelen miten teillä on varaa tyylikkäisiin aidoista materiaaleista valmistettuihin vaatteisiin, kampaajaan, meikkeihin ym
Mutta mä olenkin työtön. Ehkä mun kuuluukin näyttää puliukolta
Tähän on helppo ratkaistu. Käyt parturi ssa, leikkaat helppohoitoisen kampauksen. Itse myönsit että hiukseni ovat pitkät ja hoitamattomia näköset. Alota tästä. Sitten tuut kertomaan tuottiko tulosta. Lähikauppaan ok vähä rennommat vaatteet muutes pistä jotain siistempää kun meet ostoksille. Elikkä pois se hompsuinen olemus. Tuntemillani on taas suun seutu aika paljastava, huulet, leuka, hampaat, mutta ovatkin aikoinaan käyttäneet kovia aineita. Näitä on vaikea muuttaa.
Ei ole pakko meikata ja puleerata pätkääkään, mutta siisti pitää olla.
Ja MEIKIT PESTÄÄN IHAN JOKA ILTA POIS. Ei hyvänen aika, lisäät aamulla vaan uutta tuhrujen päälle ja ihmettelet, että pidetään narkkina??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paise naama ja meikkaa uudelleen, meikin lisäily tekee kamalan suttuisen näköiseksi, vaikket sitä itse huomaa! Muut kyllä huomaa.
Vältä silmän alapuolen rajausta, se leviää useimmiten ja tekee ns ”narkkarilookin”.Itse asiassa kyllä. 🙂 Ripsivärit leviävät ja pyyhin vain sen levinneen osuuden pois. Yleensä en laita puuteriakaan arjessa, vaan vähän peiteväriä niihin näppykohtiin. Kajalia tai muita meikkejä en käytä.
Jos on joku tärkeämpi juttu, niin sitten toki pesen kasvoni ja laitan voidetta, meikkivoidetta ja puuteria + uudet ripsivärit. Mutta se tuntuu todella työläältä jotenkin arjessa. En tosiaan itse varmaankaan tajua tai edes näe sitä suttuisuutta sitten. :/
Käytän itse asiassa piilolinssejäkin jopa viikon putkeen laittamatta niitä rasiaan yöksi. Niitä voi periaatteessa käyttää yötäpäivää, mutta pitäisi välillä huuhtoa ja nukkua ilman niitä. Silmäni sitten punoittavat ja särkevät välillä, jos ne ovat aivan liian pitkään silmissäni.
T. Ap
Et voi olla tosissasi, että kaiken tämän kertomasi jälkeen vielä muka ihmettelet miksi sinua luullaan puliksi?! Sun hygienian hoitohan on ihan pulitasolla.
Onko siis niin, että jos vähän vaivaudun, niin oikeasti muuttuisin miellyttävämmän näköiseksi? Mun on jotenkin vaikeaa käsittää sitä, kun siis miellän aina niin, että ulkonäöstä huolehtiminen on vain synnynnäisesti huippukauniiden ihmisten oikeus.
En pidä omasta ulkonäöstäni, joten en ole motivoitunut puleeraamaan itseäni yhtään. Olen hoikka, mutta periaatteessa inhoan vartaloanikin todella paljon jne. :/ Ärsyttää oma naamanikin, niin ei ole kovin motivoivaa meikata sitä nätimmäksi, kun tekee mieli vain olla katsomatta peiliin lainkaan.
T. Ap
Hiusten pesu ja harjaus, sekä vanhojen meikkien pesu illalla ovat ihan perusperusasioita, eivät todellakaan mitään puleerausta. Millainen lapsuus sinulla on ollut? Nämä asiat opetetaan/pitäisi opettaa lapsille jo ennen kouluikää, ja ne ovat itsestäänselvyys normaaleille aikuisille. Jos nämä itsestäänselvyydet jättää tekemättä, ulkonäkö kertoo muille että et ole "normaali aikuinen".
Elin isäni kanssa suuren osan lapsuuttani. Ei mulle kukaan opettanut juurikaan noita perusjuttuja ja jotenkin mielsin, että sellainen laittautuminen ei ole muutenkaan mun juttuni. Äitini oli etäinen ja lähinnä moitti ulkonäköäni. Koulussa loistin ja muuten oli kavereita (parhaat kaverini olivat poikia), mutta ulkokuoreni kanssa en ole oikein sinut.
T. Ap
Yritä nyt ensimmäiseksi päästä yli siitä ajatuksesta, että perushygieniasta huolehtiminen olisi "laittautumista"...
Ok. Mulla oli tosiaan silloin lauantaina erittäinkin laittautunut olo, kun oli samana päivänä pestyt hiukset, kasvot ja uusi meikkikin. Ja vaatteetkin olivat suoraan pesusta, vaikkakin ne samat vanhat kuin ennenkin. Olin viime viikolla nukkunut yhden yönkin siten, ettei olleet piilolinssit silmissä nukkuessa. 🙂 Mutta noista toimenpiteistä huolimatta siis sain sen inhottavan kommentin joltain teiniltä. :/
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaistu. Käyt parturi ssa, leikkaat helppohoitoisen kampauksen. Itse myönsit että hiukseni ovat pitkät ja hoitamattomia näköset. Alota tästä. Sitten tuut kertomaan tuottiko tulosta. Lähikauppaan ok vähä rennommat vaatteet muutes pistä jotain siistempää kun meet ostoksille. Elikkä pois se hompsuinen olemus. Tuntemillani on taas suun seutu aika paljastava, huulet, leuka, hampaat, mutta ovatkin aikoinaan käyttäneet kovia aineita. Näitä on vaikea muuttaa.
Millainen suun seutu heillä on? Mä siis en itse edes tunne ketään nistejä tai puliukkoja henkilökohtaisesti, enkä tunnista ainakaan ensin mainittuja katukuvasta välttämättä. En tunnistaisi oikeita h uorikaan katukuvassa tosin (paitsi sellaisia samannäköisiä kuin amerikkalaisissa elokuvissa). Oon itse hissukkanörtti ja tosi kaukana sellaisesta maailmasta, mutta hoitamattomuuttani vain muistutan sellaisia sitten ilmeisesti.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko meikata ja puleerata pätkääkään, mutta siisti pitää olla.
Ja MEIKIT PESTÄÄN IHAN JOKA ILTA POIS. Ei hyvänen aika, lisäät aamulla vaan uutta tuhrujen päälle ja ihmettelet, että pidetään narkkina??
Voi olla niinkin, että näen vähän huonosti just siksi, kun en piilolinssejäni huuhtele/huolla usein, joten en edes näe sitä oman meikin suttuisuutta sitten.
T. Ap
Itsellä myös tuommoinen look ja tuntuu, että se ruokkii itse itseään. On jo totuttu katsomaan vähän kieroon ja liittämään mielikuvia, jotka ei ole totta. Ihmiset alkaa kuiskutella ja vilkuilla ja vetävät omia vääriä johtopäätöksiään. Niitten alta pois pyristeleminen vaatii oikeasti työtä ja vaivannäköä. Täällä tuli jo paljon itsellenikin sopivia hyviä neuvoja. Lisäisin vielä ilmeet ja eleet. Niitäkin kannattaa pitää silmällä, ettei esim. puhu yksikseen, vääntele naamaa, rallattele mennessään, mutise tai näytä vihamieliseltä. Ihmiset tulkitsee tämmöiset asiat negatiivisesti. Ja tosiaan semmoisen epämääräisen kassikokoelman kanssa kulkeminen on myös epäsuotavaa. Kävelytyylikin vaikuttaa, kompastelu, laahaava tyyli ja lysyssä kävely ei myöskään ole suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Ap
No nyt ymmärrän. Miehet ei tiedä naisten perusrutiineja joita on kasvojen pesu ja rasvaus aamuin ja illoin. Hampaiden pesu on monelle miehellekin vaikeaa niin tuskin tajuavat opettaa sitä jälkeläisilleen. Jos näitä ei opeteta viimeistään varhaisteini-iässä niin niiden oppiminen on aikuisena hankalaa.
Kokemus kirjoitti:
Itsellä myös tuommoinen look ja tuntuu, että se ruokkii itse itseään. On jo totuttu katsomaan vähän kieroon ja liittämään mielikuvia, jotka ei ole totta. Ihmiset alkaa kuiskutella ja vilkuilla ja vetävät omia vääriä johtopäätöksiään. Niitten alta pois pyristeleminen vaatii oikeasti työtä ja vaivannäköä. Täällä tuli jo paljon itsellenikin sopivia hyviä neuvoja. Lisäisin vielä ilmeet ja eleet. Niitäkin kannattaa pitää silmällä, ettei esim. puhu yksikseen, vääntele naamaa, rallattele mennessään, mutise tai näytä vihamieliseltä. Ihmiset tulkitsee tämmöiset asiat negatiivisesti. Ja tosiaan semmoisen epämääräisen kassikokoelman kanssa kulkeminen on myös epäsuotavaa. Kävelytyylikin vaikuttaa, kompastelu, laahaava tyyli ja lysyssä kävely ei myöskään ole suotavaa.
Omat kaverini hyväksyvät minut tosiaan tällaisena kuin olen, mutta täysin vieraat ihmiset joskus ilmeisesti dissaavat ihan vain sen ulkoisen ensivaikutelman vuoksi, vaikka koetan skarpatakin välillä. Mutta täytyy tehdä ryhtiliike. Maailma on aika armoton ja pinnallinen paikka ja täytyy vain jaksaa sopeutua. Mutta en kyllä itse edes tajunnut ennen sitä lauantaista tuntemattoman hampurilaisravintolan hiprakkaisen teinin kommenttia, miten negatiivista vaikutelmaa huoun ympäristööni tietämättäni. :/
T. Ap
Ja minä näytän krapulaiselle ,silmänaluset kokoiän olleet tummat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat, kiiltävät ja hoidetun näköiset hiukset. Niitä ei puliakalta löydy. Miksi ihmeessä yrität selvitä kahdella hiusten pesulla viikossa? Ala pestä useammin. Jos hiuspohja ei kestä niin käy lääkärissä selvittämässä ongelma.
Onkohan iän myötä kulahtanut nama syynä? Mua luullaan noin kolmekymppiseksi monesti, mutta ehkä naama on tehnyt äkkikulahduksen kuitenkin. Ennen saatoin kulkea hyvinkin sotkuisissa hiuksissa, enkä sentään tällaisia assosiaatioita kohdannut.
T. Ap
Keski-ikäiselle jo kohtuullinenkin alkoholinkäyttö näkyy helposti naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Ap
No nyt ymmärrän. Miehet ei tiedä naisten perusrutiineja joita on kasvojen pesu ja rasvaus aamuin ja illoin. Hampaiden pesu on monelle miehellekin vaikeaa niin tuskin tajuavat opettaa sitä jälkeläisilleen. Jos näitä ei opeteta viimeistään varhaisteini-iässä niin niiden oppiminen on aikuisena hankalaa.
Lisäksi olin todella paljon yksin (kodin lemmikkien seurassa), kun isäni oli tosi kiireinen usein. Soittelin sitten isovanhemmilleni. Ei mua neuvonut oikein kukaan ihan perusjutuissa ja ehkä olin vähän boheemi luonne muutenkin jo valmiiksi. Ne tavat jäivät sitten päälle loppuelämäksi. Tosin jotenkin sen viikonloppuisen kommentin myötä heräsin kyseenalaistamaan kaikki (olemattomat) "kauneusrutiinini".
T. Ap (80-90-luvun lapsi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat, kiiltävät ja hoidetun näköiset hiukset. Niitä ei puliakalta löydy. Miksi ihmeessä yrität selvitä kahdella hiusten pesulla viikossa? Ala pestä useammin. Jos hiuspohja ei kestä niin käy lääkärissä selvittämässä ongelma.
Onkohan iän myötä kulahtanut nama syynä? Mua luullaan noin kolmekymppiseksi monesti, mutta ehkä naama on tehnyt äkkikulahduksen kuitenkin. Ennen saatoin kulkea hyvinkin sotkuisissa hiuksissa, enkä sentään tällaisia assosiaatioita kohdannut.
T. Ap
Keski-ikäiselle jo kohtuullinenkin alkoholinkäyttö näkyy helposti naamasta.
En käytä kylläkään lainkaan alkoholia tai tupakoikaan. Näppylöitä/finnejä sen sijaan tulee edelleen.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Ap
Lisäksi olin todella paljon yksin (kodin lemmikkien seurassa), kun isäni oli tosi kiireinen usein. Soittelin sitten isovanhemmilleni. Ei mua neuvonut oikein kukaan ihan perusjutuissa ja ehkä olin vähän boheemi luonne muutenkin jo valmiiksi. Ne tavat jäivät sitten päälle loppuelämäksi. Tosin jotenkin sen viikonloppuisen kommentin myötä heräsin kyseenalaistamaan kaikki (olemattomat) "kauneusrutiinini".
T. Ap (80-90-luvun lapsi)
Ok. No sinä et ole mies etkä poika. Olet nainen. On ymmärrettävää, että sinun tarpeitasi ei silloin tajuttu huomioida. Perushygienia ei ole puleeraamisesta eikä hienostelua vaan naisen keho on erillainen kuin miehen ja naisen iho myös vaatii erillaista hoitoa koska meillä nyt ne hormonit ei huolehdi ihon hyvästä kunnosta ja vahvuudesta toisin kuin miehillä. Luultavasti se puliakkamainen ulkonäkö johtuu siitä, että kun et ole hoitanut ihoasi ja olet laiminlyönnyt puhdistuksen niin se alkaa kostautua 40 paikkeilla ihon ennenaikaisena vanhenemisena. Mutta ei hätää. Esimerkiksi LV merkillä on edulliset, allergisoimattomat kasvojen pesutuotteet ja rasvat, päivävoide ja yövoide kasvoille. Lacto line merkilä on kasvovoide jossa on jonkin verran hyaluronihappoa, mitä ikääntyvä ja kuiva iho tarvitsee ja on myös vegaaninen. Käytän niitä itsekin silloin kun pidän ihon hoitamisesta vapaata. Ja äläkä meikkaa jos tiedät ettet jaksa pestä meikkejä illalla pois. Ne on pestävä jos ne laittaa.
Nuorten mielestä vanhat nyt vaan on rumia. Kyllä mullekin sanottiin kerran että näytän siltä että poltan piippua, alkoi kyllä naurattaa kyseinen kommentti. Vanhempien täytyy alkaa koreilemaan vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten mielestä vanhat nyt vaan on rumia. Kyllä mullekin sanottiin kerran että näytän siltä että poltan piippua, alkoi kyllä naurattaa kyseinen kommentti. Vanhempien täytyy alkaa koreilemaan vaatteilla.
Joo, tuo on ärsyttävää, että pitäisi alkaa pukeutua "arvokkaasti", ts. ei saisi olla oma boheemin kömpelö itsensä ilman, että alkaa kuulla vinoilua ja suorastaan ilkeitä kommentteja. :/
T. Ap
Se tosiaan ikä alkaa tulla vastaan sille sotkutukka tyylille. Nuoremmilla se on "huoleton", vanhemmilla se on "ju*ppo/n*sti/masentunut".