Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon puliakkamaisesta ulkonäöstä?

Vierailija
24.11.2020 |

Sain tänään uutta todistetta pultsari-lookilleni, kun kävin lounastauolla kaupassa. Joku mölyävä nistipariskunta meni edelläni ja myyjä katsoi minuakin epäluuloisesti (oletti, että olin samaa porukkaa, vaikka en sen pariskunnan kanssa puhunutkaan ja tulin paljon myöhemmin). Myös paro vartijaa katsoi minua pitkään, mun menin viitisen metriä kyseisen pariskunnan jälkeen rullaportaisiin jo kaupan ulkopuolella.

Mua on siis nyt lyhyen ajan sisällä sanottu h*oran ja päihteidenkäyttäjän näköiseksi. Olen nelikymppinen pitkähiuksinen ja hoikka nainen. Olisiko ideoita, miten näyttäisin vähemmän pultsarilta/laitapuolenkulkijalta?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorat housut, villakangastakki, nilkkurit, kaulahuivi, hiukset tietenkin peset vähintään joka toinen päivä ja välipäivinä kuivashampoo. Laitat ne kiinni nutturalle tai solmit jollain kauniilla hiuskoristeella. Käsineet.  Eikä mitään räväkkää, värikästä ja halvan oloista. Hajuvesikin kumma kyllä vaikuttaa. Minäkin saan paremman vastaanoton tuoksuessani laadukkaalle parfyymille kuin tuoksuttomana. 

Voiih, nuo vaatejututkin. Tykkään aika käytännöllisistä vaatteista, enkä halua näyttää liian "hienolta" tai saada mitään positiivisiakaan katseita. Mutta voisin noitakin kokeilla. Mulla on kotona pari villakangastakkia, mutta en viitsi niitä yleensä käyttää mukavuussyistä. Vaatteeni ovat aika tummia ja neutraaleja (tosin vähän urheilullisia ja käytännöllisiä) jo valmiiksi, joten veikkaan, että kohdallani naama + hiukset tekevät sen pultsarivaikutelman.

Ei ne mitään hienoja ole vaan aikuisen naisen pukeutumista. Pukeudun minäkin kuin teini kotioloissa, mutta en lähde kaupungille näyttäen siltä. Puliakkamaisesti ja boheemisti voin vaikka pukeutua metsässä. Aikuisena ei ole tapana enää tehostaa omaa persoonaa ja kaikenlainen räväkkyys ja poikkeavuus pukeutumisessa tulkitaan sosiaalisina ongelmina.

Eli aikuisen täytyy olla vain tylsä? Nyt oli kyllä aikamoista p*skanjauhantaa.

Vierailija
42/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näytätkö elähtäneeltä bubiruusulta tai takahuoneen kaikkien ilo -bändäriltä? Onko rikkinäistä likaista kledjua, ja niittivyötä? Päivän vanhat meikit vähän suttaantuneita? Hompsuinen olemus?

Googlaappa klassinen tyyli ja sitä kohti. Eikä mitään mummotyyliä tarvitse, vaan klassinen voi olla modernistikin ja välttää tanttalook.

Hygienia nyt ensimmäisenä kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät kasvorasvaa parin päivän välein mutta lisäilet meikkiä!?

Paise naama ja meikkaa uudelleen, meikin lisäily tekee kamalan suttuisen näköiseksi, vaikket sitä itse huomaa! Muut kyllä huomaa.

Vältä silmän alapuolen rajausta, se leviää useimmiten ja tekee ns ”narkkarilookin”.

Itse asiassa kyllä. 🙂 Ripsivärit leviävät ja pyyhin vain sen levinneen osuuden pois. Yleensä en laita puuteriakaan arjessa, vaan vähän peiteväriä niihin näppykohtiin. Kajalia tai muita meikkejä en käytä.

Jos on joku tärkeämpi juttu, niin sitten toki pesen kasvoni ja laitan voidetta, meikkivoidetta ja puuteria + uudet ripsivärit. Mutta se tuntuu todella työläältä jotenkin arjessa. En tosiaan itse varmaankaan tajua tai edes näe sitä suttuisuutta sitten. :/

Käytän itse asiassa piilolinssejäkin jopa viikon putkeen laittamatta niitä rasiaan yöksi. Niitä voi periaatteessa käyttää yötäpäivää, mutta pitäisi välillä huuhtoa ja nukkua ilman niitä. Silmäni sitten punoittavat ja särkevät välillä, jos ne ovat aivan liian pitkään silmissäni.

T. Ap

Vierailija
44/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, pakko varmaan mennä sitten kampaajalle. ☹ Kävin viimeksi loppukesästä kampaamossa ja yleensä kaksi kertaa per vuosi on riittänyt (nyt on kulunut vasta reilut 3 kk). Ilmeisesti tällainenkin liittyy ikään, että pitää alkaa rampata kampaamossa useammin. ☹ Oon vuosikausia käynyt kampaamossa vain maksimissaan 2 krt/vuosi.

T. Ap

Kokeile nyt vaikka sitä, että ihan peset ne säännöllisesti ja pesun jälkeen muotoilet ne föönin ja harjan  avulla (muotoilusuihke auttaa). Suoristusraudalla saa hyvän viimeistelyn (pitää muistaa lämpösuoja). Jos on oikein hamppuiset, niin osta vaikka joku hoitoöljy latvoihin. Kannattaa myös miettiä onko nykyinen mallisi sinulle oikeasti sopiva. Etenkin ikääntyessä oikean mallin merkitys korostuu (nuorelle usein sopii mikä vaan). Ylös nostettu ponnari tai nuttura saattaa nostaa kasvojen ilmettä, eli kannattaa opetella pari nopsaa ja siistiä tapaa laittaa hiukset kiinni (saattaa pelastaa päivän jos hiukset ovat vähän likaiset, mutta ei ehdi pesemään). Kannattaa ihan oikeasti perehtyä YouTuben saloihin. Beauty-skenessä on ihan VALTAVA määrä tubettajia (myös vanhempia), joilta saattaa saada oikeasti hyviä ideoita oman ulkonäön, hiustyylin, ihonhoidon, meikin jne.. suhteen (mm. HotandFlashy, Tati Westbrook, Ali Andreea ynnä muut.)

Vierailija
45/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näytätkö elähtäneeltä bubiruusulta tai takahuoneen kaikkien ilo -bändäriltä? Onko rikkinäistä likaista kledjua, ja niittivyötä? Päivän vanhat meikit vähän suttaantuneita? Hompsuinen olemus?

Googlaappa klassinen tyyli ja sitä kohti. Eikä mitään mummotyyliä tarvitse, vaan klassinen voi olla modernistikin ja välttää tanttalook.

Hygienia nyt ensimmäisenä kuntoon.

Käytän sellaisia ihan tavallisia, neutraaleja, yleensä mustia tai tummia vaatteita. Ei ole koruja, kovin erottuvaa meikkiä (paitsi vähän varissutta ripsaria ja peiteainetta), ei logoja, kuvioita, tekstejä tai värejäkään. Ei ole edes kesäisin mitään paljastavaakaan tai överinaisellista, kun vierastan niitä hyviäkin katseita. Mulla perusidea on aina ollut olla mahdollisimman huomaamaton. Ehkä olen nuhjaisen ja kalvakan näköinen (hoikkuuden lisäksi), muuten aika normi.

T. Ap

Vierailija
46/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paise naama ja meikkaa uudelleen, meikin lisäily tekee kamalan suttuisen näköiseksi, vaikket sitä itse huomaa! Muut kyllä huomaa.

Vältä silmän alapuolen rajausta, se leviää useimmiten ja tekee ns ”narkkarilookin”.

Itse asiassa kyllä. 🙂 Ripsivärit leviävät ja pyyhin vain sen levinneen osuuden pois. Yleensä en laita puuteriakaan arjessa, vaan vähän peiteväriä niihin näppykohtiin. Kajalia tai muita meikkejä en käytä.

Jos on joku tärkeämpi juttu, niin sitten toki pesen kasvoni ja laitan voidetta, meikkivoidetta ja puuteria + uudet ripsivärit. Mutta se tuntuu todella työläältä jotenkin arjessa. En tosiaan itse varmaankaan tajua tai edes näe sitä suttuisuutta sitten. :/

Käytän itse asiassa piilolinssejäkin jopa viikon putkeen laittamatta niitä rasiaan yöksi. Niitä voi periaatteessa käyttää yötäpäivää, mutta pitäisi välillä huuhtoa ja nukkua ilman niitä. Silmäni sitten punoittavat ja särkevät välillä, jos ne ovat aivan liian pitkään silmissäni.

T. Ap

Et voi olla tosissasi, että kaiken tämän kertomasi jälkeen vielä muka ihmettelet miksi sinua luullaan puliksi?! Sun hygienian hoitohan on ihan pulitasolla.

Vierailija
47/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorat housut, villakangastakki, nilkkurit, kaulahuivi, hiukset tietenkin peset vähintään joka toinen päivä ja välipäivinä kuivashampoo. Laitat ne kiinni nutturalle tai solmit jollain kauniilla hiuskoristeella. Käsineet.  Eikä mitään räväkkää, värikästä ja halvan oloista. Hajuvesikin kumma kyllä vaikuttaa. Minäkin saan paremman vastaanoton tuoksuessani laadukkaalle parfyymille kuin tuoksuttomana. 

Voiih, nuo vaatejututkin. Tykkään aika käytännöllisistä vaatteista, enkä halua näyttää liian "hienolta" tai saada mitään positiivisiakaan katseita. Mutta voisin noitakin kokeilla. Mulla on kotona pari villakangastakkia, mutta en viitsi niitä yleensä käyttää mukavuussyistä. Vaatteeni ovat aika tummia ja neutraaleja (tosin vähän urheilullisia ja käytännöllisiä) jo valmiiksi, joten veikkaan, että kohdallani naama + hiukset tekevät sen pultsarivaikutelman.

Ei ne mitään hienoja ole vaan aikuisen naisen pukeutumista. Pukeudun minäkin kuin teini kotioloissa, mutta en lähde kaupungille näyttäen siltä. Puliakkamaisesti ja boheemisti voin vaikka pukeutua metsässä. Aikuisena ei ole tapana enää tehostaa omaa persoonaa ja kaikenlainen räväkkyys ja poikkeavuus pukeutumisessa tulkitaan sosiaalisina ongelmina.

Voih, ok. Olen aika jääräpäinen tietyssä mielessä, mutta kaipa sitten on pakko nöyrtyä joihinkin kirjoittamattomiin normeihin ja aikatauluttaa ulkonäköjutuille vaikka 15-20 minuuttia enemmän vuorokaudesta.

Toisaalta se, jos joku minusta sellaisen vuoksi pitää enemmän, tuntuu myös hyvin pinnalliselta ja aavistuksen feikiltä. Haluaisin, että ihmiset pitäisivät toisistaan sellaisina kuin he ovat, ilman mitään pynttäytymistä ja ylimääräistä ulkonäön fiksailua.

T. Ap

Ulkonäöstään huolehtiminen on ympäristöstään huolehtimista ja muiden huomioon ottamista, ei mitään "feikkailua".  Muutkin ihmiset tuntevat olonsa turvallisemmaksi kun ympärillä ei kulje kaikenmaailman hampuuseja. Ja toisaaltaan myös epäilyttävä ja välteltävä aines on helpommin tunnistettavissa.

Ai niin, ja minä valkaisen ne hampaatkin koska juon paljon kahvia. Säännöllinen hampaiden puhdistus ja kevytvalkaisu riittää.

Vierailija
48/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Et voi olla tosissasi, että kaiken tämän kertomasi jälkeen vielä muka ihmettelet miksi sinua luullaan puliksi?! Sun hygienian hoitohan on ihan pulitasolla.

Onko siis niin, että jos vähän vaivaudun, niin oikeasti muuttuisin miellyttävämmän näköiseksi? Mun on jotenkin vaikeaa käsittää sitä, kun siis miellän aina niin, että ulkonäöstä huolehtiminen on vain synnynnäisesti huippukauniiden ihmisten oikeus.

En pidä omasta ulkonäöstäni, joten en ole motivoitunut puleeraamaan itseäni yhtään. Olen hoikka, mutta periaatteessa inhoan vartaloanikin todella paljon jne. :/ Ärsyttää oma naamanikin, niin ei ole kovin motivoivaa meikata sitä nätimmäksi, kun tekee mieli vain olla katsomatta peiliin lainkaan.

T. Ap

Vierailija
49/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä on pahin ongelmakohta epäsiistissä ulkomuodossasi ilman kuvaa.

Tässä kuitenkin arveluita ja ehdotuksia:

HIUKSET

- jos hiukset epäsiistin oloiset niin ainakin tyvikasvu pahentaa. jos olet laiska käymään kampaajalla, niin älä värjää hiuksia lainkaan ja pidä leikkaus joka ei näytä suttuisella vaikka olisi kasvanut yli

- hiuksia voi pestä harvemmin mutta aineilla on väliä. kokeile vaikka kevyitä palashampoita joilla peset harvemmin. mitä useammin ja järeämmillä aineilla pesee, sen nopeammin hiukset likastuu

- likaisille hiuspäiville hanki jonkinlainen panta tai pidä pinnejä, jotka pitävät tukan silti siistin näköisenä vaikka ei enää täysin puhdas

VAATTEET

- kaikki teinien suosiossa olevat risaiset farkut jne kannattaa jättää pois hieman varttuneempana, koska ne lisäävät epäsiistiä vaikutelmaa

- suosi neutraaleja tummia värejä pukeutumisessa -> tummat ehjät farkut/suorat housut ovat harvemmin suttuisen näköiset

- hanki tummat laatukengät, ei suttuisia lenkkareita

- siisti takki ja huivi -> ei mitään maastonvihreää suttuista toppatakkia josta roikkuu likaiset hupunnarut, vaan villakangastakki tms. huivi ei myöskään mikään vanunut epäsikiö vuosien takaa, vaan siisti tyylikäs tummahko huivi

- ei mainosreppua tms vaan tumma peruslaukku

MEIKKI

- täysin vapaaehtoista, mutta itse olen huomannut että ihan pienet asiat kirkastavat katsetta näin 30+ ikäisenä nopeasti. eli kevyttä meikkivoidetta naamaan tasoittamaan väriä, ja valokynää silmien alle jos on tosi väsyneen näköinen -> kestää pari minuuttia

- jos huvittaa niin vähän ripsaria ja huulikiiltoa tms, mutta itse en yleensä viitsi

Vierailija
50/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siis ulkonäöstä huolehtiminen on vain välttämätön paha ja "pakko". Käyn suihkussa ainoastaan siksi, että tuoksun raikkaalta. Ehkä mulla on joitain itsetuntoissueita tässä taustalla siis myös, kun siis inhoan syvästi ulkonäköäni.

T. Ap

Vierailija
51/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla kannattaa käydä, siisti ja skarppi leikkaus ja vähän väriä tai vaikka raitoja tekee ihmeitä. Ei shokkivärejä. Pitkät hiukset yli keski-ikäisillä naisilla vanhentaa hirveästi ja latva on monesti ohutta hamppua. Jos hiukset menee kiinni, niin laittaisin kivalle ponnarille. Ja kyllä, joka aamu hiusten harjaus, myös suoristusrautaa voi käyttää jos hiukset näyttää pörröisiltä tai liian vallattomilta. Suoristusraudan käyttöön menee aamulla itselläni max 5 min mutta yleisilme heti paljon siistimpi. Ja lämpösuojaa alle, niin ei hiukset turhaan kuivu.

Syötkö paljon suolaa/rasvaista ruokaa? Ne tekee kasvoista usein turvonneen ja pöhöttyneen näköiset. Ruokavalioon kannattaa kiinnittää huomiota, paljon vettä ja kasviksia niin iho voi hyvin. Kasvojen puhdistus joka ilta ja rasvaus aamuin illoin. Kevyt, mutta huoliteltu meikki (ei mene montaa minuuttia). Jos meikit tai ihonhoitotuotteet ei ole tuttuja, niin alan liikkeessä kyllä opastavat.

Vaatteet kannattaa päivittää niin, että ne ovat siistit, ehjät ja säänmukaiset. Laadukkaisiin ja klassisiin vaatteisiin kannattaa panostaa, niin säilyy monta vuotta.

Näillä vinkeillä ei varmasti luulla juopoksi.

Vierailija
52/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puhtaat ja ehjät vaatteet, puhtaat ja kammatut hiukset (jos ylipitkät, niin kiinni ne hiukset), kasvot puhtaat, kädet ja kynnealuset puhtaat. Ehjät ja siistit kengät. Ja kasvot: pultsarilla on aina ihan järjettömät silmäpussit ja pöhöttynyt naama sekä punaiset silmät? Jos nämä löytyy, ja et oikeasti alkoholia käytä, selvitä miksi näin on (lääkärillä) ja hoida asia kuntoon. 

Mulla on ollut pöhöttyneet kasvot ja silmäpussit ihan lapsesta saakka. Saan tosi herkästi turvotusta melkein mistä vaan ruoasta. Joskus otin asian puheeksi lääkärissä. Asenne oli se, että "Sä et ole turvotusta nähnytkään". Joo varmaan jollakin vakavasti sairaalla on sata kertaa pahempi turvotus, mutta se ei minua lohduta.

Liikun ja syön terveellisesti.

T. ei ap, mutta toinen ketjuun kommentoinut "puliakka"

Vierailija
53/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mikä on pahin ongelmakohta epäsiistissä ulkomuodossasi ilman kuvaa.

Tässä kuitenkin arveluita ja ehdotuksia:

HIUKSET

- jos hiukset epäsiistin oloiset niin ainakin tyvikasvu pahentaa. jos olet laiska käymään kampaajalla, niin älä värjää hiuksia lainkaan ja pidä leikkaus joka ei näytä suttuisella vaikka olisi kasvanut yli

- hiuksia voi pestä harvemmin mutta aineilla on väliä. kokeile vaikka kevyitä palashampoita joilla peset harvemmin. mitä useammin ja järeämmillä aineilla pesee, sen nopeammin hiukset likastuu

- likaisille hiuspäiville hanki jonkinlainen panta tai pidä pinnejä, jotka pitävät tukan silti siistin näköisenä vaikka ei enää täysin puhdas

VAATTEET

- kaikki teinien suosiossa olevat risaiset farkut jne kannattaa jättää pois hieman varttuneempana, koska ne lisäävät epäsiistiä vaikutelmaa

- suosi neutraaleja tummia värejä pukeutumisessa -> tummat ehjät farkut/suorat housut ovat harvemmin suttuisen näköiset

- hanki tummat laatukengät, ei suttuisia lenkkareita

- siisti takki ja huivi -> ei mitään maastonvihreää suttuista toppatakkia josta roikkuu likaiset hupunnarut, vaan villakangastakki tms. huivi ei myöskään mikään vanunut epäsikiö vuosien takaa, vaan siisti tyylikäs tummahko huivi

- ei mainosreppua tms vaan tumma peruslaukku

MEIKKI

- täysin vapaaehtoista, mutta itse olen huomannut että ihan pienet asiat kirkastavat katsetta näin 30+ ikäisenä nopeasti. eli kevyttä meikkivoidetta naamaan tasoittamaan väriä, ja valokynää silmien alle jos on tosi väsyneen näköinen -> kestää pari minuuttia

- jos huvittaa niin vähän ripsaria ja huulikiiltoa tms, mutta itse en yleensä viitsi

Kiitos näistä! ❤ Useampi kohta osui ja upposi. Mulla on ehkä vähän liian teinihtävä tyyli tosiaan. Näytän sellaiselta vanhentuneelta teiniltä todennäköisesti. Otan neuvot käyttöön ainakin vähitellen.

T. Ap

Vierailija
54/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Onko siis niin, että jos vähän vaivaudun, niin oikeasti muuttuisin miellyttävämmän näköiseksi? Mun on jotenkin vaikeaa käsittää sitä, kun siis miellän aina niin, että ulkonäöstä huolehtiminen on vain synnynnäisesti huippukauniiden ihmisten oikeus.

En pidä omasta ulkonäöstäni, joten en ole motivoitunut puleeraamaan itseäni yhtään. Olen hoikka, mutta periaatteessa inhoan vartaloanikin todella paljon jne. :/ Ärsyttää oma naamanikin, niin ei ole kovin motivoivaa meikata sitä nätimmäksi, kun tekee mieli vain olla katsomatta peiliin lainkaan.

T. Ap

Hiusten pesu ja harjaus, sekä vanhojen meikkien pesu illalla ovat ihan perusperusasioita, eivät todellakaan mitään puleerausta. Millainen lapsuus sinulla on ollut? Nämä asiat opetetaan/pitäisi opettaa lapsille jo ennen kouluikää, ja ne ovat itsestäänselvyys normaaleille aikuisille. Jos nämä itsestäänselvyydet jättää tekemättä, ulkonäkö kertoo muille että et ole "normaali aikuinen".

Vierailija
55/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 jatkaa:

Eli tämmöinen takki vähän kulahtaneena ja likaisena on helposti tosi epäsiistin näköinen. Sit vielä yhdistettynä eriväriseen pipoon ja kulahtaneeseen kaulaliinaan. Avot:

https://www.vaeltajankauppa.fi/WebRoot/Vaeltajankauppa/Shops/2015021603…

(sivuhuomiona siis että tämäkin takki voi olla siistin näköinen, mutta vaatii todella tyylikkäät asusteet)

Vierailija
56/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voih, ok. Olen aika jääräpäinen tietyssä mielessä, mutta kaipa sitten on pakko nöyrtyä joihinkin kirjoittamattomiin normeihin ja aikatauluttaa ulkonäköjutuille vaikka 15-20 minuuttia enemmän vuorokaudesta.

Toisaalta se, jos joku minusta sellaisen vuoksi pitää enemmän, tuntuu myös hyvin pinnalliselta ja aavistuksen feikiltä. Haluaisin, että ihmiset pitäisivät toisistaan sellaisina kuin he ovat, ilman mitään pynttäytymistä ja ylimääräistä ulkonäön fiksailua.

T. Ap

Ulkonäöstään huolehtiminen on ympäristöstään huolehtimista ja muiden huomioon ottamista, ei mitään "feikkailua".  Muutkin ihmiset tuntevat olonsa turvallisemmaksi kun ympärillä ei kulje kaikenmaailman hampuuseja. Ja toisaaltaan myös epäilyttävä ja välteltävä aines on helpommin tunnistettavissa.

Ai niin, ja minä valkaisen ne hampaatkin koska juon paljon kahvia. Säännöllinen hampaiden puhdistus ja kevytvalkaisu riittää.

Tämä. Ihme ajatus että ulkonäöstään, hygieniastaan ja tyylistään huolehtiminen olisi jotenkin pinnallista ja fekkiä. Tuolla logiikalla voisin mennä kaverin häihin juuttisäkissä ja dissata niitä muita "pröystäilijöitä" juhlavaatteissaan. Tosiasiassa juhlavaatteisiin pukeudutaan koska halutaan kunnioittaa tilaisuutta. Samalla tavalla mä voin kunnioittaa tilaisuutta esim kauppareissulla niin, että olen puhdas ja siistinnäköinen ihminen.

Toisaalta myäs hieman kaksinaismoralistista Ap:lta toisaalta syyttää ihmisiä muiden lokeroimisesta ulkoisen habituksen mukaan kun on samalla loukkaantunut siitä, että häntä luullaan pultsariksi. Eikö pultsarit sitten mielestäsi ansaitse tulla kohdatuksi yksilöinä ilman ulkonäön perusteella tehtyjä johtopäätöksiä? Mikä siinä on pahaa jos sinua luullaan pultsariksi? Eikö pultsarit mielestäsi ole hyviä ihmisiä?

Vierailija
57/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta itseäsi, päivittäinen rutiini kasvohoitoon ja puhdistukseen, ihon kuorinta, peseydy ja harjaa hiukset, käy kampaajalla ja värjää hiukset luonnollisella värillä. Vaatetyyli uusiksi, ei kulahtaneita vaatteita, ei leggareita eikä collareita eikä huppareita, alusvaatteet vaihda joka päivä. Käytä joka päivä aurinkovoidetta vaikka aurinko ei paistaisi ja pese se illalla pois. Meikki luonnolliseksi, ei tatuointeja eikä mitään feikkiä olemukseen. Älä kiroile äläkä käytä mitään päihteitä tupakkaa alkoholia. Puhu kauniisti itsestäsi ja muista. Siinäpä jotain. Ole hyvä!

Vierailija
58/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paljon kasseja ja eriparisia vaatteita. Jos on talvivaatteissa kaupassa muutaman kassin kanssa, alkaa hikoilemaan ja pipokin valuu vinoon niin näyttää helposti vähän puliakalta. Iän myötä naamakin roikkuu enemmän.

Joku siinä on, mikä ei nyt näistä kommenteista tule ilmi. Kuulostaa enemmän humble bragilta.

Tapaamatta on vaikea sanoa, mutta tulee mieleen eräs humble bragia paljon harrastava tuttuni jota 'aina kaikki katsoo' vaikka ihmiset vain normaalisti olisi vilkaisseet päin.

Vierailija
59/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

T. Ap

Hiusten pesu ja harjaus, sekä vanhojen meikkien pesu illalla ovat ihan perusperusasioita, eivät todellakaan mitään puleerausta. Millainen lapsuus sinulla on ollut? Nämä asiat opetetaan/pitäisi opettaa lapsille jo ennen kouluikää, ja ne ovat itsestäänselvyys normaaleille aikuisille. Jos nämä itsestäänselvyydet jättää tekemättä, ulkonäkö kertoo muille että et ole "normaali aikuinen".

Elin isäni kanssa suuren osan lapsuuttani. Ei mulle kukaan opettanut juurikaan noita perusjuttuja ja jotenkin mielsin, että sellainen laittautuminen ei ole muutenkaan mun juttuni. Äitini oli etäinen ja lähinnä moitti ulkonäköäni. Koulussa loistin ja muuten oli kavereita (parhaat kaverini olivat poikia), mutta ulkokuoreni kanssa en ole oikein sinut.

T. Ap

Vierailija
60/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

T. Ap

Voi herranen aika. Tilannehan on todellisuudessa suorastaan päinvastoin. Mitä vaatimattomampi naama ja rumempi kroppa, sitä tärkeämpää on tyyli, vaatteiden istuvuus, meikki ja huoliteltu olemus. Kaunis ihminen varmasti saa anteeksi enemmänkin tyylivirheitä ja hyvän kropan päällä lähes kaikki näyttää hyvältä. Mutta jos olet ruma ja habituksesi antaa ymmärtää että olet juuri herännyt sillan alta, niin silloinhan sinä olet muiden silmissä peikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän