Miten eroon puliakkamaisesta ulkonäöstä?
Sain tänään uutta todistetta pultsari-lookilleni, kun kävin lounastauolla kaupassa. Joku mölyävä nistipariskunta meni edelläni ja myyjä katsoi minuakin epäluuloisesti (oletti, että olin samaa porukkaa, vaikka en sen pariskunnan kanssa puhunutkaan ja tulin paljon myöhemmin). Myös paro vartijaa katsoi minua pitkään, mun menin viitisen metriä kyseisen pariskunnan jälkeen rullaportaisiin jo kaupan ulkopuolella.
Mua on siis nyt lyhyen ajan sisällä sanottu h*oran ja päihteidenkäyttäjän näköiseksi. Olen nelikymppinen pitkähiuksinen ja hoikka nainen. Olisiko ideoita, miten näyttäisin vähemmän pultsarilta/laitapuolenkulkijalta?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Läsää, sipsii, siiderii, sokerii, suklaatii....
Lihottakaa itsenne, niin poskenne eivät ole lommolla kuin pirivietereillä.
Lyhyet hiukset, sillä W T spugenartuilla yleensä on pitkät hiukset.
Ei missään nimessä kuitenkaan, sivukaljua, kouvolatukkaa tai kananpersettä.
Hyvin istuvat lasit päähän, sillä niitä harvemmin näkee katkokävelijöillä.
Rinta rottingille ja turha nurkkia pitkin kulkeminen veks (ette te etsi tyhjiä tölkkejä kadunkulmista).
Urheiluvaatteet pannaan, persetrikoot roskikseen, tennarit vit tuun ja kunnon nahkakengät jalkaan ja avot, et enää näytä laitapuolen kulkijalta vaan normaalilta ihmiseltä.
Ps. tatskat piiloon, niitä on nykyään kaikilla narkeila ja luusereilla.
Tää em. viesti kertoo surullista kieltään sen kirjoittajasta. Hirveä tarve tuomita elämänhallinnan menettäneitä ihmisiä ja tiettyjä tyylejä tuohon ryhmään kuuluvien tyypillisiksi piirteiksi.
Itse olen ollut alkoon sen verran koukussa, että juomisputkia on ollut. Eipä sitä kuitenkaan niin helposti arvaisi kun olen pukeutunut ja laittautunut juurikin siistiksi viihteelle.
Silloin kun taas olen ollut raittiimpi olen pukeutunut juurikin niihin "persehousuihin" ja lenkkareihin. Monet juoksukengätkin kun ovat nykyään ihan tyylikkäitä ja katu-uskottavia. Urheilulegginsit menevät hyvin tällaisten lenkkareiden ja pusakan kanssa ja noissa vaatteissa on mukava liikkua ulkona.
Se liikunta vasta hyvää tekeekin. Esim. reippaat lenkit kirkastavat fiilistä ja ihoa. Jaksaa paremmin hoitaa itseään ruokavalionkin kautta ja tulee myös vitamiinit otettua. Olo on niin hyvä, että se näkyy ulkonäössä ja tuntuu henkisessä voinnissakin.
Sipsit, karkit yms. ovat kyllä turhia. Rahat voi laittaa hyvään ruokaankin, kampaajalle jne. Nämä kaikki temput yhdessä auttavat masennukseen jne. ja vähentävät riippuvuuskäyttäytymistä.
Mitä haluan sanoa on ettei ihmisiä pidä tuomita ulkonäön perusteella. Ei pidä muutenkaan! Riippuvuuksia kutsutaan sairauksiksi sen takia, koska ne ovat sitä! Eivät ne poistu tuomitsemalla vaan terapialla, mahdollisesti lääkkeillä, elämänmuutoksilla ja itseni kohdalla ihan kyllästymisellä huonoon oloon. Ihmisiä pitää kannustaa eikä haukkua.
Ap voisi kokeilla vaikka hedelmähappokuorintaa ja seerumeiden käyttöä sekä tuota lääkärin luona käyntiä. Kevyt meikki ja siisti kampaus kohentavat yleisilmettä kummasti.
Ihonhoito on ihan kaiken a ja o, josta on hyvä aloittaa. Jokailtaisesta kasvojenpuhdistuksesta kannattaa tehdä rutiini, ja jos on meikannut niin silloin erityisen hyvä ja huolellinen puhdistus. Kosteusvoide ehdottomasti aamuin illoin. Nimittäin huolellakaan tehty meikki ei näytä miltään, jos alla on likainen ja hoitamaton iho ja edelliset ripsarit vielä silmissä (silmätulehdusvaarakin).
Jos ihonhoitotuotteet eivät ole tuttuja niin aika osaavalle kosmetologille, kunnon puhdistus ja kuorinta ja laadukkaat tuotteet samalla kotiin. Sama juttu meikkien kanssa, jos on epävarma mistä aloittaa, niin kosmetiikkaliikkeeseen voi varata ajan, missä katsotaan itselle sopivat tuotteet. Itse aloittaisin bb-voiteella, värittömällä puuterilla, aurinkopuuterilla, poskipunalla, huulivoiteella ja ripsivärillä. Voi kuulostaa pitkältä listalta, mutta 10 minuutissa aamuisin saa näillä tuotteilla ihmeitä aikaan.
Myös kulmakarvat vaikuttavat yleisilmeeseen yllättävän paljon, hoitamattomista kulmista tulee usein vähän homssuinen olo. Säännöllinen nyppiminen ja kevyt väri, jos on mahdollisuus niin alkuun voi käydä ammattilaisella laittamassa kauniin mallin ja värin kulmiin, monissa paikoissa saa jo alle parillakympillä.
Oletko tarkistuttanut B12-vitamiinitasot, voi olla alhaiset muillakin kuin vegaaneilla. Puutos aiheuttaa degeneroitumista.