Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon puliakkamaisesta ulkonäöstä?

Vierailija
24.11.2020 |

Sain tänään uutta todistetta pultsari-lookilleni, kun kävin lounastauolla kaupassa. Joku mölyävä nistipariskunta meni edelläni ja myyjä katsoi minuakin epäluuloisesti (oletti, että olin samaa porukkaa, vaikka en sen pariskunnan kanssa puhunutkaan ja tulin paljon myöhemmin). Myös paro vartijaa katsoi minua pitkään, mun menin viitisen metriä kyseisen pariskunnan jälkeen rullaportaisiin jo kaupan ulkopuolella.

Mua on siis nyt lyhyen ajan sisällä sanottu h*oran ja päihteidenkäyttäjän näköiseksi. Olen nelikymppinen pitkähiuksinen ja hoikka nainen. Olisiko ideoita, miten näyttäisin vähemmän pultsarilta/laitapuolenkulkijalta?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läsää, sipsii, siiderii, sokerii, suklaatii....

Lihottakaa itsenne, niin poskenne eivät ole lommolla kuin pirivietereillä.

Lyhyet hiukset, sillä W T spugenartuilla yleensä on pitkät hiukset.

Ei missään  nimessä kuitenkaan, sivukaljua, kouvolatukkaa tai kananpersettä.

Hyvin istuvat lasit päähän, sillä niitä harvemmin näkee katkokävelijöillä.

Rinta rottingille ja turha nurkkia pitkin kulkeminen veks (ette te etsi tyhjiä tölkkejä kadunkulmista).

Urheiluvaatteet pannaan, persetrikoot roskikseen, tennarit vit tuun ja kunnon nahkakengät jalkaan ja avot, et enää näytä laitapuolen kulkijalta vaan normaalilta ihmiseltä.

Ps. tatskat piiloon, niitä on nykyään kaikilla narkeila ja luusereilla.

Vierailija
22/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy otsikossa että miten pääsee eroon puliakkalookista mutta ketjussa vämmää että ei hän näytä pultsarilta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonaislook koostuu yksityiskohdista. Et eds harjaa hiuksiasi ja ihmettelet miksi näytät hampuusilta? Etsi vaikka kuva about itsesi ikäisestä naisesta, joka näyttää mielestäsi sellaiselta ihmiseltä, jollaiseksi haluaisi tulla mielletyksi (joku suht tavis tietty, ei kannata tähdätä Kris Jenneriksi, jos ei ole Krisin masseja). Mieti mitä eroja teidän habituksissa on ja mistä ne johtuu. Tuossa joku mainitsikin hiukset ja niiden värin. Jos sulla on joku markettiväreillä värjätty punainen tukka ja alla joku 8kk vanha permanentti, niin ihan siitä aloittaisin. Pitkät hiukset lisäksi näyttävät usein kamalilta jos ne ovat huonosti hoidetut ja ohuet (ja harjaamattomat).

Hyvä pointti. Mulla on maantienväriset (luonnonväriset), usein hieman sotkussa, mutta koetan oikoa niitä. En siis harjaa niitä, etteivät mene kiillottoman näköisiksi. Hiukseni ovat aika paksut ja latvatkin siistihköt. En välttämättä edes hoida ihoanikaan päivittäin, laitan ihovoidetta ehkä joka toinen-joka kolmas päivä ja lisäilen välillä vähän meikkiä. Näppylöitä/finnejä tulee vähäisesti edelleen.

Muuten olen kuitenkin aina suihkunraikas ja puhtaissa ja klassisissa (tosin aika kuluneissa) vaatteissa. Käytän samoja vaatteitakin melkein joka päivä (2-3 lempivaatekertaa, joita vaihtelen), kun en ole kiinnostunut oikein shoppailustakaan. Täytyy ehkä alkaa skarpata jotenkin ja tuo ideasi on todella hyvä ja konkreettinenkin, mistä lähteä liikkeelle.

T. Ap

Vierailija
24/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, jos joudun vain vieraiden ihmisten reaktioiden vuoksi pestä hiuksiani useammin tai laittaa joitain jälkikäsittelysuihkeita niihin. Oon tottunut vain pesemään hiukset ja antanut niiden kuivua itsekseen sekä pessyt aika harvakseltaan ja se on ollut täysin ok aikaisemmin. En ole käyttänyt hiuslakkoja/hoitosuihkeita/muotovaahtoja/kiiltosuihkeita vuosikausiin. Käyttävätkö muut ihmiset sellaisia arkena oikeasti näyttääkseen tyylikkäiltä?

T. Ap

Kyllä. Mä  hoidan itseäni viikon jokaisena päivänä. Eli pesen hiukset vähintään 2-3 päivän välein ja pesun jälkeen föönaan ja muotoilen ne lämpösuojallisen muotoilusuihkeen avulla. Harjaan ja siistin ne toki joka aamu, vaikka en olisi niitä juuri pessyt. Käyn suihkussa joka päivä ja pesen kasvot ja hampaat 2x päivässä. Käytän myös ihonhoitotuotteita ja kiinnitän huomiota vaatteisiini. Minulla on mielikuva itsestäni ja visio siitä miten haluan tulla nähdyksi tässä maailmassa. Ostan laadukkaita vaatteita joista pidän, ja jotka tukevat tätä visiota. Käytän aina puhtaita ja ehjiä vaatteita, vaikka ne olisivat vain collarit ja t-paita kotona. Ehostan itseäni tarpeen mukaan. Vapaapäivänä ihan vain siistityt hiukset ja pesty olemus (ja kenties hieman kulmakynää) saattaa riittää, kun taas toisinaan meikkaan enemmän. 

Teen kaiken tämän lähinnä oman hyvän olon takia. En usko että voisin tuntea oloani kovin hyväksi jos näyttäisin spurgulta tai pummilta.

Vierailija
25/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään tyylikonsulttia tai edes kampaajaa tarvitse. Ala pestä hiukset joka toinen päivä ja harjaa ne joka aamu sekä ennen ihmisten ilmoille lähtemistä.

Pese vaatteet säännöllisesti ja säilytä ne niin, etteivät ole ihan rypyssä.

Vierailija
26/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut, villakangastakki, nilkkurit, kaulahuivi, hiukset tietenkin peset vähintään joka toinen päivä ja välipäivinä kuivashampoo. Laitat ne kiinni nutturalle tai solmit jollain kauniilla hiuskoristeella. Käsineet.  Eikä mitään räväkkää, värikästä ja halvan oloista. Hajuvesikin kumma kyllä vaikuttaa. Minäkin saan paremman vastaanoton tuoksuessani laadukkaalle parfyymille kuin tuoksuttomana. 

Vierailija
27/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy otsikossa että miten pääsee eroon puliakkalookista mutta ketjussa vämmää että ei hän näytä pultsarilta :D

No siis en mä omasta mielestäni näytä pultsarilta, vaan ihan normaalilta ja aavistuksen boheemilta. Mutta ilmeisesti ympäristön mielestä muistutan puliakkaa.

T. Ap

Vierailija
28/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama! D: Mulla on karheat, pörröiset hiukset, jotka menevät varsinkin ulkona heti puliakkakuntoon. Pesen hiukset kyllä päivittäin, joten likaiset ne eivät ole. Iho on nopeasti rasvoittuva, joten meikit leviävät saman tien ja naama kiiltää ja näyttää epäsiistiltä. Olen kuitenkin todennut, että kevyt meikki on parempi kuin meikittömyys, koska meikittä luulen itsekin olevani puliakka, niin kamalalta näytän oltuani hetken ulkona tai hieman hikoiltuani ym.

Ja olen todella kokeillut vaikka mitä ihon- ja hiustenhoitotuotteita sekä myös "hoitamattomuutta" kuten no poo jne. Kai se on oltava sitten vain puliakkalookissa, vaikka en edes käytä mitään päihteitä ja olen kohtuullisen hyvin toimeentuleva.

Vierailija
29/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään tyylikonsulttia tai edes kampaajaa tarvitse. Ala pestä hiukset joka toinen päivä ja harjaa ne joka aamu sekä ennen ihmisten ilmoille lähtemistä.

Täytyy ottaa tämä ihan haasteena. Kokeilen viikon ajan sitä, että pesen hiukset joka toinen päivä ja alan harjata hiuksiani. Pesen ja rasvaan kasvotkin joka päivä ja valkaisen hampaat. Täytyy katsoa, muuttuuko elämä kivemmaksi.

Tosin tuntuu hirvittävältä ajalliselta uhraukselta pinnallisuuden alttarille, mutta ehkä selviän juuri ja juuri. Olisinpa mies, niin ei tarvitsisi vaivautua ulkonäön eteen tekemään mitään... Jos olisin mies, niin suihku saisi riittää todellakin.

T. Ap

Vierailija
30/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, jos joudun vain vieraiden ihmisten reaktioiden vuoksi pestä hiuksiani useammin tai laittaa joitain jälkikäsittelysuihkeita niihin. Oon tottunut vain pesemään hiukset ja antanut niiden kuivua itsekseen sekä pessyt aika harvakseltaan ja se on ollut täysin ok aikaisemmin. En ole käyttänyt hiuslakkoja/hoitosuihkeita/muotovaahtoja/kiiltosuihkeita vuosikausiin. Käyttävätkö muut ihmiset sellaisia arkena oikeasti näyttääkseen tyylikkäiltä?

T. Ap

Miks sä sitten kysyt että mitä tehdä, jos et edes tukkaasi vaivaudu pesemään kun se on likainen?

Vierailija
31/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorat housut, villakangastakki, nilkkurit, kaulahuivi, hiukset tietenkin peset vähintään joka toinen päivä ja välipäivinä kuivashampoo. Laitat ne kiinni nutturalle tai solmit jollain kauniilla hiuskoristeella. Käsineet.  Eikä mitään räväkkää, värikästä ja halvan oloista. Hajuvesikin kumma kyllä vaikuttaa. Minäkin saan paremman vastaanoton tuoksuessani laadukkaalle parfyymille kuin tuoksuttomana. 

Voiih, nuo vaatejututkin. Tykkään aika käytännöllisistä vaatteista, enkä halua näyttää liian "hienolta" tai saada mitään positiivisiakaan katseita. Mutta voisin noitakin kokeilla. Mulla on kotona pari villakangastakkia, mutta en viitsi niitä yleensä käyttää mukavuussyistä. Vaatteeni ovat aika tummia ja neutraaleja (tosin vähän urheilullisia ja käytännöllisiä) jo valmiiksi, joten veikkaan, että kohdallani naama + hiukset tekevät sen pultsarivaikutelman.

Vierailija
32/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ottaa tämä ihan haasteena. Kokeilen viikon ajan sitä, että pesen hiukset joka toinen päivä ja alan harjata hiuksiani. Pesen ja rasvaan kasvotkin joka päivä ja valkaisen hampaat. Täytyy katsoa, muuttuuko elämä kivemmaksi.

Tosin tuntuu hirvittävältä ajalliselta uhraukselta pinnallisuuden alttarille, mutta ehkä selviän juuri ja juuri. Olisinpa mies, niin ei tarvitsisi vaivautua ulkonäön eteen tekemään mitään... Jos olisin mies, niin suihku saisi riittää todellakin.

T. Ap

Jos sä olisit mies, niin noilla spekseillä ainakaan mä en sulle reisiäni avaisi. Kyllä modernin miehenkin tulee pitää huolta tyylistään, ulkonäöstään ja hygieniastaan. Eri asia jos sit haluaisit deittailla vain puliakan näköisiä naisia;)

Vierailija
33/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama! D: Mulla on karheat, pörröiset hiukset, jotka menevät varsinkin ulkona heti puliakkakuntoon. Pesen hiukset kyllä päivittäin, joten likaiset ne eivät ole. Iho on nopeasti rasvoittuva, joten meikit leviävät saman tien ja naama kiiltää ja näyttää epäsiistiltä. Olen kuitenkin todennut, että kevyt meikki on parempi kuin meikittömyys, koska meikittä luulen itsekin olevani puliakka, niin kamalalta näytän oltuani hetken ulkona tai hieman hikoiltuani ym.

Ja olen todella kokeillut vaikka mitä ihon- ja hiustenhoitotuotteita sekä myös "hoitamattomuutta" kuten no poo jne. Kai se on oltava sitten vain puliakkalookissa, vaikka en edes käytä mitään päihteitä ja olen kohtuullisen hyvin toimeentuleva.

Sama täällä. Näyttäisin paremmalta, jos meikkaisin vähän, mutta jotenkin etenkin silmien ympäristön meikki valuu loppujen lopuksi silmiin, jotka alkavat punoittaa ja ärsyyntyä, ja lopputulos on entistä huonompi. Vaikka käyttäisin mitä apteekin herkän ihon ja silmien tuotteita. Ja hiukset ovat talvella niin sähköiset, että ne leijuvat.

Vierailija
34/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiih, nuo vaatejututkin. Tykkään aika käytännöllisistä vaatteista, enkä halua näyttää liian "hienolta" tai saada mitään positiivisiakaan katseita. Mutta voisin noitakin kokeilla. Mulla on kotona pari villakangastakkia, mutta en viitsi niitä yleensä käyttää mukavuussyistä. Vaatteeni ovat aika tummia ja neutraaleja (tosin vähän urheilullisia ja käytännöllisiä) jo valmiiksi, joten veikkaan, että kohdallani naama + hiukset tekevät sen pultsarivaikutelman.

Ei ne mitään hienoja ole vaan aikuisen naisen pukeutumista. Pukeudun minäkin kuin teini kotioloissa, mutta en lähde kaupungille näyttäen siltä. Puliakkamaisesti ja boheemisti voin vaikka pukeutua metsässä. Aikuisena ei ole tapana enää tehostaa omaa persoonaa ja kaikenlainen räväkkyys ja poikkeavuus pukeutumisessa tulkitaan sosiaalisina ongelmina.

Vierailija
35/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Miks sä sitten kysyt että mitä tehdä, jos et edes tukkaasi vaivaudu pesemään kun se on likainen?

Ok, täytyy vain sitten nöyrtyä pesemään hiuksiani useammin ja rasvaamaan ihoani. Ei voi mitään. Kiinnostaisi tietää, että laittautuvatko naiset yleensä paljonkin per päivä? Itselläni aamutoimet ovat yhteensä noin 6 minuuttia (keholle suihku + hampaiden pesu). Jossain vaiheessa päivää laitan vähän ripsiväriä ja peitevoidetta sitten (aamulla en ehdi). Hiuksille en tee aamuisin yhtään mitään (en siis edes harjaa tai kampaa herättyäni).

Toisaalta jos miettii, niin miehetkin ilmeisesti yleensä kampaavat hiuksiaan ja ajavat partaansa ja se on ihan normaalia, ei mitään pynttäytymistä tai metroseksuaalitouhua.

T. Ap

Vierailija
36/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Sporttityyliset” kuvailemasi vaatteet eivät ole kaupunkivaatteita vaan urheiluun. Minäkin kehottaisin käyttämään klassisia vaatteita, ei mitään räikeää.

Jos sinulla on tumma villakangastakki niin aloita siitä.

Toinen asia, ohut ja pitkä tukka on kamala, useimmiten keski-ikäinen on siistimmän näköinen polkassa tms ”leikatun” näköisessä tukassa, pari kertaa vuodessa ei ole riittävä kampaamokäynti.

Vierailija
37/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät kasvorasvaa parin päivän välein mutta lisäilet meikkiä!?

Paise naama ja meikkaa uudelleen, meikin lisäily tekee kamalan suttuisen näköiseksi, vaikket sitä itse huomaa! Muut kyllä huomaa.

Vältä silmän alapuolen rajausta, se leviää useimmiten ja tekee ns ”narkkarilookin”.

Vierailija
38/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään hienoja ole vaan aikuisen naisen pukeutumista. Pukeudun minäkin kuin teini kotioloissa, mutta en lähde kaupungille näyttäen siltä. Puliakkamaisesti ja boheemisti voin vaikka pukeutua metsässä. Aikuisena ei ole tapana enää tehostaa omaa persoonaa ja kaikenlainen räväkkyys ja poikkeavuus pukeutumisessa tulkitaan sosiaalisina ongelmina.

Voih, ok. Olen aika jääräpäinen tietyssä mielessä, mutta kaipa sitten on pakko nöyrtyä joihinkin kirjoittamattomiin normeihin ja aikatauluttaa ulkonäköjutuille vaikka 15-20 minuuttia enemmän vuorokaudesta.

Toisaalta se, jos joku minusta sellaisen vuoksi pitää enemmän, tuntuu myös hyvin pinnalliselta ja aavistuksen feikiltä. Haluaisin, että ihmiset pitäisivät toisistaan sellaisina kuin he ovat, ilman mitään pynttäytymistä ja ylimääräistä ulkonäön fiksailua.

T. Ap

Vierailija
39/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt hiusten harjaus on ihan perusasia aamulla. Ei siihen mene edes minuuttia. Kuulostaa että aplla on oikeasti elämänhallinta hukassa, jos pitää likaisia harjaamattomia hiuksia ihan normaalina eikä ymmärrä miksi niistä tulee muille laitapuolenkulkija -fiilis. Kiire ei ole tekosyy sille ettei viitsi hiuksia pestä ja harjata, eihän siihen vaadita mitään kampaajakäyntejä.

Vierailija
40/83 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin myös siitä että selvittäisit omat värisi. Voi näyttää todella väsyneeltä ja nuhraantuneelta jos käyttää itselleen epämieluisia värejä. Jos sulla tummia vaatteita niin ainakin huivit lähellä kasvoja omissa väreissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä