Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaavuori: Helsinki suljetaan

Vierailija
24.11.2020 |

Kaikki kaupungin palvelutilat ja yleisötapahtumat esitetään suljettaviksi ja lopetettavaksi.

Kommentit (506)

Vierailija
221/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat, vaatekaupat, baarit, ravintolat yms. saavat edelleen pysyä auki kun taas monien muiden yritysten toiminnasta tehdään mahdotonta (esim. nyt jos kaikki joulumyyjäiset (myös ulkotapahtumat) kielletään). Miten nämä valitaan, että kenellä oikeus työskennellä ja kenellä ei?

Vierailija
222/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden äiti kirjoitti:

Hyvä. Asun Espoossa. En juo alkoholia , en polta, enkä käy ikinä baarissa niin hyvä, että edes osa juottoloista suljetaan. Ne vois lopettaa kokonaan! En käy Helsingissäkään ikinä. Hyvä, että suljetaan.

Ilmeisesti seksiä on tullut kuitenkin harrastettua tasaisin välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sinänsä ole mitään rajoituksia vastaan, ei tässä koronassa eikä muutenkaan. Mutta todella kiinnostunut olisin saamaan luotettavaa faktatietoa, että nimenomaa harrastuspaikat on ne, missä tämä tauti on nyt levinnyt. Meneekö kirjot, moskeijat, ja muut uskonnolliset paikat kiinni myös?

Vierailija
224/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, ettei peruskouluja laiteta kiinni uudelleen. Kaikilla ei ole kotona päivisin vanhempaa huolehtimassa oppimisesta, vaan moni lapsi jää siinä kohtaa aikalailla heitteille.

Viime keväänä osa lapsista notkui päivät keskustassa ja teki tehtäviä ehkä illalla vanhempien avulla, jos edes teki kaikkia tehtäviä.

Parempi lasten on koulussa olla, kuin vaikka kauppojen auloissa notkumassa.

Toki moni ajattelee asiaa vain omalta kannalta jos itse on vaikka kotiäiti, työtön tai pystyy tekemään joustavasti etätöitä kotona. Kaikilla ei kuitenkaan ole tällaista tilannetta.

Todellinen syy etäopetuksen vastustamiseen on siinä että etätöitä tekevien vanhempien hermot eivät kestä omia lapsiaan. Koko ajan toisessa huoneessa töitään tekevässä puolisossakin on jo kestämistä ja vielä lapset siihen tekemään läksyjään niin pinna katkeaa.

Sairastelukierre ei sekään ole herkkua. Longcovid.

Ei sotketa nyt psyykkisiä sairauksia tähän.

Vierailija
225/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, ettei peruskouluja laiteta kiinni uudelleen. Kaikilla ei ole kotona päivisin vanhempaa huolehtimassa oppimisesta, vaan moni lapsi jää siinä kohtaa aikalailla heitteille.

Viime keväänä osa lapsista notkui päivät keskustassa ja teki tehtäviä ehkä illalla vanhempien avulla, jos edes teki kaikkia tehtäviä.

Toki moni ajattelee asiaa vain omalta kannalta jos itse on vaikka kotiäiti, työtön tai pystyy tekemään joustavasti etätöitä kotona. Kaikilla ei kuitenkaan ole tällaista tilannetta.

Todellinen syy etäopetuksen vastustamiseen on siinä että etätöitä tekevien vanhempien hermot eivät kestä omia lapsiaan. Koko ajan toisessa huoneessa töitään tekevässä puolisossakin on jo kestämistä ja vielä lapset siihen tekemään läksyjään niin pinna katkeaa.

Nyt ei mene työ-ja koulumatkoihin aikaa. Mikä estää isää tai äitiä lähtemään pelaamaan pallopelejä tyhjyyttään ammottaville kentille lastensa kanssa tai menemään juoksu/kävelylenkille vaikk tunniksi. Tai teini menee kaverinsa kanssa ulkoilemaan tai juoksemaan ,jos urheiluharrastus loppuu. Vaihtoehtoja on kymmeniä. Esteenä on vaan kiukuttelu asian suhteen ja laiskuus.

Vierailija
226/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ounasteltu että näin tässä käy, mutta kolahtaahan se silti. Oletan että Espoo ja Vantaa seuraavat perässä?

Kirjasto minua surettaa, ruokakaupan ohella se on ainoa paikka jossa on tullut käytyä. Tosin olen kyllä ihmetellyt sitä kuinka sielläkin käy porukkaa maskitta, vaikka ovella isossa julisteessa kerrotaan että suositellaan maskin käyttöä. Täytynee käydä hamstraamassa vähän niin että on sitten luettavaa loppuvuodeksi.

Voi hyvä luoja että siitä kirjastosta jaksetaan itkeä. Ihan turha laitos muutenkin. Kirjoja saa kirjakaupasta/nettikaupoista.

Vierailija
227/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maski ei edes suojaa tai estä tartuntoja.

Kuka ottaa vastuun kun ihmisten elämiä tuhotaan koronahössötyksellä?

Kuka ottaa vastuun kun maskiin turvautuu joku riskiryhmäläinen ja saa sit tartunnan ja kuolee

Kuka ottaa vastuun kun joku koronaa sairastaa ja käyttää maskia ja siinä sivussa riskiryhmäläinen saa tartunnan ja kuolee

Mitä enemmän maskia käytetään, sitä enemmän tulee tartuntoja. Ainakin siltä näyttää.

Onko syynä maskin väärä käyttö? Yhtä ja samaa kertakäyttömaskia käytetään tunteja tai useana päivänä.

Maskia kosketellaan likaisin käsin. Kädet pitäisi pestä kunnolla tai desifioida aina ennen kuin maskia liikutellaan, asetellaan, otetaan pois tai uutta maskia laitetaan paikalleen. Ja jälkeenkin päin, kun on kosketeltu likaista maskia.

Luullaan, että pelkkä maskin käyttö pelastaa. Mutta väärä käyttö ei pelasta ja on mielestäni ihan turhaa.

Parempi pitää riittäviä etäisyyksiä ja pestä kädet usein ja aina tarpeen mukaan. Jos käyttää maskia, niin kädet pitää siis pestä aina ennen kuin maskia on kosketeltu ja aina vanhan maskin poistamisen jälkeen. Pitäisi pestä, vaikka se ei arjessa oikeasti onnistukaan.

Ja nyt Helsingin johto on sulkemassa kaupungin palvelupaikkoja, kuten kirjastot, urheiluhallit, joista ei ole oikeasti juurikaan tartuntoja tullut.

Vierailija
228/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepas räkäistä ilman maskia ja sen jälkeen maskin kanssa!

Kyllä minä sanon, että pisaratartunnalla tarttuva tauti vähenee jos jokainen tautinen räkii mieluummin omaan maskiin.

Maski pitää vaihtaa, jos olet yskinyt tai aivastanut sitä käyttäen:  desifioi tai pese kädet kunnolla, ota vanha maski pois ja laita se roskapussiin (älä heitä maastoon tai kadulle), desifioi tai pese likaantuneet kädet kunnolla, laita uusi maski. Älä yski tai aivasta enää.

Vierailija
229/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen positiivisena, että turhia laitoksia suljetaan. Suomessa on metsiä, polkuja ja teitä, joilla voi kuntoilla esim. lenkkeillen. Vesiä joissa voi uida. Kirjakauppoja joissa myydään kirjoja. Musiikia, elokuvia, näytelmätallenteita verkossa ja digimedioissa. Alkoholiakin ja kahvipaketteja saa alan liikeistä.

Mä ainakin lainaan kirjat mieluummin kirjastosta, kun ostan ne kalliilla hinnalla kaupasta. Luen ne vain kerran, enkä halua varastoida niitä kotiin. Mä luen paljon. 

Minäkin luen paljon. Olen lukenut jo vajaat 10v E- kirjoja/ äänikirjoja tabletilla. Ei maksa mitään. Olen hankkinut kolmen eri alueen kirjastotunnukset. Lukeminen on ilmaista , eikä lopu.

Vierailija
230/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaavuori: Suuri osa väestöstä ei noudata suosituksia.

= Itäkeskuksessa

Asun Itäkeskuksen vieressä. 

Ei se tilanne täällä sen surkeampi ole kuin muuallakaan. Just kävin Meilahdessa sairaalassa ja se hoitaja, joka otti vastaan, oli ilman maskia.

Ja kaikki siellä ilman maskia liikkuneet oli ihan kantasuomalaisia keski-ikäisiä miehiä.

Lapsen koulu on arvoalueella keskustassa ja hän on ollut tähän asti koko koulussa ainoa jolla on ollut maski.

Käyn Meilahdessa viikottain hoidoissa ja ainakin sillä puolella missä itse olen on pakko olla maski koko ajan. Se mikä on todella erikoista on se ettei henkilökunnasta kenelläkään ole maskia. En ole nähnyt siis yhdelläkään koko korona-aikama keväästä lähtien.

Haartmannin sairaalassa ainakin kaikilla työntekijöillä on maskit.

Vierailija
231/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V#ttu.

Meillä koulaiset käy julkisilla koulussa. Meillä ei ole autoa kun hyvä julkinen. Lapsia pelottaa korona kun kulkevat junalla ja metrolla kouluun. Lisäksi vielä koulut auki jossa ei ole turvavälejä yms niin ahdistaa lapsia.

Mittä hittoa, miksi ei etäkoulua? Edes niille joille se sopii?

Juuri näin. Itse en kyllä edes asu pk-seudulla, mutta suututtaa, kun lapselle tulee poissaoloja paljon, kun joka yskäisystä pitää jäädä kotiin. Siinä sitten odotetaan testiä ja sitten sen tuloksia, melkein viikko tulee poissaoloa sellaisen taudin takia, jossa yleensä voisi ihan hyvin käydä koulua. Kiva sitten kun jää koko ajan muista jälkeen. Ja opettajan on pakko ottaa yhteyttä, kun tietty määrä poissaolotunteja tulee täyteen, vaikkei siinä tässä tilanteessa ole mitään järkeä. Ja eiköhän sama homma ole aika monella, joka noudattaa ohjeita ja jää kotiin vähänkin sairaana. Eli tällaista on tämä mahtava koulunkäynti, joka on nyt niin hienoa, kun ei ole etäkoulua.

Vierailija
232/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei mene työ-ja koulumatkoihin aikaa. Mikä estää isää tai äitiä lähtemään pelaamaan pallopelejä tyhjyyttään ammottaville kentille lastensa kanssa tai menemään juoksu/kävelylenkille vaikk tunniksi. Tai teini menee kaverinsa kanssa ulkoilemaan tai juoksemaan ,jos urheiluharrastus loppuu. Vaihtoehtoja on kymmeniä. Esteenä on vaan kiukuttelu asian suhteen ja laiskuus.

Miksi sinä kuvittelet että ne kentät ammottavat tuolla tyhjyyttään? Koko ajan ovat käytössä. Samoin lenkkipoluilla on ollut välillä oikein ruuhkaa.

Vierailija
233/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ottaa vastuun kun maskiin turvautuu joku riskiryhmäläinen ja saa sit tartunnan ja kuolee

Kuka ottaa vastuun kun joku koronaa sairastaa ja käyttää maskia ja siinä sivussa riskiryhmäläinen saa tartunnan ja kuolee

Mitä enemmän maskia käytetään, sitä enemmän tulee tartuntoja. Ainakin siltä näyttää.

Onko syynä maskin väärä käyttö? Yhtä ja samaa kertakäyttömaskia käytetään tunteja tai useana päivänä.

Maskia kosketellaan likaisin käsin. Kädet pitäisi pestä kunnolla tai desifioida aina ennen kuin maskia liikutellaan, asetellaan, otetaan pois tai uutta maskia laitetaan paikalleen. Ja jälkeenkin päin, kun on kosketeltu likaista maskia.

Luullaan, että pelkkä maskin käyttö pelastaa. Mutta väärä käyttö ei pelasta ja on mielestäni ihan turhaa.

Parempi pitää riittäviä etäisyyksiä ja pestä kädet usein ja aina tarpeen mukaan. Jos käyttää maskia, niin kädet pitää siis pestä aina ennen kuin maskia on kosketeltu ja aina vanhan maskin poistamisen jälkeen. Pitäisi pestä, vaikka se ei arjessa oikeasti onnistukaan.

Ja nyt Helsingin johto on sulkemassa kaupungin palvelupaikkoja, kuten kirjastot, urheiluhallit, joista ei ole oikeasti juurikaan tartuntoja tullut.

Mistäs sinä tiedät kuinka paljon tartuntoja tulee vaikka kirjastosta tai urheiluhalleista? Kirjastot varsinkin ovat nuorison hengailupaikkoja joissa maskeja ei lähes kukaan asiakas käytä. Työntekijät pitävät takahuoneissakin maskeja, mutta asiakkaista vain aniharva. Siellä ollaan isolla porukalla ja pelataan pleikkaria tai tietokoneella, yskitään ja kaikkea kosketaan ilman käsidesiä. Ei ole järin turvallinen paikka näin korona-aikana.

Vierailija
234/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friberg laukas paukun!

Vierailija
235/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia kosketellaan likaisin käsin. Kädet pitäisi pestä kunnolla tai desifioida aina ennen kuin maskia liikutellaan, asetellaan, otetaan pois tai uutta maskia laitetaan paikalleen. Ja jälkeenkin päin, kun on kosketeltu likaista maskia. Eiköhän tämmäsenä aikana kirjaston kirjat ole aikamoinen pommi? Kulkee ihmiseltä toiselle..Yskitään ja köhitään sinne väliin..

Mistäs sinä tiedät kuinka paljon tartuntoja tulee vaikka kirjastosta tai urheiluhalleista? Kirjastot varsinkin ovat nuorison hengailupaikkoja joissa maskeja ei lähes kukaan asiakas käytä. Työntekijät pitävät takahuoneissakin maskeja, mutta asiakkaista vain aniharva. Siellä ollaan isolla porukalla ja pelataan pleikkaria tai tietokoneella, yskitään ja kaikkea kosketaan ilman käsidesiä. Ei ole järin turvallinen paikka näin korona-aikana.

Vierailija
236/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ounasteltu että näin tässä käy, mutta kolahtaahan se silti. Oletan että Espoo ja Vantaa seuraavat perässä?

Kirjasto minua surettaa, ruokakaupan ohella se on ainoa paikka jossa on tullut käytyä. Tosin olen kyllä ihmetellyt sitä kuinka sielläkin käy porukkaa maskitta, vaikka ovella isossa julisteessa kerrotaan että suositellaan maskin käyttöä. Täytynee käydä hamstraamassa vähän niin että on sitten luettavaa loppuvuodeksi.

Voi hyvä luoja että siitä kirjastosta jaksetaan itkeä. Ihan turha laitos muutenkin. Kirjoja saa kirjakaupasta/nettikaupoista.

Nämä, jotka eivät kirjastoa käytä, eivät ymmärrä kirjaston ideaa.

Ei ole tarkoituksenmukaista eikä mahdollistakaan rahallisesti aina ostaa kirjaa omaksi vaan lukea se ja laittaa takaisin luettavaksi kirjastoon. Ja ei, äänikirja tai netistä luettava kirja ei ole sama asia.

Kaikilla ei ole mobiililaitetta edes.

Itse olen kova lukemaan. Yöpöydällä pitää olla monta lukematonta kirjaa valmiina. Jos olen vahingossa lainannut tylsän tai kirjan,niin en lue sitä vaan siirryn toiseen.

Nytkin kävin lauantaina kirjastossa, vein neljä kirjaa pois ja lainasin viisi. Luen noin kolme kirjaa viikossa. Joskus enemmänkin. Pienellä eläkkeellä en millään pystyisi ostamaan tuota määrää kirjoja jotka luen. Eikä ne mihinkään mahtuisikaan. Eikä olisi järkeä, juuri koska jotkut kirjat lukee vain kerran.

Kirjasto on monipuolinen ja tärkeä paikka muutenkin ja monelle suuri henkireikä. Yksi harvoista ilmaisista palveluista nykyään.

Ainoastaan kopiointi maksaa, mutta sekin tärkeä palvellut monelle.

Ohi aiheen, mutta kokeilkaa joskus lukea rauhassa kiinnostavaa, oikeaa kirjaa. Tekisi hyvää nykyisen digitekniikan ja ulkoisia arvoja korostavan elämäntyylin aikana.

Lukekaa muutakin kuin mobiililaitteesta tykkäyksiä ja postauksia, vai mitä ne ovatkaan.

Vierailija
237/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät kirjastoa käytä, eivät ymmärrä kirjaston ideaa.

Ei ole tarkoituksenmukaista eikä mahdollistakaan rahallisesti aina ostaa kirjaa omaksi vaan lukea se ja laittaa takaisin luettavaksi kirjastoon. Ja ei, äänikirja tai netistä luettava kirja ei ole sama asia.

Kaikilla ei ole mobiililaitetta edes.

Itse olen kova lukemaan. Yöpöydällä pitää olla monta lukematonta kirjaa valmiina. Jos olen vahingossa lainannut tylsän tai kirjan,niin en lue sitä vaan siirryn toiseen.

Nytkin kävin lauantaina kirjastossa, vein neljä kirjaa pois ja lainasin viisi. Luen noin kolme kirjaa viikossa. Joskus enemmänkin. Pienellä eläkkeellä en millään pystyisi ostamaan tuota määrää kirjoja jotka luen. Eikä ne mihinkään mahtuisikaan. Eikä olisi järkeä, juuri koska jotkut kirjat lukee vain kerran.

Kirjasto on monipuolinen ja tärkeä paikka muutenkin ja monelle suuri henkireikä. Yksi harvoista ilmaisista palveluista nykyään.

Ainoastaan kopiointi maksaa, mutta sekin tärkeä palvellut monelle.

Ohi aiheen, mutta kokeilkaa joskus lukea rauhassa kiinnostavaa, oikeaa kirjaa. Tekisi hyvää nykyisen digitekniikan ja ulkoisia arvoja korostavan elämäntyylin aikana.

Lukekaa muutakin kuin mobiililaitteesta tykkäyksiä ja postauksia, vai mitä ne ovatkaan.

Monelle työttömälle kirjasto on ainoa paikka päästä nettiin lukemaan uutisia ja käyttämään mm. työkkärin palveluita.

Itse en pidä kirjastoa minään hengailu- ja seurustelupaikkana. Jos sinne kokoontuva ja meluava nuoriso ei käytä kirjaston palveluita (vaan sen sijaan levittää koronaa), heidät pitäisi ajaa sieltä ulos.

Vierailija
238/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei sinänsä ole mitään rajoituksia vastaan, ei tässä koronassa eikä muutenkaan. Mutta todella kiinnostunut olisin saamaan luotettavaa faktatietoa, että nimenomaa harrastuspaikat on ne, missä tämä tauti on nyt levinnyt. Meneekö kirjot, moskeijat, ja muut uskonnolliset paikat kiinni myös?

Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla jäljitetyistä tartunnoista 7 % on harrastuksista - näin sanottiin viimeviikon tiedotustilaisuudessa. Ongelma on se, että yli 50 % on sellaisia tartuntoja, joista ei tiedetä, mistä ne ovat tulleet. Eli ihmiset eivät muista, tule ajatelleeksi, kehtaa kertoa tms. Noista yli puolesta aivan varmasti myös vähintään se 7 % on harrastuksista. Eli kyllä niitä ihan merkittävä määrä on. Tuon tarkempaa faktaa ei ole kellään sinulle antaa juurikin siksi, että suurimmasta osasta tartuntoja kukaan ei tällä hetkellä tiedä, mistä ne ovat tulleet.

Vierailija
239/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla jäljitetyistä tartunnoista 7 % on harrastuksista - näin sanottiin viimeviikon tiedotustilaisuudessa. Ongelma on se, että yli 50 % on sellaisia tartuntoja, joista ei tiedetä, mistä ne ovat tulleet. Eli ihmiset eivät muista, tule ajatelleeksi, kehtaa kertoa tms. Noista yli puolesta aivan varmasti myös vähintään se 7 % on harrastuksista. Eli kyllä niitä ihan merkittävä määrä on. Tuon tarkempaa faktaa ei ole kellään sinulle antaa juurikin siksi, että suurimmasta osasta tartuntoja kukaan ei tällä hetkellä tiedä, mistä ne ovat tulleet.

Ne tulee koulusta. Tätä ei vaan saa sanoa.

Vierailija
240/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se virus tällä häviä. Tulee heti takaisin taas kun kaikki aukaistaan.

Mutta kun on niin hirveän tärkeää antaa ihmisten reissata Suomen ja ulkomaiden välillä koko ajan! Sieltä se virus tulee uudelleen ja uudelleen. Ja kun pitää sieltä hakea niitä halppistyöntekijöitä. Kun yrittäjien ahneudella ei ole mitään rajaa.

En hyväksy näitä sulkemisia ja rajoituksia nyt ollenkaan! Miksi pitää kiusata kaikkia muutamien itsekkyyden ja välinpitämättömyyden takia?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme