Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaavuori: Helsinki suljetaan

Vierailija
24.11.2020 |

Kaikki kaupungin palvelutilat ja yleisötapahtumat esitetään suljettaviksi ja lopetettavaksi.

Kommentit (506)

Vierailija
261/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei yläkouluja saada etäopetukseen??????

Koska keväällä todettiin että etäkoulusta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Useissa kodeissa ei joko ole mahdollista etäillä tai sitten ei välitetä etäileekö se lapsi /nuori. Keväällä moni putosi koulun piiristä kokonaan, ja se on koronaa suurempi ongelma

Vierailija
262/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen paljon, samaten lapseni.

Käymme yleensä kerran viikossa lauantaisin kirjastossa.

Silti ymmärrän että nyt ne pitää sulkea.

Kirjoja muuten saa ilmaiseksi ihan niin paljon kuin haluaa. Roskalava-ryhmät, kirppispalstat ja tori piste fi on täynnä ilmaisia kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska keväällä todettiin että etäkoulusta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Useissa kodeissa ei joko ole mahdollista etäillä tai sitten ei välitetä etäileekö se lapsi /nuori. Keväällä moni putosi koulun piiristä kokonaan, ja se on koronaa suurempi ongelma

Ei ole todettu mitään tuonsuuntaistakaan.

Vierailija
264/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osallistu tähän pelleilyyn enää. Suljettuihin paikkoihin en tietenkään pääse mutta muuten sanoudun irti koko hommasta.

Siksihän tässä tilanteessa ollaan kun niin moni on sanoutunut irti omasta vastuustaan.

No laittaisitte sakkolapun siten niiden perään ja lopettaisitte syyttömien sivullisten kiusaamisen!

Mä en ole matkustanut, bilettänyt enkä käynyt edes raflassa syömässä koko vuotena. Kökkinyt himassa ja etätöissä ja VIHAAN tätä kaikkea jo!

Vierailija
265/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osallistu tähän pelleilyyn enää. Suljettuihin paikkoihin en tietenkään pääse mutta muuten sanoudun irti koko hommasta.

Siksihän tässä tilanteessa ollaan kun niin moni on sanoutunut irti omasta vastuustaan.

No laittaisitte sakkolapun siten niiden perään ja lopettaisitte syyttömien sivullisten kiusaamisen!

Mä en ole matkustanut, bilettänyt enkä käynyt edes raflassa syömässä koko vuotena. Kökkinyt himassa ja etätöissä ja VIHAAN tätä kaikkea jo!

Hei, samiksia! Mutta valitettavasti yksilön panos ei tässä paljoa paina kun osa porukasta on päättänyt että ovat kyllästyneet koronaan. Eli kun osaa mokaa, niin kaikki kärsivät. Ainoa sosiaalinen juttuni tänä vuonna oli Pähkinänsärkijä jouluna, jonne ajattelin uskaltautua, mut hei se on peruttu. Mutta tällaista on elämä, joskus hyvästä suorituksesta saa vain pahan mielen. Sakko voisi olla hyvä olemassa, koska sitten itsekkäämmätkin joutuisivat vähän miettimään tekemisiään.

Vierailija
266/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä mainio. Olen nyt täysin vakuuttunut, että maski on yhtäaikaisesti niin tiivis että sen takana pyörtyillään ja niin huokoinen ettei se vähennä pisaroiden leviämistä.

Vierailija
267/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Koko kesän kuultua: ”Minua ei korona hetkauta! Ja minähän en muiden lampaiden tapaan maskia pue!” Sit nää samat vässykät nyt valittamassa fbssä kun korona on päässyt kiihtymään. Oh the irony.

Vierailija
268/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta peruskouluissa olisi voinut olla osittainen etäopetus siten, että 4 lk ylöspäin olisi annettu vanhemmille oikeus valita, onko lapsensa etäopetuksessa vai koulussa, sen mukaan mikä on kunkin perheen/oppilaan yksilöllinen tilanne huomioonottaen järkevintä.

Muuten ihan kiva idea, mutta se etäopetus vie kokonaan ainakin yhden opettajan, jolloin jos 40 luokan oppilaasta 2 jää etäopetukseen, on heillä 1 oma opettaja ja muilla 38 sitten vain 1. Näethän itsekin ettei se onnistuisi.

Ei vie.

Sinne vaan Classroomiin tehtävät aineenopettajilta ja vanhemmat sitten valvoo ne ja lapsi palauttaa.

Ei se ole useimmille ongelma, ja vie paljon vähemmän aikaakin kuin tämä että kuskailee useaa lasta ympäriinsä kouluihin ja sitten setvii työpäivän päälle sitä kaaosta, missä lähikoulu nyt on.

Voit kysyä aiheesta opettajilta, kyllä se vaan vie.

Miksi kysyisin kun itse olen aineenopettaja.

No niin, sitten jos olet aineenopettaja, niin kerro miksi lapsesi ei ole jo kotikoulussa?

Koska hän on ysiluokalla ja toistaiseksi on ollut vaikea järjestää opetusta niin, että hänen 9,8 keskiarvonsa ei vaarannu. Siis koululla vaikeuksia, ei meillä.

Hyi mikä lemu!

Vierailija
269/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuli uutisia, että opettajat eivät saaneet yhteyttä useisiin oppilaisiin koko etäjakson aikana.

Vierailija
270/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaa huoleti kyllä laivat ja koneet tuovat teille moni osaajia 

Vierailija
271/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei sinänsä ole mitään rajoituksia vastaan, ei tässä koronassa eikä muutenkaan. Mutta todella kiinnostunut olisin saamaan luotettavaa faktatietoa, että nimenomaa harrastuspaikat on ne, missä tämä tauti on nyt levinnyt. Meneekö kirjot, moskeijat, ja muut uskonnolliset paikat kiinni myös?

Niin, sinulla ei ole mitään rajoituksia vastaan, kunhan ei rajoiteta sinun tekemisiäsi, vaan niiden muiden. Onko sinulla mitään faktaa, että uskonnollisista yhteisöistä olisi tullut merkittävä määrä tartuntoja Suomessa (Etelä-Koren tai Indonesian tilanne ei nimittäin vaikuta meidän tartuntoihimme), vai harmittaako vain, kun oma harrastus loppuu, mutta kuvittelet, että uskovat saavat edelleen käydä palveluksissaan. Viime viikon tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että harrastustoiminnassa on tiedetyistä tartunnoista tullut 7 % - kirkoista ja vastaavista ei mainittavia määriä tartuntoja ollut. 

Vilkaisin nopsasti pk-seudun osalta altistumiset.fi:tä ja siellä näytti olevan 1 tapaus Laajasalon seurakunnassa. Valitettavasti ainakin Espoossa näyttää levinneen myös kirjastoissa. Uimahallit ja liikuntapaikatkin ovat edustettuina.  Eli ymmärrän kyllä perusteet päätökselle vaikka se kurjalta tuntuukin. Tähän on tultu, koska emme noudattaneet niitä suosituksia riittävän hyvin.

Altistuminen on eri asia kuin taltunta. Nuo listat tarkottavat sitä, että siellä on ollut joku jolla on todettu tartunta.

Hyvin harva altistuminen tuollaisissa paikoissa, joissa ei lauleta, huudeta, halailla tai olla muutoin lähekkäin, johtaa tartuntaan.

En olisi ollenkaan huolissani, jos kirjastossa vaikka olisi ollut joku koronatartunnan saanut, sillä pidän kyllä sielläkin etäisyyttä muihin.

Vierailija
272/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkupotkuraivari!

Koeta kestää. Vielä yksi vuosi, niin helpottaa!!

Vierailija
273/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäkoulu on ongelma myös muille kuin ongelmaperheiden lapsille ja nuorille. Meidän lukiolaisen koulussa tehtiin keväällä selvitys etäkoulusta, ja selvä enemmistö ei pitänyt siitä, se lisäsi stressiä ja huononsi oppimistuloksia. Ja kyseessä on ns. eliittikoulu, jossa kaikilla oppilailla on erinomaiset opiskeluvalmiudet ja -halu.

Kun etäkoulun lisäksi vielä suljetaan harrastukset, kirjastot ym joutuvat nuoret käytännössä kokonaan eristyksiin. Tämä aiheuttaa mielenterveysongelmia. Väitän, että mielenterveysongelmista aiheutuu nuorille paljon suurempi terveysriski kuin koronasta. Heille korona on vain nuhakuume, kun taas MT-ongelmista voi tulla koko loppuelämää varjostava sairaus.

Vierailija
274/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Koko kesän kuultua: ”Minua ei korona hetkauta! Ja minähän en muiden lampaiden tapaan maskia pue!” Sit nää samat vässykät nyt valittamassa fbssä kun korona on päässyt kiihtymään. Oh the irony.

Miksei saisi valittaa siitä, että tauti leviää?

Jos itse on pitänyt huolen, ettei saa tartuntaa pitämällä turvavälit ja pesemällä kädet, käyttämällä käsineitä ja välttäen paikkoja, joissa ei voi pitää turvavälejä.

Ja jos on huolehtinut siitä, että vaikka olisi silti saanut tartunnan, niin ei levittäisi sitä mm. aivastamalla (jos aivastuttaa) hihaan tai nenäliinaan + pesemällä kädet.

En itse aio esimerkiksi ulkona ollessani käyttää maskia, koska se on siellä oikeasti ihan turhaa. Vettäkin sataa, niin maski on naamalla kuin kylmä rätti, jonka takia saan flunssan ja alkaa aivastuttaa ja yskittää. Ja harva osaa käyttää maskia oikein. Kädet pitäisi pestä aina ennen ja jälkeen maskin minkäänlaisen koskettelun.

Vierailija
275/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäkoulu on ongelma myös muille kuin ongelmaperheiden lapsille ja nuorille. Meidän lukiolaisen koulussa tehtiin keväällä selvitys etäkoulusta, ja selvä enemmistö ei pitänyt siitä, se lisäsi stressiä ja huononsi oppimistuloksia. Ja kyseessä on ns. eliittikoulu, jossa kaikilla oppilailla on erinomaiset opiskeluvalmiudet ja -halu.

Kun etäkoulun lisäksi vielä suljetaan harrastukset, kirjastot ym joutuvat nuoret käytännössä kokonaan eristyksiin. Tämä aiheuttaa mielenterveysongelmia. Väitän, että mielenterveysongelmista aiheutuu nuorille paljon suurempi terveysriski kuin koronasta. Heille korona on vain nuhakuume, kun taas MT-ongelmista voi tulla koko loppuelämää varjostava sairaus.

Huuhaamutua.

Vierailija
276/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuli uutisia, että opettajat eivät saaneet yhteyttä useisiin oppilaisiin koko etäjakson aikana.

Mitään tutkimusta ei ole. Mutua.

Ja niitä oppilaita joita ei tavoiteta on aina myös lähikoulussa.

Se on sitten lastensuojelun ongelma. Ei meidän.

Vierailija
277/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään täällä Helsingissä nyt kolme viikkoa niin kuin maalla eletään. Ilman huvituksia, ilman uimahalleja ja kirjastoja, ilman harrastusmahdollisuuksia. Nähtäväksi jää, tuleeko meistä yhtä kateellisia ja katkeriakin.

Vierailija
278/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ihmisiä on tällä hetkellä teholla kokonaiset 15 kappaletta, luultavasti nämäkin vanhuksia jotka eivät kestä muutenkaan mitään kynnenleikkuuta kummempaa. Ihmiset ovat menettäneet täysin suhteellisuuden tajunsa tämän koronan suhteen. Työpaikat menee alta ja Suomi painuu lamaan ennenkuin on edellisestäkään selvitty, mutta hei, Irma-Liisa 103 vuotta sai elää vielä 6 kuukautta pidempään. Riskiryhmäläiset, vanhukset ja muuten vaan koronapelkoiset voivat jäädä sinne kotiinsa ja antaa meidän muiden elää elämäämme.

Vierailija
279/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eletään täällä Helsingissä nyt kolme viikkoa niin kuin maalla eletään. Ilman huvituksia, ilman uimahalleja ja kirjastoja, ilman harrastusmahdollisuuksia. Nähtäväksi jää, tuleeko meistä yhtä kateellisia ja katkeriakin.

Maalla? Asun itse maalla Jyväskylässä ja kyllä täällä nuo kaikki mainitsemasi palvelut ja harrastusmahdollisuudet on tarjolla.

Vierailija
280/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon myymälät pitäisi sulkea. Alkoholi aiheuttaa piittaamattomuutta rajoituksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä