Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaavuori: Helsinki suljetaan

Vierailija
24.11.2020 |

Kaikki kaupungin palvelutilat ja yleisötapahtumat esitetään suljettaviksi ja lopetettavaksi.

Kommentit (506)

Vierailija
241/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ounasteltu että näin tässä käy, mutta kolahtaahan se silti. Oletan että Espoo ja Vantaa seuraavat perässä?

Kirjasto minua surettaa, ruokakaupan ohella se on ainoa paikka jossa on tullut käytyä. Tosin olen kyllä ihmetellyt sitä kuinka sielläkin käy porukkaa maskitta, vaikka ovella isossa julisteessa kerrotaan että suositellaan maskin käyttöä. Täytynee käydä hamstraamassa vähän niin että on sitten luettavaa loppuvuodeksi.

Voi hyvä luoja että siitä kirjastosta jaksetaan itkeä. Ihan turha laitos muutenkin. Kirjoja saa kirjakaupasta/nettikaupoista.

Nämä, jotka eivät kirjastoa käytä, eivät ymmärrä kirjaston ideaa.

Ei ole tarkoituksenmukaista eikä mahdollistakaan rahallisesti aina ostaa kirjaa omaksi vaan lukea se ja laittaa takaisin luettavaksi kirjastoon. Ja ei, äänikirja tai netistä luettava kirja ei ole sama asia.

Kaikilla ei ole mobiililaitetta edes.

Itse olen kova lukemaan. Yöpöydällä pitää olla monta lukematonta kirjaa valmiina. Jos olen vahingossa lainannut tylsän tai kirjan,niin en lue sitä vaan siirryn toiseen.

Nytkin kävin lauantaina kirjastossa, vein neljä kirjaa pois ja lainasin viisi. Luen noin kolme kirjaa viikossa. Joskus enemmänkin. Pienellä eläkkeellä en millään pystyisi ostamaan tuota määrää kirjoja jotka luen. Eikä ne mihinkään mahtuisikaan. Eikä olisi järkeä, juuri koska jotkut kirjat lukee vain kerran.

Kirjasto on monipuolinen ja tärkeä paikka muutenkin ja monelle suuri henkireikä. Yksi harvoista ilmaisista palveluista nykyään.

Ainoastaan kopiointi maksaa, mutta sekin tärkeä palvellut monelle.

Ohi aiheen, mutta kokeilkaa joskus lukea rauhassa kiinnostavaa, oikeaa kirjaa. Tekisi hyvää nykyisen digitekniikan ja ulkoisia arvoja korostavan elämäntyylin aikana.

Lukekaa muutakin kuin mobiililaitteesta tykkäyksiä ja postauksia, vai mitä ne ovatkaan.

Monelle työttömälle kirjasto on ainoa paikka päästä nettiin lukemaan uutisia ja käyttämään mm. työkkärin palveluita.

Itse en pidä kirjastoa minään hengailu- ja seurustelupaikkana. Jos sinne kokoontuva ja meluava nuoriso ei käytä kirjaston palveluita (vaan sen sijaan levittää koronaa), heidät pitäisi ajaa sieltä ulos.

Kirjastoihin pitää tehdä sama juttu, mikä oli tehty maailmalla leffateattereihin. Pehmolelut osaan tuoleista istumaan, tai sitten vain yksittäisiä nojatuoleja sinne tänne, ettei pääse hengailemaan liian isolla joukolla.

Vierailija
242/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei sinänsä ole mitään rajoituksia vastaan, ei tässä koronassa eikä muutenkaan. Mutta todella kiinnostunut olisin saamaan luotettavaa faktatietoa, että nimenomaa harrastuspaikat on ne, missä tämä tauti on nyt levinnyt. Meneekö kirjot, moskeijat, ja muut uskonnolliset paikat kiinni myös?

Niin, sinulla ei ole mitään rajoituksia vastaan, kunhan ei rajoiteta sinun tekemisiäsi, vaan niiden muiden. Onko sinulla mitään faktaa, että uskonnollisista yhteisöistä olisi tullut merkittävä määrä tartuntoja Suomessa (Etelä-Koren tai Indonesian tilanne ei nimittäin vaikuta meidän tartuntoihimme), vai harmittaako vain, kun oma harrastus loppuu, mutta kuvittelet, että uskovat saavat edelleen käydä palveluksissaan. Viime viikon tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että harrastustoiminnassa on tiedetyistä tartunnoista tullut 7 % - kirkoista ja vastaavista ei mainittavia määriä tartuntoja ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se virus tällä häviä. Tulee heti takaisin taas kun kaikki aukaistaan.

Mutta kun on niin hirveän tärkeää antaa ihmisten reissata Suomen ja ulkomaiden välillä koko ajan! Sieltä se virus tulee uudelleen ja uudelleen. Ja kun pitää sieltä hakea niitä halppistyöntekijöitä. Kun yrittäjien ahneudella ei ole mitään rajaa.

En hyväksy näitä sulkemisia ja rajoituksia nyt ollenkaan! Miksi pitää kiusata kaikkia muutamien itsekkyyden ja välinpitämättömyyden takia?!

Loppuiskohan Suomesta työttömyys, jos näin tehtäisiin? Hui!

Vierailija
244/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, ettei peruskouluja laiteta kiinni uudelleen. Kaikilla ei ole kotona päivisin vanhempaa huolehtimassa oppimisesta, vaan moni lapsi jää siinä kohtaa aikalailla heitteille.

Viime keväänä osa lapsista notkui päivät keskustassa ja teki tehtäviä ehkä illalla vanhempien avulla, jos edes teki kaikkia tehtäviä.

Parempi lasten on koulussa olla, kuin vaikka kauppojen auloissa notkumassa.

Toki moni ajattelee asiaa vain omalta kannalta jos itse on vaikka kotiäiti, työtön tai pystyy tekemään joustavasti etätöitä kotona. Kaikilla ei kuitenkaan ole tällaista tilannetta.

Todellinen syy etäopetuksen vastustamiseen on siinä että etätöitä tekevien vanhempien hermot eivät kestä omia lapsiaan. Koko ajan toisessa huoneessa töitään tekevässä puolisossakin on jo kestämistä ja vielä lapset siihen tekemään läksyjään niin pinna katkeaa.

Entäs, kun kummankin vanhemman pitäisi tehdä etätöitä ja siinä samalla valvot lasten etäopetusta tai keksit esikouluikäiselle tekemistä, valmistat ruuan ja ohjailet lapsia? Tämä oli kevään tilanne monessa perheessä.

Mitä ne etätyötä on, onko niitä ihan pakko tehdä, naputteketteko jotain tyhjänpäiväisyyksiä tietokoneella. Vai istutteko jossain ihme palavereissa. Irtisanoa pitäs kaikki etötyöläiset ja vain ne joiden on pakko käyvät lähitöissä. Ja nämä etätyölusmut voivat hoitaa omat lapsensa ihan ite.

Jep jep. Äänessä ilmeisesti henkilö, joka ei ymmärrä yrityksen tai muun organisaation toiminnasta mitään.

Otathan huomioon, että etätyöläiset ovat esimerkiksi monessa tuotantolaitoksessa, olipa kyseessä sitten tehdas tai logistiikkakeskus, usein ydintehtävien tukitoiminto. Ilman näitä etätyöläisiä eivät tehtaat tai laitokset pitkään pyöri.

En jaksa uskoa, että lähityöläisillä pitkään työnteko motivoi, jos esimerkiksi palkanlasku keskittyy, tietojärjestelmät alkavat sakkaamaan, kehitysaktiviteetit keskeytetään, sähkönjakelu loppuu jne. Kun nämä toimistoihmiset monesti varmistavat, että tuotantotyöläisillä on edellytykset ja puitteet tehdä omaa työtään menestyksekkäästi.

Saati se, jos ohjelmista jää tekstitykset pois. Voi alkaa kuulua kitinää.

t: av-kääntäjä, joka tekee töitä vain etänä, jo ennen koronaa myös

Vierailija
245/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei sinänsä ole mitään rajoituksia vastaan, ei tässä koronassa eikä muutenkaan. Mutta todella kiinnostunut olisin saamaan luotettavaa faktatietoa, että nimenomaa harrastuspaikat on ne, missä tämä tauti on nyt levinnyt. Meneekö kirjot, moskeijat, ja muut uskonnolliset paikat kiinni myös?

Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla jäljitetyistä tartunnoista 7 % on harrastuksista - näin sanottiin viimeviikon tiedotustilaisuudessa. Ongelma on se, että yli 50 % on sellaisia tartuntoja, joista ei tiedetä, mistä ne ovat tulleet. Eli ihmiset eivät muista, tule ajatelleeksi, kehtaa kertoa tms. Noista yli puolesta aivan varmasti myös vähintään se 7 % on harrastuksista. Eli kyllä niitä ihan merkittävä määrä on. Tuon tarkempaa faktaa ei ole kellään sinulle antaa juurikin siksi, että suurimmasta osasta tartuntoja kukaan ei tällä hetkellä tiedä, mistä ne ovat tulleet.

Ne tulee koulusta. Tätä ei vaan saa sanoa.

Kyllä se kouluista tulleiden osuuskin kerrottiin samassa yhteydessä. Kaiva vaikka Hesarista tuo tiedotustilaisuus rajoituksista viime viikolta, niin sieltä löydät luvut.

Vierailija
246/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinulla ei ole mitään rajoituksia vastaan, kunhan ei rajoiteta sinun tekemisiäsi, vaan niiden muiden. Onko sinulla mitään faktaa, että uskonnollisista yhteisöistä olisi tullut merkittävä määrä tartuntoja Suomessa (Etelä-Koren tai Indonesian tilanne ei nimittäin vaikuta meidän tartuntoihimme), vai harmittaako vain, kun oma harrastus loppuu, mutta kuvittelet, että uskovat saavat edelleen käydä palveluksissaan. Viime viikon tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että harrastustoiminnassa on tiedetyistä tartunnoista tullut 7 % - kirkoista ja vastaavista ei mainittavia määriä tartuntoja ollut. 

Jyväskylässä tuli se joukkoaltistuminen/tartunta "uskonto-paikassa".

Eikö sitä uskonnollista kirjaa voi lukea vaikka kotona? Ja pääpiru laittaa saarnansa vaikka sähköpostilla tai youtubeen?

Vierailija
247/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niitä kouluja ei saatana saada kiinni?!

Opetusministeriötä ei kiinnosta helsingin ongelmat. 

Muualla maassa saadaan koulut kiinni ihan peruskoulun ensimmäisiä luokkia myöten, ja ihan kuntien omilla päätöksillä. Mikä siinä on, ettei Helsinki siihen pysty?

Vierailija
248/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, ettei peruskouluja laiteta kiinni uudelleen. Kaikilla ei ole kotona päivisin vanhempaa huolehtimassa oppimisesta, vaan moni lapsi jää siinä kohtaa aikalailla heitteille.

Viime keväänä osa lapsista notkui päivät keskustassa ja teki tehtäviä ehkä illalla vanhempien avulla, jos edes teki kaikkia tehtäviä.

Toki moni ajattelee asiaa vain omalta kannalta jos itse on vaikka kotiäiti, työtön tai pystyy tekemään joustavasti etätöitä kotona. Kaikilla ei kuitenkaan ole tällaista tilannetta.

Todellinen syy etäopetuksen vastustamiseen on siinä että etätöitä tekevien vanhempien hermot eivät kestä omia lapsiaan. Koko ajan toisessa huoneessa töitään tekevässä puolisossakin on jo kestämistä ja vielä lapset siihen tekemään läksyjään niin pinna katkeaa.

Entäs, kun kummankin vanhemman pitäisi tehdä etätöitä ja siinä samalla valvot lasten etäopetusta tai keksit esikouluikäiselle tekemistä, valmistat ruuan ja ohjailet lapsia? Tämä oli kevään tilanne monessa perheessä.

Se on voi, voi. Olisitte puupäät käyttäneet sitä kaupunkilaisjärkeänne ja noudattaneet suosituksia. Selvästi sanottiin, että noudattakaa suosituksia, niin on hyvät mahdollisuudet päästä epidemiasta tätä kovemmilla rajoituksilla.

No, ette noudattaneet ja nyt saitte rajoitukset.

Vierailija
249/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla jäljitetyistä tartunnoista 7 % on harrastuksista - näin sanottiin viimeviikon tiedotustilaisuudessa. Ongelma on se, että yli 50 % on sellaisia tartuntoja, joista ei tiedetä, mistä ne ovat tulleet. Eli ihmiset eivät muista, tule ajatelleeksi, kehtaa kertoa tms. Noista yli puolesta aivan varmasti myös vähintään se 7 % on harrastuksista. Eli kyllä niitä ihan merkittävä määrä on. Tuon tarkempaa faktaa ei ole kellään sinulle antaa juurikin siksi, että suurimmasta osasta tartuntoja kukaan ei tällä hetkellä tiedä, mistä ne ovat tulleet.

Ne tulee koulusta. Tätä ei vaan saa sanoa.

Kyllä se kouluista tulleiden osuuskin kerrottiin samassa yhteydessä. Kaiva vaikka Hesarista tuo tiedotustilaisuus rajoituksista viime viikolta, niin sieltä löydät luvut.

Kas kun koulussa on niiden lukujen kanssa keploteltu ja huijattu koko syksy. Milloin kikkaillaan että vain metrin päässä istuneet altistuu, milloin maksi päässä ei tartuta, milloin altistuminen vaatii 91 minuuttia, milloin vain oman opetusryhmän oppilaat voi altistua...

Vierailija
250/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ounasteltu että näin tässä käy, mutta kolahtaahan se silti. Oletan että Espoo ja Vantaa seuraavat perässä?

Kirjasto minua surettaa, ruokakaupan ohella se on ainoa paikka jossa on tullut käytyä. Tosin olen kyllä ihmetellyt sitä kuinka sielläkin käy porukkaa maskitta, vaikka ovella isossa julisteessa kerrotaan että suositellaan maskin käyttöä. Täytynee käydä hamstraamassa vähän niin että on sitten luettavaa loppuvuodeksi.

Voi hyvä luoja että siitä kirjastosta jaksetaan itkeä. Ihan turha laitos muutenkin. Kirjoja saa kirjakaupasta/nettikaupoista.

Ei ole tarkoituksenmukaista eikä mahdollistakaan rahallisesti aina ostaa kirjaa omaksi vaan lukea se ja laittaa takaisin luettavaksi kirjastoon. Ja ei, äänikirja tai netistä luettava kirja ei ole sama asia.

Itse olen kova lukemaan. Yöpöydällä pitää olla monta lukematonta kirjaa valmiina. Jos olen vahingossa lainannut tylsän tai kirjan,niin en lue sitä vaan siirryn toiseen.

Nytkin kävin lauantaina kirjastossa, vein neljä kirjaa pois ja lainasin viisi. Luen noin kolme kirjaa viikossa. Joskus enemmänkin. Pienellä eläkkeellä en millään pystyisi ostamaan tuota määrää kirjoja jotka luen. Eikä ne mihinkään mahtuisikaan. Eikä olisi järkeä, juuri koska jotkut kirjat lukee vain kerran.

Kirjasto on monipuolinen ja tärkeä paikka muutenkin ja monelle suuri henkireikä. Yksi harvoista ilmaisista palveluista nykyään.

Ohi aiheen, mutta kokeilkaa joskus lukea rauhassa kiinnostavaa, oikeaa kirjaa. Tekisi hyvää nykyisen digitekniikan ja ulkoisia arvoja korostavan elämäntyylin aikana.

Lukekaa muutakin kuin mobiililaitteesta tykkäyksiä ja postauksia, vai mitä ne ovatkaan.

"Kokeilkaa lukea rauhassa kiinnostavaa kirjaa". Kerroppa milloin ihmisillä on rauhassa aikaa lukea kirjaa? Työt joka päivä 8-18, usein ylitöitä iltaisin ja viikonloppuisin, koirien lenkitykset 3 kertaa päivässä (yht. 2h), lasten harrastukset, kaupassa käynnit yms. Yms. Kun tätä rumbaa vetää, niin ei ole virtaa kuin istua television ääressä väsyneenä. T. It-alan työntekijä, yh-äiti.

Vierailija
251/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä noudatetaan suosituksia, mutta tietyt ryhmät ei niitä noudata. Mutta kun tästä ei saa puhua.

Vierailija
252/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Digitekniikka on ainakin itselleni mahdollistanut sen että luen enemmän kuin ennen. Tykkään sekä äänikirjoista, että e-kirjoista joita on helppo lukea tabletilta vaikka sängyssä, eikä kirja lipsu käsissä. Storytelin 17e/kk on varmaan minun parhaiten itseeni käyttämät eurot joita itseeni tuhlaan. On minulla perinteisiä kirjojakin, n 2000 nidettä hyllyssä. Ihan turha näitä on asettaa vastakkain.

Kirjasto kuitenkaan ei kaadu siihen jos kirjastolaiset turvataan ja laitokset suljetaan hetkeksi. Kenenkään henki ei siitä vaarannu, mutta voi vaarantua jos niitä ei suljeta.

Vierailija
253/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osallistu tähän pelleilyyn enää. Suljettuihin paikkoihin en tietenkään pääse mutta muuten sanoudun irti koko hommasta.

Vierailija
254/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on voi, voi. Olisitte puupäät käyttäneet sitä kaupunkilaisjärkeänne ja noudattaneet suosituksia. Selvästi sanottiin, että noudattakaa suosituksia, niin on hyvät mahdollisuudet päästä epidemiasta tätä kovemmilla rajoituksilla.

No, ette noudattaneet ja nyt saitte rajoitukset.

Miksi kuvittelet että näistä suluista kärsineet perheet eivät olisi noudattaneet suosituksia todella tarkasti? Kyllä se on ihan tuo setämiesten - ja setämiestätien oma ryhmä jotka ovat kieltäytyneet suosituksia noudattamasta ja nyt me kaikki siitä maksamme.

Vierailija
255/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osallistu tähän pelleilyyn enää. Suljettuihin paikkoihin en tietenkään pääse mutta muuten sanoudun irti koko hommasta.

Siksihän tässä tilanteessa ollaan kun niin moni on sanoutunut irti omasta vastuustaan.

Vierailija
256/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kokeilkaa lukea rauhassa kiinnostavaa kirjaa". Kerroppa milloin ihmisillä on rauhassa aikaa lukea kirjaa? Työt joka päivä 8-18, usein ylitöitä iltaisin ja viikonloppuisin, koirien lenkitykset 3 kertaa päivässä (yht. 2h), lasten harrastukset, kaupassa käynnit yms. Yms. Kun tätä rumbaa vetää, niin ei ole virtaa kuin istua television ääressä väsyneenä. T. It-alan työntekijä, yh-äiti.

Ymmärrän tilanteesi. Mutta kieltämättä tulee mieleeni, että juuri sinä tarvitaisit sen rauhallisen lukuhetken itsellesi, ihan kaikella kunnioituksella elämäntyyliäsi kohtaan. Se tuntuu tosi hektiseltä. Haluatko tuntea sitä kautta itsesi tarpeelliseksi vai ovatko noin pitkät työpäivät ihan pakollisia jatkuvasti.

Oletko koskaan laskenut kuinka paljon aikaa vietät netissä työasioiden ulkopuolella? Joskus ihan huomaamattaan nuorempi polvi käyttää paljonkin aikaa tarkistaakseen somepäivityksiä tms. ja vastaamalla niihin.

Jospa vaihtaisit joskus sitä aikaa pieneen lukuhetkeen.

Tämä taas nyt ohi aiheen, mutta nyt korona-aikana pienikin oma aika ja rauha on kultaakin tärkeämpää. Varsinkin työssäkäyville lapsiperheille.

Että he jaksavat tämän jo muutenkin stressaavan koronavaiheen.

Vierailija
257/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä noudatetaan suosituksia, mutta tietyt ryhmät ei niitä noudata. Mutta kun tästä ei saa puhua.

Minä kirjoitin tästä asiasta jo keväällä, mutta missään ei julkaistu kommenttejani. Jos asiaan, joka oli selvästi havaittavissa, olisi puututtu heti niin monilta tartunnoilta olisi vältytty. Oli tosi ikävä nähdä kaduilla ja kauppakeskuksissa toisiaan halailevia ihmisiä ja isoja joukkoja jotka tulivat vastaan ollenkaan väistämättä ja kovalla äänellä puhuen. Muita ihmisiä sai kyllä haukkua mielin määrin.Itse olin ollut lähes eristyksissä useita viikkoja ja liikkeelle ensimmäistä kertaa lähtiessä koin tämän. Tietenkään mikään ihmisryhmä ei ole tähän tautiin yksin syyllinen.

Vierailija
258/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sara Sieppi pillahtanut itkuun?

Vierailija
259/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tuhaa talouden entistä pahemmin ja loukkaa yksilönvapauksia mitättömän nuhakuumeen vuoksi. Hoivakotien asukkien kuolleisuus on nuhakuumeeseen aivan luonnollista. Minua ei liikuta tippaakaan vaikka korona niittäisi puolet niiden asukeista. Maksimaalisen eliän tavoittelu ei ole mikään järkevä tavoite monisairaiden kohdalla. Eikä sairaanhoidon takaaminen kaikille voi olla mikään tavoite jos taloudellinen hinta on aktiiviväestölle liian suuri. Tärkeintä on lisääntymisiässä olevien taloudellinen hyvinvointi mutta nyt valtio heittää näiden silmille paskaa.

Ei haittaa vaikka elinikä odote hetkeksi tippuisi koronan vuoksi. Sillä se ei tipu niistä vuosista kun ihmine on terve. Hallitus on tuhonnut aktiivi ikäisten työllisyyden ja elinkeinotoiminan hysterian vuoksi.  Kovin hiljaa on oltu hysterian vuoksi aiheutuneista taloudellisista menetyksistä. Suomi oli lamassa jo ennen koronaa ja nyt tehdään kaikki sen pahentamiseksi. Ei minä ole valmius uhraamaan toimeentuloani jonkun riskiryhmään kuuluvan suojelemiseksi hinnalla millä hyvänsä. Kukaan ei voi vaatia sitä toiselta yksilöltä eikä tuon riskiryhmäläisen etu ole sen suurempi kuin omanikaan.

Vierailija
260/506 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisin nopsasti pk-seudun osalta altistumiset.fi:tä ja siellä näytti olevan 1 tapaus Laajasalon seurakunnassa. Valitettavasti ainakin Espoossa näyttää levinneen myös kirjastoissa. Uimahallit ja liikuntapaikatkin ovat edustettuina.  Eli ymmärrän kyllä perusteet päätökselle vaikka se kurjalta tuntuukin. Tähän on tultu, koska emme noudattaneet niitä suosituksia riittävän hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme