Tarvitsen peruspyörän! Olisiko suosituksia?
Pyörän osto edessä. Kriteereinä pysty ajoasento selkäongelman takia, 7 vaihdetta ja kiva ulkonäkö :) Tarkoitus on pyöräillä lyhyitä kauppamatkoja yms. ja silloin tällöin joku pieni pyöräretki. Olen katsellut esim. Tunturi Elinaa, Cresent Klinteä ja Helkama (?) Ainotarta. Nopsalla ei oikein ollut silmää miellyttävää mallia. Mitäs muita pyörämerkkejä on?
Mihin pitää kiinnittää huomiota? Onko noissa aikuisen taviskäyttöön tarkoitetuissa fillareissa paljonkin laatueroja?
Kommentit (25)
Minulla on 7-vaihtenen Helkama. Olen ollut tyytyväinen. On ainoa merkki jota tehdään Suomessa. Tunturit teetettiin Unkarissa ainakin pari vuotta sitten kun itse olin pyörää ostamassa. Ja oli yhtä kallis kuin Helkama.
Mä ostin vuosi sitten Cresent Klinten ja olen ollut tyytyväinen. Helkaman ainoat kivat mallit oli Aino ja Ainotar ja ne oli mulle liian kalliit. 550e oli ehdoton kipuraja.
Kyllähän sitä pyöräkauppaa vois harkita, mutta jos hinta on AINA 25% enemmän kuin netissä, niin eipä jaksa!
Mulla on ollut 8 vuotta Inseran Evolution 7-vaihteinen jalkajarrullinen (napavaihde) peruspyörä ja se on toiminut loistavasti. Renkaita on joutunut paikkaamaan keväisin terävän hiekoitussoran vuoksi, mutta sekin väheni. kun hankin pistosuojatut renkaat.
Kuningaskulkuri. <3