Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini pahoinpiteli luokkakaverinsa. Niin epäonnistunut olo

Vierailija
23.11.2020 |

On jo pitkään tullut viestiä teinin huonosta käytöksestä. Siihen on koko ajan saanut puuttua, mutta se ei näköjään ole riittänyt. Tänään opettaja soitti, että mun poika oli hakannut luokkakaverin sellaiseen kuntoon, ettei koulukaveri voinut jatkaa koulupäivää. Heti kun tulin töistä kotiin määräsin pojan arestiin ja takavarikoin puhelimen. Helkkari kun sapettaa ja jopa pelottaa. Miten siitä on tuollainen tullut..

Kommentit (296)

Vierailija
121/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, niin totuus on se että kun jotain kiusataan tarpeeksi niin turpaan sieltä tulee. Ennemmin tai myöhemmin, mutta joka tapauksessa turpaan tulee, tavalla tai toisella, joko suoraan fyysisesti, tai älyllisesti (tämä on parasta on kiusaajaparka ei usein itse edes tätä tajua, mutta kaikki muut tajuavat kyllä), tai karman lain kautta tyyliin kiusatusta tulee myöhemmässä rikas/suosittu/johtaja/menestynyt ja kiusaajasta persevako-ojanpohjaduunari. Ja kiusaaja löytää tähän kaikkeen syyn peilistä, eikä auta itku. Elämän oppitunteja.

Vierailija
122/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä syö? Ja onko varma, ettei oo ottanut yliannostusta, esim tänään kaks pilleriä koska eilen unohtu? Tuli mieleen että voisko olla väärät lääkkeet, joiden sivuvaikutukset pahens tota tilannetta.

Mulle concerta aiheutti lapsena niin pahoja raivokohtauksia, että esim heittelin tavaroita kotona. Muistan vaan että se olo niiden kohtausten aikana oli ihan hirvee, eikä sitä osannu itekään selittää.

Nyt teininä sitä kokeiltiin uudelleen ja edelleen tuli voimakasta ahdistusta ja kiukkuisuutta (siis enemmän kuin normi murrosiässä. Nyt uusilla lääkkeillä huomaan selvän eron, vaikka mikään muu ei oo muuttunu)

Kaikkiin se ei vaikuta samalla tavalla, ja tiiän monia joilla concerta toimii. Joillekin taas joku muu lääke aiheuttaa noita tai muita sivuvaikutuksia.

Juurikin concerta on käytössä. Myönsi kuitenkin ettei aina ole muistanut ottaa. Toi mulle paketin niin tästä lähtien mä muistutan. Hemmetti kun oon ollut niin väsynyt ja typerä että en ole yhtään ajatellut ettei poika osaa itse vielä huolehtia.

Mennään pojan kanssa keskusteluun keskiviikkona. Toivottavasti sieltä saadaan apua. Itsellä meinaa väsy iskeä kun toisessa välissä toinen on ihan hiilenä ja toisessa menee taas todella hyvin.. Ja on ollut aiemminkin tappeluissa. Ennen syyslomaa joutui ihan lääkäriin, kun kaveri kaatoi niin kovalla voimalla maahan. En ole siitä yhtään ylpeä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ap:lle kovasti voimia. Teinit osaa välillä kokeilla. Onko sulla kaikki hyvin? Vaikutat näiden kommenttien perusteella jotenkin väsähtäneeltä.. Jos tuntuu, että on vaikeaa jaksaa mee työterveyden kautta lääkärille juttelemaan. Itselläkin on vaikea lapsi ja välillä voimat todella vähissä. 

Siitä ei kuitenkaan päästä yli, että ap:n poika on tehnyt rikoksen ja se pitää selvittää. Varmasti viranomaisten kanssa, mutta myös kotona. Juttele ja kuuntele. Ole kuitenkin jämpti. 

Mistä päättelit että ap on työkykyinen?

aloituksessa lukee että töiden jälkeen laittoi pojan arestiin ja teki rikosilmoituksen

Ei kai kukaan omasta pojastaan rikosilmoitusta tee? Ja lievän pahoinpitelyn osalta se olisikin turhaa koska se on asianomistajarikos.

Koulussa tehdään rikosilmoitus näissä tapauksissa

Lasusta olisi enemmän hyötyä

Lasu tulee automaattisesti, jos on tehty rikosilmoitus.

Vierailija
124/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä syö? Ja onko varma, ettei oo ottanut yliannostusta, esim tänään kaks pilleriä koska eilen unohtu? Tuli mieleen että voisko olla väärät lääkkeet, joiden sivuvaikutukset pahens tota tilannetta.

Mulle concerta aiheutti lapsena niin pahoja raivokohtauksia, että esim heittelin tavaroita kotona. Muistan vaan että se olo niiden kohtausten aikana oli ihan hirvee, eikä sitä osannu itekään selittää.

Nyt teininä sitä kokeiltiin uudelleen ja edelleen tuli voimakasta ahdistusta ja kiukkuisuutta (siis enemmän kuin normi murrosiässä. Nyt uusilla lääkkeillä huomaan selvän eron, vaikka mikään muu ei oo muuttunu)

Kaikkiin se ei vaikuta samalla tavalla, ja tiiän monia joilla concerta toimii. Joillekin taas joku muu lääke aiheuttaa noita tai muita sivuvaikutuksia.

Juurikin concerta on käytössä. Myönsi kuitenkin ettei aina ole muistanut ottaa. Toi mulle paketin niin tästä lähtien mä muistutan. Hemmetti kun oon ollut niin väsynyt ja typerä että en ole yhtään ajatellut ettei poika osaa itse vielä huolehtia.

Mennään pojan kanssa keskusteluun keskiviikkona. Toivottavasti sieltä saadaan apua. Itsellä meinaa väsy iskeä kun toisessa välissä toinen on ihan hiilenä ja toisessa menee taas todella hyvin.. Ja on ollut aiemminkin tappeluissa. Ennen syyslomaa joutui ihan lääkäriin, kun kaveri kaatoi niin kovalla voimalla maahan. En ole siitä yhtään ylpeä. ap

Saitteko viimeksi minkäänlaista apua? Ei ole normaalia, että lapsi on jatkuvasti tappeluissa..

Vierailija
125/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ap:lle kovasti voimia. Teinit osaa välillä kokeilla. Onko sulla kaikki hyvin? Vaikutat näiden kommenttien perusteella jotenkin väsähtäneeltä.. Jos tuntuu, että on vaikeaa jaksaa mee työterveyden kautta lääkärille juttelemaan. Itselläkin on vaikea lapsi ja välillä voimat todella vähissä. 

Siitä ei kuitenkaan päästä yli, että ap:n poika on tehnyt rikoksen ja se pitää selvittää. Varmasti viranomaisten kanssa, mutta myös kotona. Juttele ja kuuntele. Ole kuitenkin jämpti. 

Mistä päättelit että ap on työkykyinen?

aloituksessa lukee että töiden jälkeen laittoi pojan arestiin ja teki rikosilmoituksen

Ei kai kukaan omasta pojastaan rikosilmoitusta tee? Ja lievän pahoinpitelyn osalta se olisikin turhaa koska se on asianomistajarikos.

Koulussa tehdään rikosilmoitus näissä tapauksissa

Lasusta olisi enemmän hyötyä

Lasu tulee automaattisesti, jos on tehty rikosilmoitus.

Miksi ap:n lapsi ei ole sitten nuorisokodissa?

Vierailija
126/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Vie se poika nyt ensin psykologille tai kuraattorille.

Apuja tarvitsette.

Onko masennus tai onko ADD ADHD.

Me käytiin suoraan psykiatrilla ja siitä jatkoon. Nyt asiat tasoittuneet.

Pelkäämään sitä omaa lasta ei pidä ruveta.

Se on hyvä hänelle ilmaista sanallisesti.

Eka rajat ja sitten luottamusta ja kehuja, jos käyttäytyy.

Poliisille tuo kyllä kuuluisi. Eikö sen toisen vanhemmat tehneet rikosilmoitusta?

Ehkä ottaa yhteyden sen kohteen perheeseen?

Onko sulla toista sinusta jakamassa kasvatusvastuuta?

Poika tarvitsee nyt rajoja ja tukea.

Monta vuotta.

Voimia.

Vierailija
127/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi ei tule pääsemään korkeakouluun.

Voi aivan hyvin päästä vaikka ministeriksi tai Helsingin pormestariksi.

Vierailija
128/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että on poika itsekin itseensä pettynyt.

Rajat ja turva jotenkin puutteelliset nyt.

Mitä kaikkea hänelle on sattunut ja millaisten asioitten kanssa kamppailee itse?

Olka armollinen mutta uskaltaa vaatia. Jos mokaa, niin nousee ylös ja jatkaa.

Nyt on paha kuoppa. Nyt on itsetutkiskelun paikka ja nyt on kasvun paikka.

Kunhan sen vaan käytätte kasvuun ja kehitykseen.

Vierailija
129/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää ap ja hänen lapsi! En ole varmasti ainoa, joka huomaa, että ap välittää ja rakastaa lastaan, mutta voimat on vähissä (mitä en yhtään ihmettele!). Ap:n poikakaan ei kuulosta pahalta, hänellä on vaan vaikeaa omien hormonien ja impulssien kanssa. Molemmat tarvitsee apua, mutta tilanne ei todellakaan ole menetetty! Halaus molemmille! 

Vierailija
130/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu puhu kuuntele. Puhu. Kerro.

Vierailija
131/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olen kokenut tuon. Hain pojan kanssa heti apua. Poika oikeni. Tärkeintä on selittää lapselle, että rakastat häntä ja haluat antaa kaiken avun, koska hän joutuu tuolla käytöksellä vaikeuksiin. Tehkää yhdessä jotakin kivaa. Minä lupasin silloin pojalleni, että mennään yhdessä leffaan, ostetaan joku uusi vaate, sählykerho tai joku muu harrastus. Tietenkin ehdolla, että rikkeitä ei tule. Ei ole tullut.

Vierailija
132/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se mielisairaalaan tai johonkin. Se on vaaraksi meidän muiden lapsille.

Vierailija
133/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloista se lähtee, lisäksi vanhemmat ei valvo lastensa puhelimen käyttöä, väkivalta pelejä pelataan ja katsotaan verisiä kauhu juttuja

Vierailija
134/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä ikäinen tämä hirviökakarasi on?

Olen sittenkin tyytyväinen, kun juuri 14v täyttänyt poikani ei pyöri ostareilla ja kauppakeskuksissa kavereidensa kanssa. Hänellä viisi kertaa viikossa futistreenejä ja matseja. Vapaa-ajalla saa ihan vapaasti pelata kaverien kanssa tietsikalla. Eipä tarvii stressata, että ryyppää tai vetää huumeita jossain piilossa.

Ihanan kilttejä poikia myös hänen kaverinsa.

Ihan kuin siellä kisareissuilla jne. ei dokattaisi ja vedettäisi röökiä... Been there, done that

Nuuskaa käyttää kaikki urheilijanuorukaiset, valmentajat myös. Ennen koronaa ne toikin sitä Ruotsista nuorille, en tiedä nyt.

Vierailija
135/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se mielisairaalaan tai johonkin. Se on vaaraksi meidän muiden lapsille.

Ei kuulosta vaaralliselta. Opeta sinä oma lapsesi kunnioittamaan muita ja olemaan ärsyttämättä

Vierailija
136/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pojan isä on? Onko sekin joku mt-ongelmainen? Vai narkki?

Vierailija
137/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, näette nyt, että olen paljon parempi äiti, kuin esim. tämä ap. Mun lapseni eivät koskaan satuttaisi toisia, vaikka vanhemmalla on nepsypiirteitä. Sinänsä voimia aloittajalle, outoa, että äidin jotenkin PITÄÄ olla lapsen kanssa, jotta tästä tulisi hyvä ihminen, kannattaisiko ap:nkin ehkä miettiä kasvatusmetodejaan? Et ole vain osannut tutustua lapseesi.

t.Kristallikissa

Vierailija
138/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olen kokenut tuon. Hain pojan kanssa heti apua. Poika oikeni. Tärkeintä on selittää lapselle, että rakastat häntä ja haluat antaa kaiken avun, koska hän joutuu tuolla käytöksellä vaikeuksiin. Tehkää yhdessä jotakin kivaa. Minä lupasin silloin pojalleni, että mennään yhdessä leffaan, ostetaan joku uusi vaate, sählykerho tai joku muu harrastus. Tietenkin ehdolla, että rikkeitä ei tule. Ei ole tullut.

Miten teillä on tällaisia vaikeuksia lastenne kanssa? Ei mulla vain mitään ole. Mun lapseni ovat täysin normaaleita, koska heillä on SUA parempi äiti, niiih.

t.kristallikissa

Vierailija
139/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmasti helppo tilanne kummallekaan. Minne menette juttelemaan? Muistakaa olla avoimia ja kertoa kaikista asioista jotka vaivaa ja häiritsee. On hyvä teininkin kuullen sanoa, että sinua pelottaa hänen käytös etkä sitä hyväksy. Muista kuitenkin myös rakastaa.

Vierailija
140/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Vie se poika nyt ensin psykologille tai kuraattorille.

Apuja tarvitsette.

Onko masennus tai onko ADD ADHD.

Me käytiin suoraan psykiatrilla ja siitä jatkoon. Nyt asiat tasoittuneet.

Pelkäämään sitä omaa lasta ei pidä ruveta.

Se on hyvä hänelle ilmaista sanallisesti.

Eka rajat ja sitten luottamusta ja kehuja, jos käyttäytyy.

Poliisille tuo kyllä kuuluisi. Eikö sen toisen vanhemmat tehneet rikosilmoitusta?

Ehkä ottaa yhteyden sen kohteen perheeseen?

Onko sulla toista sinusta jakamassa kasvatusvastuuta?

Poika tarvitsee nyt rajoja ja tukea.

Monta vuotta.

Voimia.

MÄ vein mun lapseni psykiatrille jo alle 10-vuotiaana, koska olen valistunut ja teitä kaikkia paskamammoja paljon huolehtivaisempi äiti. Lapsella diagnosoitiin masennus, joka ei kuitenkaan ollut silloin akuuttina päällä eikä ole ollut SEN JÄLKEENKÄÄN. Koska toiset tietävät, miten olla hyviä äitejä, ja te toiset näköjään ette.

t.kristallikissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi