Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun teini pahoinpiteli luokkakaverinsa. Niin epäonnistunut olo

Vierailija
23.11.2020 |

On jo pitkään tullut viestiä teinin huonosta käytöksestä. Siihen on koko ajan saanut puuttua, mutta se ei näköjään ole riittänyt. Tänään opettaja soitti, että mun poika oli hakannut luokkakaverin sellaiseen kuntoon, ettei koulukaveri voinut jatkaa koulupäivää. Heti kun tulin töistä kotiin määräsin pojan arestiin ja takavarikoin puhelimen. Helkkari kun sapettaa ja jopa pelottaa. Miten siitä on tuollainen tullut..

Kommentit (296)

Vierailija
41/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisen varalle, ap. Kun poika tulee tuollaisen jälkeen kotiin, kiikutat sen heti poliisiasemmalle. Ilmoitat, että haluat tehdä siitä rikosilmoituksen ja pyydät poliisisetää pitämään puhuttelun.

Teillä ei taida olla isää maisemissa? Miehen mallin ja kurin puutteesta tuollainen käytös kertoo. Sitä sinun on nyt sieltä poliisiasemalta haettava.

Itse et voi enää mitään tehdä, ei ysiluokkalaiseen enää tehoa arestit ja puhelimen poisottamiset. Lapset pitää kasvattaa kun ne on pieniä.

Olipa typerä neuvo.

Vierailija
42/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsi hakkaa kavereita, ei pärjää koulussa, lopettanut harrastukset ja nyt säkin pelkäät että se hakkaa sut jos torut. Onnea, noin niitä syrjäytyjiä kasvatetaan...

Minulla on taas se käsitys, että monesta varsinkin pahemmin kiusatusta voi mieluummin tulla se syrjäytynyt. Eli monesti menee toisin päin. Sinänsä sääli, että moni tähän joukkoon kuuluva on muuten ihan asiallinen ja fiksukin ihminen. Ehkä puhun nyt  omasta puolestani, kun kuulun nyt jo siihen joukkoon. Sivusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se "viimeinen pisara" tyyppinen välikohtaus. Onko poika ollut aggressiivinen aikaisemmin? Onko epäoikeudenmukaista kohtelua?

En ole koko elämäni aikana nähnyt että jokin olisi viimeinen pisara. Väkivaltaiset ihmiset itse kuvailevat asiaa niin ja heitä suojelevat perheenjäsenet. Mutta oikeasti tuollaiset ovat olleet aina hankalia, riidanhaastajia, heikompien kiusaajia. Niitä jotka tekevät kunnon ihmisten elämästä kurjaa.

Vierailija
44/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun lapsella muitakin ongelmia? Juopotteleeko? Polttaako? Miten menestyy koulussa? Onko harrastuksia? 

Olen aina sanonut, että lapsi ja nuori menee niin pitkälle, että kokee rajat. Sun lapsella niitä ei selvästikään ole ollut vaan on joutunut näin pitkälle menemään että ne on kokenut. Rajat tuo lapselle turvaa ja rakkautta. Toivottavasti sun lapsikin sitä joskus vielä saa...

Ei tuo ole "ongelma". Tuo on rikollista käytöstä. Ja siitä rikollisen pahoinpitelemästä teinistä tuli vakavan rikoksen uhri hyvin nuorena. Kaikki aikuisetkaan eivät selviä tuollaisesta hyökkäyksestä kovin hyvin.

Rikollinen käytös on ongelma.

Se ongelma pitää nyt selvittää, ettei rikollinen käytös lisäänny.

Vierailija
45/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on vain näköalaton ja siten itse uhri. Todelliset syylliset ovat rikkaat porvarit.

Vierailija
46/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee todennäköisesti kiireellinen huostaanotto.

Vierailija
47/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina ollut pojalle läsnä, kiinnostunut hänen tekemisistä ja opiskelusta? Oletko kertonut usein, että rakastat häntä?

Vierailija
48/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä!

arvasin, millainen paskamyrsky tästä nousee. Samaa keskustelua itsekin oman pääni sisällä käyn. Miksi en ole ollut tiukempi, miksi olen luottanut liikaa..

Poika on nyt ysillä. Todella vaikea ollut aina. On oppimisvaikeuksia ja käytöshäiriöitä. Ei malta keskittyä oikein mihinkään. Kaikki harrastukset on lopettanut. 

Olen niin pettynyt itseeni äitinä. Kieltämättä pelottaa hieman itseänikin, että poika hermostuu totaalisesti jos tämän asian otan esille. Olisi pitänyt hakea apua aiemmin.

Paskamyrsky tästä kuuluukin nousta! Siis mitä ihmettä? Kehuako pitäisi ja kannustaa? Jotain on nyt mennyt ihan päin helvettiä sen poikasi päässä, eikä tämä ole oikea aika piehtaroida itsesäälissä eikä keskittyä omiin pettymyksen tunteisiisi.

Ei vaan rakentavaa keskustelua näistäkin olisi kiva joskus nähdä. Eikä niinkään aikuisten syyttelyä ja kiusaamista.

ohis

Vierailija
49/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko opettanut lapsellesi empatiakykyä? Mielestäni se on ensiarvoisen tärkeää. Lapsen ei tule hakata ketään siksi, koska pelkää rangaistusta, että äiti ottaa kännykän pois, vaan siksi, että uhria sattuu.

Nyt olisi tärkeää korostaa pojalle, miksi hän ei saa pahoinpidellä muita. Näytä esimerkkiä, tuo ilmi kuinka olet huolissasi siitä hakatusta lapsesta. :(

Mutta eihän ap ole. Lue hänen viestinsä. Hän ajattelee vain itseään, omia tunteitaan, omia tekojaan. Ei hän puhu mistään muusta.

Vierailija
50/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on keskittymishäiriöitä ja oppimisvaikeuksia, miksi ei ole tutkittu onko adhd? Jos on, miksi ei ole lääkitys?

Jestas kun Suomessa adhd hoito on lapsen kengissä. Täällä annetaan ihmisten elämän mennä käytännössä kankkulan kaivoon, ennemmin kuin suostutaan tutkimaan ja lääkitsemään neurologinen häiriö.

Jolla adhdta ei ole ei sitä ymmärrä, että lääkitsemättömänä ihmisellä pahimmillaan on kokoajan pään sisällä tunne niin kuin olisi ruuhkaisella rautatieasemalla hälyssä ja melussa, ja samaan aikaan kuolemanväsynyt mutta pitäisi kiivetä pystysuoraa seinää ylös.

Vangeilla on yliedustettuna adhd. Moni adhd nuori tai lapsi voi olla väkivaltainen jos adhd ei ole hoidossa.

Nyt ap on se hetki, kun varaat ajan lääkärille. Nyt on se hetki, kun sun pitää olla vanhempi, ottaa vastuu ja toimia. Lapsesi on ysillä. Nyt alkaa olla kriittiset hetket, mitä lapsesta isona tulee vai tuleeko mitään.

Varaa aika yksityiselle jos vaan on 1000-2000 euroa irrottaa ylimääräistä tutkimuksiin.

Vierailija
51/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on vain näköalaton ja siten itse uhri. Todelliset syylliset ovat rikkaat porvarit.

Näin

Vierailija
52/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain niin väsynyt. Poika on aina ollut luonteeltaan hankala. 7-vuotiaana diagnosoitiin adhd ja lukivaikeus. Koulu on ollut aina vaikeaa eikä ole kiinnostanut. Harrastuksia olen koittanut tarjota mutta ei jaksa keskittyä. Olen yrittänyt vetää rajoja ja kun koulusta on tullut palautetta niin niistä puhua, mutta ei mikään tuohon poikaan tehoa. Olen ihan yksin koko pojan kanssa. Välillä on vain helpompi antaa olla kuin puuttua, valitettavasti. Nyt kuitenkin yritin puuttua. Suuttuhan se kun takavarikoin kännykän, mutta en tiennyt muutakaan. On niin vihainen ettei keskustelusta varmasti tulisi yhtään mitään

ap

Vierailija
53/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tulee todennäköisesti kiireellinen huostaanotto.

Joo, ja miljoonien korvaukset?

Vierailija
54/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain niin väsynyt. Poika on aina ollut luonteeltaan hankala. 7-vuotiaana diagnosoitiin adhd ja lukivaikeus. Koulu on ollut aina vaikeaa eikä ole kiinnostanut. Harrastuksia olen koittanut tarjota mutta ei jaksa keskittyä. Olen yrittänyt vetää rajoja ja kun koulusta on tullut palautetta niin niistä puhua, mutta ei mikään tuohon poikaan tehoa. Olen ihan yksin koko pojan kanssa. Välillä on vain helpompi antaa olla kuin puuttua, valitettavasti. Nyt kuitenkin yritin puuttua. Suuttuhan se kun takavarikoin kännykän, mutta en tiennyt muutakaan. On niin vihainen ettei keskustelusta varmasti tulisi yhtään mitään

ap

Tulevaisuus on ruusuinen

Vierailija
55/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme panikointia taas mammoilla, ton ikäisillä pojilla nyt välillä nyrkki heiluu. Miksi se oli tapellut, mitään syytähän ei ole tullut. Vai huvikseenko se on siellä jotain lyönyt.

Vierailija
56/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tietenkin on vihainen rangaistuksesta. Eli se tehoaa ainakin hetken. Sitten kun kiukku lievennyt on aika puhua.

Perheneuvolasta voisi olla apua? Kuraattorista?

Vierailija
57/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap kuulostat ihan todella väsyneeltä. Teidän molempien pitää saada apua, pian

Vierailija
58/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme panikointia taas mammoilla, ton ikäisillä pojilla nyt välillä nyrkki heiluu. Miksi se oli tapellut, mitään syytähän ei ole tullut. Vai huvikseenko se on siellä jotain lyönyt.

Muakin kiinnostaa tämä!

Vierailija
59/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkitystä ole löytynyt adhd:hen?

Vierailija
60/296 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita perheneuvolaan: saat itsellesi keskusteluapua, lapselle tutkimukset ja diagnoosin ja kuntoutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi