Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekstrovertit ärsyttävät

Vierailija
28.03.2014 |

Ärsyttää, kun ovat niin erilaisia. Jaksaa jauhaa paskaa kaikesta turhanpäiväisestä koko ajan. 

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:55"]

Kannattaisiko teidän vaikka kokeilla jotain korvatulppa/mp3- ratkaisua.

[/quote]

Haluaisin kyllä nähdä perusekstrovertin ilmeen, kun se minäminäminä juttu alkaa ekstrovertin suusta ja introvertti tyynen rauhallisesti laittaisi kuulokkeet korville :D

[/quote]

Introvertti ei ymmärrä, että ekstrovertti voi puhua muustakin kuin itsestään. Mutta ehkä introvertti tulkitsee kaiken puheen minä-minä puheeksi, kun ei itse saa sanottua mitään. 

Vierailija
42/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:55"]

Kannattaisiko teidän vaikka kokeilla jotain korvatulppa/mp3- ratkaisua.

[/quote]

Haluaisin kyllä nähdä perusekstrovertin ilmeen, kun se minäminäminä juttu alkaa ekstrovertin suusta ja introvertti tyynen rauhallisesti laittaisi kuulokkeet korville :D

[/quote]No kokeile ihmeessä. Miten kukaan voi puhua perusintrovertin kanssa siitä introvertista kun se on vaan hiljaa eikä kerro itsestään mitäään? Minä saatan joskus puhua omistakin kokemuksistani ja omista tunteistani, joskus jopa siitä mitä olen tehnyt, oli se sitten hyvää tai huonoa. Puhun myös asioista yleisellä tasolla. Minua ei haittaa jos joku puhuu itsestään. En heti tuomiste sitä narsisiseksi ylpeilyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:06"]

Introvertti ei ymmärrä, että ekstrovertti voi puhua muustakin kuin itsestään. Mutta ehkä introvertti tulkitsee kaiken puheen minä-minä puheeksi, kun ei itse saa sanottua mitään. 

[/quote]

Ei toi kyllä pidä paikkaansa, mä olen itse 50/50 introvertti/ekstrovertti , ja kyllä se on totta, että ekstrovertit puhuu yleensä aina vain itsestään, ja luulevat olevansa sosiaalisesti jotenkin tosi lahjakkaita sen takia.

Vierailija
44/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:36"]

Ekstrovertit ovat ihmishirviöitä

[/quote]

No, sinne päin ainakin :D

Ja ikävä kyllä johtavat maailmaa tällä hetkellä, mutta se tulee muuttumaan, kun ne on ryssineet kaiken, introvertit joutuvat sitten taas korjaamaan jäljet.

[/quote]

Ai niinku omaan napaansa tuijottamalla? Maailma ois kyllä todella edistyksellinen paikka, jos introverit vaan sais jotenkin toimimaan yhdessä (yksin kotoa käsin). 

Vierailija
45/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:07"]

Miten kukaan voi puhua perusintrovertin kanssa siitä introvertista kun se on vaan hiljaa eikä kerro itsestään mitäään? Minä saatan joskus puhua omistakin kokemuksistani ja omista tunteistani, joskus jopa siitä mitä olen tehnyt, oli se sitten hyvää tai huonoa. Puhun myös asioista yleisellä tasolla. Minua ei haittaa jos joku puhuu itsestään. En heti tuomiste sitä narsisiseksi ylpeilyksi.

[/quote]

Tiedätkö miksi introvertit ei puhu itsestään? Koska ne on tosi yksityisiä ihmisiä, eikä niillä kiinnosta muiden yksityisasiat, eikä omien yksityisjuttujen jakelu.

Sen takia introvertit kokee ekstrovertit ääliöinä, koska niiden mielestä normaaliälyiset ihmiset ei selittele toisille (muuta kuin tosi läheisille ystäville) yksityisasioitaan.

Vierailija
46/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:07"]

Miten kukaan voi puhua perusintrovertin kanssa siitä introvertista kun se on vaan hiljaa eikä kerro itsestään mitäään? Minä saatan joskus puhua omistakin kokemuksistani ja omista tunteistani, joskus jopa siitä mitä olen tehnyt, oli se sitten hyvää tai huonoa. Puhun myös asioista yleisellä tasolla. Minua ei haittaa jos joku puhuu itsestään. En heti tuomiste sitä narsisiseksi ylpeilyksi.

[/quote]

Tiedätkö miksi introvertit ei puhu itsestään? Koska ne on tosi yksityisiä ihmisiä, eikä niillä kiinnosta muiden yksityisasiat, eikä omien yksityisjuttujen jakelu.

Sen takia introvertit kokee ekstrovertit ääliöinä, koska niiden mielestä normaaliälyiset ihmiset ei selittele toisille (muuta kuin tosi läheisille ystäville) yksityisasioitaan.

[/quote]

No tässä se nyt sit tuli. Introvertti ei ole kiinnostunut muista ihmisistä. Miksi sitten katkerana haukkua niitä, jotka on ulospäinsuuntautuneita? 

Vierailija
47/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua sit varmaan inhoo kaikki: olen ambivertti.

Vierailija
48/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos kaikki maailman ihmiset olisivat tuollaisia assburger introja. Millaista olisi? Hyi saatana mikä dystopia maalautui näistä "normaaliälyisistä" kansalaisista.

Vierailija
49/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 05:48"]

Ärsyttää, kun ovat niin erilaisia. Jaksaa jauhaa paskaa kaikesta turhanpäiväisestä koko ajan. 

[/quote]Oudossa porukassa on noin neljä tuntia mukavaa kun joku vetää keskustelua, mutta siitä eteenpäin se tyyppi alkaa ottaa hermoon.

Vierailija
50/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:24"]

No mua sit varmaan inhoo kaikki: olen ambivertti.

[/quote]

Kaltaisiamme taitaa ollakin maailmassa kaikkein eniten. Mutta annetaan vain noiden ääri-verttien tapella keskenään. :)

Vierailija
51/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei varmaan saakaan sanottua, kun ei saa puheenvuoroa toiselta...

Vierailija
52/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:01"]

Sosiaaliset tilanteet on vastavuoroisia, ja tätä ei introvertti ymmärrä. 

[/quote]Ei sitä kyllä ymmärrä myöskään extrovertti, eihän häntä kiinnosta muut, vaan ainoastaan olla keskipisteenä kaikessa.

Vierailija
53/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:29"]

Ajatelkaa jos kaikki maailman ihmiset olisivat tuollaisia assburger introja. Millaista olisi? Hyi saatana mikä dystopia maalautui näistä "normaaliälyisistä" kansalaisista.

[/quote]

Haluaisitko kuvailla, mikä siinä olisi niin pahaa? Siinä on ihmisiä, jotka tulevat hyvin toimeen pienissä ryhmissä, antavat toisilleen huilahdustauon sosialisoimisesta ja keskustelevat mielummin asioista kuin ihmisistä. Vaikka tosin mielelläni antaisin ekstroverttienkin elellä maailmassa, vaikka ovatkin vähän erilaisia.

Vierailija
54/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]No on aika avuton sitten.

Vierailija
55/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:32"]

Ekstrovertit luulevat olevansa sosiaalisempia kuin introvertit, mutta asia voi olla päinvastoin. Ekstrovertit eivät osaa lukea vastapuolen reaktioita, ovat usein epäempaattisia ja veemäisiä.

[/quote]

Kerro esimerkki introvertin sosiaalisuudesta. Miten se ilmenee? Itsekseen myhäilynä? 

[/quote]

Minkälaista on ekstrovertin sosiaalisuus? Juoruilua, säästä puhumista?

[/quote]

Ekstrovertti yrittää ylläpitää keskustelua ja jonkinlaista yhteyttä toisiin. Ekstrovertti saattaa olla kouluttautunut, älykäs ihminen joka tykkää keskustella vaikkapa taiteesta tai elokuvista. Mitenkäs se onnistuu introvertin kanssa?

Vierailija
56/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kokemus tuosta ekstroverttiyden pois "pieksemisestä". Kun on lapsesta asti kokenut poissulkemista ja muutenkin yksinäisyyttä ja torjuntaa on tullut oman itsensä vastakohdaksi. Vaikeaa, kun Suomessa on introverttiys vähän kuin normi. Puhuisin itse paljon tuntemattomillekin, olen luonnostaan tosi avoin, sosiaalinenkin. Vaikka testien mukaan olisinkin vain noin 50/50 introvertti/ekstrovertti. Tuntuu, että vain harvojen ulkomaanmatkojeni aikana olen päässyt kunnolla hyväksytyksi, täällä minusta pidetään enemmän masentuneena. Vaikeaa on, kun joutuu jatkuvasti esittämään hillitympää kuin mitä on, jottei rikkoisi sosiaalisia normeja. Siinä joutuu sen kuplan sisään tahtomattaan.

Vierailija
57/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:36"]

Ekstrovertit luulevat olevansa sosiaalisempia kuin introvertit, mutta asia voi olla päinvastoin. Ekstrovertit eivät osaa lukea vastapuolen reaktioita, ovat usein epäempaattisia ja veemäisiä.

[/quote]

Kerro esimerkki introvertin sosiaalisuudesta. Miten se ilmenee? Itsekseen myhäilynä? 

[/quote]

[/quote]

Ekstrovertti yrittää ylläpitää keskustelua ja jonkinlaista yhteyttä toisiin. Ekstrovertti saattaa olla kouluttautunut, älykäs ihminen joka tykkää keskustella vaikkapa taiteesta tai elokuvista. Mitenkäs se onnistuu introvertin kanssa?

[/quote] Mainiosti. Introvertti keskustelee mielellään aiheista, jotka kokee mielekkäiksi. Kuten vaikka taiteesta tai elokuvista, jos aiheita tuntee. Introvertti ei sen sijaan juoruile mielellään duunipaikan ihmissuhdekiemuroista, kun ne eivät keskimääräistä introverttiä jaksa kiehtoa.

Vierailija
58/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 05:48"]

[/quote]Oudossa porukassa on noin neljä tuntia mukavaa kun joku vetää keskustelua, mutta siitä eteenpäin se tyyppi alkaa ottaa hermoon.

[/quote]

Hienoo, et introvertillä on tällanen neljän tunnin sietokykyraja. Mä nään nykyisin jo katseesta kuka on introvertti ja liukenen toisaalle. Ei kiinnosta yhtään kannatella minkäälaista keskustelua, varsinkaan kun en ekstroverttina välitä puhua itsestäni. 

Vierailija
59/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

[/quote]

No on aika avuton sitten.

[/quote]

Ei vaan kohtelias, kun ei puhu päälle.

Vierailija
60/146 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kai tiedätte, että introverteilläkin on ystäviä, joiden kanssa he viettävät ihan mielellään aikaa keskustellen kiinnostavista asioista? Erona ekstrovertteihin, introvertit keskustelevat mielummin parin ihmisen kanssa, kun taas ekstrovertit ovat kuin kalat vedessä isossa ryhmässä. Ei kummallakaan ole sosiaalisesti enempää tai vähempää annettavaa kuin toisella.